1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503400 inlägg · 4098 ämnen

Videokamera

« · 54314 Till forumet

Videokamera
För att se om det blev modomål. Kameran borde betyda nästan 100% felbedömning.(så har man lyckats hittills.) Blir det bortdömt tycker jag Modo vunnit, rent moraliskt alltså.
Kommentera

Sv: Videokamera
Nu blev det mål i alla fall...JAAAA!!!!!!
Kommentera

Då är frågan den, om pucken inte egentligen tog i ribban eller nått.

Resultaten vår väg i kväll dessutom.
Kommentera

Ja, det känns bra att gå till vila med en andraplats...

Ohhh, Peter Högardh, ohohh Peter Högardh....
Kommentera

Vad skulle ni med kameran till? -jela soffpotatisar!

Jag har ingen möjlighet till att göra någon fullödig matchanalys här, ståplatsupplevelser blir lite för fragmentariska...så fragmenten då åtminstone:

*Skall inte göra det här till mitt manifest - MEN - Tobbe vinner den här typen av matcher, Hirsch eh, gör det inte...
*Werners blick efter 3-2 målet säger en sak - dags för slutspel!

I övrigt: Handleder!

Mina egna - (stressfrakturerade)
Högardh!
Hlinka!!!!! - den mannen SKALL ha en egen ramsa, redan i Karlstad.

Sen: hördes vi?? SurC+ riggar alla mickar framför hemmaklacken såg man iaf :-(
Kommentera

hörde er en gång tror jag. men syndes det gjorde ni inte. å du som bjudit in folk för att få synas i tv..
Kommentera

I MIF-forumet så säger man att det inte borde varit mål för att Högardh åkte in i Hadelöv samt att pucken tog på hans skridsko innan den gick in...det är väl bara att tacka MIF-backarna för det isåfall, haha..
Kommentera

Som vanligt - 10 st. anmälda. Och så dyker det upp 15 till som står och mumlar lite försynt. Nåja kul hade vi iaf!
Kommentera

Loggade in på startsidan för att se dagens mål nyss, naturligtvis fanns det inga från MIF - MODO, så jag läste lite av textrapporteringen istället, där det stod:

"nästa match kan ni se en interjuv med Kim Staal om flyten från skåne o MIF till Lappland o MoDo..ett måste att se"

Norrlandsförakt?
Kommentera

Ser på mitt band nu, och - pucken tar på byxorna (om det nu gör ngn skillnad) Är väl f.ö. tillåtet med skridskotouch om det ej är någon sparkrörelse?
Kommentera

Nog hördes JIM BRITHE`NS HÅRDA GRABBAR, jo så var det.
Kommentera

Sluta nu Uming! - skåningar är trevliga :-)
Kommentera

Man måste nog vara ett miffo för att tolka situationen vid 2-3 målet som att Högardh åker in i Hadelöv, fan #14 fälls ju med ojusta medel rakt in i "exillappen"...
Kommentera

Pucken tar på handen först, sedan på byxorna och sedan på Hadelöv och in i mål så att det var mål råder det inget tvivel om.
Kommentera

GLMC:

1) Helt riktigt, och frågan är hur den som nu påpekade det på MIF-forumet kunde anse att det var tillräckligt för att målet skulle dömmas bort...

2) Skåningar är säkert trevliga, men just de som sköter webbradion där nere har jag svårt för...
Kommentera

Jag smyger dit en ":-)" också.
Kommentera

Hmm, här anklagar man folk för att vara ett miffo för att tolka situationen till MIFs fördel, åsså ser man i MIFs gästbok att en kille med nicket miffo har en klockren analys av målet.

FY på mig, dumma dumma dumma.
Kommentera

Och på tal om webradion måste jag bara få tala om att det var irriterande att lyssna på farbrorn som pratade på P4 ifrån Malmö. Det gick så långsamt. Han skulle kanske kommentera schack i stället.

Fyra matcher kvar i grundserien. Fyra matcher man får se. Tjalala.
Kommentera

Hade Hegerfors & co glömt bort att läsa på inför matchen igår?

Man undrar eftersom de kallade Malmös Mika Hannula Hanu Mikkola, påstod att Stefan Öhman var back i vanliga fall, såg fel på Weinhandl och Öhman, kallade Söderberg för Söderström med mera.

C+ brukar ha bra sändningar med väl förberedda reportrar men igår var det inte så. Man får hoppas att det är Lasse Grankvist som håller i nattens NHL-match i alla fall. Lasse är hockeyns motsvarighet till golfens Göran Zackrisson. Säger vad han tänker men får det ändå att bli bra och rolig.
Kommentera

En irriterande förmåga de här båda herrarna har ibland är att inte erkänna när de uppfattat en situation fel - istället försöker de gripa tag i de få halmstrån som finns för att försvara sin tolkning. Men ändå...institutioner båda två. Skumt ljud f.ö. igår, vi hörs som mest i 2:a perioden när det är 5-6 personer som skriker, men när i stort sett hela bortasektionen börjar sjunga i sista minuten...helt tyst.

Förbjuder Grankvists kontrakt med radiosporten honom att referera ES-matcher eller? I övrigt gillar jag faktiskt Thelvén - skönt med människor som inte hycklar med var sympatierna finns ;-)
Kommentera

MoDos vinstmål var solklart.. finns inget att diskutera om där.

Högardh rivs ned och pucken studsar som på ett flipperspel på Hadelöv, Högardh, Hadelöv och in i mål inget fel i det... och Hadelöv åker in i mål EFTER pucken och vad är fel på det?

Sen att det var mycket turligt är ju en helt annan sak.. Hedin hade ju ett friläge där innan som kunde ha varit mål..eller kanske till och med borde ha varit mål. Högardh hade ett friläge men pricksköt i stolpen så inte var det orättvist precis... men dock så tungt för oss miffare :(

Dock grattis till segern, den var välförtjänt
Kommentera

Råkade kolla SVT-texts fakta från matchen och fann:

"Sudden: 2-3 (4.59) Peter Högarth (Wenblom/Ahlberg)"

Vad är oddsen att de skulle stava samtliga namn fel?

:-)
Kommentera

Fast jag kollade lite på de andra matchrapporterna också, och de var också kryddade med felstavningar. Kanske personen som skrev det var trött? Eller berusad? Eller ordblind? Eller klantig?
Kommentera

Eller Dansk.
Kommentera

Ang. C+s kommentatorer så fick de ju fel på ett par namn när de visade Brynäs-MoDo också. Få se...hur var det...Andreas Söderberg, kan det ha varit så? Han brukar alltid få heta andra saker än Anders. Och så sa de väl Johan Lindström, har jag för mig.
Kommentera

Davs!
Kommentera

GLMC
*Werners blick efter 3-2 målet säger en sak - dags för slutspel!

För mig var det en blick som sa att det lilal barnet hade fått både saft och kakor på samma gång=)
Kommentera

Men inte skall det väl vara så svårt att läsa mellan raderna och ha lite förlåtande instälning när kommentatorerna gör några små fel i namn och spelare. Andreas Sjöberg, kan mycket väl vara Anders Söderberg; Mickael Wlererblad, är Werna; Wanhainen; är Weinis; Tåhström, kan vara Rickfors; Staal; kan vara Phil och så vidare. Felsnavningar är också händer så lätt och orden på exakt fel ställe.

Man är helt enkelt inte van att se Modo, Malmö, Brynäs, Luleå, Södertälje och några felr.
Kommentera

« · 54314