1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504914 inlägg · 4100 ämnen

Vita hästen - Modo 2020-02-26

« · 2039824 · » Till forumet

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
JoseGonzales: Jag har också skrivit att vi var defensiva 99, trots att vi vann elitserien med 21 poäng. Timrå och Löven är båda väldigt defensivt inriktade.

samtidigt måste man förstå lags supportrar som inte kan hockey och vägtar inse faktum.
Kommentera

Bad_Brett: Kul med spänning ända in i kaklet hur detta än slutar. Bäst vore om vi båda fick ta steget.
Kommentera

Gäsp: kanske bättre att slippa finalen och ta ett mentalt knäckt löven eller Timrå istället och få möta OIK sedan...
Kommentera

Rytter: Det är laget med Björn i spetsen som danar oss.
Kommentera

Rytter: Det blir ju lätt lite "vad var det vi sa?"-mentalitet när flera av "experterna" här gjorde sig lustiga över kommentarer som "vi kommer tappa det här ifall ingenting händer". De som hävdade att allt var klart när det var 12 poäng kvar får nog förbereda sig på att bära den berömda struten...

Det positiva nu är att det inte nödvändigtvis räcker att vinna matcher, utan vi måste ha en bra målskillnad också. Det kanske kan få oss att spela i 60 minuter och sluta hoppas på ett powerplay-mål och att Bartosak ska hålla nollan...
Kommentera

DalleRalle: Ah det blir nog fint. Timrå ser onekligen ostoppbara ut! Björklöven måste vara livrädda nu alltså, tror ni kan flyta igenom på detta nu. Grattis och är imponerad av erat lags moral. Önskar jag höll på ett lag med sådan anda. Lycka till i finalen, håller på er över Löven. Mest pga alla grönatomtar i detta forum haha.
Kommentera

J F K: Framförallt har både löven o timrå en fungerande defensiv.
Kommentera

JoseGonzales: Final mellan tik-löven kan nästan bli ännu mer intressant, med tanke på den fina hockeyn vi har lagen emellan :)
Kommentera

Tarasov: Det är vi alla mer eller mindre 🤷‍♂️Tycker bara det är onödigt att försöka basha alla andra lag utan substans. Löven har seriens bästa målvakt och jämnast backuppsättning och det har burit frukt!
Kommentera

JoseGonzales:
Till JFKs försvar så har han skrivit i sin presentation att han är enögd🧐
Kommentera

J F K: Vi vet att du tycker att alla utom Modo har en defensiv hockey du behöver inte upprepa det i alla inlägg. Det är inte lövens fel att våra tränare kan sätta en defensiv i ett lag och Hellqvist inte verkar kunna göra det. Har hellre en bra defensiv än ett lag som spelar som ni en öppen hockey där man lika gärna kan släppa 4-5 puckar.
Kommentera

Frågan är ifall man kan begära att laget ska ha en vinnarmentalitet när hela supporterskaran verkar bestå äv folk med förlorarmentalitet?
Kommentera

J F K: Nejdå det blir ingen avstängning för Åslin, han har ju sagt i tv att det inte var meningen...han ska duscha nu, åka hem, äta två skivor skogaholmslimpa med ett glas oboy och ställa väckarn inför träningen imorgon sen sussa.

Bartosak däremot ligger med handduk över pannan och kan inte lämna sovrummet på en vecka. Men vem bryr sig om målvakten? Det var ju bara en huvudtackling?!

MEN JÄVLAR I MIG om det hade varit en skridsko i målgården!!! Då hade Åslin blivit lastad på bussen till Övik och fastspänd på Sörkörar’n på torget för allmän beskådning PGA något så FRUKTANSVÄRT som att han störde målvakten utan att målvakten ens själv märkte det????
Kommentera

Gavelo: Tror vi max tar 4-5 poäng. Vi tappar poäng mot AIK, vinner hemma mot Tingsryd och förlorar borta mot Karlskoga. Karlskoga blir sedan våran första motståndare i fortsättningserien. Lite vinna eller försvinna direkt.
Kommentera

Bad_Brett: känns bara som vi förlorar på alla beslut.

