1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506640 inlägg · 4103 ämnen

Västervik - MoDo 2021-09-24

« · 2230409 · » Till forumet

Sv: Västervik - MoDo 2021-09-24
Skrev det förut men en riktigt bra rightare hade förvandlat det här laget. Behöver inte vara Karla även om det hade varit optimalt.
Kommentera

modomille: ...Och Löven fortsätter jaga knän. Allt är sig likt.
Kommentera

Vi är ju trots allt bara en poäng från slutspelsplats ;)
Kommentera

Rallarn: Vi får vara glad för det lilla. Hugger ni på slutspelsplatsen som nubben påtalat?
Kommentera

Bad_Brett: Den var inte så snygg. Tycker inte den såg ut att vara medveten dock.
Kommentera

Gäsp: Nää äntligen är groggsäsongen igång på allvar. Skönt att skiten är igång och nu kan allt bara bli värre... skål!
Kommentera

Dexter : Funderar på att köra machine learning på sändningarna och sedan låta AI styra samplat jubel...
Kommentera

Bad_Brett:

Dina liknelser är tramsiga. Seså gå till café boken om du vill skriva om musikaler.

Faktum är att wallin är inte anledningen att vi förlorar. Vi är betydligt bättre jämfört med samma tid förra året, vi börjar trevande men växer in i det under matchen och tar över helt i tredje och kvitterar samt har tillräckligt med chanser och övertag att gå ifrån, Västervik får 1 chans och gör tre mål i tredje.

Vi står absolut inte för en perfekt match och 3p till Västervik är inte en stöld. Men enligt vissa är allt här nattsvart och laget är lika dåligt som under styf och wallin är ensam anledningen till förlusten.

Är det nått som är tramsigt är det att skylla på en spelare efter en förlust i en lagidrott.
Kommentera

JoseGonzales: Ni är bevisligen effektiva ikväll men Södertälje känns ruggigt bleka alltså. Ångrar att jag inte satte dem längre ner i tabelltipset som jag tänkte göra först.
Kommentera

Rallarn:
Självklart. Finns inget annat!
Kommentera

KB: Dom klev bort sig i pressen mot oss gång på gång där ett tag. Vi har gått ner oss rejält nu i andra.

Men ja, dom känns rätt så bleka faktiskt!
Kommentera

Bad_Brett:

Det verkar löna sig 1-6
Kommentera

Gäsp: Groggsäsongen har varit igång länge enligt Småland. Tur att vi har match på torsdag då det är klämdag mellan onsdag och fredag
Kommentera

KB:
Har flertalet vänner med god insyn i Ssk.
Ingen tror på laget i år. De är mindre förtjusta i Samuelssons sätt att bygga laget.
Kommentera

Hank: Småland han kan han.
Kommentera

Gäsp: Vi vinner återigen skotten(som försäsong) rätt tydligt men känns rätt klen framåt. Gillar dock intentionerna och tanken bakom mycket.
Vi känns dock rätt tunn på några positioner, tror vi kommer behöva förstärka med inte bara ett namn för att utmana på riktigt.

Kommer säkert kunna hända ifall nu publikbegränsningen tas bort permanent, vi vet också att Widebro aldrig chansar när det gäller budgeten, och lär därför invänta publik innan något händer(förutom rightaren då som det ältats om sedan Maj)
Kommentera

Rytter: Vad projicerar du nu?

Det enda jag har nämnt är att arbetsinsatsen var undermålig i första två. Min analys är en karbonkopia av Karlins.

Wallin skrev jag var vår bästa spelare efter två perioder, så jag vet inte vad du svamlar om.
Kommentera

Blir fruktansvärt trött på att alla som ställer höga sportsliga krav på denna förening blir kallad gnällspikar jag anser att MoDo ska kunna sätta ett lag på isen som ska vara med och slåss om en SHL plats varje säsong det är inget orimligt krav med tanke på dom ekonomiska förutsättningarna vi har.

Var är viljan att gå upp i SHL igen? jag ser inte den viljan varken i årets lagbygge eller hos en vissa här i forumet.
Kommentera

Bad_Brett:

Nämnde Karlin också Peter Jöback, det missade jag.

Sedan har jag väldigt svårt att förstå vad du vill med ditt första svar till mig.

Om jag tycker att det är som vanligt när folk här hittar en hackjyckling efter 1 match (läs wallin), och du själv tycker att wallin var en av de bättre.

Vad är det då som är tramsigt?

Du verkar ha tramsat till det rejält det är min tolkning.
Kommentera

DrCox: Det beror ju helt och hållet vad det gnälls om. Jag tycker att Nucky skrev ett väldigt sansat inlägg nyss.
Kommentera

Kommer bli bra det här. Kreativiteten finns och vi går inte bort oss lika mycket iår. Det har bara gått en match, ser fram mot kommande matcher.
Kommentera

Nucky:
Ja kan Vigge/Woods få en 3 länk som inte junior tror jag det kommer ännu mer från dem.
Kommentera

Efter ha kollat på MoDo matchen ikväll , så kan man se lite bättre linjer i spelet men jag tycker 3-2 målet samt 4-2 målet var väldigt billigt både ifrån Målvakt samt en av backarna..

