1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507133 inlägg · 4104 ämnen

Västerås - MoDo 2022-11-18

« · 2408871 · » Till forumet

Sv: Västerås - MoDo 2022-11-18
Supertrött: Det går tyvärr inte att ge igen så mycket mer än Josh gjorde i denna liga, man hade önskat att det gick men helt rätt att inte tappa fokus som VIK var ute efter utan istället göra 3 mål till efter skadan. Vi ska möta VIK hemma två gånger och har all tid i världen att markera mot lilla Frycklund. Kommer ett slutspel också där jag hoppas Modo överväger att välja Västerås om läge finns för dom passar oss alldeles utmärkt.
Kommentera

Supertrött: Jag håller inte alls med vad du skriver längre ner, jag tycker Modo gör rätt som står upp för Wood och sedan släpper man det, varför åka runt och dra på sig onödiga matchstraff och eventuella avstängningar på andra spelare bara för att ”ge igen” , Modo gav igen med att man satte in en JUNIOR på woods plats och sköt in 2 mål till och stängde matchen.
Kommentera

Basti: Hur länge kan man bli borta med en ledskada? Spekulationer.
Kommentera

Saleva: Självklart .
Kommentera

Clay.2:
Är du nykter nu?
Kommentera

puffe2: ett folbolls WM utan öl ..ja bra beslut ***** förstår inte att man måste ha öl för att se foboll och hocky ..för mig obegripligt .
Vad vill man uppnå med berusning för att se en sport (vilken som) mer patriotisk , skrika höger , vara tuffare mot andra supportrar .
Är berusning så viktig så bör man söka hjälp för att man måste ha det att vara på en idrotts arena .
Öl ..Sprit ..kan intagas i hemmet framför TV'n om suget uppkommer när man blir fotboll och hockey sugen att se .
Jag är inte nykterist .. efter matchen ikväll kanske en punch till kaffet om det blir vinst ( kanske tar en ändå vid oförmodad förlust )
Kommentera

jonsson: Jag tyckte det som ut som det i nån bildsekvens.
Kommentera

Nucky:

Det va en slashing i knävecket? man hinner inte se mycket på bilderna från c-more.
Kommentera

KRB: Läser att Woods ska undersökas vidare på måndag tyder ju tyvärr på ledskada.. om det var klubba upp mot skrevet eller spearing mage med kraftig smärta som följd hade det ju undersökts mer akut
Kommentera

J F K: slog han inte i huvudet rätt hårt i isen också?
Kommentera

Från Hörnefors: Eftersom min sambo sen 40 år alltid fick stå tillbaka för mitt sjuka intresse för MoDo och blockande av TV:n har jag sedan vi åkte ur SHL anpassat

mej o ser matcherna när hon somnat. Så därav sen analys. Men håller med dej fullständigt. Oerhört pinsamt att Frycklund fick ta på sej den heliga MoDo-tröjan några gånger. Fantastisk moral i laget nu, vi vinner även i motvind. Älskar det
Kommentera

Jag köper helt att ni tycker annorlunda.
Min åsikt är att kommande 5-10 matcher så åker det 5 "guldhjälmar" (ni som minns minns :) ) runt och innan jul har vi 2-3 borta ur förstafemman.

Jag vet att jag är pessimist, jag är född MoDoit.
Kommentera

modomille: Tycker att vi är bra mycket bättre på att stå upp i såna här situationer än vad vi var förra säsongen, tror att det är något som det faktiskt har pratats om i omklädningsrummet inför säsongen. Att man måste bli bättre på att våga stå upp för varandra och inte låta motståndare köra med en. Josh går faktiskt lite i bräschen där och det är fint att se!
Kommentera

Supertrött: Vet du hur sällsynta riktiga "fighter" är i svensk ishockey? Det händer princip aldrig speciellt inte på senare år. Om Josh hade slängt handskarna där och gett Frycklund några slag mot ansiktet så han blödde hade Josh blivit avstängd i gud vet hur många matcher..Josh gjorde vad han kunde utan att sätta laget i skiten.
Kommentera

