1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Vita hästen - Modo 2020-11-17

« · 2101264 · » Till forumet

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Bad_Brett: Peters är rätt bra, men jag kan för allt i världen inte förstå varför man släppte Lundin för att satsa på Dakell, visst kostar väl Lundin några kronor och ören mer men han är också en väldigt mycket mera pålitlig målvakt.
Låst ämne

Knafus:

Du kan inte ha sett situationen riktigt, han fipplar med pucken sedan blir hans ben klippt av VH backen som står upp mot honom och han åker i isen. Jag reagerade på detta och undrade om det inte var misstänkt utvisning på detta när man ser att han sätter ut benet lite och klipper karla.

Hur skulle han jobbat ikapp den situationen från att han ramlar till isen? Skulle han försökt att krypa ikapp när spelet vänder, du tror inte det tar tid att komma upp på fötter och då är pucken i princip redan i läge för målchansen.

Det var inte direkt en Olle Liss backcheck han stod för.
Låst ämne

Gavelo: Lundin är väl fortfarande under kontrakt? Om Peters nu är skadad lär han nog stå någon match.
Låst ämne

Rytter: Det faktum att Lindgren har gjort 9 assist och resten av backarna, inklusive Corrado, har gjort 7 assist TILLSAMMANS, är inte en slump. Han må se extremt nonchalant ut (du kanske minns att jag flippade på honom i början av säsongen), men han är en av få spelare som faktiskt skapar någonting konstruktivt.

Jag håller med om att Corrado är bäst, men i ärlighetens namn hade jag förväntat mig betydligt mer delaktighet i anfallsspelet från en spelskicklig back som är halvt ordinarie i NHL.
Låst ämne

Bad_Brett: 13 poäng fram 13 bak.. Dahlroth leder förövrigt plusminus bland backar.
Låst ämne

Rytter:
Analysen att vi underpresterar som lag är lite farlig, för den riktar uppmärksamheten åt fel håll. Laget presterar precis efter sin kapacitet. Det här laget är kring 8-10 plats, men en dålig start gör att vi ligger lite längre bak.

Däremot håller jag med om vissa spelare skulle se bättre ut i andra lag.
Låst ämne

Tarasov:

Nog tycker jag det är att underprestera när man inte fått ett grundspel att sitta ordentligt, när det i vissa matcher ser bra ut för att sedan falla tillbaka. Det kallar jag underprestera som lag när man inte lyckas hålla en jämn nivå utan det varierar så från match till match.

Sedan har det såklart inte hjälpt oss att få stabilitet när det roterats spelare in och ut ur laget samt att vi har haft en väldig otur med skador och avstängningar. Plocka bort 4-5 spelare som ska vara ledande ut vilket lag som helst, visst du kan vinna en match här eller där men över tid kommer det att bli svårt att orka med. Så bra trupp har vi inte så det bara är att fylla på och några andra går in och ersätter det roller Kaut, Gagnon, Mikkelson, Viklund och Enström skulle ta.

Det viktiga nu är att få alla spelare tillgängliga igen samt värva den center som saknas i bygget så vi kan börja få stabilitet. Efter det kan vi börja titta uppåt och jag tycker vi har en trupp som på förhand skulle kunna placera sig runt plats 6.
Låst ämne

Rytter: Instämmer!
Hela försäsongen samt första 10 omgångarna har kantats av skador, avstängningar och ett väldigt roterande av spelare, därtill har huvudtränaren och våran 1:a center lämnat så modo har ju inte haft optimala förutsättningar heller.
Sen är det ju tydligt att vissa nyförvärv hittills varit floppar men sen har ju Kaut, corrado, Peters varit flippar så Glader har blandat och gett.
Det modo måste göra nu är att hitta sin 1:a center och det måste vara en flipp, sen bör man snarast hitta en tränare som kan implementera ett modernt och lättspelat spelsystem som inte bara vissa spelartyper kan spela.
Sen är det bara att börja jobba om från ruta 1, Modo går inte upp denna säsong, vi kommer få svårt att nå slutspel men vi ska naturligtvis sikta på det.

