1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506559 inlägg · 4103 ämnen

Västervik - MoDo 2021-09-24

« · 2230409 · » Till forumet

Sv: Västervik - MoDo 2021-09-24
Skrev det förut men en riktigt bra rightare hade förvandlat det här laget. Behöver inte vara Karla även om det hade varit optimalt.
Kommentera

Tarasov:
Ok, så 3-2 egentligen då.
Kommentera

Den här matchen kan man ju iallafall inte klandra Wallin för.
Han gör vad han kan denna match, helt klart.
Däremot börjar jag bli otroligt trött på att se Woods och MacMaster ligga på isen titt som tätt och pucktappen som blir i de viktiga passningslägena.
Näsén ser otroligt bra ut och även Bernhardt stack ut i denna match som jag tyckte kändes väldigt sval från MoDo.
Såg inget riktigt glöd i att vilja vinna.
Vettefan, kändes lite halvlojt ibland med blindpasser och miss i hemjobbet.
Syns även tydligt att inte PP eller BP sitter helt.
Och sen saknar jag mer skott av Näsén i PP då han besitter en jävla kanon till skott.

Aja, det va det.
Nu är det hemmapremiär och chans för revansch!
Tror killarna kan växa en del med publiken i ryggen med!
Kommentera

Rytter: Du är ju så tramsig ibland.

Ingen skulle acceptera att betala dyra pengar för att gå på en musikal, där det sedan visar sig att Peter Jöback inte har hunnit lära sig texterna ännu och glömmer bort sina repliker på grund av "premiärnerver".

Det är helt oacceptabelt att MoDo inte lyckas stå för en bättre arbetsinsats i de första två perioderna. Att det kommer bli bättre framöver ändrar inte detta faktum.

Det var skillnad på tiden då ishockeyn var ett extraknäck. Nu har de betalt för att underhålla och då förtjänar de kritik när de går på sparlåga.

Bedrövligt.
Kommentera

Dexter : ja det är cmore alla shllovefokus de^^ cmore är ett sådant stenåldersbolag. Såklart att de lägger allt fokus på att få hv/aiks match så bra som möjligt för att få shlfokus att de fan inte knappt ens kan sända modos match. De kanske skulle fokusera på att få en jämnbra sändning istället. Speciellt när vi skall betala lika mycket utan chans att välja paket.
Kommentera

Frontschwein: Det sämsta med denna match var ändå sändningen. Man kommer hem från jobbet och vill mysa till det inför premiärmatchen. Man beställer en pizza, sprätter upp en öl och är så taggad som det bara går. Då bjuds man på en sändning som påminner om ett VHS-band som legat och dammat i tjugo år. Kommentatorns röst är det enda man hör, allt annat ljud verkar dom ha mutat. Så sjukt ovärdigt.
Kommentera

AddMan: Ni kommer nog vara där och hugga på en slutspelsplats när säsongen är summerad.
Kommentera

Bad_Brett: Seriepremiär och vi är inte med i dom två första perioderna !
Det är ren och skär tjänste fel från spelarna , helt galet att dessa ord ens kan förekomma!!
Kommentera

KB: Kan nån spara detta inlägget tack du kan komma att ångra det där sista.
Kommentera

Frontschwein: Oj, vilken oerhört märklig syn av denna match. Du kanske har helt andra vinklar och sekvenser än oss andra?
Kommentera

Rytter: jag tror vi växer in i det!😁 synd man ej kan se första hemmamatchen!😁

Själv väntar man på den nya matchttröjan skall komma😁😁
Kommentera

Rytter:
Du är klok Rytter.

Blir bara trött på gnällspikar och vill ge tillbaka!
Kommentera

modomille: Han fattade några dumma beslut, men var bäste back tillsammans med Bernhardt.

Hasa och Dahlroth däremot... brrrr. Kan bli otäckt.
Kommentera

Frontschwein:
Ja en bra målvakt tar en till av de han släppte in
Kommentera

AddMan:

Det är tydligen som vanligt säsongen 21/22, inget har ändrats. Modo förlorar mot Västervik och forumet består av många jävla gnällspikar som sågar laget och hittar en hackkyckling efter 1 match.

