Forum

« · 376439 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: här kommer ett skvett klagande!! :)
Det brukar ju vara så med ståplats, är man först på plats får man de bästa plateserna... nice!
Kommentera

Sv: här kommer ett skvett klagande!! :)
wallin:

Kan tänka mig att det är irriterande, men när det "bara" är 2150 st i en ishall som rymmer 4250 st, går det inte bara att ställa sig någon annanstans ?

Som sagt kan förstå att det är frustrerande, men Mora IK är mycket beroende av de sponsor intäkter som kommer in till klubben ! Helst då när Mora folket bara anser att hockey spelas efter jul.
Kommentera

här kommer ett skvett klagande!! :)
när man står vid stå-plats läktaren vid scenen så ser man knappt halva planen för att det sitter sponsorer uppe på sargkanten..vid början av nätet!! mrAce...du kan väl snacka med styrelsen som vet vem man talar med!!
Kommentera

Sv: MIK-Sundsvall
Om kvällens matcher slutar med Bajen-seger med tre mål, IKO-seger med ett par mål, samt ingen storseger åt nåt håll mellan Kattakräken och VIK Pubertet - så är fjärde omgången fulländad med Mora som ENDA lag med plus i målskillnad.
Men jag ser hellre SAIK-seger med rejäla siffror.
Kommentera

Sv: Grattis
Steff GRATTIS! STOOORRT, mycket stoorrt att piska upp två lag (Bajen S-vall) med imponerande 15-2! Suuurrt, mycket suurrt att inte Piteå lyckades ta sig till SA, då vi också kunnat åka på en lika sttooorr förlust mot MORA!
Kommentera

Stigsson:
Har alltid sagt att det är en målkåt jävel. Han har säkert också målpengar av sin pappa! Hur hade det sett ut i skytteligan om han nätat? Den är värd ett kik för den som har tid över.
Kommentera

metal guru: Ca 30 sek kvar Rossen vänder hemåt i mittzon istället för att tokköra framåt som han alltid annars gör. Strax innanför egen blålinje drar han på ett snärtigt handledsskott mot eget kryss som Höglund plockar ner och lägger till back.
Kommentera

Joinzzon:
Finns inget Worst Case Sceniario i den här serien - inte just nu i varje fall...

Ni pratar om SAIK-Mora på onsdag.
Ikväll spelas en kanske ÄNNU viktigare match för vår del. Bajen mot SAIK. Eftersom vi har 14 mål upp på Bajen oss emellan, kan man då få begära en bortavinst med en fyra-fem mål för att ytterligare skilja oss från tredjeplatsen. Då är inte heller norrländarna extremt revanchsugna på onsdag.

Tycker tyvärr att södra lagen (förutom MIK) gått lite för tungt i inledningen. Sån här stor skillnad var det inte mellan lagen i den skrämmande jämna södra höstallsvenskan. Tycker nån att vi ska dela med oss av vårt överskott till lag i nöd, som i Oskarshamn i veckan?
(avdelning 'i efterhand konstruerade bortförklaringar' ;o)

Vad gjorde Rossen med 30s kvar? Skott i Höglunds plock? Förtydliga!
Kommentera

Granen: Ni är riktigt goa supportrar,hade det varit bajen så hade dom kommit å bråkat(det gjorde dom)Fortsätt så sundsvallfans att heja på laget,Vi syns i sundsvall....ÄLSKA MIK
Kommentera

Sv: Skellefteå Borta
Steff:

Exakt äkta bortaplans hockey ! Bara det blir poäng, så får dom spela hur dom vill för min del iallafall :)
Kommentera

Granen:

Tack Tack !

Ni Sundsvall Fans är alltid trevliga så ni är varmt välkomna tillbaka ! :)
Kommentera

Och måste även säga att ni har förjävla trevliga ordningsvakter, det är det inte många som har!
Kommentera

Grattis
Tjena o grattis till vinsten!