Supertrött: Det är bättre att vinna än att ta ett idiotiskt matchstraff som biter oss i arslet. Vi ska upp det är målet, och då skiter vi i nollor som Frycklund som harvar i HA.
Kommentera

{Ben Perrault Jag ser det med. Det avskräcker ingen att göra det igen dock. Lite #face-wash# och så är det över. Om laget slashar, munhugger, lite tjyvnyp resten av matchen så är jag nöjd men jag såg inte det.
Det måste kosta att skada en stjärna i MoDo. Och när det är utanför spel så ska det göra ont.
Kommentera

Nooky: Japp. Den markeringen tycker jag inte räcker.
När Fryklund får spela igen ska nån ta en fight. Visa att detta inte är ok.
Sen tar oftast inte spelare så mycket skada av lite boxning på skridskor så det är en markering jag är ute efter.
(var tyvärr på plats när 55 i Vancouver sänkte Deadmarsh, avslutade karriären för en spelare så jag är velig kring fighter)
Man måste dock markera hårdare på Fryklund. Stenhårt resten av matchen.
Kommentera

Supertrött: ser situationen tvärt emot dig. Josh pucklar på frycklund så gott han kan, tycker Modo visar bra attityd
Kommentera

Supertrött: Och du tycker inte Josh stod upp för sin lagkamrat överhuvudtaget då eller? eller när Bernhardt hoppar in i het luften när Josh får en crosschecking?

såg du matchen?
Kommentera

Tyvärr tror jag SHL-platsen rök ikväll..
Står men inte upp för lagets stjärna så ger man resten av lagen okay att gå på våra bästa spelare.

Jag VET att det är fel men Fryklund ska inte komma undan med detta. Man måste inte ha ihjäl karln men nån ska minst ta en fight.

Nu är de bästa i MoDo fritt villebråd...........
Kommentera

Bössa 68: Man måste en sådan här kväll hylla Näsén. Man kan tycka att han är temposvag och mindre bra defensivt, men killen har ett sjukt spelsinne och ett passningsspel för en mycket bättre liga. Påminner lite om Johan Åkerman på något sätt.

Passningen där till 2-1 som Bernhardt gjorde. Vet inte ens om han tittade upp. Han visste exakt var Bernhardt var och direktpassade på bladet.
Kommentera

Confusius: men ändock.4-1 mot äckel Västerås ä ju grymt
Kommentera

Bössa 68: Ingen fara.
Synd att den här sidan inte har någon citat-funktion, skulle vara oerhört mycket lättare att hänga med, och mindre rörigt.
Kommentera

Confusius: fel av mig ursäkta.
Kommentera

KRB: Knappast mot kulorna. Riley har nämligen bollar av stål, han skulle på sin höjd hostat till om så var fallet!
Kommentera

Bössa 68: Vem? Jag eller Frycklund?
Kommentera

Basti:
En slashing mot kulorna är nog inte den skönaste upplevelsen, lite ironiskt kan vi väl hoppas på det och inte ett ledband i knät för då är han borta som sniper resten av året.
Någon bör ta på sig och nita till Fryklund 1000 gånger falt nästa möte, det är väl ett moment jag saknar från NHL
Kommentera

Mano: Filosofisk var ordet!
Kommentera

ToddW: Jo, slår du upp ordet återfallsförbrytare är det en bild på Frycklund!

Så fort jag kikar på VIK´s matcher, så ser jag Frycklund åka runt och leta tjuvsmällar, tacklar bara när motståndare inte är beredda, tacklingar bakifrån o.s.v. , tjuvknep, filmningar. Tycker faktiskt att det är illa att Västerås vill ha honom, en kille av den kalibern kommer ALDRIG föra sin klubb framåt.

Har nu läst intervjun, killen är ju totalt verklighetsfrånvänd, skyller på allt och alla! Har inte Västerås som klubb en enda vettig person i ledningen som kan stoppa sådana där intervjuer?

