1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507164 inlägg · 4104 ämnen

Werna i Tre Kronor

« · 207824 · » Till forumet

Werna i Tre Kronor
Riktigt manligt av Werna att först spöa på Tjärnquist under helgen för att sedan sno landslagsplatsen av honom under veckan.
Kommentera

Sv: Werna i Tre Kronor
Lumber Jack: Nu har jag missat något, Wernblom är väl inte med i Tre Kronor. Eller har Tjärnquist tackat nej?
Kommentera

Vader: Läs www.modohockey.se eller se på text-tv.
Kommentera

Frisco: Aha, va trevligt! :) Kollade swehockey men där stog inget. Läge för Werna att visa vad han går för nu, även om jag inte tycker han har nåt att bevisa. Men för stockholms-folket tydligen.
Kommentera

Vader: Men du vet väl att Hardy har föga kärlek att ta ut spelare norr om Dalälven så det är bara glädjas åt det lilla man kan, Sedan så skulle Werner vart utagen direkt och inte i efterhand men jag läste visst att Hardy tyckte han var långsam på skridskorna!! Sedan så blir jag något irriterad att in Leksands Micke Karlberg togs ut i truppen leder skytteliga och allt med nej han är såklart boendes norr om Dalälven och där finns det ju inga bra spelare!
Kommentera

NallePhu: Västerdalälven flyter GENOM Leksand.
Att Luleåfans som du klagar på att norrlag och Luleå i allmänhet missgynnas av allt och alla är ju bara skrattretande.
Kommentera

Frisco: Österdalvälven ska de va.
Kommentera

NallePhu: Jo jag läste också nyss på text-tv: (citat nedan)

ISHOCKEY Förbundskapten Hardy Nilsson
tar ut Modos Magnus Wernblom i truppen
till Sweden Games i globen, uppger
SVT Sport. Wernblom ersätter Mathias
Tjärnqvist. Hardy Nilsson anser att
"Wernblom är något långsam". Han lär
därför placeras mellan FBK-duon Jörgen
Jönsson och Peter Nordström.

Ehh... placeras Wernblom med FBK-duon för att de ska stå för farten i den kedjan?? Jag förstår inte riktigt resonemanget. Har inte sett någon av dessa som några "speediga" spelare. Eller har Hardy tänkt matcha en "långsam" kedja? :)

Men nog kan väl Wernblom säkert lyckas bra i det sällskapet. Jönsson har ju hittat tillbaka till storformen efter att han lämnade ifrån sig kaptensbindeln. Hoppas bara att nån annan tar bindeln i Tre Kronor så han inte börjar "underprestera" pga den stora press det innebär. *läs in lite ironi i detta*
Kommentera

Vet någon vilken tränare som var tränare för DIF då de försökte värva Wernblom för några år sedan, var det Hardy?
Kommentera

Lumber Jack:

Det var ju roligt och rättvist. Tjaskigt för Tre Kronor att de inte kan ha en målgörare med i laget bara för att han råkar vara lite "seg på skridskorna" annars...
Kommentera

knaskamilla: Hardy kanske menar att tempot i landskamperna är högre än i elitserien och att de då behöver bättre skridskoåkare?
Kommentera

Frisco:

Det kan han ha gjort. Fast, jag menar, är det då fel att sätta in en snubbe som KAN göra mål (var han inte bäste målgörare i Tre Kronor sist han var med?) i någon av träningsturnéringarna, för att se om han hänger med?
Kommentera

knaskamilla: Kul att Wernblom kom med till SHG.
Som Paddan skulle säga:
Det firar vi med en bild.
Kommentera

knaskamilla: Nej uppenbarligen inte då han nu tagit med Wernblom.
Kommentera

Portello: En bild till.........
Kommentera

Man höjer en aning på de bruna ludna ögonbrynen och inser att även gamla Lill-Snorrar kan stå upp efter de trettio fyllda. Visst är de väl lika som bär?

