1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504895 inlägg · 4100 ämnen

Vita hästen - Modo 2020-02-26

« · 2039929 · » Till forumet

Sv: Vita hästen - Modo 2020-02-26
JoseGonzales:
Jo vi har alla våra kinks, är riktigt impad av att Per K lyckades vända skutan på ett år det måste jag ge er.

Nu e re två-tre veckors party förhoppningsvis lite längre än så! Men sen kommer silly, och den underbara folkfesten som kallas Isgockey -VM.
Kommentera

hockey_21: Mycket troligt scenario, dår jag tror/hoppas att vi fixar det
Kommentera

Heyerdal: Om det skulle sluta med att vi tappa finalplatsen och resterande tabell håller sig lika kommer vi få Bik, ssk och hästen hemma.
Kommentera

wolper: ja spelglädje lyser med sin frånvaro tyvärr, borde vara tvärtom, 5 lag klara för slutspelsserien, Mora, Tingsryd o Västervik slåss om den sista platsen, vill inte vara pessimist men känns som Modo blir 3a och Bik 4a, 3 p och 3 hemmamatcher då av 5, segraren möter Tik eller Löven, skulle vara kul om vi finns med där
Kommentera

Från Hörnefors: Hahah Wennerholm är ju journalisterna största Modofantast. Allt han skriver om Modo kan man nonchalera...
Kommentera

Tar emot att säga, men om #6 snart är tillbaka tycker jag vi ska bänka #41. Han gör bort sig flers gånger per match och är för trög för att rätta till sina misstag.
Kommentera

Gavelo: skulle precis säga nåt liknande, truppen är starkare, de unga backarna har ytterligare ett års rutin, däremot har Toby tappat beror säkert på att han aldrig tränar, i den åldern behövs både sommarträningen och en kontinuerlig träning under säsong men förstår att han ställt villkor för det men tycker han tappat mycket i skridskoåkning och puckhantering
Kommentera

jonsson: Det lät verkligen inte så tokigt, nä man ska nog kasta sig i bingen snart själv. I morgon laddar man upp med lite fiske och samlar lite ny energi.
Kommentera

Dundee: känns som skallarna skulle behöva startas om och in med lite nytändning, glöd och glädje. Se laget ha kul istället för sänkta axlar som jag tyckte jag såg idag. Har vi någon i laget som kan/axlar den rollen. bra att tända igång laget
Kommentera

Dundee:

Nä, slänga sig i bingen och vakna upp när det är 1 dag kvar till match igen.👊
Kommentera

Säsongen är inte över ännu, det är bara bryta ihop och komma igen i nästa match mot AIK. Och skulle Timrå nu gå om oss så är ju det matcher kvar att spela, nä grabbarna har gjort det bra och nu vart det olyckligt med Bartosak men vi får försöka samla lite energi och stötta grabbarna säsongen ut.
Kommentera

Heyerdal: Vi var som bäst innan Norlinder o Tambellini försvann på landslagsuppdrag i november. Sedan har vi slutat spela som ett lag, tyvärr.

Tycker det är oerhört trist att vi värvat bra, men att en spelare som Kangasniemi inte får utrymme att visa hur bra han kan vara i bättre omgivning
Kommentera

Gavelo:

Fast du kan ju inte ta med barto i din ekvation. Han gör inte stoet avtryck i statistiken på så få matcher.
Kommentera

Rytter: Du måste även ta in i ekvationen att Modo har ett betydligt bättre lag denna säsongen samt att många andra lag är sämre.
Jag tycker inte defensiven blivit bättre, däremot har vi bättre målvaktsspel främst med Barto men också ett genomgående bättre material.

