1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507175 inlägg · 4105 ämnen

Växjö - MODO Hockey 2011-09-27

« · 1406474 · » Till forumet

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-09-27
Sawchuk: Nämnt det? De hockeykunniga ser att det inte är ett alternativ utan att du nynnar runt ang det.
Kommentera

McFire:

Jag har inte nämnt det för någon hockeykunnig än ;D
Kommentera

Bad_Brett: Håller INTE att spela nästran bländande i knappt 2 min i 3:e - sen får man ett pp, o allt ramlar ihop - så hittar domaren en enkel på Susse, o allt av MoDo's spel som bortblåst . suck!
Mot HV borde det i matchstart på tavlan stå 2-0 o 2:a per i riktn mot MoDo's bås, så de inser allvaret! I matchstart verkar de vilse, match efter match.
Kommentera

spud: haha ;)
Skrev minsan lite fel där du hehe 300 min hade räckt
Kommentera

Berka: Skröder har mycket långt till något som kallas form,seg och obefintlig puckkontroll.
Kommentera

renen:

Ja det är nog dax för räkan att börja producera, annars blire nog foten innan jul!

Redigerad kommentar

Kommentera

McFire: Skröder är dålig defensivt men bra i bp å de är ju 2 helt skillda saker så skröder får gärna spela bp men huga inte center!
Kommentera

Berka: 300min i pp? 15 perioder eller 5 matcher alltså? Nog för att jag visste att det var illa, men nu har du väl kryddat en aning?
Kommentera

Sawchuk: Shremp kan bli en klassisk värvning i klass med videojuggarna.
Är bakom eget mål när han inte ska vara där, långsam och inefektiv.
Youtubevärvning!
Ja risken är att Vestin får kliva av mot HV.
Hur länge räcker Mackes tålamod?
Kommentera

Sawchuk: Det här med Skröder som center är något du nynnat fram i sömn och fastnat för eftersom ingen annan håller med. Ingen hockey kunnig anser att Skröder ska spela center, ingen. Första gången jag läste det, ditt tjat ang det alltså, var jag helt övertygad om att du skämtade med någon.
Kommentera

Sawchuk: Märkligt hur loj axelsson ser ut.. Att han är en grinig spelare de viste vi men nu ser han ju ut att ha glömt hur fan man spelar hockey?!

Dom måste komma igång annars är de kört
Kommentera

Sawchuk:

Sen tycker jag fortfarande man borde testa Skröder som center, kanske med Schremp på kanten ;)
Kommentera

Bad_Brett:

Tyvärr är det så att om inte Dicken och Schremp börjar prestera på en djävligt mycket högre nivå är Modo illa ute, dom ska och måste helt enkelt vara våra bästa spelare match ut och match in.

Just nu tror jag bara att Timrå är sämre. Det är bara en tidsfråga innan FBK börjar klättra i tabellen.
Kommentera

Bad_Brett: Vad ska man dra för växlar av dagens match?!
Växsjö var inte direkt bra men klart bättre än modo och vinner ganska komfortabelt!
Modo har en stjärnkjedja för närmare miljonen i månaden som inte levererar eller ens för den delen skapar något vilket är mycket oroande.
Skröder är överflödig i 1:a kjedjan och är väldigt sällan med i spelet, sen har han inte levererat än vilket är lite anmärkningsvärt.
Backarna hade nog den svåraste uppgiften, att klara av Växjös hårda checking vilket man inte klarade speciellt bra!
Possitivt då, ja de ska väl vara att vi inte lägger oss ner och dör efter 3-1.
Just nå mer possitivt finner jag inte, ska väl vara 4:e kjedjans hårda jobb då!

Hur ska vi få ordning på detta lag?, hur ska vi lyckas i pp, 300 minuter och 0%
Kommentera

Nikki Nine:

Jag kan inte låta bli att tycka att det känns lite panikartat. Även om det var extra dåligt ikväll, kan det väl knappast komma som en överraskning att HS inte håller samt att hela andrakedjan underpresterar.
Kommentera

Nikki Nine: Jag tar mig för pannan!
Kommentera

Bad_Brett: Uffe sa det på presskonferensen. Twitter är din vän :)
Kommentera

Nikki Nine:

Det måste vara det klokaste och bästa beslutet någon i Modo tagit i dag.
Kommentera

Nikki Nine:

Var läste du det någonstans?
Kommentera

Nikki Nine: Blire John Westin som bänkas då eller?

Kommentera

Nyström flygs ner till på torsdag.
Kommentera

Dream Team: Västernorrland har dom två sämsta elitserielagen..
Kommentera

Poffa: Bra inlägg, jag håller verkligen med dig i de du skriver, schremp,Axelsson var bland dom sämsta idag om inte dom sämsta?!
Nyström bör man ringa in omedelbart!
Kommentera

Nikki Nine:

Absolut, det är vinsterna som räknas. Tyvärr tror jag inte vi har tillräckligt bra defensiv och arbetsmoral för att fixa ett sådant spel.

