1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506569 inlägg · 4103 ämnen

Växjö lakers - Modo hockey

« · 1599161 · » Till forumet

Sv: Växjö lakers - Modo hockey
Berka: Eller ja, chanslösa var väl fel ord men Växjö är klara favoriter.
Kommentera

Berka: Ser man till Hensicks spel hittills är det ju fullständigt orimligt att ha honom som center.
Tanken med värvningen var antagligen att han skulle spela center, det är jag övertygad om. Anders Forsberg anser dock att han är för dålig, jag klandrar honom inte.
Kommentera

McFire: givetvis var hensick tänkt som center, poängstark och en på förhand bra ersättare till Sundström.
Tambellini var nog tänkt som den spelare som skulle göra det Nagy inte riktigt lyckades med, sätta handledare i taket i en lite friare roll men ingen av herrarna har väl varit det dom värvades för, att man då sätter dom tillsammans med spina som trampat vatten i 1,5 säsong är lite underligt.
Kommentera

Berka: Förstår inte riktigt hur man kan anse att Växjö varit mycket bättre än Modo denna säsongen. Speciellt inte om man ser till de senaste 10-12 omgångarna. Modo spelar med ett väldigt högt tempo när man är bra, vilket gör att det kanske inte ser så märkvärdigt ut men är oerhört svårt att möta. Spelar man som mot SAIK ikväll tror jag att man vinner.

Tambellini är helt ok som center och jag tycker han blir allt bättre.

Kommentera

J F K:

Min största invändning mot att spela Tambellini som center är hans fina skridskoåkning inte riktigt kommer till sin rätt. Jag vill se fler sådana där mål när han kommer på kanten, åker ifrån markeringen och sprätter upp den i krysset.

Kommentera

Bad_Brett: Absolut har du en poäng i det. Han är effektivast när han får agera lite som Danielsson, men nu har vi en enorm centerbrist så då är det här den minst dåliga lösningen. Vi har ju banne mig inte en enda förstecenter rent krasst. Påhlsson är en rätt dålig förstecenter, men förmodligen den bästa i ligan tillsammans med Joel i en mer checkingbetonad roll. Bengtsson lite för tunn. Tambellini ok, men egentligen bättre på annat. Hensick för långsam och dålig i egen zon. K Fopp, nope.

Dock tror jag verkligen inte Spina spelar med de två andra transatlanterna ikväll:

Modo har haft skadebekymmer en tid, men nu tränar både Dave Spina och målkungen Gustav Possler på is med laget och enligt Forsberg är de spelklara.

Kommentera

J F K: Såg det att han stod över. Men så var det ju inte sagt först har jag för mig =)
Kommentera

J F K: Växjö har mer kvalité och har varit grymma hela säsongen, bättre än Modo.
Modo har gått lite på övervarv i många matcher och handen på hjärtat , vi har spelat många matcher där vi varit klart de sämre laget men med tur och stabila målvakter lyckats vinna poäng.
Växjö är i mina ögon ett bättre lag och ikväll får dom vara stora favoriter
Kommentera

Berka: Jag är så less på snacket om tur. Hade det bara handlat om att det vore tur skulle vi flera säsonger varit bättre placerade än vi var då vi förde många matcher men inte hade kvalitéten att vinna. Nu har vi den och vinner många matcher där vi synbart inte är så bra, men det är i sig en riktig styrka och ofta ett tecken på att man är ett riktigt bra lag. Precis omvänt Örebro där Patrick Ross är jättenöjd med spelet, men de ändå torskar hela tiden. Är det verkligen så enkelt att det bara handlar om tur och otur???

Kommentera

J F K: Tur förföljer den skickliga.
Kommentera

spud: Precis. Jag har varit vansinnig på att SAIK vunnit varenda match mot oss trots att vi haft lika många målchanser (förra matchen undantagen då de vann rättvist). Det är tyvärr att de har lite mer skicklighet än oss och att det nte bara är tur... :/
Kommentera

J F K: Det är ju bara att titta på matcherna, vi har haft magisk flyt i många matcher, vist Modo har en styrka helt klart men vi har varit utspelade i många matcher och ändå vunnit , och säga vad man vill men då har vi haft tur samtidigt som vi varit duktiga, varken svart eller vitt!

Minns tex matchen borta mot Frölunda, det är helt obegripligt för en normal hur vi kunde avgå med 3 poäng.

Hur som helat Växjö är ikväll klara favoriter
Kommentera

Berka: Samtidigt är det vanligt att laget som ligger under är offensivare och skapar mer chanser. Jag vet inte hur många gånger under Challe man undrade varför inte laget spelade hela matchen som sista perioden. Dalen snackade nästan varje match hur bra man avslutade i början av serien, men det hjälpte inte då man satt sig i den positionen.
sedan borde vi vunnit mot Frölunda hemma å andra sidan..
Kommentera

J F K: fair enough.

Nu äre en ny dag och nya poäng att spela om, hoppas Modo kan studsa tillbaka. Svår match, måste se upp med lasch, Marcusson, mm.

Heja heja
Kommentera

Berka:

Hihihihi!

Tamburini.

Kommentera

Ha vilken start!!!!?!