Nyss hemkommen från Mora, blev en rätt tung hemresa vill jag lova =]

Alltid kul att åka ner till er dock, och det blev ju en riktigt bra match på läktarna iaf =]

Väl mött framöver, ha det bra!
Kommentera

MrAce: Ja,visst gör det*L*Vi lär spela så på bortaplan,Tror dom är lite rädda.Vad tror du?
Kommentera

Steff:

Låter som en underhållande hockey som publiken i Skellefteå kan vänta sig :)
Kommentera

mw: Nä,Självklart inte.....Spelar dom sarg ut hela tiden å icingpuckar....helt enkelt gris spel såtror jag på poäng.....kom ihåg för några år sen.vi pressadedom i 2 playoff matcher i skellefteå.då hade vi sämre lag,å dom hade liknande somidag....GO MIK GO
Kommentera

mw:

Nej så länge som vi är ett lag på placeringarna 1-6 så är jag nöjd iallafall. Är faktiskt glad om vi kan få med oss en poäng hem till Dalarna på onsdag, då Skellefteå är ett erkännt bra hemmalag ! Men självklart så ska vi sikta på att ta tre pinnar där uppe, ser faktiskt ingen anledning att ens åka upp på onsdag om vi inte tror att vi kan vinna ! Då kan vi lika gärna lämna WO och köra ett extra träningspass istället :)
Kommentera

Steff: Definitivt ingen press på vårt lag, men MIK får inte åka upp dit och vika ner sig för det.
Kommentera

Sv: Mora - Sundsvall
PeO:
Jag kan desvärre inte hålla med dig om det där med det "besvärande Leksandshatet". Jag håller med om att det blivit mer "kärvänligt" på senare år, men jag tycker nog att det är bra att rivaliteten finns kvar.

Jag känner själv många Leksingar, jag sitter t ex med en tvättäkta sådan avart på förfest just i skrivande stund, och det är en bra kompis, men jag kan tyvärr inte säga annat än att jag uppriktigt hatar Leksand som lag. Det står jag för.

Jag må få skit för detta, men jag kan inte annat än vara uppriktig.

Men fokus just nu borde inte ligga på huruvida vi hatar/ halvhatar/ småsympatiserar med Leksand eller inte. Nu borde vårt fokus ligga på MIK......
Kommentera

Skellefteå Borta
Mycket svår bortamatch,Är glad för poäng.....Vad tycker ni andra?ÄLSKA MIK
Kommentera

Smidjegrav
Vad är det som händer?Helt otroligt*L*Gud vadbradom spelar på hemmaplan....Nu får dom se upp.ÄLSKA MORA
Kommentera

mw:
Ja njut bara njut.
Det är ju för dessa stunder man lever ;-)
Kommentera

leksing: det är befriande med folk utan gamla unkna synsätt på förhållandet Leksand-Mora, otvivelaktigt är det dessutom Mora som förlorat på den gamla fejden. Lyckligtvis upplever jag att det besvärande leksandshatet numera en marginell företeelse uppe i Mora.

Håller med Knogen om att man får pika ganska friskt, jag tycker det är lätt att se vad som är skrivet/sagt med humor och vad som är utan ironi och fullt av bymentailtet och hat. När klacken sjunger "När leksand Stars går i konkurs..." tycker jag det är enkelt att se ironin (alla vet att LIF knappast konkar), men det är kanske för att jag är 100% moring och 0% leksing. Men med tanke på andelen besökare från Orsa och Älvdalen (där många håller på både LIF och MIK) borde man kanske även lägga ner sånt?

Tänkte avsluta med nåt om Malaysiska spelsyndikat och LIF men låter bli i fredens namn...
Kommentera

Joinzzon: Det gäller att njuta av dessa stunder. Jag vet hur jobbigt det är när inte laget lever upp till förväntningarna som Rögle.

Jag skall höra mig för med Metal Guru ;-)
Kommentera

mw:
Du får höra med metal guru hur många poäng till ni måste ta ;-)
Sedan får man ju säga grattis till eran kanon start av serien.
Kommentera

Denna match var en utav de viktigaste att vinna på förhand. Segrar mot Sundsvall och Västerås på hemmaplan var ett absolut måste. Inte för att de lagen är dåliga, utan för att de är rimliga att slå. Nu borde det räcka med att ta 9 poäng till för att klara 6:e platsen. Samtidigt är ju MIK ett topplag just nu och det skall bli väldigt spännande att se hur vi klarar oss borta mot Skellefteå. Kan MIK skjuta ungefär lika många skott som hemmalaget den matchen oavsett hur matchen slutar, då har vi definitivt chansen att knipa en eventuell plats bland två första lagen i SA. Men vägen dit är lång. Det gäller bara att MIK kan minimera misstagen, ha tålamod och spela efter nuvarande mönster och hålla den höga nivån. Om laget klarar det är kvalserien fullt realistisk.