Men det jag reagerade mest på var hur lojt det såg ut från Sveningsson vid 3-2 målet

sen en annan sak jag reagerade på rätt mycket var deras 2-1 mål där MoDo hade ett anfall men skjuter stenhårt över och det blir till en kontring för Västervik

bättre skjuta lösare och träffa målet i mitt tycke och skapa något ifrån det istället för att dra till för kung och fosterland och se pucken hamna i mittzonen 2 sekunder efter

Men en annan sak till också är eran målvakt ikväll ser väldigt osäker på sig själv, samt lite stum på olika situationer när han ska arbeta situation och vara aggressiv men han tog den enklare vägen med att backa in med arslet in i målet.

Om nu inte Tex kan stå till nästa match så tycker jag helt klart att Gradin ska ut på marknaden för att hitta en ersättare tills han är helt 100%, så får dom dela på ansvaret denna säsong så backarna får lite trygghet längre bak , för man kan nästan se på hur en del av era backar är grymt orolig i sitt spel att spela ishockey ikväll när Wallin stod motför när Lundström/Nygren/Tex fick stå, känns inte som dom litar öht på målvakten ikväll..

Men men serien är lång och detta var bara första matchen. Tror MoDo kommer igen till nästa match och vinner.

sen för guds skull fixa en tredje länk till Riley och Sam.. dom var riktigt bra idag men deras tredjelänk hade verkligen inte deras tänk eller dylikt.
Kommentera

Tråkigt att MoDo (laget) själva är dom sämsta reklampelarna för klubben när det gäller att locka folk till hemma matcherna !!

Framförallt nu när det är världens läge att locka dit folk som nu på onsdag !!
Kommentera

Rytter: Är ledsen att du saknar förmågan att förstå en parallell. Ska försöka uttrycka mig på ett sätt nästa gång som även du kan begripa.
Kommentera

DrCox:
Viljan finns nog hos alla däremot så håller en del av inte med om analysen att laget är blekt, möjligen lite tunt på forwardssidan.
Kommentera

DrCox: Håller helt med dig. Skulle vara komiskt om HV går upp direkt med tanke på alla MoDo-supportrar som säger att det inte går, att man måste ha tålamod och att det är en långsiktig process.
Kommentera

Nooky:
Ja det blir att lämna handikapp när det är så tror det åtgärdas snart
Kommentera

Försökte kolla på er match, men gav upp efter 5 minuter. Vem kom på idén att köra samma bildfilter som på Glamour?
Kommentera

Nooky: Ja 3-2 och Sveningsson det ser vi helt lika på.
Kommentera

Bragd-Birger: tog bara tills det var 3min kvar av 1a innan dimman försvann. Men hela den där hallen och produktionen från den brukar va katastrof.
Kommentera

Bragd-Birger: Det var bara lite rådimma.
Kommentera

DrCox:
Sök upp Gradin för ett snack så får du kanske en klarare bild.
På riktigt, gör det.
Kommentera

Rytter: även om Wallin inte va kass, utan helt ok, så var det ju inte ett spel som vinner matcher åt ett lag. Vi har haft så många sådana målisar och håller med om kritikerna att det behöver förstärkas på målvaktssidan. Tex kan ju åka in och ut i laget om vi har otur. Sen är det ju självklart så att laget som helhet gjorde en blek insats, men man kan ju vara kritisk mot både laget och Wallin samtidigt. All respekt för att det tar tid för honom att komma i form, men det här är ingen social verksamhet.
Kommentera

AddMan:
Glömde att nämna Oscar Pettersson, vilket råämne måtte han träna upp ett skott!
Kommentera

Tarasov:
Där finns det potential!
51 omg kvar att öva på :)
Kommentera

DrCox: Håller med dig på den punkten, sjukt tröttsamt att höra många prata om mellansäsong osv för MoDo när man har bäst förutsättningar efter HV I serien.
Man har inte råd med mellansäsonger i HA om man ska ha chans att gå upp, speciellt inte när man varit USEL i 5 av 6 säsonger.

Dock tycker jag kvällens match inte är nåt haveri, en skaplig start av Karlins gäng.
Kommentera

AddMan:
Sällan man ser hårdhet + speluppfattning
Kommentera

Bad_Brett:

Bra parallell när du använder en världsstjärna i ditt exempel. Du kanske skulle använt en skolklass i åk 6 istället som parallell. Det vore mer relevant eftersom det är ha vi spelar i och inte har tillgång till världens bästa spelare, och för en i åk 6 kan nog premiärnerver spela ett spratt. Så ja din jämförelse är lite tramsig.

Att du sedan drar en jämförelse med något som man mekaniskt kan nöta in och sedan bara behöver komma ihåg med idrott och speciellt lagidrott i något så dynamiskt som hockey, fotboll eller liknande, det är tramsigt. Att behöva agera på instinkt och vara kreativ och lösa problemen/situationerna är inget som man bara nöter in och memorera, det krävs mer än så.

