1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511847 inlägg · 4110 ämnen

Växjö - MODO Hockey 2011-03-30

« · 1369204 · » Till forumet

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Sawchuk: Fy fan vad du är en jävla forumböld alltså. Berka slutar få sina vredesutbrott här och då ersätter du.
Kommentera

Hahaha

Kul med en Elitserie med Rögle, Aik, Växjö, Luleå. Riktig gladhockey, Hela Elitserien kommer att gå i konkurs!

En Allsvenska med Modo, Leksand, Malmö, Västerås, Södertälje känns fan nästan roligare.
Kommentera

Sawchuk: Om vi säger så här. Tar vi 9 poäng i dom sista tre matcherna då spelar vi i ES nästa säsong med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Jag tror hela Sverige gråter nu när man håller på att gå miste om MoDos skönspel och alla stjärnor.
Kommentera

Sawchuk: Nästan så att jag håller med! NOT
Kommentera

Bergius: japp, tårarna rinner!!!!!!!................Eller?
Kommentera

Det positiva med alla själlösa a-lagare från Timråboken är ju att man snart kommer att radera sitt jävla konto eftersom detta forum saknar moderatorer, då kan man använda den halvtimme per dag man häckar här till något vettigt, som att rengöra naveln eller klippa tånaglarna.

Hånen lär ju inte direkt minska om vi åker ut i praktiken heller.
Kommentera

Salle: trasig.. jag tog bara bort bilden i inbäddningen. Annars hade ni sett sång namnet och tagit bort den lika fort.

OnT: Ni hör ju! det kan bli en härlig thriller ju!
Kommentera

shinzawai: Precis min tanke.
Kommentera

shinzawai: håller med jag har samma tanke
Kommentera

Timråiter och andra troll: Skärp er, ni skämmer ju bara ut er själva.
Kommentera

Modoante: Modo och Södertälje spelar oavgjort i sista omgången och spelar bort varann från Elitserien.Samtidigt spöar Rögle Örebro hemma för en jublande glad hemmapublik...
Kommentera

Det är avgjort efter omgång 10 och inte omgång 7... Det räcker att SSK eller Växjö vinner över Rögle och ni gör det ni ska.
Kommentera

Salle: Ja...ikväll släpper vi tyglarna lite märker jag. Sorry...reptilhjärnan är skadeglad som fan. Men konsulterar jag förnuftet är jag mer bekymrad över er situation...
Kommentera

Bergius: Har ju inte nämnt några vid namn men nån av de du nämner kanske blev inräknade i inledningen...  ;-)
Kommentera

NuMo: "Klarar Modo av att klara sig kvar i ES så tror jag att jag går på en cykel hela vägen till Ö-vik för att hylla laget på torget.

- Vad roligt jag skall ha."

Kan vi inte gå från var sitt håll? Vi har ett gäng pilsner med oss och sätter oss ner och blir dyngraka där vi möts! Har de rättigheter på Gålsjö?
Kommentera

Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...
Kommentera

Grattis Anders Eriksson , bra att byta Timrå mot Modo efter 8 matcher , bli utvisad i match 55 , så ni släpper in mål som leder till kvalserien ....
sen bli utvisad när Växjö gör 2-1 i match 7 kvalserien
Kommentera

The Fat Bastard:

Du har fan rätt. Tack. Det lättade trycket över bröstet något :-/
Kommentera

Det som händer är så dj... overkligt att jag inte kommer att sova en blund inatt. Ändå tror jag man inte kommer att fatta det här förrän man får se spelschemat för säsongen 11/12. Det är frågan vad som låter osexigast? Borta mot Borås eller borta mot Sundsvall. Till råga på allt är det trettio hemmamatcher nästa säsong. Spännande! :-((
Kommentera

bj21: streamsen blir billigare!
Kommentera

Så jävla overkligt är det inte, det har varit på gång i flera år och för oss som följt kvalserien på nära håll tidigare år så visste man att det blir jävlar strid på liv och död ända till sista omgången.

De som inte förstått/förstod alvaret i situationen är nog förmodligen mestadels yngre fans som följer Modo men inte har så mycket koll på övrig hockey.