Statistisk så håller vi för ett avancemang men spelmässigt är vi långt ifrån en shl plats just nu ska jag säga, saker kan ju hända.
Kommentera

Snipan: Jag tror fortfarande på min spåkula. Det är förmodligen i slutspelsserien som Kangasniemi gör 2 mål mot VH
Kommentera

wolper: sambon undrade varför jag var nervös innan match, jo sa jag då det gäller Modo så kan allt hända, de kan spela kanonbra hockey men även vara helt vilsna finns ingen grund som säger hur det blir, får jag gissa så tror jag Modo vunnit denna match om inte Bartosak blivit skadad så det var en oerhört tung och onödig smäll detta båda för dagens match och kanske även för hur serien slutar för Modo , viktig uppgift för ledarteamet nu att få grabbarna positiva och taggade inför nästa match, Lundin eller Hanses får en tuff uppgift, gissar att Hanses står
Kommentera

Gavelo:

Första säsongen i ha släppte vi in 155 mål, nu ligger vi fyra på 126 mål insläppta. Och defensiven har alltså gradvis blivit sämre?

Förra året släppte leksand som gick upp 128 mål och aik som missade var bland de bästa i antal insläppta.

Jag tycker att vår defensiv kan bli bättre, främst för att vi spelar för svårt stundtals. Men vår statistik i gjorda och insläppta pekar på att vi kan utmana både toppen i ha samt shl lag. Det handlar snarare om tillfällighet och form i slutet av serien och slutspelet.
Kommentera

Heyerdal: Jag håller med!
Försvarspelet har varit modos akilleshäl sedan säsongen då vi åkte ner i As.
Men att Björn som blir så hyllad för sina stordåd inte lyckas sätta ett någorlunda fungerande defensivt spel är ju allt annat än katastrof och tappar Björn greppet om laget och vi nu tappar dessa 12 poäng på Timrå och 2:a platsen så är det svårt att inte tycka annat än att det är ett fiasko rakt genom trots att vi slutar 3:a.
Med detta laget hade även Roger Melin fått oss att sluta 3:a.
Kommentera

Gavelo: det är några av oss här bl.a jag som kritiserat försvarsspelet men fått mothugg, det var hyfsat under en period då många i laget jobbade och hjälpte till men senaste tiden har det blivit sämre och sämre, mot Ais t.ex gjorde Bartosak en jättematch och innan var Hanses tungan på vågen med många s.k idioträddningar , finns nog inte mycket att göra åt det nu det borde en så kvalificerad tränare sett för länge sedan
Kommentera

Gavelo: Jag tycker att i försvarsspelet görs det för många felvärderingar av olika lägen.
Om man tar boxplay i dagsläget har de ju höjt sig från att vara usla till att vara bra. Varför fungerar det inte 5 mot 5 ?
Kommentera

J F K: Säger inget om det, men när lagen slutade anfalla mot dem med samma system så blev det inga barn gjorda.

Därmed föddes väl torpedhockeyn. Men vart tog den vägen?
Kommentera

Gavelo: Fast Björns spelidé är ju riskabel eftersom den är för aggressiv. Att spelarna står som stillastående fån på fel plats är nog inget han förordar...
Kommentera

Eller: Den är riskabel men säkerligen effektiv med ett bättre material.
Kommentera

Heyerdal: åslin väljer att tackla barto kanske inte medvetet i huvudet det avgör matchen. Modo blev änsliga och vi tappa våran första målis och får sätta in en som inte spelat på länge. Skulle va kul att se modo steppa upp istället för att gå ned sig vid dessa motgångar. Typ som att vi ändå lyckas ta oss tbx i motgång mot kik. Blir aldrig klok heller på att vi kan spela superhockey i 10 min för att sedan försvinna helt och bjuda på mål
Kommentera

Gavelo: Övertro på Björns spelidé ?
Kommentera

Eller: Som sagt, 2 säsonger och försvarsspelet är helt värdelöst trots ett riktigt fint material.
Hur ska man tolka det?!
Kommentera

J F K: Offensiven vinner matcher, defensiven vinner mästerskap.