2 drömlägen för Växjö sen gör Modo mål i första anfallet!!
Kommentera

Berka: Tambelini blir bättre och bättre.
Kommentera

NuMo: Nu såg vi tamburinis fina skott, stolpen!
Nu PP Modo, heja heja
Kommentera

NuMo: Öhnerud utvisad för.... Eee så hockeyn skulle bli en roligare produkt med de nya bedömningarna, att öhne åker ut för att andra killen håller fast hans underarm efter sidan, sånt gör inte produkten bättre snarare tvärtom!?!
Kommentera

Berka: Ritolas utvisning var dock värst. Han kan ju inte åka någon annanstans. Fy fan vilken parodi.
Kommentera

J F K: Solklar enligt mig!
Han stänger medvetet vägen
Kommentera

Berka: Problemet är bara att han inte kan åka någon annan stans. Det är fysiskt omöjligt.
Kommentera

J F K: En riktigt bra period, men det tar för lång tid att skjuta hela tiden.
Kommentera

J F K: Det är nog mål. Tyvärr så sätter vi inte våra chanser.
Kommentera

NuMo: kan inte tänka mig att det är mål. Man kan ju inte styra in målvakten. Då tappar jag tron på det här med måldomare.
Kommentera

NuMo: Ullmark blockerar. Sen tycker Växjö spelaren in Ullmark i mål. Kan aldrig va godkänt.
Kommentera

Fan va sur jag hade blivit om de dömdes som mål. Var ju helt klart så att spelarna tryckte in Ullmark i mål när han hade pucken.
Kommentera

Monno

Ni har rätt. Jag trodde pucken var fri.

http://www.youtube.com/watch?v=AuGWNshGM64&feature=kp

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno:

Frågan är om inte sådant där till och med borde räknas som goaltender interference.

Kommentera

Slå den där Lakers jäveln på käften. De ska fan inte komma o hugga på Ullmark när han har pucken.
Kommentera

Dubbelmjölk. Vettefan varför.

Kommentera

Hmm? Jag somnade plötsligt här i fåtöljen.  Fortfarande 1-0 till oss efter tio minuter av tredje. Bra.

Kommentera

NuMo: Smekmånaden verkar vara över för Örebro HK. 7-0 nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Ähh! Vi sjönk ner för långt i vårt eget knä.
Kommentera

Dream Team:Bedrövligt att tappa en match där man varit klart bättre, suck.
Kommentera

J F K: inte helt otippat...
Kommentera

J F K: Precis som Forsberg sa innan matchen så pendlar det mkt i matchen.
Surt för Ullmark som får släppa en puck efter att ha gjort en idiot räddning innan.
Kommentera

Monno:

Ullmark kan väl inte släppa in någon straff med den enorma mustaschen.

Kommentera

J F K:

Så går det när man försöker spela på en uddamålsledning. Det är inte första gången det händer.

När MoDo höll i pucken och drog upp passningstempot var Växjö chanslösa.

Kommentera

Underbart! Nu somnar jag gott!
Kommentera

ULTIMAVICI: Jag är fortfarande lite irriterad och besviken. Vi klarar inte av att spela på en ledning. Man slutar vara aggressiva och blir istället passiva och släpper in motståndarna i matchen fullständigt onödigt.
Kommentera

J F K: För övrigt tycker jag att Regehr var riktigt bra igår efter att ha fått så mycket skit under hösten.
Kommentera

J F K: håller med till fullo, jag har kastat dynga ordentligt men igår var han riktigt bra, såg pigg och fräsch ut.
Lite komiskt att du tog upp detta för igår på första nedsläpp så vann Samuel telningen bakåt i banan och regehr tog några riktigt rappa skär och vände spelet, jag tänkte faktiskt då att "fan sådär rapp har inte han varit på hela hösten"
Kommentera

J F K: En annan sak jag reflekterat lite över är hur braDåligt det kan bli på några år.
Med braDåligt menar jag modos export till NHL, realistiskt har vi en handfull spelare som med stor sannolikhet kommer resa över, tänker främst på ullmark, Forsberg, possler, Hedberg, Kempe,Nylander,hägg,timashow sen kommer säkert inte alla lyckas med man lär nog ge det några försöksår iaf sen har vi ytterligare spelare som på sikt kan bli exporter.

Kort och gott modos ungdomsakademi blomstrar och även fast det är tråkigt att många lämnar Modo så är det fantastiskt roligt att Ö-vik och Modo kan ha så fina representanter i världens bästa liga.
Kommentera

Berka: Så är det ju. Därför det är så viktigt för MoDo att man lyckas hitta och behålla spelare som Bengtsson!

Sen skulle jag bli jävligt förvånad om alla spelare du räknar upp blir bofast i NHL nån lägre tid. Ullmark, Nyllet och eventuellt Possler och Kempe lär ju bli det. Tima är ju så liten... Men Hägg känns som att det blir lite Timmy karriär på. Vilket iofs inte är så illa kanske. =)

Det är ju rätt få som faktiskt lyckas där borta...

Kommentera

Monno:En nackdel är också att många av killarna inte är övikingar i grunden. Det gör kanske att när dom kommer tillbaka så behöver inte alls Modo vara ett alternativ. Många stockholmare i laget som kanske hellre flyttar närmare hem.
Kommentera

Gusse:Tjaa, eller inte? Hur mycket MoDoit var eg Steen?

Ja vi har varit lite bortskämda med MoDoiter i NHL - förutom Vancouver + Steen, hur ser det ut nu, öht?

Själv följer jag lite Lunkan + MZA i Rangers. Detroit Dead Wings har det ju tungt, ska de komma igång?

Kommentera

zigge: Bra exempel. Vi själva har ju Erik Karlsson, Lundqvistbröderna med mera som inte är direkt urGöteborgare.

Hade det varit etablerade spelare hade det inte varit tal om att de sett den nya staden som sitt hem men däremot unga spelare verkar, inbillar jag mig, vara mer öppna för intryck och rota sig i de städer där de fått vara med och utveckla sitt spel. 
Kommentera

Dragan 2k: Och inte att förglömma. Unga spelare har lättare för att träffa en tjej från orten och på så sätt "låsa upp sig"...
Kommentera

« · 1599161 · »