1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514788 inlägg · 4114 ämnen

Wennerberg

« · 58587 Till forumet

Sv: Wennerberg
Åhh f-n är det boxningsmatch härinne, ja den satt där den skulle den, själv så skickar jag bara kärleksbrev till Z:a numera.

Kan ju bara konstatera fakta att ni som snackar ner Ward inte kan ha sett honom spela, en mer gudabenådad spelare och som är värd varenda öre kan inte Timrå få tag i.

Poffa:
Skrattretande att jämföra Ward med några junisar, inte värt att svara på. Själv så fortsätter jag och skickar kärleksbrev till höger & vänster.
Kommentera

gud:

Undra vem som inte förstår... ett solklart skämt, "men det kanske är för mycket att begära att du ska förstå", för att citera dig.

Däremot tror jag inte att "de flesta modo fans hatar TIMRÅ IK", även om jag tycker illa om den hockey de presterar. Timrå gör sig bäst i allsvenskan, ser mycket hellre Leksand eller Löven.

Och att vi hävdar att vi vet bäst vet jag väl inte. Däremot står vi upp för våra ståndpunkter och vår syn på hur hockey ska spelas.
Kommentera

Gud:

Här nedan skriver jag det personliga brev som Karolina Ramqvist fick av Ulf Lundell och sedan publicerade i en bok för att sedan få dra in hela bokutgivningen pga det.
Varför jag publicerar det här får du fundera på själv.

---------------------------

"Lilla gumman!

Hur är det fatt?
Har du alldeles kissat på dig den här gången?
Vadan denna hysteriska överstyrning när det gäller min lilla låtsamling Best of?
Har sommaren inte börjat riktigt för dig eller vad är det? Jag föreslår att du går ut och ger lite kärlek så kanske du får en pyts du också.
Din blick rostar. Varför denna outhärdliga tråkighet?
Vad är det som är så förskräckligt? Som skrämmer dig så? Saknas pojkvän?
Du får ta och lugna ner dig.
Kommentera

mike66:

Snacka om att tolka fritt. Försök förstå nu vad jag menar:

Ward kommer nästa år att kosta mycket mer för Timrå. Han får då inte spela på ett så kallat artistkontrakt utan man kommer att måsta betala fullt för honom. För de pengarna så får Timrå en eller ett par hyffsade svenska spelare som lätt fyller ut Wards plats. Dessutom kan man spela in en junior från J20. Ni har många duktiga där som säkert klarar av att spela lika tufft som Ward gör.
Kommentera

ni klagar på timrås lada. Bara för att ni har ett sånt j*vla dåligt tryck i eran. Och att Phil inte gör lika bra ifrån sig som ward gör så behöver ni väl inte säga att ward är sämst!!!!
Kommentera

Jimmy:

Jag bara undrar; är jag efter eller är det ett väldigt lokalt och halvhemligt smeknamn på Kempis, det där med cyklopen?

För övrigt, som vi har konstaterat flera gånger förr på diverse olika forum, så har Kempispubliken som sagt var ett rykte. Det ses nog av många som en kul grej att leva upp till det ryktet. Det lär ju knappast försvinna om folk slutar bua. (Fast vissa Kempisbesökare ÄR verkligen bara puckade, och tror säkert att det ska bli utvisning på någon om en MoDospelare ramlar p.g.a. att han snavar på blålinjen eller något sådant.)
Kommentera

poffa:
Detta vet vi redan och det är inget nytt, vad som diskuterades var att några junisar skulle bytas in istället för Ward tills nästa säsong och det hör du väl själv hur dumt det låter.

Ward har ju trots allt ett antal år overthere och blir rätt svår att ersätta även med en allsvensk spelare med lite klass. !
Kommentera

Fubu05:

Kom in i matchen...
Kommentera

mike66:

Naturligtvis skall kan inte ersätta Ward helt och hållet med ett par juniorer men om man vill satsa på elitserien så är inte Ward alternativet. En annan amerikan (eller liknande) på artisktkontrakt, en allsvensk spelare och en junior kan lätt ersätta Ward och det för samma pengar.
Kommentera

gud:

Jag tror att du är lite förvirrad.

Vad grundar du det där med att de flesta MoDofans hatar Timrå IK på, förresten?

(För övrigt väntar jag på svar på mitt senaste inlägg riktat till dig fortfarande...du verkar ha glömt att svara på det.)
Kommentera

Fubu05:

Så det ÄR en lada? då var det värre än jag trodde...
Kommentera

Kamilla:

Är inte cyklopen ett elakt smeknamn på Weinhandl? Det trodde jag iallafall...
Kommentera

Scum:

Jag vet inte. För mig kan en cyklop vara två saker:
a) en enögd jätte
b) en sådan där sak som man har när man dyker (för vidare information om hur en sådan ser ut, kolla in bilderna på Per från midsommar på en viss *host*hhoger*host*sida).
Kommentera

Svar till poffa: Vilken match?????
Kommentera

« · 58587