Modo har i åratal prenumererat på undermåligt försvar och det är väl därför vi aldrig kommer någonstans
Kommentera

Foppatofflan: ,,och alla andra spelade som förväntat.
En producerande femma och resten under isen.
Kommentera

Gäsp: Jag tycker det är alldeles för lösa tyglar från Björn angående försvarsspelet. När de sedan gör nåt fel får de fortsätta på samma vis ändå (man måste få misslyckas, heter det) Det verkar vara lite ”testa dig fram tills det blir rätt”.
Kommentera

Woody: han valde själv att åka där blev inte knuffad så avsiktligt kan man säga men inte för att skada men resultatet blev illa för Modos del
Kommentera

NuMo: Ja, men Djurgården gjorde flest mål i serien under den säsongen ändå. Trots att man backade hem och vände spelet.
Man måste vara rätt korkad om man tror att endast gjorda mål berättar hur offensivt man spelar.

Modo är seriens mest offensiva lag tillsammans med BIK. Jag hade hellre sett att vi var mer defensiva.
Kommentera

Från Hörnefors:
Var han utslagne på isen?
Kommentera

Är så jävla bitter över detta tapp men ärligt så är jag inte förvånad.
Modo har länge trott att dom varit klara och nu kommer verkligheten ikapp.
Man kan gnälla på domaren men man släpper in 5 mål mot kik och 6 mål mot hästen.
Sämst när det gäller något är en slogan som bör ta ta över heart of hockey
Kommentera

Donald:
Du skriver bra, håller helt med & känner samma.
Dessvärre är jag helt knäckt efter denna påkörning, jag tog detta hårt. Hårdare än vad jag trodde jag skulle ta en sådan motgång. Orkar inte skriva mer för idag.

Keep up the good work alla som skriver positivt här & på andra ställen.

Håller tummarna för Barto, han har nog ändå utan denna smäll..
Godnatt alla, det är en dag i morgon med.
Kommentera

J F K:

Har för mig att när 1-3-1 revolutionerade, först Sverige (DIF) skolade ju in sina ungdomslag i spelsystemet) och därefter resten av världen så uppstod parodi i t.ex. NHL. Två lag som ställde upp i 1-3-1 i en hel match och vägrade anfalla om inte de andra gjorde det först.

man diskuterade om jag kom ihåg att förbjuda det tom. Haha! Kom ihåg bilder från det på Sportnytt. Det såg så dråpligt ut.
Kommentera

Woody: Jo, den var direkt matchavgörande. Bartosak hade aldrig släppt in så många mål.
Kommentera

Foppatofflan: Det känns tryggt
Kommentera

Tarasov: Uppriktigt sagt så är det tråkigt när någon blir skadad!! Jag hoppas att han kryar på sig!!
Kommentera

Gäsp: Lundin hade 76% i räddnings% - stabilt
Kommentera

udden:

Folk måste förstå att inte alltid vara så bokstavstrogna. Vad betyder läggmatch egentligen?
Kommentera

Bad_Brett: Känns kanske inte som att det avgjorde riktigt. Och avsiktligt var den inte, även om den såg ful ut.
Kommentera

Woody: Jag trodde ingen var så korkad, men ok.
Djurgården under Lasee Falk spelade 1-3-1. Man gjorde också mest mål i serien.

Var 1-3-1 offensivt eller är det så att bara en idiot drar likhetstecken mellan gjorda mål och hur offensivt man spelar i grunden. Jag gissar på en idiot.
Kommentera

Eller: Jag gillar Björn men det är ganska frustrerande att han inte fått till en fungerande defensiv sen han kom. Det verkar inte heller ligga på hans priolista.
Kommentera

Axle San: tror inte att det lag som förlorar finalen blir knäckta de får ju genast en ny chans mot vem det nu blir
Kommentera

udden: Ja, för Almtuna skulle verkligen riskera sin existens i allsvenskan för att Timrå ska gå om MODO.......................
Kommentera

Woody: Tycker inte att blindside-tackling på på målvakten är spänning, snarare tvärtom. Spänning för mig är att se de bästa spelarna göra upp.
Kommentera

J F K: 11-1 och defensivt inriktade. Tänk så många mål det skulle bli om vi var offensivt inriktade.
Kommentera

DalleRalle: Läggmatcher trodde nog folk var borta och den som satte 11-1 på oddset måste vara galen eller spelare som gjort upp innan matchen ......
Kommentera

Tarasov: de återgav vad Hellkvist sa, vi får hoppas på det bästa
Kommentera

« · 2039929 · »