1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

« · 1448949 Till forumet

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

J F K:

Nej, Uffe är inte perfekt och gör inte alltid rätt. Jag tror ändå att han har mer hockeykunskaper än alla här inne.

Men nog om det. Vi vet inte hur tränartrion tycker eller hur Tellqvist mår för den delen. Kanske tänker Uffe ta sex poäng denna helg och anser att man vinner mer på att sätta Tellan mot SAIK och ge oss en vinstchans där? Kanske är Tellan lite sliten och får vila en extra dag? Känns mycket lättare att kritisera beslutet om man fick reda på varför dom gör detta val.

Enligt Swehockey står dock Tellqvist idag.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:

Ja. Jag förstår inte det här beslutet. AIK ser ut att ta tre poäng ikväll och Växjö är en av våra stora kunkurrenter. Samtidigt har Tellqvist spelat otroligt bra på slutet. Varför kastar man in en junior i en så viktig match? Det hade väl varit betydligt lämpligare att matcha honom mot ett omotiverat Skellefteå i morgon.

EDIT: Som Poffa skriver så står Tellan enligt swehockey.se. Hoppas att det stämmer då.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Enligt swehockey står Tellan.
Kommentera

NikkiNine: Med tanke på att Uffe spelade sonen så mycket så är ju det ett bevis för att även han gör dåliga bedömningar ibland.
Kommentera

NikkiNine: Det behöver ju inte betyda att inte jag och Brett kan ha rätt. Historien är ju fylld av misstag begångna av hockeymänniskor som är duktiga. Traden med Macke. Daigle som etta i draften. Phillas fem spelar och 90 miljoner för Lindros osv osv osv.

Hur som helst så lär det oavsett inte hindra folk från att ha uppfattningar...
Kommentera

Bad_Brett:

Tippar på att det inte är Uffe som tagit beslutet helt ensam, utan att dom har gjort någon slags bedömning hela tränartrion.

Sen talar väl mycket för att du (och alla andra här inne) har mindre kunskaper än Uffe när det kommer till hockey :)

Kommentera

Bad_Brett: Nja, den här säsongen har vi ju varit förvånansvärt och ovanligt överens om det mesta. Du är tydligen inte ensam iaf.
Kommentera

Bad_Brett: Det vore krångligt om det fanns 5000 coacher och 1 läktarcoach.
Kommentera

NikkiNine:

Varför känns det som att Samuelsson konsekvent gör tvärtemot vad jag tycker?

Jag hoppas för allas skull att det är JAG som har bristande kunskaper och dålig fingertoppskänsla...

Kommentera

Enligt Micke Nordstrand så står Anton i mål ikväll.
Kommentera

En yngre herre vid namn Hribik och en vid namn Nord är det tydligen som bildar domarpar idag
Kommentera

J F K:

Nej, jag håller med. Ärligt talat förstår jag inte hur Ulf tänkte när han matchade K-Fop, Hari och Hedman i fjärdekedjan. Tanken med en fjärdekedja är ju att den ska kunna bidra med energi och spela 0-0 och då är det väldigt märkligt att stoppa in de svagaste defensiva korten i den.

Kommentera

Frisco: Jaja, men de började ju på W... och i Westervik har jag varit men inte i Wekkschö
Kommentera

Frisco: Den där finländaren, Pelitta eller vad han hette, han ska väl vara bra på sånt.

Fullt tillåtet att haka... ahaaaaa... nu fattar jag Stig Kennes idolbild

Kommentera

Paddan: Edbärgh. Nu har du blandat ihop Väcksjö med Westervik.

Kommentera

Icing-Ove: En sån spelar borde vi ha. Det är ju numera fullt tillåtet att haka.

Kommentera

Icing-Ove: Äh, faan heller, han är alldeles för snabb på skridskorna och dessutom för ung. Men den där Stefan Edberg har jag hört goda vitsord om.
Kommentera

Paddan:

De har nån Pållberg som hakar som en jävul, nåt för MoDo? 

Kommentera

yngwie: Dom dära Wekkschö, e dom bra dom?
Kommentera

Paddan:

Det behöver då inte brinna i knutarna i Timrå iaf!

Kommentera

73Sjöbba:

Det gäller som brandsoldat att släcka alla oroshärdar i sitt favoritlag och ibland även törsten...

Kommentera

Frisco: Bär brandsoldater eldkastare?
Kommentera

Frisco: Är det säkert det?
Kommentera

73Sjöbba: Brandsoldat duger väl gott det med.
Kommentera

Salle: Wow! Har ni en 'headcoach'? Äkta NHL-manér. ES rules!
Kommentera

Salle: Är det bara jag som tycker att det är dags att ta bort Hedman? Han är ju så dålig defensivt så man blir generad när man ser honom spela. Dessvärre uppväger inte hans offensiva kvaliteter ens tillnärmelsevis någonting heller. Han kan tacklas och det är tyvärr det enda också.

Plocka upp Byström från Sundsvall eller ta med både Hari och John Westin, där den första givetvis ska vara i tredjekedjan och den andra är given i en fjärdekedja.

Kommentera

Jag har slutat med allt Haitiskt. Det går bättre nu...
Kommentera

bj21: Det var ett riktigt bottennapp den senaste hemmamatchen. Hoppas de spelar borta den här gången.
Kommentera

Salle:"Vi har förlorat mot dem två gånger och matchen i Växjö var vi riktigt tama" Finns det någon människa av kvinna född som tycker att de var något annat än genomtama i hemmamatchen mot Växjö?
Kommentera

Salle: Gör om, gör rätt.
Kommentera

Växjö - MODO Hockey 2011-12-10

Efter en tät match i torsdags som slutade med 2-1 seger för MODO Hockey över Linköping väntar nu match i Småland mot Växjö Lakers.

- Ett lag som vi förlorat två matcher mot den här säsongen. Självklart är målsättningen att få till ett trendbrott, säger headcoach Ulf Samuelsson.

Aktuell elitserieomgång

Linköping - Färjestad 2-1, AIK - Luleå, Brynäs - Frölunda, Skellefteå - Djurgården, Växjö - MODO Hockey, HV71 - Timrå (10 jan).

Not: I morgon lördag spelas utomhusmatchen mellan HV71 - Linköping.

Headcoach Ulf Samuelsson

- Vi gjorde inte någon av våra bättre matcher rent prestationsmässigt i torsdags. Men vi vann ändå och det tyder på en viss styrka. De här grabbarna ger alltid järnet och sådant ger resultat.

- Känns bra att vi avgjorde matchen i power play. Alltid viktigt att lyckas i den spelformen.

- Nu tog vi oss upp på en slutspelsplats vilket känns bra. Här har vi tänkt att bli kvar.

- Nu väntar Växjö i Småland och vi siktar på tredje gången gillt. Vi har förlorat mot dem två gånger och matchen i Växjö var vi riktigt tama. Jag vill inte förringa deras insats men vi presterade inte alls den gången.

Matchtruppen

Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.

Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 6 Byström, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.

Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 35 Westin, 44 Danielsson, 62 Hari.

Noterbart

Samtliga spelare är tillgängliga.

Kommentera

« · 1448949