Om det blir Allsvenskan nästa säsong så blir det nog ännu jobbigare. Förluster på 30_40 mille i sponsor och Tv-pengar. Mindre folk på matcherna o.s.v

För att ta sig upp igen behövs inte bara en perfekt satsning utan dessutom en jävla massa flyt. Ungefär sånt flyt som Växjö hade idag.

Chansen finns dock fortfarande att vi fixar detta och om vi gör det hoppas jag att Modo har lärt sig en hel del och att det dröjer 1000 år tills vi hamnar i samma situation igen.
Kommentera

hs0n: stabilt
Kommentera

hs0n: Där har vi en som verkligen inte vet vad han ska ta sig till.
Kommentera

2244:

Nädu 2244, om Timrå inte klarar Elitlicencen blir dom nedflyttad en division men om dom Konkar får dom börja om i trean.

Om jag var er Timråiter skulle jag vara jävligt orolig om mina kontakter har rätt :D .
Just nu stämmer faktiskt vår Slogan här på sidan ganska bra.

Nu åter till Modo som kommer att fixa detta i sista omgången, sedan blir det århundradets fest!
Kommentera

Sawchuk: pff Zäta är vår back-up. Hans halv-miljard kontrakt + bonusar skänker han gärna några slantar av.
Kommentera

Alltid lika trevligt med ni ödmjuka modosupporters. (Kommentar vid MODO-loggan till höger.)
Vi här nere vill absolut inte vara MODOiter i detta läge MEN hoppas VERKLIGEN att ni klarar er kvar i Elitserien. Kvalserien är nåt man knappt önskar sin värste fiende. Nästa säsong kan man vara där själv.
Vi behöver 2 eliteserielag i V-norrland. Inte minst för nöjet att se 4 derbyn per säsong.
KOM IGEN MODO, FIXA DETTA NU!
/Timråit... ;o)
Kommentera

bsbugleboy: Du är så ödmjuk men inte behöver Västernorrland två elitserielag. Det har vi aldrig behövt. Vi har samma upptagningsområde och vill inte vara med och dela på de talanger som finns! Ni får nog klara er utan derbyn en lång tid framöver nu. Ja om ni inte tänkte testa på kvalserien nästa säsong förstås!
Kommentera

yngwie: trots bara 1 poäng kan jag glädjas åt några saker som jag inte sett förut. 1. Inställningen var mycket bättre hos samtliga. 2. Glädjen hos vara målskyttar var enorm, nästan så man knöt näven här hemma i soffan när byron skrek ut sin glädje tillsammans med timander. 3. Challe coachar för första gången, tar timeout i rätt läge, testar pumba på straffarna osv. Modo spelar åter igen ut sina motståndare utan att lyckas vinna, det känns otroligt jobbigt när vi är bästa laget i ks men pga ofantlig oflyt och hos vissa dålig inställning fortfarande inte är på es plats och fortsätter modo ha ks överlägset största oflyt så är risken otroligt stor att vi halkar ur. Modo har ikväll visat att man är 2 nummer större än växjö som leder och fortsätter modo spela som ikväll då är hockeyguden där uppe tvungen att skänka modo lite medflyt för de har dom definitivt gjort sig förtjänta av.
Kommentera

Berka: Håller helt och hållet med. Den krigarviljan som fanns i kväll hos grabbarna har jag inte sett på år och dar.

På något underligt sätt även om det blev förlust ikväll, känner jag mig faktist hoppfull inför dom avslutande matcherna. Det känns nästan bättre ut i dag än det gjorde efter matchen mot bandyklubben och då hade vi ändå allt i egna händer fortfarande.
Kommentera

Andersson: Lite komiskt ändå att Anders Eriksson är utvisad och en annan Anders Eriksson gör mål... Fast jag förstår om inte ni ser det komiska i det.
Kommentera

FreddanVF:  Det komiska i detta ungick mig totalt när jag skrek fula svordomar högt i bilen. Så pass högt att några tjejer som tränade på spillvärmeplanen bredvid vägen kikade upp. Dom övriga i laget kikade upp då jag ögonblicket sneare hängde mig på signalhornet i ett försök att dränka bort radiosportens kommentarer.

