1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507598 inlägg · 4105 ämnen

Västervik - Modo

« · 1924797 · » Till forumet

Sv: Västervik - Modo
wolper: skulle dock vara lite synd om tappa tre poäng för att vi spar oss. Men kanske inte ens är det. Iofs måste man ju göra taktiska beslut. Det också med att vi bänka folk. Ser det så som vi har en bred trupp i år, kan bänka folk, vila folk och få lite konkurrens. Bara tobias eriksson som vi inte blir av med. Han har bara slösat pengar för modo.
Kommentera

wolper: Vi tappar tre poäng för laget inte är bättre än så.
Kommentera

atomragnar: Häggströmmmm!
Kommentera

atomragnar: 300kg
Kommentera

atomragnar: Det är ju inte över än, men det är så uddlöst så man blir gråhårig

Och precis då kom 2-2 HÄRLIGT!!
Kommentera

Häggas!!!!! Viktigt.
Kommentera

Trilske:

Jj och sylwander hade ju fina chanser innan också. Bra att vi fick tidig utdelning
Kommentera

atomragnar: jo kan nog vara så. Fick energi efter timeouten. Svårt å få med oss utv. Fan va skönt med mål! Tack vare timeouten. Gick ut med annan energi efter. Haha nu förstår jag kommentator känns lite partisk😀 modo har inge chans på övertid enligt honom haha
Kommentera

wolper:
Lite osäker men det känns som om Jellvert kan utvecklas till en mkt nyttig spelare för oss.
Kommentera

atomragnar: Vi kommer nog inte vara en comtender om inte JJ skärper sig.
Öhman lite för klen. Hjälper inte heller att Hedberg aldrig vet när han bör dumpa, dribbla eller backa hem.

O alla dessa alibi-skott o flippar in på oskymd målis utan sidoförflyttning.
Men ska väl sluta klaga då d blev 2-2 på en icke chans.
1 center är i alla fall ett måste. Kan ju byta bort Elvenes.
Kommentera

MorganaLefaey: Klar armbåge mot huvudet?
Kommentera

Tarasov: vafan nu får domaren vakna!!!
Kommentera

modomille: Hedberg faller framåt (tappar typ skäret) just när tacklingen kommer. Såg ut som att den tog klockrent i huvudet.
Kommentera

Trilske: en ren olyckshändelse då Hedberg får ett felskär..
Kommentera

MorganaLefaey:
Hedberg snubblar oturligt nog till men i just dess situationer kan som tacklare kanske ta det lite lugnare särskilt då pucken är spelad.
Kommentera

Axle San: fast armbågen är ju uppe i huvudet? Samt att domaren inte blåser direkt är ju illa
Kommentera

modomille: galet att det inte är 5min
Kommentera

Axle San:

Spelar tyväer ingen roll som reglerna är. Tar den i huvudet så åker du.
Kommentera

Rytter: Så sant
Kommentera

Varför hör jag kommentatorn säga "Tom Enström" med jämna mellanrum?
Kommentera

wolper: tycker det skulle varit matchstraff men vi har inte haft domsluten idag. Aja pp är lika slött idag som på senaste. Han lyfter armbågen mot huvudet
Kommentera

En 6-man i detta läge. Suck. Nej, nu blire ståplats.
Kommentera

Trilske: ja fan va onödigt. Men börja störa mig på kommentatorn....
Kommentera

wolper: å ingen fasthållning på walfridson där...
Kommentera

wolper:
Ett bra BP ger oss iaf 1p idag skönt. Skall Johan E ge oss nästa😎😉💪🏻
Kommentera

wolper:

Ja den fasthållningen var rätt solklar.
Kommentera

Rytter: skulle va skönt om vi vann trots domslut, vi har inte energin och kommentator emot oss! Men alltid gillat björka men han känns fan slut. Någor måste vara fel med honom. Och karla har noll självförtroende.
Kommentera

wolper: skjut bara
Kommentera

hk: Karla lyssnade.

Men bara en gång..... Två pinnar hade jag varit nöjd med, men nu? Väldigt missnöjd.
Kommentera

Trilske: Fin fart på sista
Kommentera

wolper: Björklund är sig själv igen. Medelmåtta allsvensktlag.
Kommentera

Trilske: Så uddlösa att man inte ens kan göra mål på straffar!
Kommentera

Gavelo: Kunde inte Öhman stannat kvar i IKO???
Kommentera

Trilske:

Är absolut inte missnöjd att vi tar poäng trots att vi inte gör en bra match. Vi tar in poäng på lag strax ovanför och utökar mot löven och ssk. Visst topp2 drar iväg med 2p ytterligare men det är ju inte de vi fightas med just nu
Kommentera

hk:
Synd, ingen jättebra match från Modos sida men man skapar tillräckligt för att kunna vinna. BP har fungerat rätt bra efter den bedrövliga AIK matchen iaf. 2 insläppta på 24 bp
Kommentera

Tarasov: skönt med poäng, men tycker det är blinkande neonskyltar överallt som skriker dåligt självförtroende. Ja för alla utom Hedberg då han behöver tagga ner.
Lite energifattigt o ingen geist.
Men då vi nyss haft 7 rake förluster (eller vad det var) så är jag glad för varje poäng vi tar.
Men när ska de lära sig att man ska skjuta på straff....
Kommentera

atomragnar:
Tkr Björklund gör en rätt bra match, får loss puckar hittar medspelare i anf zon och har förbättrat sin åkning.
Kommentera

Modo gör ju generellt ingen dålig bortamatch, men man är ju absolut helt ofarliga framåt.
Kommentera

Rytter: Mycket vill ha mer... Men ja, trots allt får man väl vara nöjd med en pinne, men spelet såg inte så bra ut (framåt i synnerhet). Fint att löven torska, dock.

