1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514714 inlägg · 4114 ämnen

Wennerberg

« · 58587 · » Till forumet

Sv: Wennerberg
Åhh f-n är det boxningsmatch härinne, ja den satt där den skulle den, själv så skickar jag bara kärleksbrev till Z:a numera.

Kan ju bara konstatera fakta att ni som snackar ner Ward inte kan ha sett honom spela, en mer gudabenådad spelare och som är värd varenda öre kan inte Timrå få tag i.

Poffa:
Skrattretande att jämföra Ward med några junisar, inte värt att svara på. Själv så fortsätter jag och skickar kärleksbrev till höger & vänster.
Kommentera

Frisco...
har du provat det som kallas för glasögon??
Jimmy skrev artistkontrakt..men det kanske
är för mycket begärt att du ska förstå...vi
TIMRÅ IK supportrar vet att de flesta modo fans
hatar TIMRÅ IK och tror att ni vet bäst..det finns
ett antal skribenter här inne som är fruktansvärd
bra, men du tillhör inte dom...
heja TIMRÅ IK
Kommentera

Jimmy:

Frågan är om det inte är bättre att lägga pengarna på en duktig målvakt och släppa fram en checking center från juniorerna istället. Många spelare av de befintliga kommer att ta tag i spelet om Zäta flyttar. Allt för många åker omkring och väntar på att Zäta skall fixa allt.
Kommentera

poffa: Där håller jag med... Som jag skrev i TIKs gb så tycker jag då att om vi klarar oss kvar att dem pengarna ska läggas på en första center istället med tanke på att Zetterberg med 98% säkerhet spelar i Detriot nästa säsong...
Kommentera

Jimmy:

Artistkontrakt i år, men det funkar inte nästa år. Därför blir han väldigt dyr för TIK om det blir en fortsättning. Ta upp en junior istället. De brukar spela tufft så det räcker till.
Kommentera

Jimmy:
Ward en artist? Nu måste väl även du protestera.
Kommentera

scim: Haha... Ja, Timråladan är inget för bekväma supportrar... Pihl spelar i ett lag som gör liiite mer mål än Timrå... O till poffa, Ward blir inte så himla dyr med tanke på att han har artistkontrakt...
Kommentera

scim:

Ja jag såg det.
Kommentera

Poffa:

Pihl har faktiskt stått för hela 10 poäng denna säsong (5+5), dock sett över 46 matcher...
Kommentera

Jimmy:

Pihl gör inte så mycket mer poäng (säkert mindre) men han är back och kostar, ja vaddå? 30 000 mindre per månad än vad Ward gör.

Angående Kempis... Isladan i Timrå är inte bättre vad det gäller enögdheten. Som sagt, har varit där och sett på vad som hänt och precis som i Kempis så är det ett jävla liv så fort en hemmaspelare faller. Jag satt på sittplats med ett helt gäng TIK:are runt mig och de höll med på detta då det kom upp. Vi är nog alla lika goda kålsupare när det kommer till kritan.
Kommentera

Jimmy:

Snarare en komisk generellisering än allmän bedömning skulle jag tro.
Timrå-ladan vågar jag förövrigt inte besöka för jag har läst i tidningen att det är dyrt och att det drar kallt på träbänkarna...
Kommentera

poffa:

5 poäng på 30 matcher, 48 utvisningsminuter är hans facit så här långt... Men han är inte inköpt som en poängmaskin utan lite som polis för laget... Sådana killar behövs oxå... Hur många poäng gör Andreas Pihl...?

scim:

Det är en allmän bedömning bland fans runt om i Sverige... När TIK gick upp i ES varnade andra lags fans mig att det skulle vara så i Kempis o nu när jag varit där en 5-6 ggr så måste jag säga att de har rätt... Visst är alla fans lite partiska men inte så extremt som i kempehallen eller cyklopen som den av många andra kallas...
Kommentera

Jimmy:

Ed Ward gör en del nytta men förstör ännu mer för TIK. Jag har sett ett tiotal matcher i isladan i Timrå där jag hejat på TIK men ändå sett med öppna ögon på det som händer på banan, både för och emot TIK. Det jag sett är att Ward går in med för hög fart, med för höga klubbor och armarna högt. Jag kan förstå att han är en publikfavorit hos TIK-fansen men han kostar för mycket för vad det smakar.

