1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

Växjö - MODO Hockey 2011-09-27

« · 1405873 · » Till forumet

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-09-27
yngwie:

Kul att vi kan hjälpa Växjö att få sin första hemmaseger.

Helvete vad bra Schremp är ikväll!
Kommentera

yngwie: Vad i hellvete, plocka bort HS från bp JÄVLA SOPA!!!!!
Kommentera

Sawchuk:

Jo, det är precis så jag har förstått det. Däremot förstår jag inte vad du menar med:

"Stor chans att det var någon annans markering då de båda är ytterforwards."

När Samuelsson då slutar åka och ställer sig 2-3 meter bakom Arlbrandt (utan att ta någon markering alls) så förstår inte jag hur du kan hävda att det var korrekt agerat.

Redigerad kommentar

Kommentera

supertrött:

Bra läge att ta en 2:a Dick. Andra onödiga i kväll.
Kommentera

supertrött:

Det är K-Fops kille som gör målet om jag inte såg helt galet. K-Fop är på rygg istället för mellan sin markering och eget mål. Hedman ska hålla sin back.
Kommentera

Sawchuk: Det där målet är väl det ändå Hedman som ställer till.
Kommentera

Sawchuk:

Ooohps, där hamnade K-Fop visst på ryggen och J Westin stod och sov. 2-0
Kommentera

Sawchuk: Fy fan vilket jävla jordisk i egen zon!!!!

Vinn nån satans tekningar nån gång
Kommentera

Sawchuk:

Gonatt.
Kommentera

Bad_Brett:

Du kan ju inte heller förstått hur det funkar att räkna in. Där spelar det inger roll vilken position man har. ettan tar PF, 2 tar 2, 3 tar 3 o.s.v. Sedan byter man när läge kommer för att spela statiskt försvarsspel.
Kommentera

Bad_Brett:

Nä, då har du förstått helt fel.

citerar mig själv  "YF är också beredd att gå in och hjälpa till om back eller center hamnar på rygg."

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine:

Så bra då.

Gustafsson. TV ville ha mig men jag tackade nej så dom tog Borken och Wikegård istället :P
Kommentera

Bad_Brett: Upprörande! Det där snacket om NHL-coachning och att den/de hetaste som ska få spela är alltså bara skitsnack?
Kommentera

Sawchuk:

Om jag tolkar dig rätt: En av MoDos backar går bort sig, så att en motståndare är helt fri framför mål... Då vill du alltså att ytterforwarden (Samuelsson i det här fallet) skall ignorera detta och såsa omkring i väntan på att hans egen markering dyker upp?

Otroligt.
Kommentera

Sawchuk: Precis sådana där saker som du skulle kunna ta upp i "Sawchuks puckprat"! Har du inte hört av dig till ÖA än??
Kommentera

Sawchuk:

Älskar din ödmjuka inställning där du alltid är öppen för andras åsikter och tankar och anser dig vara på samma nivå som alla andra :)
Kommentera

Gustafsson: Jävlar vad shremp,axie,hannula inte fått ut nått här i första!
Kommentera

J F K:

Japp. Framförallt tycker jag att det skickar dåliga signaler till andra juniorer. Om det inte räcker med att göra en i princip fläckfri insats för att få en plats, hur motiverande är det att stannar kvar och kämpa?
Kommentera

J F K:

Vet inte vilken situation du menar överhuvudtaget men det är inte alls säkert att man ska markera den som är närmast. Eftersom du inte beskrev situationen särskilt bra kan jag bara förklara hur det funkar.

T.e.x I en spelvändning 2-3 ( Modo är tre för dom som inte fattar )ska Modos 3a ta motståndarnas 3a även om det är närmare till 2an och så tycker alla tränare i hockeyvärlden.

Helt plötsligt var situationen du beskrev tydligen ett solklart 2-1 läge som Samuelsson sket i. Du kan gärna berätta när detta hände så ska jag kolla på situationen i efterhand. Det räcker om du ger mig rätt match och period.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker att det är skamligt att Nyström inte får spela när Samuelsson får göra det. Samuelsson har varit helt outstanding sämsta forward än så länge, medans Nyström varit riktigt bra. Det är ju liksom inte ens fingertoppskänsla, utan det är ju att Nyström varit så oerhört mycket bättre att det är löjligt.
Kommentera

Sawchuk: "Ändå inte säkert att Arlbrandt var HS markering. Man räknar in sina motståndare. Stor chans att det var någon annans markering då de båda är ytterforwards."