Är väl mest missnöjd över att vi torskar andra raka straffläggningen (torskade väl mot BIK också?) även om det är lite av ett lotteri. Men i slutändan kan det bli viktiga pinnar.
Kommentera

Tarasov: Nu när det syns att vi saknar en första center så hoppas man att ledningen agerar, men sundlöv är ju ingen som strör pengar om sig.

Ska man lägga sitt hopp till externa sponsorer och insamlingen för att få hit en stjärncenter
Kommentera

atomragnar: hagelin och åhström som straff läggare ?? Dåligt jävla beslut BH igen !Loosa mot ett botten lag = inte bra ... Modo imponerar inte posetivt tyvärr .
All heder åt karlin . Skapar ett lag med små pengar jämnfört med Modo och ändå lyckas rättvist slå dom!
Frågan är bara hur många spelare ska Björn omsätta iår ???ringer väl sundlöv ikväll och tigger om mer spelare eller så finns det väl fler ?susse? i modos j-20 lag !!!!
Kommentera

wolper: feta fingrar så stavfel som fan^^ hellqvist vågar testa. Låt honom få tid på sig att bygga. Det modo måste testa för att få ett lugn i föreningen
Kommentera

wolper:

Trots att JJ varit osynlig stora delar av säsongen ligger han ju ändå på 10p och ca 0.5p/match. Inte illa trots att han varit under isen.

Se bara på friläget i 3 mot 3 han har lite oflyt och kombinerat med dåligt självförtroende så vlir det en miss. Han hade nog satt 10 av 10 sådana lägen förra året. Vi måste få igång honom.

Kul att JE kommit igång och är mer delaktig i 5 mot 5.

Ät lite orolig för wahlgren, vill verkligen ha igång honom som han spelade i början och under försäsongen. Hur tar han detta är frågan.
Kommentera

Coach:

Undra vad björn har gjort dig för att tycka så illa om honom detta liknar ju en personlig vendetta.

Eller så är du Modano under nytt nick, vissa likheter finns.

Själv tycker jag det är spännande med björn och än så länge ser jag ingen anledning att byta ut honom. Betydligt intressantare än aj och säcken iaf.
Kommentera

Rytter: smarta ord där! Litar på dig😊 modo är ju expert på att sänka folks självförtroende så. Saknar walhgren ja med. Tror dock det är någon sjukdom och/alt att man vilar spelare för konkurens/vila för att de skall vara extra taggade för nästa match. Hoppas hellqvist våga köra sitt race och inte påverkas för mycket av pressen! Låt han bygga upp modo. Kan det bli så mycket sämre och har någon fått chansen över längre tid?
Kommentera

Coach: Posetivt (positivt)
Kommentera

Coach: Men lugna ned dig. Vad har Karlin gjort så mycket bättre än Björn? Vad är ditt problem med att Åhström får chansen? Själv tycker jag att det är bra att juniorer får vara med att tävla om en plats i laget.
Kommentera

Gavelo: gavelo måste tyvärr rätta dig!! Modo gör en bedrövlig borta match mot ett mediokert motstånd det måste väl även du som sk ?expert? hålla med om?västervik är ett bottenlag med små resurser Modo har däremot en ekonomi som nästan kan matcha ett SHL lag .. jag säger nästan gavelo !! Jag är väl insatt i modos ekonomi oxå !! Tro det eller ej ?
Jag är inte nöjd med modos insats hittills !! PS gavelo jag är Modo it sen tidigt 70 tal så bollibomps och sånt skit som du såg/pratar om det snacket kan du lägga ner !! Och för saken skull så har jag mandat att klaga på Modo och deras beslut är att jag har varit med hela vägen !! Inte suttit som dig och snorat och tittat på ditt sk ?Bolibompa?
Kommentera

Rytter: Björn måste få tid, sen så vinner vi ju faktiskt hockeymatcher även om det är lite för höga berg och djupa dalar än så länge, men det har det ju varit i många år så.

Sen så bör man kanske akta sig en aning när man gnäller på varför han bänkar vissa spelare osv, han har naturligtvis en dialog och en tanke med bänkningarna även om det känns trist att Tim inte är med.

Minns Viggo Hedman när han kom upp i A laget, gjorde några fina matcher för att sedan bli placerad på bänken med motivationen att han skulle studera spelet från sidan, sen kom han in och dominerade.
Kommentera

Coach: jag gillar alla som skriver och jag skriver för mycket skit men du verka ju bara trolla! Är du en av de galna timråiterna som trolla här😆 inget illa mot timrå!
Kommentera

« · 1924797 · »