Men varför inte försöka, hockeyn här i Sverige har ju helt klart en Lasse Falk revival just nu.
1-3-1 Ställ upp i mittzon och vänta. Ur egen zon lyfter vi puck på yta och kontrar som idioter. Direkt vi förlorar pucken kör vi direkt handbollsförsvar ala Lasse Falk igen.
Kommentera

Sawchuk: Eftersom HS inte är esmässig enligt mig och många andra så anser vi att han helt enkelt inte ska ha en plats i A-truppen förutom vid undantag som skador eller om han helt enkelt presterat så bra i j20 att han anses peta någon i Atruppen.
Kommentera

Poffa:

Det är nog dags att försöka anamma spelet som Luleå, AIK och Frölunda spelar. Defensiv tråkhockey. Inget fel med det, det är uppenbarligen vägvinnande för lag som inte borde vinna.
Kommentera

Jag är jävligt bekymrad över det här.

Vi trodde att vi skulle ha en producerande kedja i Schremp och Axelsson. Ingen av dessa är ens i närheten av något som anses som godkänt betyg. De är så långt från vad de borde visa att det är hemskt. Axelsson är bara grinig och tar en massa onödiga utvisningar, samtidigt som det ser ut att gå extremt tungt i skridskoåkningen. Och Schremp, han kommer ingenstans. För långsam och för svårt spel, helt enkelt.

Sedan är det uppenbart att Samuelsson Jr inte har i elitserien att göra. Han ska banne mig inte spela de kommande matcherna, oavsett hur lovande han är. Vi har inte råd att ha honom på isen, framför allt inte med så mycket speltid som han faktiskt har. Ner med honom i J18 (i J20 platsar han heller inte) och låt Nyström spela.

Madsen, Andersson och Hannula kommer heller inte upp i sina nivåer. Dessutom kommer Lehtivuori, Ahnelöv och Hersley inte upp till tillräcklig standard. Vi har stooora problem.

Kommentera

Seså, upp med hakorna nu...

Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...

Kommentera

Bittesehr: Omöjligt att höra komentatorn om vem som gjorde målet och vilken som fick ass?
Kommentera

Berka:

Men lilla Berka, det har inte behövts i 2 veckor. Hade dom korrigerat hans istid och ansvar borde både han och Nyström kunnat skapa sig en vettig roll i detta Modo. Tyvärr gjorde dom inte det och nu är Nyström hemma och HS är knäckt.

Hur var Schremp ikväll? 4+ eller?
Kommentera

We score with the Dick!
Kommentera

bj21:

Nysttröm får inte åka med för att dom är korkade.
Kommentera

Sawchuk: Men kära vän, jag har sagt de i 2 veckor att HS bör spela i j20 och utvecklas å få självförtroende!

De andra håller jag med om att vissa bör ransaka sig själv.
Kommentera

Modoante:

Vore nagelbitande... Dock så ska Modo klara sig undan kvalserien med denna trupp tycker jag. Fast det tyckte jag förra säsongen också.
Kommentera

bj21: Men svara då!
Kommentera

Patrik Källstr: Det kan bli Slaget Om Västernorrland del3 i Kvalserien till våren spännande.
Kommentera

Berka:

Ja tittat nästan mer på andra resultat nu för tiden.

Timrå nollade, Färjestad nollade - CHECK!
Kommentera

Berka:

haha, jag har en sund syn på Samuelsson till skillnad mot dig. Har hela tiden sagt att han är en talang som tvingats på för stort ansvar som han inte kan hantera medan du bara vräker ur dig en massa skit.

JFK uttryckte det ganska vettigt här nedan. Han behöver få tillbaka självförtroende och hitta rätt i banan.

Agerandet på målet var bedrövligt men man kan ju också undra vart de andra FW tog vägen. HS tog in pucken och gjorde ett horribelt pass men eftersom HS var högst upp i banan borde den sista forwarden släpat och varit beredd på att säkra hem som tredje man.

Många i Modo som bör ransaka sig efter den här matchen, inte minst HS och Uffe
Kommentera

Gustafsson: När det blir två torsdagar i veckan
Kommentera

Patrik Källstr: Bara att lyfta på hatten, Växsjö är bättre i allt!
Kommentera

Patrik Källstr: Undra när Schremp och Axelsson skall börja producera.
Kommentera

Jag avgår! Detta är pinsamt

Färjestad förlorade dock ;)
Kommentera

J F K: Äh, allvetaren sawchuk säger ju att han är bra så då måste de ju vara så!
Kommentera

yngwie: Bra modo ser ut att bli en minst lika jobbig säsong som den gångna säsongen.
Kommentera

Berka: Varför är inte HS bänkad? Han är ju så dålig just nu att han är i fullständigt särklass vad gäller dåliga prestationer. Ge honom några matcher i J-20 så han hittar rätt i banan och han får lite självförtroende. Det har är ju rent av penibelt.
Kommentera

Bara att bryta ihop och komma igen mot HV.
Där lär det inte bli lättare att hämta poäng men förhoppningsvis är Tolle tillbaka då.
Kommentera

Sawchuk: Troll??
Jag är glad att du inte har nått att säga till om i modohockey!

Föresten 4-1 , gillade du hem jobbet av din gullegris HS??
Kommentera

Salle:

Satan så jävla uselt!
Kommentera

Berka: Ännu en onödig utvisning av MoDo. Denna gången Ahnelöv som slashar, långt ifrån spel och puck.

Kommentera

Berka:

Haha, kanske en av dom bästa i hela elitserien 4-5.

Det går inte att hitta på saker bara för att man så gärna vill att någon annan ska ha fel.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1406474 · »