Modo har visat att man inte är en förening som kan bygga lag kortsiktigt, så det är lika bra att försöka satsa på shl om ett par år
Låst ämne

Rytter:
Ja kanske och jag hoppas att du har rätt, men jag tycker de du beskriver ovan brukar vara typiskt för lite sämre lag. Det ser rätt ok ut när allt studsar ens väg och man kan t.o.m. hota topplag då och då. Jag tror faktiskt Glader långsiktiga framtid hänger på nästa två spelare som plockas in.
Låst ämne

Det är bara konstatera att Glader troligen har misslyckats med lagbygget. Våra bästa anfallare är lånespelare och karla. Ingen av dom hade spelat här en vanlig säsong. Utan dom hade vi troligen varit sist i tabellen. Visst vi saknar centrar. Men Gladers uppgift var att se till att dom var här till seriestart. Och är våra ytterforwards så beroende av bra centrar så är det helt enkelt för dåliga spelare. Kan inte påstå att Hästen, Västervik Tingsryd med fler har några stjärncentrar heller. Men mål det gör dom ändå..

Börjar bli orolig nu..
Låst ämne

Tarasov: Det tycker inte jag alls. Jag tycker att laget underpresterar rejält. Den individuella skickligheten man besitter får man verkligen inte ut.

Hur tänker du kring att St Louis kunde ligga sist vid jul och sedan vinna Stanley Cup? Nog måste man väl underpresterat på hösten?
Låst ämne

Gusse: Modo spelar ju som om man tittat på video där tränaren sagt att sådär ska vi spela efter att man sett en sekvens från en liga med liten rink där någon skickade pucken i rundeln och dom andra medspelarna ska vinna puck bakom mål, modo spelar ju exakt samma lika i varenda match utan att skapa några farligheter eller får långa anfall.
Det är ju till och med så att modo spelar dump and chase i PP och det tycker jag säger ganska mycket om att man inte har några idéer på hur man ska lösa olika situationer och när vi ställt upp i PP så blir det långsamt och statiskt.
Låst ämne

Gavelo: Jo, det är ett rejält problem att vi inte får uppspel och ingångar i zon att fungera. Dumpar vi inte så passar vi tillbaka och vänder upp, vilket egentligen bara fördröjer dumpen och då med stillastående forwards.

Sedan får vi noll forecheck då backarna går hem och lämnar rum för motståndarna att spela på en fri avlastare eller ännu värre en forward i fart. I det fallet handlar det nog om självförtroende.

Och som du också varit inne på så ramlar alla forwards ner i knä på målvakten. Motståndarna kan som ifjol alltid spela upp på back och på så sätt behålla anfallen.
Låst ämne

Gavelo: Ni verkar i alla fall ha en spelidé 😂
Låst ämne

J F K:
Jag har väldigt dålig koll på hur det såg ut för dem under hösten, men man kan spela rätt bra och förlora mkt under perioder. Så håller det inte för säkert att de underpresterade. Men har väldigt dålig koll.

Den slutliga analysen får kanske också göras efter säsongen. 2 nya spelare kan göra susen.
Låst ämne

Tarasov:

Jo men samtidigt ser man lag som t.ex SSK som var ett varannan match lag i början, de har nu börjat hitta sitt spel och blivit stabila och jobbiga att möta.

Det är ju självklart förhoppningar från min sida att vi ska göra liknande resa, först blanda och ge och sedan hitta nivån och hoppas att den rätta nivån är på den nivå där vi presterat bäst, men det kan ju faktiskt vara så illa att vår rätta nivå är som när vi presterar som sämst.

Vi får se helt enkelt längre fram ifall vi lyckas bli stabila och hitta en jämn och hög nivå.

Nyckeln till detta är att först och främst se till att vi har en full trupp att tillgå, blir väldigt svårt att kritisera försvarsspelet för mycket när vi ställer upp med Wallinder, Arvidsson och luleå lånet i startuppställningen, det kan gå bra i en enstaka match som mot Västervik men över tid blir det svårt, vill vi ha stabilare försvarsspel så ska vi börja med att ha seniorbackar + Styf/Wallinder i truppen.