Grattis Gummitrollet, du har vunnit en husvagn!
Kommentera

Frisco:

Nu, ja. Snacka om att hålla någon på halster ett tag! ;)
Kommentera

Frisco: Inte underligt att servern är chokad med så mynge dyngbilder ni laddar upp. Det vore skillnad om ni ladde upp bilder på Sveriges näst sämsta lag just nu! ;)
Kommentera

Frisco: På den dära bilden liknar han "Tyken" eller vad dom kallar han för grabbarna i Midgård. (Markoolio)
Kommentera

Frisco:

Varför har Wernblom en missfärgad hjälm? Är det för att de andra modoiterna ska åka efter honom, så att det blir smidigare byten?
Kommentera

westerlind: Här är en till som spelade i en p(m)issfärgad hjälm under en tid. Undrar om det är för att de i motståndarlaget ska krocka med varandra när de åker och byter?
Kommentera

westerlind: En sån hjälm har jagstårbarapåoffensivblålinjeochväntarpåpucken-Anger alltid velat ha men kommer aldrig att få.
Kommentera

mike66: Hur kunde den junioren få ha gul hjälm? Störst fjunmustach?
Kommentera

Frisco: Hmm, varför pratar du aldrig om 21 Molin längre - har du fått en ny idol?
Kommentera

westerlind: Anger är offensiv medan Molin är destruktiv.
Kommentera

Frisco: Vad jag har hört ang den senapshula hjälmen så är det en utlånes hjälm för dom som har glömt sin hemma.
Kommentera

Frisco: Junior? Den dära killen var ju nyutexaminerad senior vid det här tillfället.

Ju bredare mustach desto bättre balans på rören.

En rejäl knävelborre - passar alla
Kommentera

65 Selander:

Jag misstänker att det är en sönderkramad guldhjälm från -79. Har man ingen nyare, så kan man väl putsa upp den för fanken.
Kommentera

mike66: Det mest anmärkningsvärda på den där bilden måste vara modos oerhört vackra matchtröja i bakgrunden! :)
Kommentera

westerlind:
Skulle tro att det är en liten hyllning av Werna till ett reservställ från 80-talet.
Kommentera

Om jag har förstått saken rätt så kommer ytterligare en "MoDoit" att spela i kvällens landskamp. Tyckte att Bouchards namn flimrade förbi i Kanadas laguppställning.
Kommentera

Paddan: MoDoit och MoDoit. Francois "ettårivarjeklubb" Bouchard kan ha många namn i så fall.
Kommentera

Frisco:
Han var ju i varje fall mer "Modoit" än t.ex Kapusta och Kiviaho som mer var någon slags "instant-Modoiter"
Kommentera

Paddan: En handelsresande i hockey.
1995-1996 Charlotte Checkers
1996-1997 Kärpät Oulu Finland
1997-1998 Augsburg Panther
1997-1998 HPK Hämeenlinna
1998-1999 Kärpät Oulu Finland
1999-2000 MoDo
2000-2001 Djurgården
2001-2002 St. John's Maple Leafs
2002-2003 ERC Ingolstadt
Kommentera

Frisco:
Hmm...intressant, han verkar gilla att resa och upptäcka nya städer i varje fall. Eller så kanske han samlar på utländska sedlar och mynt.
Kommentera

Frisco: Den här veckan ska jag heja på Wernblom. Sedan får det vara bra.
Kommentera

westerlind:

Det är inget fel i att komma ut Westerlind, du är alltid välkommen in i gemenskapen.
Kommentera

Lumber Jack: Äh. Full fart framåt Werner!
Kommentera

westerlind:

"Skrämmer Magnus Wernblom barn? Omöjligt är det inte när ögonen glöder och skägget brinner. Tre Kronor har saknat en stridsvagn framför motståndarmålen i powerplay. Nu har Modos och elitseriens målkung fått chansen att visa att han duger."
Kommentera

Någon som såg matchen idag, jag var på bio så jag kunde inte se den. Hur var Werner??
Kommentera

Wewillwintoday: Av det lilla jag befunnit mig här på HS ikväll så har jag förstått att Werner är uppäten. Jag tror att Frisco är den skyldige.