Nu är jag förbannat bitter och less men är fan inget som talar för modo nu så kan bara bli positivt överraskad
Kommentera

J F K:
Det lät ju inte så bra om man läste allehanda.
Kommentera

Gusse: Ja, odugligt och nu är både poäng och målskillnad borta.
Vi blir väl ändå etta i forsättningsserien och får gå därifrån.
TIK är bästa laget efter jul och vi hackar betänkligt...

Tror inte ens vi kommer vinna över ett redan avhakat AIK, finns inget som talar för det
Kommentera

JoseGonzales: Timrå har haft sin topp rätt länge nu. Fysiskt kommer det inte hålla så länge.

Däremot har deras spel fungerat, men vårt fungerar bara när alla jobbat rätt och hårt. Både ni och Timrå har en defensiv hockey.
Kommentera

Ringa hem dackell lite snabbt? Han har rätt fin statistik i Norge.

6 2.01 .932
Kommentera

jonsson:

Är bartosak borta kan vi glömma topp 2. Bara hoppas han kommer tillbaka till slutspelet. Är han hel och ingen hjärnskakning så tar vi andraplatsen. Tror vi hade tagit dagens match med honom i mål i 60 minuter. Så viktig och bra är han.

För mig spelar spelat det ingen roll hur vi tar oss till kval, via andraplatsen eller fortsättningsserien är oviktigt, bara vi lyckas.

Trots usel form på slutet ligger vi tvåa, räcker att Timrå halkar till mot löven eller mora och vi tar en trea då. Så länge vi ligger före har vi allt i egna händer.
Kommentera

J F K: Självklart om 3-4 veckor men inget som säger att en formtopp endast behöver pågå någon vecka. Man bygger också upp ett självförtroende genom att spela bra, resultaten är inte det viktigaste för löven just nu då vi redan vunnit serien. Det jag sett av MODO är att dom verkar precis som löven just nu vara riktigt ofokuserade och göra missar man inte gjort tidigare under säsongen (iaf löven) och det är oroande. Jag hoppas att det bara är för att vi är klara redan som löven ser nonchalanta ut.
Kommentera

jonsson: Nikolai Skladnichenko är avstängd mot Timrå i avgörande matchen. Skönt att vi fick upprättelse efter domarnas kalkoninsats förra omgången...
Kommentera

Gavelo: Tror vi tar nio poäng, men det beror delvis på Bartosak. Vi hade nog vunnit med honom i buren idag och vi vinner nog om han är tillbaka.
Kommentera

Heyerdal:

Timrå tog alltså in 12 mål.
Kommentera

JoseGonzales: När vill du att Löven ska vara formtoppade. Just nu, eller om tre-fyra veckor?
Kommentera

jonsson: Ska man försöka sig på en slut tippning.
Timrå har Mora och Löven hemma och kik borta, där tar Timrå iaf 8 poäng.
Modo har AIK och Bik borta, taif hemma
Där tar Modo 6 poäng, så med den 100% tippningen så blir Modo 3:a ;)
Kommentera

jonsson: vi får kalla hem Dackell kan inte bli sämre
Kommentera

JoseGonzales:
Det är klart att man hade det, det viktiga är att få rätt flyt i slutet.
Kommentera

J F K: Klart man gnäller. Se bara på hemjobbet från Modospelarna på Hästens tredje mål. Tre Modospelare åker och glider när två Hästenspelare åker sig helt rena. Vi hade förlorat även med Bartosak i målet idag. Modos tredje och fjärde femma är totalt iskalla. Innan säsongen började hade jag lätt tagit en tredje plats. Men inte nu när vi haft bra spel och tolv poäng till trean. Inte sedan Löven matchen har hela laget varit bra samtidigt. Och det är just laget som måste göra det..
Kommentera

Jag hoppas att åslin får många matcher för det där men då blir jag så in i helvete förbannad på varför han inte får matchstraff. Hockeyallsvenskans nivå är så jävla dålig så att det liknat en jävla hönsgård.
Kommentera

hanzon:

Han mår inge bra enligt Hellkvist.
Då är det förmodligen hjärnskakning enligt mig
Kommentera

J F K: tycker det ser ut som Tik toppat i rätt tid, de vill naturligtvis bli tvåa vilket de förmodligen blir, inga skador och stor trupp, bra målvakt, bra försvarsspel och självförtroendet inför det som kommer måste vara på topp för dem
Kommentera