Nåt som var lite komiskt var att jag i en mötande kunde läppläsa ungefär samma ord som jag precis vräkt ur mig.
Kommentera

yngwie: modo visar ju att dom vill vara med och kämpa om sista platsen till es de känns bra. Som du beskriver de så är känslan faktiskt mycket bättre idag än den var senast, det kommer bli otroligt tufft detta och risken är tyvärr otroligt stor att de avgörs i sista omgången, bara hoppas modo kan vara bäst när de gäller för ovanlighetens skull och att rögle tappar minst 3 poäng på dom kvarvarande matcherna.
Kommentera

"– Det kan bli en förbaskat härligt thriller det här hela vägen in, säger Berglund."

Idiot!

Kommentera

Berka: Troligtvis blir det en final i sista matchen.

Örebro HK - Växjö Lakers - Växjö Tar 2 poäng här.
Rögle BK - Södertälje SK - SSK tar 2 poäng här.
MODO Hockey - Mora IK - Vi vinner.

Södertälje SK - Mora IK - SSK vinner.
Växjö Lakers HC - Rögle BK - Växjö vinner.
Örebro HK - MODO Hockey - Här vinner vi.

1 Växjö Lakers HC 22
2 MODO Hockey 17

--------------------------------------------------------------------------------

3 Södertälje SK 16
4 Rögle BK 14
5 Mora IK 6
6 Örebro HK 6

Rögle BK - Örebro HK
Mora IK - Växjö Lakers HC
MODO Hockey - Södertälje SK
Kommentera

Salle: Challe verkar ha tappat det helt nu....
Kommentera

Nej det går f-n inte att somna! Tur det är mästarnas mästare på tv. Go Stenis!
Kommentera

Salle: Hörde också idioten säga det i tv. Inget förvånar längre
Kommentera

Berka: Har sett Rögle och Växjömatchen live och inställningen i Växjömatchen speciellt i f:a perioden var grym. Det var ett eliserielag mot ett allsvenskt lag.
En som kanske inte alla gånger får kredit är Hägga, men en sådan "köttainställning" han hade ikväll. Hedman däremot han kan följa Rosen tillbaka till Växjö ingen större förlust.Synd bara att denna laginställning ska komma "kvart i fem". Men som alla ser så går inte pucken MODOs väg.
Precis som du skriver glädjen efter målen, det var ÄKTA glädje.

Det som jag däremot inte håller med dig om är Challes coachning. Hur kan man t.ex överhuvudtaget ha med Hållberg och A. Eriksson i laget? Varje gång Hållberg är inne håller man tummarna så de blöder för att inte det ska bli en "Indianare". A.E är långsammare än en gamal tjä....g med rullator.
När han dessutom måste spela dessa två blivande pensionärer TILLSAMMANS i PP, då baxnar man. Man pratar om förändringar i laget, varför plockar man inte in backjunisar i laget när det finns duktiga sådana i det egna ledet. Förvisso har defensiven blivit bättre men det är fortfarande lagets akilleshäl, speciellt när Challe promt måste ge PRO- backarna så mkt istid. A.E onödiga utvisning är ett tydligt exempel på hans "otroliga" speed.

Att sätta in Pumpa i straffavgörandet, nä det var nog heller inget lyckat drag. Att låta en kall reservare göra ett sånt inhopp är sällan lyckat, speciellt när man vet att Tarki är mkt bra just i detta moment.

Med detta spel som MODO visade upp mot VÄXJÖ bör det gå vägen, men det stora problemet är nog hur motiverade Växjö är att spela fullt ut mot Rögle när dom klara. MODO har ju inte detta i egna händer längre, så det är bara hoppas att du har bra kontakt med hockeyguden.
Kommentera

Mad Max: jag kan hålla med dig om din syn på AE då han faktiskt sammantaget varit klart sämsta back i hela ks, hålla är vanligtvis en risk på isen men när vi möter ett motstånd som inte har något eget spel eller offensiv press då klarar sig hålla skapligt. Däremot är okt en ren säkerhetsrisk i egen zon, karln har ju ingen koll på vare sig själv eller motståndarna, sen har han fått en märklig förmåga att ramla och åka på proppar när han själv inte delar ut några, ja menar det var väl därför vi värvade okt för att spela fysiskt och hålla rent framför kassen, nu kan ju han stå i något sarghörn ist för att markera framför kassen. Hägga har jag ofta berömt och igår var han oxå väldigt bra, han jobbar hårt, han smäller på och spelar den roll han har på bästa sätt. Jag tyckte det var okay att challe vågade testa pumba, modo hade innan igår bara vunnit 3 av 12 straffavgörande så något behöve göras, nu är det ju beklämmande att vi saknar straffskyttar förutom madsen då.
Kommentera