Fortsätt så här Mora IK!!!
Kommentera

Finns inga ord att beskriva glädjen med... Sampa for president!!!
Kommentera

Knogen:

Sampa vilken krigare ! Vill även ge ett stort + till Evertsbergs expressen Martin Jansson, som är precis överallt på isen. Anders Nilsson vilken kille ! Ja en kväll som denna kan listan göra lång, underbart ! Nya tag på onsdag mot SAIK !
Kommentera

Toppar i Mora ikväll; Skogs, Bergström och Sampa. Nån som vill säga emot ?
Kommentera

Gusten:
Gusten:
Jag tycker vi gjorde det bra i klacken emellanåt också, tycker inte du ?
Kommentera

Kenny:

=)
Kommentera

Oj oj oj... Detta är så underbart.... så j**la UNDERBART!!!!
Kommentera

Starkt jobbat, Mora. Pannkakan har lyft mot solen igen:-)
Kommentera

Fan vilken härlig seger!! Det blir inte lätt för NÅGOT lag att komma till Smidjegrav i vår....kvalserien here we comes!! Rossens skott i Höglunds plock när det återstod ca:30 sekunder var härlig att se....spelare som Rossen behövs!!
Kommentera

7 - 1 till mora
Kommentera

MIK-Sundsvall
4-1 efter en period. Och traditionen håller i sig - Sundsvall bytte målvakt efter 3-0. Undrar när de byter in honom igen...
Kommentera

leksing:
Ska väl tillägga att det är därför jag så gärna vill se MIK och LIF i samma serie, helst den högsta naturligtvis. Sedan vill jag även ha in Skellefteå och Björklöven. Pop- lagen har inte hunnit utveckla någon RIKTIG rivalitet ännu, och det är inte bra för hockeyn på sikt tror jag.
Kommentera

leksing:
Vad vore ishockeysverige utan rivalitet ? Den dagen all rivalitet är borta, på isen och på läktarna, kommer att vara en synnerligen tråkig dag. Leksand- Mora rivaliteten är något som behövs. Sen är inte ni så dåliga på att pika ni heller kan jag tala om. Vid de allsvenska mötena i början av 90- talet var det väldigt mycket sånt från LIF- klacken. Det är bra ! Men det är bättre när pikarna kommer från MIK- klacken ;-)
Kommentera

Sv: mik-sundsvall
klziz:

Slänger in ett 4-2 tips !

Publik: 2558 st
Kommentera

Sv: mik-sundsvall
6 - 2 till MORA! inför publiksiffra 1800 personer !

Dags att plocka tre poäng!

Fast ju mer folk ju bättre stämning!

GO MORA GO!
Kommentera

Med all respekt för leksing som person, MIK's framfart och LIF's kräftgång, men plockar man fram fickalmanackan (vilket ord det blir på tyska) och mäter det faktiskta avståndet - nog är Leksand LITE närmare Elitserien just nu..?
Kommentera

leksing: Vad vore rivaliteten utan lite "hackande"? Tycker att lite pikar måste man tåla...men okej, det får ju inte gå över styr...vilket jag inte tycker det har i detta fallet. Ps. Det är min kompis, så jag hackar hur mycket jag vill på han ;) Ds.
Kommentera

Gusten:
Varför detta "hackande" på oss leksingar. Vi är ett gäng som håller på Mora (och Leksand) och ofta ser matcherna i Smidjegrav. Tror och hoppas på två dalalag i elitserien, (just nu verkar ju MIK vara närmare än LIF). Men om man vill ha fullsatt i hallen varför då dessa reklamskyltar ovanpå plexiglaset? Hamnar man långt ut på ståplats får man ju hoppa och ducka varje gång spelarna närmar sig målburen. Publiksiffran i Smidjegrav är väl inklusive leksingar eller.....
Kommentera

Gusten:

Låter mycket bra ;)
Kommentera

Sv: Adam Andersson
Balja:

Adam har varit med så pass mycket så tror inte stämningen i laget ändras något...
Kommentera

Adam Andersson
Vad håller Mora-ledningen på med iofs är Adam ett bra tillskott men 1 match är väl i snålaste laget. Det kan väl inte vara bra för stämmningen i truppen ??
Kommentera

Kenny:

Tippar 3-3 inför 3100 :)
Kommentera

J0cke: Hehe möjligen...kan oxå vara så att jag är för optimistik när det gäller Leksandsfjanten...hmm...naeee...han får nog sitta i bilen ändå ;)
Kommentera

Gusten: Han sympatier för leksand kanske inte är så starka då om han bidrar med röstresurs, så han kan säkert omvändas som MrAce sa =D
Kommentera

Gusten:

Så länge alla har MIK sympatier så är det väl helt okej ! :] Lär väl heller inte vara så svårt att omvända en leksing i dessa tider :]
Kommentera

« · 376439 · »