Gavelo: Kom igen i slutspelet säger jag. Vad vann AIK på att vara överlägsna på slutet och vad förlorade Oskarshamn på att förlora mycket mer än Modo gjort? Deras statistik var horribel sista månaden.
Kommentera

Upp till bevis för profeten Hellkvist. Att tappa ett försprång på 12 poäng i slutskedet av säsongen är inget annat än bedrövligt.
Kommentera

J F K: Absolut, det som gäller någonting är att man slår ut sitt SHL-lag man får möta. Att vinna hockeyallsvenska finalen betyder ingenting om man går upp heller. Men går ju inte att neka att man gärna bytt form med Timrå? Såg att almtuna satte sig i en jävla sits med dagens slakt också, endast 3 poäng före KIK och sämre målskillnad
Kommentera

Tarasov:

Timrå har mora och löven kvar kan mycket väl tappa 3p där. Går vi rent har vi god chans. Kan till och med räcka med segrar mot AIK och taif.

Vi spelar väl 52 omgångar innan vi beatämmer vem som tar andraplatsen?
Kommentera

Gäsp: Andersson har åter igen överglänst Hellkvist, man gör inget väsen av sig, ligger i skuggan och formtoppar till slutspelet, som vanligt är Timrå så otroligt mycket smartare än Modo.

Modo dom har varit klara för final sen jul och därför har man inte behövt anstränga sig eller ens formtoppa inför slutspurten, resultatet ser vi nu.

Läcker som såll bakåt, backarna spelar sämre och sämre, 3 av 4 kedjor är så dåliga att dom skulle behöva åka ner i div1 och börja om samt att våran coach överhuvudtaget inte lyckas få laget att samla sig mot ett enat mål.

Men jag har sagt hela tiden att Timrå kommer gå om, jag ser överhuvudtaget inget som kommer ändra på det.

Bitter, så in i helvete
Kommentera

Utan Bartosak då kan vi glömma andra platsen
Kommentera

Dundee: ok men med de förutsättningarna och truppen plus förstärkningar tycker jag man kan kräva mer av laget nu då det drar igop sig, vi har tappat solklar ledning som vi hade för några veckor sedan, släppt in 11'mål de senaste två matcherna, jag tycker inte Hellkvist fått ordning på försvarsspelet, visst skador har ställt till det under en tid men full trupp senaste veckorna men allt går åt pipan
Kommentera

udden: Åslin är en liten åsna , men inte därför vi förlorar.

Vars är Laget MoDo? Den lille finnen Kangasniemi behöver akut hjälp av goda medspelare. Han är ett fynd, men tränaren bara ser på...snart dax att skärpa till laget va?
Kommentera

JoseGonzales: Än så länge betyder det ingenting. Man kan vinna alla kvarvarande utan att det betyder något när det verkligen gäller.
Kommentera

udden: Tja vi har ju 1spelare i Ais ;)
Kommentera

Gäsp: Modo skulle man göra en komedi om med Jim Carrey i huvudrollen. Det skulle iallafall bli en succé.
Kommentera

Dundee: Skulle vara oerhört intressant att se den laguppställning som du hade vågat tro på.
Tampa Bay Lightnings laguppställning rakt av kanske?
Kommentera

Tarasov:

Vi ligger före säger Björklund
Ja, med 4 PLUSMÅL
Kommentera

gokar: Ja, ja. Oskarshamn tog mycket mindre poäng i slutet av serien än vi gör. Det är klart stt det vore skönt att komma tvåa och jag tror fortfarande att vi blir det, men egentligen betyder det ingenting hur det ser ut nu.

Risken för Timrå är att man likt AIK ifjol toppat formen för tidigt.

Och Åslin måste få riktigt många matcher för den där.
Kommentera

Gäsp: Av dom tre lagen som kan mötas i allsvenskan finalen så är det löven och Modo som känns svalast och Timrå har nästan kommit upp som en ”favorit”.. vem trodde det för 1 månad sedan? Snacka om att dom toppat formen nu när det börjar betyda något..
Kommentera

jonsson: Läs ÖA han är inte glad på Åslin
Kommentera

J F K:
Vi påminner om Brynäsboken😛
Kommentera

Visst är Tobias Enström ganska slapp i skridskoåkningen?, inget driv alls.
Kommentera

« · 2039824 · »