TIK borde istället se sig om efter en billig junior som kan utföra precis samma saker som Ward gör. MODO har två spelare som är av samma typ som honom och är unga och billiga. Jag har sett TIK:s J20 och det finns flera spelare där som kan utföra det Ward lyckats med på de matcher han varit här. Vad är det? 5 - 10 poäng på 25 matcher eller?
Kommentera

Jimmy:

Då skulle jag vilja höra din definition på vårdslös!

Ang. enögdhet så har jag föresten väldigt svårt att tro att det bara är MODO supporters som skriker efter utvisning när en spelare faller...
Kommentera

poffa: Ed Ward är en härlig hockeykrigare som går in stenhårt i varje byte, han gör mkt nytta för sitt lag... Tyvärr har det kanske varit nån onödig utvisning för mkt o har väl inte den bästa klubbtekniken men han gör sig bäst i spelet utan puck, få spelare tar honom i närkampsspelet...

Att han skulle spela vårdslöst håller jag defenitivt inte med om... Men Kempehallen kallas ju inte för cyklopen för inte... Sveriges mest enögda hemmapublik...
Kommentera

nUm:

Inte propp-agerat för det. Fysiskt spel är bra men "huvudet under armen"-hockey är dumt.
Kommentera

God morgon...... eller ska jag säga god fm....
Kommentera

Gomorron alla sköna modoiter!!!!
Kommentera

Apråpå Crippe...har han gjort så mycket efter de tio inledande omgångarna? Han inledde ju med del mål (däribland en omvänd foppa om jag inte missminner mig) och han fick lite skriverier i tidningarna...men sedan har det varit väldigt tyst om honom.
Kommentera

poffa: Det krävs att någon spelar med huvudet under armen för att visa vägen i jämna matcher. Har tyckt mig höra dig propp-agera för det förut...
Kommentera

HH:

Ed Ward spela hockey? Jag har sett honom i alla matcher mot MODO och därutöver sammanlagt ett tiotal matcher i Timrå och i Gävle. Allt som allt en sisådär 15 matcher.

På varenda match av dessa har han uppträtt huvudlöst och rent ut sagt dumt. Att hela tiden ägna sig åt efterslängar, ta spelare istället för puck (en gång valde han mellan att komma fri och klappa på en spelare, han valde det senare) och spela allmänt vårdslöst är inte att kunna spela hockey. Det är att spela hockey med huvudet under armen.
Kommentera

ida va en väldigt bra da......hur fan ska man orka e matchen mot tyskland?? Får somna o ställa klockan.....
Kommentera

HH:

Du säger att Ed Ward kan spela hockey. Varför visar han inte det då?
Kommentera

Att tro att Timrå bara består av "Z", verkar föga interligent, Vi har Ed Ward, och Crippe, Robban, och några till som kan spela Hockey,
Så inte drar han det tunga lasset själv, är bara det att han har en huvudråll, men då han är borta då kliver någon annan fram, så enkelt är det, Per Hallin tex,,,

Utvecklas i en kreativ miljö?? kan det bli bättre än att utvecklas i en klubb som man har hjärta för, och trivs i, nä tror inte det, för utvecklas som spelare handlar inte bara om att spela och träna, du måste trivas vid sidan om rinken med polare, och kan det bli bättre än vid uppväxt miljön, nä tror inte det,,,,
Kommentera

mike66:

Fö´låt, jag menar antikonstruktiv och finesslös. Det enda spelsystem TIK anväde sig av under Peos ledning var "passa Z".
Kommentera

Jag:

Vad är det för syn som skulle vara annorlunda om Z hade spelat i MoDo i stället för i Timrå?

Klart att man skulle ha hejat mer på grabben om han hade spelat i ens egna lag, men förutom det...
Kommentera

Lumber Jack:
Vi har aldrig varit kända för att spela en destruktiv ishockey, dax att läsa på sina läxor skolpojkar & flickor.....
Kommentera

Ja, kondisen lär ju ha förbättrats för den gode Z i Timrå.

