1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507789 inlägg · 4106 ämnen

Vi tar det lite lugnt och tränar på

« · 323072 Till forumet

Vi tar det lite lugnt och tränar på
Ingen panik här inte, alla har fullt förtroende och inga panikvärvningar på G. Sånt kan andra hålla på med.
Kommentera

Sv: Vi tar det lite lugnt och tränar på
Lumber Jack:

Tycker det känns tryggt att höra. Man har trots en tokdålig början ingen panik och man vet att om man bara jobbar på så kommer det att släppa. Och när det väl släpper med det här laget så lär det göra det rejält. Det är inte förrän om fyra månader som det gäller att vara på topp.
Kommentera

Instämmer! Visst är det kanske inte så bra att ligga precis vid sträcket men jag vidhåller precis som när Brithén var tränare. Bättre att gå ut lugnt o öka än att att ge 110% från början o sen tappa orken

Det var nämligen den taktiken som fungerade bäst på Kick Off till Amiga 500 och jag är helt säker på att det är så även i verkliga livet!
Frågan är ju bara när man själv ska börja öka takten...
Kommentera

Lumber Jack: Kunde man inte se en antydning till att den förväntade fotningen av herr Milo kan komma upp på tapeten inom kort? Tobbe lär väl vara tillbaka efter uppehållet och i ekvationen lön/prestation måste Milo ju ligga sämst till.
Kommentera

Lumber Jack: Helt rätt av Hedin, jag minns Gahna som en hyfsad 'dussinlirare' som gjorde sitt jobb, inte dålig, men heller ingen som lyfter ett lag. Varför betala 100.000 i månaden för en sån??
TIK kan nog bli besviken...
Nä, som när det väl lossnar så...mest dubier har jag ang. the 2 men behind the masks...
Kommentera

Hedin, le Gud.

"– Det handlar om pengar också.
Hedin antyder att om det ska göras någon förändring, blir det i så fall en bantning av truppen som är aktuell.
– Vi har redan i dag en stor trupp som kostar oerhört med pengar."

Kör ole dole doff. Upp med alla på ett led och sparka ett par stycken.
Kommentera

Mano: Absolut, vore kanske en ide att köpa upp sig på ett tyskalexicon för Dusan. Han känns som den mest överflödiga spelaren i truppen. Han har tydligen problem att anpassa sig till spelet i största allmänhet, om man får tro åskådare som sitter bakom båset, vill säga.

Tobbe var tydligen "fit for fight" redan veckan innan uppehållet, men det ansågs som bäst att fick en längre återhämtning, förståndigt enligt min ringa åsikt.
Kommentera

Hawerchuk: Oledoledoffmetoden innebär att man vid uppställning i nummerordning kommer att sparka en Slovak med #14. Sen blir det #40 och som tredje spelare #14. Men det var väl 2 spelare som du sa?=)
Kommentera

Frisco: Slovaken borde väl ha nummer 16.
Kommentera

Frisco: Sparka en Högardh, en Milo och en Gästrin. Går med på dom två sista där. Timrå värvar ju misslyckade centrar, dom får en till. Sen byter vi Milo mot någon halvdan HV71:are som Sahlstedt.
Kommentera

Frisco: Nja, inte för att Kung H går något vidare, men jag tror att tålamodet är ganska så generöst med honom. Dax att slänga in han med Salle och Svarten Kanske. (Eller ringa Wahlberg, ett kastbyte med Milo, fast risken är att han tappat ännu mer fart. Men det kanske inte spelar nån roll.)
Kommentera

Lumber Jack:

Nu tror jag ju att Högardh har ett frikort mot sådant med tanke på vad han gjort tidigare i MODO. Tyvärr så har väl #43 också det så då är det ju Milo som får gå. På forwardssidan så lär väl Almtorp få fortsätta i Sundsvall. Green vill jag ha hem istället för Gästrin. Green tyckte jag såg lovande ut innan han fick åka till Sundsvall. Tyckte han spelade rejält och vann ett antal tekningar/match.
Kommentera

Poffa:
Green verkar ha gått som en gud hos S-vallarna och jag tycker han varit stabil de matcher han spelat. Verkar ha lagt på sig något kilo sen ifjol och undra om inte VM har gett ett ökat självförtroende. Vad det gäller Almtorp vetefan, tyckte han skulle få chansen redan feter de träningsmatcher jag såg, men istället för vem, det är frågan.

#43 spelar för att han är en stabil back som alltid är rätt placerad, aldrig blir överspelad, skjuter direktskott från blå och inte drar på sig en massa meningslösa utvisningar, men det vet du ju sen förrut.
Kommentera

Lumber Jack:

Vad det gäller #43 så vet ju DU att jag är av en annan åsikt, men låt oss släppa det.

Frågan är om det inte är dags att fundera på att bänka/flytta på både Söderberg och TP. Ingen av dessa två tycker jag kommer till och en förändring kanske gör dem gott. In med TP och Wennerberg tillsammans med Green i en kedja kan vara ett alternativ. Sedan kanske man skall ge Almtorp chansen istället för Söderberg och placera Almtorp med Hedlund och Jocke Lindström. In med Peter Öberg med Salle och Svarten.
Kommentera

Poffa: Man kan kanske låna ut TP och Söderberg till ett allsvenskt bandylag en tid?
Kommentera

Frisco:

Ja, de har ju skridskoåkningen för det i alla fall, men Antos lär väl fastna i hörnen även där.
Kommentera

« · 323072