Mad Max: Tyvärr måste Tarki ta samtliga straffar om det ska räcka med att Madsen sätter sin. Det har han inte gjort så ofta. Därför tycker jag det var fräckt att prova med Pumpa. Det skulle gå att ta det ett steg ytterligare genom att låta dem ta varannan. Det skulle nog göra motståndarna lite förvirrade.
Kommentera

bj21: bara att challe gör något är positivt för uppenbarligen funkar inte ursprungsplanen då vi hamnade sist i es och nu ligger 4a i ks. Nu har jag inte världens koll men kan man inte 'om det finns' ta med någon junior som verkar grym på straffar som ett ess i rockärmen om det kommer till straffar.
Kommentera

Berka: Modo skulle behöva ett eget spel. Ser mest ut som långa uppspel, skarvdump och jaga, jaga.

Challe är väl inte direkt känd för smart spel, både Timrå och Modo har varit väldigt mycket dumpa och kämpa och försöka att trycka ner motståndarna i deras egen zon. Tyvärr så blir hans lag kontringskänsliga och ineffektiva eftersom att de hela tiden möter samlade försvar. Jag vill minnas att även Timrå skör rekordmånga skott under Challes ledning men hade problem med ineffektivitet framåt och läkage bakåt.

Nu tror jag att Modo klarar detta faktiskt. Hade Södertälje vunnit igår så hade jag inte trott det men nu ser det hyffsat ut för Modos del i alla fall..
Kommentera

arnio: ?
Vi möter lag som helt och hållet saknar eget spel, det är väl nästan bara Örebro som inte använt sig av ett igelkottförsvar.
Vi har ett eget spel, dessvärre har vi inte lyckats dyrka upp det försvarsspel som visat sig vara så effektivt mot oss.
Kommentera

spud: Så du menar att Modo bara har otur?
Kommentera

arnio:

Gefle spelar i allsvenskan. Humlor flyger.
Kommentera

arnio: Vad sött att du gottar dig i deras umbäranden genom att medvetet missförstå folk som tar sig tid att skriva tillbaka till dig, så fort du inte förstår vad som sägs. Kan du något annat?
Kommentera

bisterfinnen:

Det jag menar är att den sammanlagda individuella skickligheten inte är ett bra mått på om ett lag är bra eller dåligt.

Det kan finnas förutsättningar annat än det uppenbara mätbara till om individer eller lag ska bli framgångsrika eller misslyckas.

Ett lag med medelmåttor kan vara ett grymt bra och svårbesegrat lag om dom har en bra lagkänsla, ett bra lagspel och bra taktik.

Jag tror att det är svårt att vara det styrande laget och ideligen möta lag som inte är intresserade av att föra spelet.

MoDo har i alla tider haft svårt för defensiva lag, medan de varit jämna med bra, spelande, lag.

Med det menar jag att MoDo måste lära sig ett förhållningssätt och en framgångsrik taktik för att säkra poäng mot defensiva lag som inte är intresserade av att visa upp något eget spel.

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen: lugn nu, för första gången på Iaf. Väldigt länge så har jag konstaterat att Arnio faktiskt har en poäng. Challe spelade dump and chase redan i timrå utan större framgång dock hade dom ett snabbare spelarmaterial och hade bättre förutsättningar för de och tog sig iaf till 3 raka slutspel. Modo har inte ett snabbt spelarmaterial och därför blir ofta chase spelet värdelöst. Dock tycker jag modo senast försökte spela långa pass igenom mittzon och därmed undvika att få dumma kontringar på sig vilket jag tycker modo lyckades kanonbra med, dock blir rörelsen och passningspelet hos forwards lidande i uppspelsfasen men vi fick heller inga 2mot 1 och 3 mot 2 som vi fått på oss jämt förut.
Kommentera

« · 1369204 · »