Men att tro att han ska ha utvecklats mer i TIK än vad han, t.ex skulle göra i MoDo eller någon annan bra klubb är ju vansinnigt. Att ensamt dra hela TIK-lasset hämmar helt klart hans utveckling. I en kreativ miljö skulle han blivit betydligt bättre än i den destruktiva miljö han nu tvingas spela i (då menar jag inte i OS-laget).
Kommentera

GLMC:
Skulle ha varit om Z:a åkt ner och spelat med mif dårå, men modo, njaaäää där skulle aldrig Z:a ha utvecklats som han gjort idag...Jimpan och Bäckis i all ära men Peo o Molla slår nog alla med hästlängder.....

Och visst nappade jag lite...!!..Älska Timrå IK & Zäta....Tips: Sverige - Tjeckien.....3-2...Och Z:a spelar fram till 2...
Kommentera

mike66:

Ugh!

Varför får man en lätt upplevelse av manöverpanel varje gång man kommer i kontakt med TIKar? Hmm, två blinkande röda knappar till...fåse..."Pseudofjollträskare!" och "Charlataner!" ...vågar man?

I utvecklingshänseende känns det knappast möjligt att komma med något slutligt omdöme om vad som varit bäst.

*Skulle inte ett år under Bäckman ha bidragit till defensiv mognad?
*Vilken roll skulle han ha tilldelats vid annan lycka i transferhistorierna i de båda lagen?

Skall inte dra det här längre än nödvändigt utan konstaterar bara att dessa två år i Medelpad är det största och förhoppningsvis, sista, misstag han har begått. (nappa nu då!)
Kommentera

Nu känner jag mig dum, måsta läsa alla inlägg innan man skriver, känns som jag tagit orden ur munnen på mike...
Kommentera

knaskamilla:

Det är lätt att säga nu, hade Zetterberg valt Modo före Timrå förra året så hade ni haft en helt annan syn på han.

Du har rätt i att det kanske inte finns nån stor konkurrens för han i Timrå, men samtidigt har han utvecklats till en ännu bättre spelare då han fått spela mycket offensivt, hade han valt Modo hade han förmodligen inte haft samma roll och det gör han till den spelaren som han-alltid-skulle-bli , förmodligen. Han har fått tagit på sig en stor roll i Timrå, vilket han säkert inte fått i tex Modo. Han kan spela lite hur som helst, skulle kunna säga att han är skicklig hur han än spelar, bättre allround än att bara kunna spela en och samma hockey hela tiden. Det skulle ialla fall jag gissa på, om ni tror nåt annat, så låt gå för den här gången.
Kommentera

mike66:

Känner att jag först måste försäkra dig om att jag inte tycker att Z är dålig eller så.

Nu.

Det är ganska lätt att vara en "superstar" i Timrå. Det finns inte så mkt konkurrens, om man säger så. Vi hade ett par spelare i MoDo ett tag också som var "superstars". Jag vet inte, jag har inte hört så mkt om dem på sistone...vilket jag kallt räknar med INTE betyder att de är sämre hockeyspelare än vad de var förut.

Fast nu vet jag inte vad jag vill med mitt inlägg, så...det får räcka så.
Kommentera

mike66:
Har inte Zetterberg nån epostadress så du kan skicka dina kärleksförklaringar direkt till honom?
Vi som tycker att #13 Sund, #24 Sundberg och #19 Renström är klasser bättre än Z och riktiga superstars tröttar på dina mess i längden:-)
Kommentera

Mike 66: Realisera då din tankar om våra inlägg om Z.

Gränsen för vad som är en superstar är verkligen relativ. För en modoit är Z inte en superstar än på länge. Men, och det är det som är det viktiga. Att tala emot att han kan bli det i framtiden är inget som är utmärkande för Modofans, rent generellt.
Kommentera

NuMountain:
Kan jag aldrig tänka mig att jag skulle ha missförstått era inlägg om Z:a.....!!!

