1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512156 inlägg · 4111 ämnen

Vita hästen - MoDo 2021-02-06

« · 2143024 Till forumet

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Eller: Fat hade han haft en bra backup, hade han nog haft ännu bättre siffror. Svårt att ge han vila
Kommentera

Modoit i Umeå: Bra skrivet från Dyngdiket. 100 miljoner i omsättning måste nu snart få visa sig på plan. Får vi in 3-4 nyförvärv så kommer grannarna i nord och syd bli lite skitnödiga när Grissäsongen börjar.
Kommentera

Modoit i Umeå: Jo Strinnholms utalande kändes väldigt kalle anka.
"Extra känsligt att göra så här mot våra egna"
Jag förstår vad han menar men det är inte en liten byaförening som håller på här.
Kommentera

Eller: Oj! Jag måste korrigera mig själv.
Gav Peters för dålig räddningsprocent.
95,35 och 97,56 ger ett snitt på 96,455.
Rätt ska vara rätt.
Kommentera

7639: Näe, detta skulle skett tidigare, men fint att man har respekt i 'familjen' ändå

Vi är ju ändå en enda stor byaförening, alla älskar MoDo
Kommentera

Eller: Går vi upp till SHL och han har de siffforna i finalen så springer jag i mankini från Stockholm till Örnsköldsvik. J F K dokumenterar.
Kommentera

Bad_Brett: Ja det är svårslaget även för en världsmålvakt. Men alla på isen måste vara påslagna då finns det en liten chans att få till en så bra räddningsprocent.
Kommentera

SKiLMY: Tålamod ?? Hallå, hallå !!! Som jag skrivit så handlar det här om att ingen i föreningen Modo såg att laget var i fritt fall ! Det här handlar inte om att det är Strinnholms eller Gladers son som är tränare. Om vilken djävla idiot som helst ser att det inte fungerar, då måste det finnas personer som är kopplade till föreningen Modo, som kan dra i NÖDBROMSEN !!! Ungefär som om du åker med i ett tåg, som du ser är på väg mot en bro som har rasat, då drar man i NÖDBROMSEN !! Om Modo börjar vinna nu, så är inte det hela lösningen. Lösningen är att sätta in hockeykunnigt folk i styrelsen, Pierre Hedin är inte lösningen. Människor sitter som djävla frågetecken än efter intervjun, ingen djävel förstår vad han menar. Strinnholm är bra, men han behöver hockeykunnigt folk kring sig, så han vet vad han ska säga. Det finns mycket hockeykunniga människor i Övik som lallar runt som katten runt en het gröt och vågar inte uttala sig om Modo. Dra ut tummen ur röven och börja jobba i styrelsen. Byt ut delar av styrelsen ! Jag har följt Modo i över 40år och tiden från i våras fram till nu, det är fan i mig det mest pinsammaste jag sett i Modo !!!!!
Kommentera

Modoit i Umeå: Jag har missat intervjun du skriver om. Var det en intervju med Pierre Hedin?
Kommentera

Modoit i Umeå: ok, har inte tillgång till den
Kommentera

Modoit i Umeå: Ligger inte problemet i det motsatta? Att alla drar i handbromsen exakt hela tiden, så vi aldrig får chans att få upp nån ordentlig fart?

Som Harald sa i intervjun 15 tränarbyten på tolv år, och dessutom typ 7 sportchefsbyten, nån gång får man va nöjd med det man har och inte lyssna på oss fans som kräver avgångar så fort vi har en mellan-säsong. Tålamod är nyckeln. Men det känns väl som att det nu var rätt val att köra på Magnus den här gången.
Kommentera

modogurra: De flesta var nog rätt nöjda med Hellkvist, Samuelsson, Sundlöv och Näslund. Ibland är problemet att de som lyckas okej inte vill vara kvar.

Någonstans handlar det om att två fel inte gör ett rätt. Bara för att Ville var en kass värvning, betyder det inte att vi skulle kört på med Styf.
Kommentera

« · 2143024