Skotta skotta skåååååtta - snö
Kommentera

Wewillwintoday: Werner skötte sig helt ok, jobbade på framför mål och vid sargerna och var precis lika bra som alltid även om han "hade problem med tempot" om man får tro Curre Lundmark...

Men man blev orolig för ett tag, en kanadensare rappade över armen så Werner åkte dubbelvikt och bytte (kanadensaren fick matchstraff för det), men det var tack och lov ingen fara på taket, kung Wernblom var snart tillbaka i spel igen.
Kommentera

På tal om Werner och armen - är det någon som vet vad Wikegård syftade på när han klagade på filmande MoDoiter efter matchen som de förlorade? Jag trodde först att han pratade om Hlinka, men så nämnde han Werner. Själv såg jag inte att Werner filmade så mycket (eller alls, om jag ska vara ärlig).

(Snyggast i DIF-matchen (man blir ju nostalgisk) var för övrigt när de två DIFarna lade sig så snyggt bredvid varandra. Vilket konststycke! Så synkroniserat! De kunde kanske satsa på en karriär som konstsimmare.)
Kommentera

Wewillwintoday: Ja, hur bra var han egentligen. Nu är det ju bra att allting är relativt, för det är ju efter de premisserna vi måste bedöma honom. Vi behöver alltså inte bedöma honom efter Werna-mått, ej heller efter bästisverige-mått, utan endast efter Hardymått mätt. Eftersom Hardy inte tycker att han tillhör en ordinarie trupp, endast baserad på ES-spelare om inte det blir några återbud och att media sätter in värsta kravpressen så måste ju logiken tala om att Werna bara är ca: tjugonde-trettionde bästa svenske forward i ES, enligt Hardy. Helt klart var Wernblom, bättre än så. Enligt min mening så kom han dock inte upp i wernerklass, men det är ju relativt efter vad jag bedömer. Det här betyder ju att han i alla fall var bättre än vad Hardy förväntat sig, vilket, om man följer logiken, torde göra att Werna nu är aningen bättre än tjugo-trettiondeplatsen. Gör han nu några mål så torde han ligga på gränsen till nästa skräpturnering även utan medias influenser och krav.
Kommentera

knaskamilla: Jag tror du hade för dålig vinkel för att kunna genomskåda Wernbloms skådespeleri.
Kommentera

NuMountain:

Det måste ha varit något sådant, för jag tyckte inte att han filmade särdeles mycket i just den matchen. Kanske jag ska sluta spana efter vilken spelare som är snyggast i elitserien, och titta på matcherna i stället? (Fast nu mindes jag just att det kom ngn jäkla Roger och ställde sig framför mig i första perioden.)
Kommentera

knaskamilla: Han ställde sig ju i anslutning till mig och mitt intryck var att även han var en mycket sympatisk figur. Du råkade inte se Pålle Kråka?
Kommentera

NuMountain:

Sympatisk kanske han är, när han pratar. Han var rätt tyst när jag stod där, i alla fall...

Pålle? Jo. Jag vet nå't som inte du vet om honom... =)
Kommentera

knaskamilla: Han pratade med mig. Kunde knappt vara tyst en enda sekund när han stod bredvid mig. Han kanske inte pratade så mycket mig dig den här gången för att du inte visade något intresse?

Du om någon;0) Borde väl veta mer än mig om Kråkan.
Kommentera

NuMountain:

Nu när jag tänker efter så försökte jag faktiskt prata lite med honom efter matchen, men han låtsades inte förstå vad jag sa...

Så klart att jag vet. Det roliga är att jag kan låta bli att säga det till dig. Muahaha.
Kommentera

« · 207824 · »