Samma sak framåt, det blir svårt utan Kaut + den center som ska leda laget samt med en Hedberg som inte kommit igång efter sin frånvaro.

Glader har en del att jobba med nu som du säger och träffar han inte rätt så kommer han få det tufft. Han måste ut och leta spelare som blir de bästa i laget och faktiskt går rakt in och bidrar. Det är dags att hitta en center som gör avtryck likt Tambellini gjorde.

Det positiva är att det endast är spelat 14/52 omgångar och det finns gott om tid att rätta till detta och vi är fortfarande "bara" 3p från en slutspelsplats och 6p efter plats 6. Sedan är min förhoppning att vissa av lagen framför oss har över presterat och kommer att falla tillbaka när lånen lämnar, våra motståndare idag är ett exempel där Sörensen betyder enormt mycket för dem och är i princip hela deras offensiv och ger dom chansen att vinna då han gör sina 2p per match. Även Almtuna, SSK, Tingsryd, Västervik tror jag kommer tappa mycket när lånen drar. Även Västerås kommer nog känna av tappet av Asplund på sikt om dom inte värvar in en bra förstacenter, fast jag tycker dom ändå har en bättre trupp än t.ex VH, Almtuna, Västervik, Tingsryd.
Låst ämne

Tarasov: Du menar att de spelade bra under höstenz men hade lite missflyt så man låg sist av 30 lag?
Låst ämne

Riktigt magplask idag, men va fan det är bara bryta ihop och komma igen. Men Glader måste kunna se att det ej håller detta. Måste till förändringar i truppen, ja det kostar pengar Ja det är en osäker framtid vi går till mötes. Men ju längre man väntar ju mer sjunker förtroendet för honom och klubben.

Han måste leverera något som gjuter lite förtroende och lite hopp till både sponsorer och supportrar. Hitils har han totalt misslyckats som sportchef tyvärr. Till hans försvar han är ny i rollen och man kan ej gemföra honom med andra sportchefer som gjort detta i så många år. Men är det någon gång han ska briljera så är det väl nu.

Jag kommer stötta Modo i ur och skur har alltid gjort det och kommer fortsätta göra det. Samtidigt pågår det en pandemi som tar mycket fokus från sporten för mig i alla fall. Men vi kommer nog få lära oss att leva med detta. Det är bara göra det bästa av situationen helt enkelt.

Nä nu samlar vi lite energi och laddar om för söndagens match mot AIK. Grabbarna behöver stödet dom gör nog så gott dom kan Men har stukat självförtroende så nu får vi visa vårt stöd i dessa tuffa tider.
Låst ämne

J F K:

Det jag tycker är en stor skillnad både i denna match och matchen mot Västervik jämfört med SSK matchen är framförallt två saker.

1. Backarnas förmåga att snabbt ta fram pucken för att starta anfall, då är forwards också spelbara med enkla pass. Nu spelar man back-back eller tar fram pucken och sedan tillbaka till back. Detta leder till att försvarande lag hinner hem och stänga spelvägar samt att forwards hamnar för långt upp och blir svåra att nå. Det går för sakta helt enkelt.

2. Vi vågar inte behålla pressen, våra backar släpper blålinjen för tidigt och backar hem alldeles för fort

Jag tycker t.ex att ovanstående fungerade mycket bättre i SSK matchen trots förlusten, då var vi faktiskt stundtals riktigt bra och vi tog fram pucken snabbt och kunde vända spelet snabbt samt att vi vågade behålla den höga pressen med hela laget. Första perioden där bjöd på riktigt bra hockey från bägge lagen, hög fart och bra passningsspel som kom snabbt och ställde om från försvar till anfall.