Skojjar du? Menar du på allvar att om du har en omarkerad kille en meter ifrån dig så ska du låta honom komma fri om det inte är din kille? Då tycker tydligen du, Hedman och Samuelsson kanske sak, men ni är tämligen ensamma i hockeyvärlden i sådana fall. Självklart plockar man upp en kille i en sådan kontring och sedan byter man till sig "rätt kille" när tillfälle kommer. Givetvis är det normalt inte YFs uppgift att markera en motståndarforward, men än mer självklart är det att om någon missat sin markering så får man ta den om denne är farligare.
Kommentera

Ja, ni. 1-0 är väl ganska rättvist, tycker matchen är jämn bortsett första fem som Växjö äger. Lehtivuori får självklart inte slarva som han gör på målet. Det går att vinna den här matchen.
Kommentera

Den här perioden glömmer vi snabbare än kvickt, efter den mardrömsstarten känns ju 1-0 baken helt okej. Bara att ta ny, friska tag i andra.
Kommentera

Bad_Brett: Hähä en dag som denna hade han kunnat spela ist för Dick eller skröder som varit under isen
Kommentera

32 skott totalt i första perioden, 29 av dem på mål!
Kommentera

bj21:

Han fick inte ens följa med på flyget. Tydligen är han inte den spelartyp de söker för tillfället. Fingertoppskänsla?

Förresten, är det någon som vet när Djurgårdens IF bytte namn till Djurgårdens IF IF? (=Djurgårdens Idrottsförenings Ishockeyförening?)

stats.swehockey.se/

Redigerad kommentar

Kommentera

Spelar inte Nyström ikväll? Tycker det i så fall är rena rama misshandeln. Va f-n är det då som krävs för att han ska få spela?
Kommentera

Sawchuk: Modo har ryckt upp sig iaf.
Men många måste bli bättre
Kommentera

Sawchuk: Samma här!
18-6 i skott
Kommentera

Sawchuk:

Lysande av Lehtivuori att lyckas vara sist hem av alla som back...
Kommentera

InVinoVeritas:

Konstigt, jag har kanonbild.
Kommentera

Bad_Brett:
Jahapp den som trodde csports skulle bli stabilare iår:

"VI HAR FÖR NÄRVARANDE TEKNISKA PROBLEM MED VÄXJÖ - MODO, VI ARBETAR PÅ ATT LÖSA DEM SÅ SNABBT SOM MÖJLIGT."

Jävla pajasbolag
Kommentera

Sawchuk:

Precis, det var ju verkligen osynligt med.
Kommentera

Danne93:

Har kanonbild

Bra Dick! Varför åka skridskor om man kan hakas istället.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Har samma problem.
Kommentera

11-1 i skott och 10-0 i tekningar till Växjö var det en som skrev på rekatochklart.se

Låter ju sådär kan man säga...
Kommentera

Sawchuk:

Jahapp, vad hände med sändningen nu då? Jag är trött på att se Nils Andersson skjuta.
Kommentera

Sawchuk:

Modos backar står på hälarna åter igen, reagera istället för att agera har ju visat sig framgångsrikt tidigare....not.
Kommentera

JFK:
" Förra matchen så var Samuelsson alldeles bredvid Arlbrandt när spelet vände. Istället för att hålla Arlbrandt så gled han hem och Per fick en kanonchans mitt i slotet."

Ändå inte säkert att Arlbrandt var HS markering. Man räknar in sina motståndare. Stor chans att det var någon annans markering då de båda är ytterforwards.
Kommentera

Berka:

1-0 till Växjö, Joonas Lehtivuori utan assist.

Snacka om tragiskt agerande. Undrar om han blir lika kapad som HS...
Kommentera

yngwie: Dåligt av domaren att missa den offsiden på 1,5 meter med 6-7 SEK kvar av utv.
Kommentera

Berka:

Tur att Växjös pp är så uselt annars hade de stått 2-0 nu.
Kommentera

Berka: Han slog pucken över plexit ifrån egen zon. Att det sen var över "båsplexit" spelar ju mindre roll.
Kommentera

Varför tar man ut meyer? Pucken gick ju över i anfallzon?
Kommentera

Berka:

Fy satan så dåligt! Bra gjort Meyer.
Kommentera

yngwie: Växsjö fortsätter sitt tur-tåg från kvalserien mot Modo då ALLA puckar i alla lägen studsade deras väg!

Utv nu... Uj uj kommer 2-0 nu?
Kommentera

Salle:

Vafan gör backarna? Ska Heikkinen få åka ända in i mål. Så fruktansvärt uselt!

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie: Usch vad dåligt av Joonas.

Först dräll precis innan blå och sen stirra han puck trots att backkollegan hade "full koll" på puckföraren.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

Bra start.
Kommentera

Berka: Funkar C sports för er andra?
Kommentera

« · 1405873 · »