J F K:
Har du tillgång till repriser ingen annan har, för i vinkeln man såg på tv`n är det helt omöjligt att säga.
Rytter:
Ja lika bra att vi förbjuder tacklingar då.
Sawchuk:
Nej, tycker det mer ser ut som smällen tar väldigt olyckligt, sedan ser det ut som Danielsson går in väldigt konstigt i den där duellen.
Rytter:
De nya regeltolkningarna säger väl att kontakt med huvudet skall undvikas i möjligaste mån. Heikkinen hade definitivt chansen att gå in med höften istället, men väljer att rikta kraften mot huvudet. Jag räknar med att det blir en kortare avstängning, låt oss säga 2+1.
Rytter:
Tycker inte den är ful heller, men kan inte säga helt säkert utan att ha sett en bra repris först.
Redigerad kommentar
Vilken jävla sport. Vi borde ha avgjort matchen efter första men Växjö har flytet och tar över initiativet Nu ska det mycket till att vända underläget.
J F K:
Är verkligen den tacklingen så ful? Tycker inte att han är uppe högt med armen där.
J F K:
Pöck spelar fast Skinner men samtidigt får Skinner inte förlora pucken så lätt då han ligger på fel sida. Egentligen får han som back inte ens hamna på utsidan om sin markering som han gör där.
Redigerad kommentar
J F K:
Skinner gjorde två jättemisstag i det bytet. Först gav han bort pucken i anfallszon i ett kritiskt läge (när han hade öppet mål). Sedan misslyckades han med att lägga sarg ut.
yngwie:
Fantastiskt att vi sätter upp världens sämsta PP när vi får chansen.
J F K:
Precis, går inte skylla allt på Skinner där.
Det är ju helt fantastiskt att Växjö leder, dom är inte ens bra.
Rytter:
Han är inte ute då pucken går ned men taggar ut sen och upphäver offsiden.
Schremp är så jävla nonchalant att man mår illa. Axelsson framstår ju som en vinnare av Selke Trophy jämfört med Schremp.
Redigerad kommentar
supertr?tt:
Med lite jävlar anamma framför mål hade vi avgjort den här matchen redan i första perioden.
Tyvärr verkar backarna bestämt sig för att skänka bort den här matchen. Men vi är ju i varje fall världsmästare på att passa runt i anfallszon.
supertr?tt:
Vill gärna se en repris från 2-1 målet. Hinner verkligen Växjö spelaren ut ur zon innan dumpen går ner?
Bad_Brett:
Var väl inte helt hundra av Pöck innan heller.
yngwie:
Riktigt bra period. Dicken ser het ut! Det enda som är negativt är att det bara står 1-0.
Lumber Jack:
Vilket första byte Dick. Kom igen!
Petey21: Jag tycker att det är ganska uppenbart att MoDo är ett sämre lag när Hedman spelar än när han inte spelar. Risken för att hamna i evighetslånga byten i egen zon minskar markant. Det är sympatiskt med spelare som kämpar och gör sitt yttersta, men håller de inte elitserieklass så ska de inte spela i elitserien och Hedman håller inte elitserieklass i annat än sitt tacklingsspel.
I vad som kan vara matchen som avgör om vi går till slutspel eller inte så kan inte coachen roa sig med att skicka signaler. Det häller att matcha laget som han tror kan vinna matchen.
NikkiNine:Jag tycker inte #13 får nåt vettigt gjort. Men kan Hedman centra? Vetefan. Hoppas de (4:e linan) kan hålla 0-0 iaf, o att förstalinan är vaken idag, inte sånt dräll som senast.
KÄMPA MoDo!
Petey21:
Ptja, någon blir över och jag vet inte riktigt vem man ska bänka istället.
Frisco: Lärling #26 , Nic #20.
Varför fortsätter de med dessa "hemliga" nummer på zebrorna? Oerhört fånigt!
Referee(s) | Christer Lärking, Niclas Johansson | |||||
Linesmen | Tobias Haster, Henrik Pihlblad |
Poffa & Gresky:
Hade ni förlängt med honom ifall ni var sportchef?
arnio:
Din åsikt är noterad. Tack för din medverkan.
NikkiNine:
Tomma tunnor skramlar mest :-)
Ska vi skaka lite?
Skröder-Sundström-Axelsson
Svensson-Ritola-Danielsson
Madsen-Schremp-Forsberg
Kalus-Andersson-Hari
Dessutom har jag oerhört svårt för argumentet att då borde man inte få tacklas alls. Barnsligt!!