Undra om man varit lite fega i matcherna mot Västervik och VH, vi har ju blivit straffade hårt av dem tidigare då de är grymma på att kontra snabbt när de vinner puck. Undra om man pratat om vikten att hålla koll på spelvändningarna och på så sätt fått backarna lite för passiva i pressspelet samt pratat för mycket om att vårda pucken mer inom laget och tyvärr fått ett för långsamt omställningsspel. Kan det vara så att vi lagt upp lite fel taktik för dessa matcher jämfört med SSK matchen där vi faktiskt vågade och var riktigt bra stundtals.
Låst ämne

J F K:
Nej jag menar att jag vet inte, vill inte sitta gissa.
Låst ämne

Är inte orolig för offensiven men när man släpper in fler än 3 mål så vinner man inga matcher. Backarna i modo stirrar bara puck i egen zon. Det är inte bara puckföraren som är ett hot. Man måste ta bort spelarna i slottet. Som sagt 1-0 och 2-0 är sådana mål. 3-0 slarv igen! Resten sket jag i att titta på. Det pratas dalroth och Lindgren här inne och dom får för mycket istid när vi har manfall helt enkelt
Låst ämne

Rytter:
Det ser absolut bättre ut än de första 6-7 matcherna då vi uppträdde som ett riktigt bottenlag.
Låst ämne

Tarasov: I ärlighetens namn så är inte detta laget ett MoDo lag i rätt bemärkelse, det känns som klubbens identitet har försvunnit , att ha satt ihop detta lag är en under prestation av sportchefen .
Hela hockey Sverige står nog frågande , vad händer och vad har hänt i MoDo
Låst ämne

J F K:
Misstolkar du medvetet förresten?
Låst ämne

Clay.2:
Ja tycker det sett ut såhär sedan 2009 men något år som undantag 🙂
Låst ämne

Tarasov: Ja rent krasst så har vi varit ett bottenlag sen 2010 förutom en säsong och det var förra säsongen.
Sen har vi spelat bra hockey men haft för tunna trupper att vi hamnat i botten.

Sen har vi dåligt med folk men varför agerar inte någon av dönickarna i båset när spelare som Sveningsson och Aagard inte fått någonting bra uträttat på snart 200 minuter hockey, vi ligger under och matchen är över efter 20 minuter, varför inte använda det återstående 40 minutrarna att testa Sveningsson med karla tex eller vad som helst?!
Låst ämne

Vi behöver bygga långsiktigt. Wallinder och Styf kan bli våra nya Hedberg och Berglund, vi unga skickliga backar från närområdet som brinner för klubben. Vi har unga intressanta forwards från j20, Lindewall men framförallt Strömgren som spås gå i förstarundan i draften nästa år.

Vi behåller guldkornen från denna års trupp som exempelvis Karla, Svenningson, Hedberg, Aagaard Ohlsson Åhström. Det är lättare att bygga ett lag när redan grunden finns. Det blir bra, men vi behöver nog vänta ett två år till. Vi kommer bli ett topplag igen och då ska ingen corona stoppa oss.
Låst ämne

Gavelo: jag är glad att jag inte följer hockeyn längre. Det här känns som när vi åkte ut ur shl. Snart är vi nere i hockeyettan, med en arena för 7100 pers...
Låst ämne

Gusse: Frågan är väl att det är Björns H aom är ansvarig för ett antal värvningar tex Omhaver och Svenningson kanske fler....
Låst ämne

hockey_21: Jag tycker vi måste sluta med undanflykterna. MoDoiter är experter på att hitta på bortförklaringar till varför det går kasst. Hellkvist svek oss, domarna dömde fel, vi hade otur med skador, vi tappade hela truppen etc.

Sanningen är att det vi har fått uppleva är verkligheten för nästan alla satsande allsvenska lag. Oskarshamn tappade i princip hela truppen och åsnebrottaren, men gick ändå upp året efter.

Det är ju någonting uppenbart fel med attityden, vilket Björn var tidig med att påpeka. Som sagt, vissa här tyckte rent ut sagt att det var bra att vi åkte ur SHL, så att grannens grabb kunde få lira och att vi kunde bygga nytt i lugn och ro ungefär.