Och med mitt resonemang så spelar Z:a i Detroit Red Wings inom en snar framtid, jag undrar jag vem som vill missförstå vem..!!!! Och visst är Z:a en superstar det kan inte ens en modoit neka till......
Kommentera

Mike 66: Undrar om du inte vill missförstå våra inlägg om Z. Varför läser du inte hela inläggen utan bara utvalda delar, som du dessutom misstolkar. (medvetet?)

Med ditt resonemang, är det väl lika bra att han fortsätter att spela i Timrå resten av sin karriär. Han kan väl lika gärna betraktas som en superstar där?
Kommentera

GLMC:
Om du inte har hängt med så har Z:a redan gjort detta som du utrycker det att göra ett bestående intryck i ES historien . Tyvärr så hinner nog inte Z:a visa upp sig mer än denna säsong och det har han gjort på ett makalöst sätt både i sitt klubblag och i landslaget.......

Z:a har utvecklats nått otroligt iom att han var förståndig nog att stanna kvar i Timrå IK denna säsong..
Han har blivit en mer komplett hockeyspelare som har suveräna offensiva kvalitér och även fått lära sig detta med det defensiva spelet, som han säkerligen inte hade fått erfarenheten av vid spel i modo eller något annat topplag.

Men det verkar svårt för vissa modoiter att förstå vilken enorm spelare Z:a håller på att utvecklas till, utan att behöva spela i ett bättre hockeylag.......
Kommentera

Trevligt att Wennerberg blir kvar, som sagt var. Nu har de alltså skrivit kontrakt med Öberg och Wennerberg på sistone. Med risk för att låta tjatig (inte för att jag skrivit det förr, men det finns ju ungefär femtio andra som har gjort det): någon som vet vilka MoDospelare som har kontrakt över nästa säsong nu?

(Vad tysta ni har varit på sistone, f.ö. Har inte varit inloggad på hur länge som helst, och ändå var det inte ens en hel sida med inlägg som jag inte hade läst tidigare.)
Kommentera

mike66:

Jag tycker att det är bra att Z inte (hittills) har misslyckats i OS såsom jag hade trott att han skulle göra. Jag har inget emot Z och hoppas verkligen att det kommer att gå bra för honom i OS.

Jag blir inte ledsen om jag hade fel ang. Z och OS, om man säger så.
Kommentera

mike66:

Det finns ingen radioberoende MODOit som inte har förstått Z:s storhet. Det är synd&skam att sådan spelare aldrig får någon möjlighet att göra ett bestående intryck i ES-historien...
Kommentera

Här finns det inga olyckskorpar vad gäller Z. Z var helt godkänd. Jag ger honom 4,5 på den sjugradiga skalan.
Kommentera

Kul att läsa nått hockeyrelaterat på denna sida och efter idogt letande så dyker kungen himself upp Z:a, och visst är Z:a för la go han.....

Ja vad säjer olyckskorparna efter denna debut av Z:a..? Blev lite tyst här eller?...
Kommentera

Z skulle uvecklas mer som hockeyspelare om han gick till en bätter klubb tror jag.
Kommentera

Z blir kvar ett par år till sen byts han till San José, Boston eller Anaheim eller något. Under de två år han blir i sverige vill han spela i ES. Weinis och Z gillar att ligga savfötters.
Kommentera

Num:
Poffa:

Jag har hört att Z erbjudits ett 2 årskontrakt med SF IF Korplag som enligt rykten ska spela hockeybockey ute på det upplogade Kampementsbadet ute på Gärdet. Men det är nog bara ett rykte det också?
Kommentera

nUm:

Men snälla, Zäta flyttar till Detroit nästa år, bara för att hamna på bänken, börja grina och längta hem till ES igen.
Kommentera

Frisco:

Nää, det lär smälla en del kring kanterna i två år till. Wennerbergs mål i livet är att tackla alla motståndare i elitserien så att de får ont. Och han kommer inte att ge sig förrän han har lyckats.
Kommentera

Då är det snart bara Z kvar.
Kommentera

Härligt att det äntlligen blir lite hockeysnack i denna gästbok:-)

Poffa:
Dags att förstärka sargerna på elitseriearenorna? 2 år till och jag är tveksam om ens uttrycket kaffeved räcker till.
Kommentera

« · 58587 · »