Det känns dom tiden stått still.
Kommentera

modomille:
Exakt vem gav allsvenskan tillåtelse att inte publicera skottkartor!!!!!!!
Kommentera

DrCox:
jag påstår att försvaret inte gjorde det lätt för Wallin ikväll!
Kommentera

AddMan: Det är väl 3-4 medlemmar som drevar på om målvakterna. Sjukt tröttsamt börjar det vara.

Slarv och brist på ödmjukhet. Där förlorar vi.

Torsk i första matchen och folk börjar prata om plats 11-12 igen. Snälla. Missar vi slutspel så köper jag medlemskap i Timrå, kommer inte hända.
Kommentera

AddMan: även om Wallin inte gjorde några direkta tavlor så kan du inte påstå att han sprider trygghet med sitt målvaktsspel.
Kommentera

AddMan: eh wallin skötte sig bra idag. Men modo hängde inte riktigt med. Lite för lätta mål. Dock hoppas jag vi kan bevisa att vi kan revansera oss på onsdag när vi har en chans till revansch så snabbt. Laget såg lite trött ut. I belive in karlin.
Pettersson gjorde en del fina statement man får njuta av dem😁
Kommentera

Orkar inte skrolla igenom hela flödet så vet inte om det har tagits upp, men Näsen är en besvikelse hittils. Visst har han bra puckskills men resten av hans spel imponerar inte. Hans skridskoåkning är långt ifrån vad jag förväntade mig. Är rädd att han inte kommer vara den dominanta backen vi trodde han skulle vara.
Kommentera

SKiLMY: Första två är vi inte med i matchen, tredje börjar vi bra men släpper in mål efter misstag i situationer som inte ens borde leda till målchanser. Västervik vann rättvist.
Kommentera

MorganaLefaey: Ja Woods och MacMaster måste visa att de har annat än coola namn för detta håller inte. Jag är säker på att det blir bättre dock. Relativt jämn match trots allt.
Kommentera

Frontschwein:
Att du slänger runt med sköna kommentarer och liknelser..det kan jag ge dig.
Men att du beskyller Wallin för dagens förlust är inget annat ett en skymf.

Skärp dig!
Kommentera

AddMan: liten i målet, kastar returer som en avsågad spaz m12, Inger inget som helst trygghet bakåt. Ofta felplacerad. Sen att backarna sätter han i 2mot1 är naturligtvis inte hans fel..

Peters, barto eller roman malek hade tagit hälften av målen han släppte.
Kommentera

Tyler Durden: Jag har ju bara spelat i div. 5 i fotboll men en sak vet jag. Det behövs inte mycket för att missa solklara chanser gång på gång.
Kommentera

Rytter:
Helt obegripligt hur man kan lasta Wallin för att vi förlorar!?
Verkar vara lite "hippt" här på forumet att beskylla värvandet utav våra målvakter och deras insatser.
Kommentera

Rytter: Gavelo hjälper han.. Två riktiga masterminds det kan fan inte bli fel!
Kommentera

J F K:

Ja förstår inte hur Theo går före Nordin. Tyckte Nordin var bra på försäsongen.

Nästan så jag skulle vilja ha honom som center och sätta ut MacMaster på kanten istället.
Kommentera

Frontschwein:
Utveckla dagens insats utav Wallin...
Kommentera

Bad_Brett: Hur många lägen behöver Svenningsson för att sätta en puck? Han är sig lik iaf. Bara hoppas vi kan studsa tillbaka direkt.
Kommentera

J F K: ja både woods och MacMaster får få murvlar i murveljakten. Lite för svag, vag och omständiga.
Men de kan säkert mer.
Först bör de få riktiga lekkamrater
Kommentera

J F K:

Kolla 2-0 målet AIK gjorde, där kan man börja prata om tavla.
Kommentera

Frontschwein: så förlusten var Wallins fel? Tel me more
Kommentera

Werner: Man intervjuar Västerviks spelare och han tyckte att de stängde igen i tredje perioden. Vilken match spelade han? Vi hade ju klart fler lägen då än i de andra två tillsammans.

Jakobsson höll inte och jag tycker att han sänker resten av kedjan. Ser gärna Nordin där eller möjligen Lindewall. Theo är möjligen väldigt teknisk, men vinner inga puckar och syntes överhuvudtaget inte alls. Riley börjar komma, men både han och Macmaster har säkert mycket mer i sig.