Dags att inse fakta. Vi har en bra arena, fantastiska supportrar, mängder av både nuvarande och forna NHL-stjärnor som kan agera poster boys. Bra track record med Tambellini, Rosdahl, Olofsson etc. I Covid-tider då det blir svårare och svårare för spelarna att hitta jobb borde MoDo vara en riktigt attraktiv arbetsgivare, och de som spelar i MoDo borde kämpa hårt för att få behålla sina jobb...

Så, dags att sluta skylla ifrån sig. Vi bör ligga topp-3 åtminstone. Nu får de se till att fixa detta med hårt arbete.
Låst ämne

Bad_Brett:
Wrods bro!!!😚😚
Låst ämne

Bad_Brett: Att ha en bra sportchef är absolut viktigast. Oskarshamn hade ju Per Kenttää, som i princip är en garanti för framgång. Med PK vid rodret är det snabba ryck, han är en handlingskraftig man med huvudet på skaft som fixade upp OIK snabbt till SHL. Nu sitter han med större börs och egentligen mycket större och bättre förutsättningar uppe i Umeå.

Högst troligt hade han tagit upp Löven förra året, bara corona kunde och kan stoppa honom detta år. Tror inte Timrå rår på Löven, det är ett stort spöke. Nä, hans track reckord är tämligen imponerande, vilket han har visat sedan det började i Asplöven.

Nu vet jag inte vem vi skulle kunnat tagit in som SC istället för Glader. Dock är ju sannolikheten för att vi snabbare kunnat nå framgång om vi tagit in en erkänt rutinerad och meriterad sportchef. Glader gör nog så gott han kan, för han har ju sin erfarenhet inom damhockey. Herrhockey kontra damhockey är mils-vid skillnad i mediautrymme ,ekonomi och konkurrensen på spelarmarknaden.

Efter att vi nu går in på den femte säsongen i HA börjar tålamodet få sig en törn. Frågan är ju hur länge sponsorer och supportrar orkar stötta. Vi vill ju gärna se framgång i en relativ närtid. Bortsett från förra säsongen har det inte fått jublats så mycket hittills. Men vi får som sagt vänta och se. Nu är det upp till bevis för Glader att pricka rätt med värvningarna härnäst. Då kan detta förhoppningsvis bli bra i slutändan.
Låst ämne

Kunglouie: Nu tror jag faktiskt mer att det blev fel med tränare och träning än att Glader är en dålig sportchef. Jag vill behålla Glader för jag tror han kommer bli en bra sportchef med tiden. Tyvärr var hans största misstag att rekrytera fel tränare. En tränare som kom sent och alla spelare och ledare kom snett in på säsongen. Nu är det upp till alla att fixa till detta. Och som Bad Brett sa så kan det bara ordnas med hårt jobb och vilja

En bra center kan vi värva, annars så tycker jag vi skiter i fler värvningar. Ska vi få ihop det nästa år så måste först och främst denna grupp få ihop det..
Låst ämne

Gusse: Grattis på födelsedagen 🥳
Låst ämne

Gusse: Blir lite fundersam när man läser intervjun med Styf. Hans förklaring varför det inte fungerar är märkliga, ”som inte förstår vad som krävs för att bli ett bra lag”! Men, hallå. Det är väl yrkesmänniskor vi pratar om som inte förstår vad yrket går ut på. Kanske dax att byta yrke för de som inte förstår🤔
Låst ämne

Sven Tuta: Jag tycker det var bra svar av Styf..det är den känslan jag har också, det är ju i första hand inte tränaren som kan ändra detta. Det är ju hur spelarna uppträder.. Det ser ut som dom ej förstår att du måste ha 110% fokus, smälla på, vilja ha puck och vilja vinna till varje pris! Det känns ängsligt o ointresserat ut och som att någon annan får ta tag i detta..
Låst ämne