Det står helt enkelt inte rätt till i skallen på den där människan.
Kommentera

Basti: bollarna=pungkulorna? Näe aldrig på en seriös modomatch.
Kommentera

{Signature: Ser ut som att Frycklund gör ngt med klubban, slag mot bollarna?? Ingen kontakt när Woods faller utan bara klubban under Woods som tar sig mot bollarna direkt efter fallet..
Kommentera

Mano: Han säger också att han mötte Woods med axel/axel och Riley skulle fastnat med skridskon i isen eller liknande.

Inte ord om slashingen i knävecket dock
Kommentera

Mano: Tyvärr är det ju så att om han talar sanning är det troligare att Woods knä är rökt.
En ful slashing i knävecket är fult men ger mest troligt inga långvariga skador.
Var det kampsituation och han faller ihop av smärtor i knäet har han vridit något...
Kommentera

ToddW: Stämmer. Kom inte ihåg att det var Själin så jag avstod från en gissning.
Kommentera

Mano: Han gjorde inget mästerligt hemjobb före ert 6:e mål. Hade han gjort det så hade ni behövt passera en till stenstod!
Kommentera

Rätt säker på ni går upp Djurgården ett jävla pajas gris lag med en rånolla som tränare. De små hot möjligen är Södertälje Mora KÄMPA 🏒💪🕳
Kommentera

Mano: Tänker att sitta med svarte petter, förlåt Stråhle, på fyra år. Måste kännas grymt skönt som Lövensupporter.
Kommentera

TickledDonkey: Lite grovt förkortat tycker Frycklund att han gör ett mästerligt hemjobb och att det är barockt att han blir utvisad. Han som blivit mycket orättvist påhoppad av Dickinson. Han avslutar resonemanget med en liten filosofisk utläggning om hur det här påverkar produkten Hockeyallsvenskan.
Kommentera

ToddW: är inte fryklund anmäld? Konstigt annars.....
Kommentera

Signature: otroligt oskön person denne Frycklund. Var väl han som fick 5 matchers avstängning efter idiottacklingen på Själin i Leksand för något år sedan?
Kommentera

Signature: Nu vet jag inte vad som står i artikeln då den är låst, men med tanke på att Frycklund tycker den var helt felbedömd från domarna så får man väl hoppas att det inte var allra värst då med smällen mot Woods. Eller så är han bara en idiot.
Kommentera

Bad_Brett: Tror som du men irriterande uppsyn på Frycklund. Han har gjort några fula saker genom åren.
Kommentera

Nucky: Jag tror på ett sätt att det här är perfekt så att vi får öva på detta spel så att det inte kommer som en chock när slutspelet drar igång.
Kommentera

Pontus Nässén toppar poängligan i hockeyallsvenskan nu.
Kommentera

Keriksson: Var uttalad strategi av gurkorna att spela fysiskt och krypa under skinnet på Modoiterna.
Redan första bytet hoppar nån på OP och ska boxas.
Fullföljer jävligt fult på Dickinson osv osv.
Tror dock det bara missgynnar dem när det snarare får igång spelare som Bernie, Dickie och dansken.
Lätt att imponeras över hur JÄVLA BRA vi är. Första halvan av matchen är vi rätt medioker men ändå aldrig hotade. Höjer efter hand intensiteten 1-2 snäpp och vinner komfortabelt. Det var PRECIS såhär man drömde om att MoDo skulle spela under Karlin, och som han levererat. Idiotsäker vinst.

Frycklund är en äcklig jävla spelare. Smuts.
Kommentera

Bössa 68: Andra har väl varit inne på det tidigare, men tycker att Hinken borde försöka köpa loss Golovkovs efter nyår. Gillar verkligen det jag ser.
Kommentera

hockey_21: fryklund gjorde allt för å skada Woods å plötsligt fick idioten chansen..
Kommentera

Bössa 68: Träffar man mjukdelar kan det göra sjukt ont utan att vara någon fara. En blödning så det sväller upp, men förhoppningsvis borta på några dagar.
Kommentera

Greenwolper: Carter Camper och Foppa har fått slashingar i knävecket och klivit av skadade men återhämtade sig snabbt.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/e1Eaql/hela-kroppen-har-tagit-stryk
Kommentera

« · 2408871 · »