Serien är skitlång, så vi får hoppas att man kan tända till och jobba hela matcherna. Få bort en massa mjuka och usla passningar samt gå lite rakare mot mål.
Kommentera

Sputnik:

Ångestkänslor pga hockey är jag för gammal för att ha, speciellt match 1 av 52.

Den enda gången jag känt ångest pga hockeyn var i det negativa kvalet.

Resultatet på tavlan säger 5-2, men jag tycker ändå det ser betydligt bättre ut än förra året samma tid. Nu har vi gjort bort den här siten, bara ladda om för nästa match.

Sedan måste gradin jobba för att hitta en rightare till sam och Woods, den kedjan skulle bli riktigt bra med rätt lekkamrat.
Kommentera

Bad_Brett: vad sa han? Jag stängde av direkt.
Kommentera

Gavelo: Jojajo jajao men vad i helvete skärp till dig för i helvete! Jag påstår inte att wallin var kung men backarna ställer till en 2 mot 1 och du gastar direkt om att det är wallins fel.
Kommentera

Gavelo: Det här trodde jag aldrig skull hända ikväll
Övertygad att ni skulle vinna , tänkte skriva nerver nej .. orsak fundersam ?
Kommentera

Smurfen: Karlins analys var åtminstone spot-on. Skönt med en coach som inte kommer med floskler.
Kommentera

wolper:

Va precis det som Karlin sa i nån intervju, när det ska skjutas så träffa mål, sen om det är en snigel eller fladderpuck är mindre viktigt.
Karlin inte nöjd i intervjun efter matchen
Kommentera

Västervik åker fram och tackar sina 10 st hemmasuportrar.. spyr i handen
Kommentera

Rytter: Västervik måste ÄLSKA att möta MoDo, då vet dom att har 3 poäng
Kommentera

Gavelo: pajas, som senaste fem åren. Ja, ja blir väl 11-12 igen. Ledsen igen
Kommentera

ToddW: Tycker att alla HVs mål var ganska mjukt agerande av AIKs målvakt. Det var liksom verkligen ingen klang och jubelföreställning.

Nåja, vi får ta med oss att man måste jobba i tre perioder. Inte bara en.
Kommentera

DrCox: med risk för att bli avstängd så vill jag ändå påstå att jag varnat för målvaktssituationen.

Inte så nöjd med att mina farhågor verkar besannas.

Totalt obegriplig värvning.
Kommentera

Rytter: Tell me bout it. Får skrämselhicka bara tänka på matcherna mot Vvik i kvalet. Tycker ni pressade på det lilla jag sett, ingen skam att åka på torsk borta mot dom, erat boogeyteam dessutom, även om Karlin som var the mastermind innan och står i ert bås nu. 😋

Grundspelet ser redan nu betydligt bättre ut för er tycker jag och ni kommer bara växa genom säsongen.

Glöm inte att vi var ett par studsar i princip från att kunna åka ut mot AIK förra säsongen, istället gick vi upp. Kan va svårt att tänka så mitt i ångestkänslorna i en premiärtorsk, men det nya upplägget med slutspelskval gör att jag tror ni kommer kunna bli giftiga när Karlins prägel satt sig ordentligt. 👍
Kommentera

J F K: För att vi tyckte att det räckte med att åka skridskor i 10 minuter och sedan kände att vi var så världbäst att vi kunde vinna stillastående?
Kommentera

J F K: ja kändes mest surt. Kändes som vi gjorde det bättre och bättre men västervik får så lätta mål så blir tunga ben. Tror vi kommer böi bättre och bättre.bara kämpa på. Sur match dock känns lite orättvis. Tror modo kommer bygga på något bra inför nästa år jag i år. In karlin i belive bara folk har tålamod med honom. Och med nästa år kan de välja mer spelare själva samt kanske ha en mer bättre budget. Samtidigt känns det som de testar om vi har någon ny stjärna/potencial i första (det gillar jag) som att de har en plats öppen för ett framtida förvärv
Kommentera

hk: trodde ändå för ett ögonblick att MoDo ( innan nedsläpp) kunde bli ett nr större än Västervik men icke..

Vi har mycket av spelet vi torskar.
Jag tar 2 djupa Norrlands till och söver mig själv
Kommentera

« · 2230409 · »