Gusse: MoDo skulle nog ha gynnats av en tränare som likt Karlin eller Kenttä visat Dokumenterade kunskaper i att tilldela rätt roller i ett lag utifrån en tydlig filosofi. Modo gick in i säsongen med förra årets succé i tankarna. Fansen såg sig som ett topplag vilket smittade av sig på tränare och spelare utan att man prövat gruppen i skarpt läge. Det som hittills varit klart är att Glader gjort ett antal missar i formeringen av laget. Ville och Gagnon är såklart de största men som många Modoiter skriver så har kvaliteten på ganska många spelare varit klart under den förväntade. Visst man kan skriva att den spelaren hade varit klart bättre om laget varit stabilare. Men laget är inte stabilt på grund av att spelarna håller för dålig nivå. Tränaren håller för dålig nivå. Spelidén är inte tillräckligt bra/ tydlig/ förankrad. Hela denna situation är jag som lövare plågsamt medveten om. Känner väl igen fenomenet oprövad sportchef, dåligt producerande spelare som förväntas producera, fansens orimliga uppfattning om hur bra man är, tränare som kanske är bra men inte lämpade för detta uppdrag.
När Kenttä kom så visste vi att det skulle ändras. Vi visste att han var bra på detta. Inte att han var så bra som det visade sig men innan det så hade vi hela tiden otur och missflyt. Om bara laget varit stabilare och hade våra spelare varit bättre.
För att vända detta till MoDos fördel så måste Glader prestera. Pressen ligger på honom att få in en tränare som kan formera om laget och hitta rätt roller så ni får utväxling på spelarna och att de blir säkra i hur de ska spela. Nu är det Ad hoc och de tillfälliga tränarna är inte rätt personer att vända det hela. Det blir en intressant höst. När Lindgren, Kaut och Heponiemi försvinner så är det också ett riktigt skarpt läge för Glader att hitta rätt spelare.
Låst ämne

Jag håller oxå med styf i analysen.
Titta på 3:e perioden hemma mot ssk där man vänder 1-3 till 4-3 eller mot bik borta 1-3 till 3-3. Dom prestationerna visar att det finns ett kunnande i truppen. Problemet är ju att de prestationerna kommer alltför sällan. Det är upp till spelarna att kriga och vinna matcher.
Gå ut till truppen och låt dom veta att det inte är spelarnas marknad och att stora förändringar kan ske om man inte visar att man vill vara här och spela
Låst ämne

Knafus: sen är det ju så att Glader fick en skitsits i och med att BH försvann. Menar inte att han är oduglig utan att det är tufft att fixa detta med en lite begränsad erfarenhet.
Låst ämne

Gusse: Glader har i alla fall ett festligt namn, roligare än Sundlöv.
Låst ämne

Steken84: Det är ju också upp till tränarna att få ut kunnandet ur spelarna. Om spelsystemet inte sitter ordentligt förankrat hos spelarna så krävs en stark insats för att vinna. Bra lag med bra system förlorar inte med 7-0 trots en tam insats från spelarna.
Låst ämne

Knafus: Jag förstår verkligen inte hur folk kan ifrågasätta spelidén hela tiden. Den är snudd på exakt samma som St6f kört i två år med BH och som Omark och Glader jobbade i lite kortare tid. Den räckte för att aldrig förlora mot Löven undrr ordinarie tid ifjol, vilket var en rejäl bedrift.

Problemet är att den inte är förankrad i laget. Tränarna har inte fått den att sitta hos de flesta spelarna, utan de är vilsna på isen.
Jag tycker att Styfs utspel är ett dåligt sätt att bortförklara sig. Vilka förstår inte hur man vinner i allsvenskan? Corrado, Lindgren, Hepo, Mikkelson osv? Den som är ytterst ansvarig för att de ska jobba hårt efter den gameplan är Styf. Hans jobb är inte att skylla ifrån sig på spelarna endast, utan det vore förbannat klädsamt med lite självkritik från tränarhåll.
Låst ämne

J F K: kan hålla med...att hänga ut spelare, även om han visserligen gör det diffust genom att säga ”ledande spelare”, är väl något man borde hålla internt och istället ta på sig allt ansvar själv som den ytterst ansvarige.
Låst ämne