Som jag skrev tidigare det är betydligt enklare att som underdog sätta ett defensivt och destruktivt spelsystem direkt till premiären kontra att bygga ett system som bygger på att man äger puckinnehavet och är offensivt lagd. Varför tror du nykomlingar i shl överpresterar första 1/4 av serien? För att deras system är enklare samt underskattning, när sedan de bättre lagen satt sitt system och hittat roller får de svårt att hävda sig.

Vi är inte första eller sista laget att förlora borta mot Västervik. Det ser betydligt bättre ut än förra året samma tid och ser just nu ingen risk att vi missar slutspel.
Kommentera

Rytter: Underdog!? Har du redan glömt att vi slutade på plats 12 och att Västervik var nära att hota suveräna Timrå i slutspelet? Jösses.
Kommentera

Nucky: ÖHH AH ÖH! Världens största klubb...MoDo. Nu kommer de där jävlarna med sprutan igen...
Kommentera

Nucky: Det jobbiga med kvällens match bortsett från att det blev förlust är att det visade så tydligt bristerna i laget att man saknar spetts på forwadssidan. Samt att om Tex är borta så har vi ingen målvakt som kan vinna matcher åt laget.
Kommentera

Tarasov:

Undra om Peter Jöback sitter och garvar åt SSK:s premiärnerver. Han sitter nog och funderar hur fan dom kan komma så oförberedda till en premiär, är ju bara att memorera och sedan göra så, spelar ju ingen roll att det finns ett till lag på isen, gör man bara det man memorerat ska man ju vinna.
Kommentera

Rytter: missade matchen. Var det en jämn tillställning fram till de avgörande målen?
Kommentera

Bad_Brett:

Du som anklagar andra för att inte förstå verkar faktiskt själv ha lite problem att hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Tabellplacering avgörs inte av ifall man i grunden väljer att försöka implementera ett defensivt eller offensivt spelsystem.

Vilket lag tror du i grunden har ett mer defensivt system, modo eller västervik? Vad tror du är lättast att implementera ett defensivt system eller offensivt med puckinnehav.

Tabellplacering visar sedan vem som lyckats bäst att implementera det över säsong.

Sedan verkar alla förhandstips både här och av experterna ha Västervik som underdog. Men du kanske tippade de i toppen. Då ska du ju vara nöjd över att vi ändå stod upp rätt bra mot dem på bortaplan.
Kommentera

Costanza: Skönt att du är här. Smakar paprikachipsen och bärsen bra i kväll? 🍻
Kommentera

Nucky: Beror väl på vad man menar med mellansäsong. Det säger sig själv att förutsättningarna är annorlunda när vi har en ny ledning samtidigt som mer än hälften av lagbygget är nedärvt från förra sportchefen.

Efter att vi har haft tränare och/eller sportchef som lämnat eller fått kicken i princip varje år, så förstår jag att man förespråkar tålamod den här säsongen när det känns som man har något bra på gång.

Du säger det själv, 5 av 6 usla säsonger i HA. Den där sjätte säsongen där det faktiskt gick bra var på grund av att vi kunde bygga vidare med Hellkvist in i år 2. Det betyder inte att man gick in i år 1 utan ambition att gå upp, men det fanns bevisligen bättre förutsättningar att satsa stort året efter.
Timrå gick även upp år 2 om folk redan har glömt det.
Kommentera

Gäsp: Costanza är alltid här. Vad vore forumet utan mig.
Kommentera

DrCox: Ja, det här "Ge det 15 matcher innan du uttalar dig!" blir så tramsigt. Visst är det lustigt att samtliga av de andra favorittippade lagen inte tycks ha några problem att få ihop spelet från match 1?

Och det man lätt glömmer är att när vi har spelat ihop oss oss i match 16, så har de andra lagen hunnit fila på detaljerna ännu mer.

Jag hoppas att dagens match var ett olycksfall i arbetet, men känslan är, tyvärr, att det är hela organisationen som brister. Det vill säga, det handlar inte om otur med skador, fel tränare, inte ens fel sportchef, utan att det saknas kunskap och vinnarkultur i hela organisationen, från styrelse till materialförvaltare. Sådant tar tid att förändra, men förhoppningsvis har vi fått in ett starkt gäng med Karlin, Hinken och Nordgren som kan driva saker å ting i en positiv riktning.
Kommentera

Bifbiffen:

Relativt jämn match, västervik dock bättre på att utnyttja sina chanser.

Vi började väldigt trevande och slarvigt, men växte in i matchen. Vår tredjeperiod är vår bästa, då är Västervik rejält utspelade och pressade. Vi går ikapp till 2-2, sedan slarvar vi rejält och de får göra 3-2, viljan att gå framåt och stress över målet och den knappa tidnsom är kvar gör att vi missar rejält och de sätter 4-2 och sedan 5-2 i öppen kasse. Vi vinner skotten med 31-23 och skapar tillräckligt för att kunna ta 3p, men kombination av slarv samt oskärpa i de lägen vi skapar gör att Västervik vinner.

Inte orättvist att Västervik vinner, men hade inte heller varit orättvist eller en stöld ifall vi tagit med oss 3p. En rätt märklig match, typisk premiär som nu är bortgjord.
Kommentera

« · 2230409 · »