J F K: jag är en av de som varit lite tveksam till spelidén. Det är främst p.g.a. tränarbytet, att det satte Styf, Omark och Glader i en sits där de var tvugna att ta onödigt mycket ansvar i jämförelse med deras kunnande på den här nivån. Tycker det hade varit enklare om den huvudtränare man plockat in fått ta hela ansvaret.
Låst ämne

Knafus: tror tyvärr det kommer att bli en kamp om att inte åka ut. Karlin skulle förmodligen vara en bra tränare i det här läget. Överpresterar i princip säsong efter säsong och hittar spelsystem som funkar utifrån den trupp han har att tillgå.
Låst ämne

Nesse: Det är förmodligen för att man i väldigt många år bytte tränare varje år då man var missnöjd. Nu vill man istället plocka in en tränare som ska foga sig in i systemet för att få kontinuitet. Det hade självklart varit oerhört mycket lättare om vi inte tappat varenda ledande spelare.

Jag tror också att tränarduons bristande rutin är ett stort problem. Styf kör säkert lite som Hellkvist gjorde, men utan samma pondus och självklarthet så framstår han som lite osäker och bortförklarande. Hellkvist hade kunnat säga samma sak som Styf gjorde igår (ja, en av Hellkvists sämre sidor är att han skyller på spelare), men det hade i alla fall för mig känts som att han automatiskt hade haft rätt.

Men, får vi bara tillbaka Kaut, en högklassig center och några backar så ska vi absolut ta AIK och Väsby tycker jag... Kanske är det den riktiga vändningen.
Låst ämne

J F K: Jag kan ha fel om att spelidén är otydlig. Det verkar inte som att spelarna följer den i alla fall. Segrarna mot löven och många andra lag förra året ser jag som ett resultat av en glänsande förstakedja som slog de flesta rekord som finns. Kemi snarare än spelidé då de var fantastiska. Dessutom hade ni BH som var en mycket bättre coach med ena foten i spelidén. Håller med om att Styfs uttalande är märkligt. Spelarna kämpar nog järnet men är osäkra på vad de ska göra. Har dessutom en extrem press på sig så det är tränarens uppgift att gjuta mod i dem. Tränarbyten ger Ofta en positiv effekt som håller i Sig i några matcher. Sen är det tränaren som måste få Justera och få en ny struktur att sätta sig. Igår kändes det som att detta inte funkade alls. Å andra sidan förlorade ni även förra året med typ 7-1 mot BiK och stora siffror mot TIK någon gång. Kommer inte ihåg att det såg såhär vilset ut då. Om backarna och Kaut kommer åter så lär det se bättre ut men det hjälper nog inte att som Styf gå ut på,detta viset.
Låst ämne

Knafus: Varför gick Peters ut? Var han skadad eller kände han vartåt det barkade och Ville inte sabba statsen mer än nödvändigt? Min känsla var att han såg lite hämmad/ dmpad ut i aktionen. Nån som hört nåt?
Låst ämne

Knafus: 7-0 mot BIK blev det. Klart största förlusten ifjol. Den mot Timrå var målmässigt jämn ända in i tredje och rann iväg litegrand i slutet, så den räknar jag inte riktigt på samma sätt (och då var marginalen också mindre).

Mot Löven så var faktiskt inte förstakedjan så dominant som mot många andra lag, utan då spreds målen bättre över kedjorna.

Men, jag tror framförallt att BH stod för tydlighet. Alla visste efter ett tag vad man skulle göra. Han var nog också mycket mer karismatisk än de två vi har nu. Visst är Omark en trevlig prick, men jag skulle knappast reagera på samma sätt av hans hårtork.
Låst ämne

J F K: Tror han menar arbetsinsatsen och inställningen från de ledande spelarna, och det har han rätt i. Även om Styf såklart är ansvarig.

En av frågorna han får tycker jag beskriver gårdagens match väldigt bra:
”Vad är det som oroar dig mest, är det att ni är så uddlösa eller att ni är så tunna på backsidan?”😆
Låst ämne

« · 2101264 · »