Forum

« · 377570 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skellefteå AIK - Mora IK
MrAce: Ja om han har hållit på och försökt sen han var 18 så har han hållit på ett tag. :-) Grattis Bengan!
Kommentera

Stigsson:

Nej han klarade uppkörningen idag ! Han har ju hållt på ett tag nu, så det är väl bara att gratulera :)
Kommentera

MrAce: Bengan körkort?? Utveckla tack.
Kommentera

mw:

Bengan tok spikar i morron, det är hans sätt att fira körkortet :)
Kommentera

Stigsson: Jag delar din analys och håller med kinsulander angående tre raka. Det enda jag kan bidra till i analysen är att MIK inte skall tänka på att SAIK aldrig förlorar tre hemmamatcher i rad. Om laget gör det blir det torsk direkt.
Kommentera

Sv: 10 Spelare för ES
metal guru: hmm så han rankar Daniel Sondell & Oscar Steen före t.ex eran Ross ...smart grabb? Thoresen är me bara för att han ska spela i djurgården nästa år.....
Kommentera

Ska man tippa med hjärtat eller hjärnan månntro?

Tyvärr tror jag att det blir förlust mot SAIK på onsdag med ett par tre mål, jag har svårt att se att de skulle förlora tre hemmamatcher på raken. Men jag hoppas verkligen att jag har fel, och tar i så fall med glädje emot hån och pikar.
Kommentera

wallin: Kan inte riktigt bestämma mig för om det var bra att SAIK förlorade mot Bajen i söndags.

Antingen så är pressen verkligen så stor på SAIK så att dom fortsätter att krampa och då vinner vi 1-4 eller så får vi fan för det som hänt tidigare och då vinner SAIK stort.

Återkommer när jag har analyserat klart.
Kommentera

Sv: 10 Spelare för ES
metal guru:

Ja ännu en genomtänkt artikel från Expressen / Aftonbladet :D
Bara bra att dom inte nämner några av våra, då kan vi få behålla dem längre.. Eller så har vi "överraskande" 22 namn som spelar i Elitserien nästa år :)
Kommentera

10 Spelare för ES
Mattias Ek har i Expressen listat 10 allsvenska spelare, som skulle hålla för Elitserien. Fyra är från 08, och förvånande nog har han funnit hela tre spelare från södra höst-svenskan. Varav två från metropolen Mörrum.
Expressen tar med denna artikel på allvar upp kampen med Aftonbladet om vilken blaska som ska ha mest koll på hockeyn utanför finaste finrummet. Se länk.
Kommentera

jo1:

Hehe säkerthet på trav.. Det har jag bara upplevt när "legenderna" i 100-klubben lämnar in V75an på Tuvan ! Sen kan Eddie Ekman, Pelle Sundberg slänga sig i väggen !
Kommentera

MrAce:

Jag är så säker denna gång så jag la mitt tips tidigt... lika säker som eddie ekman är när han lämnar v75tipset i aftonbladet på tisdagen!
Kommentera

wallin:

Avvaktar tipset tills jag vet hur övernattningen samt värmningen vart :)
Kommentera

0-2 rossen gör två strutar 1 i tom bur!!
Kommentera

Lägger in ett första matchtips.. Omklädningsrumstips!

1-3

Sampa, Mackan & Calle

Det sista målet kan sitta i tom bur...

Tips till alla som vill tippa:
Nolan & Mackan sänkte SAIK förra året
Kommentera

Det blir tufft, men Skellefteå har den verkliga pressen på sig... det hade ju iof Oskarshamn också och då gick det inte så bra för vårat MIK... men där såg det nästan ut som man underskattade Oskarshamn lite... det lär inte hända i Skellefteå... Jag är nöjd med 1 eller 2 poäng men hoppas givetvis på 3... Klart vi kan vinna!

Det har hänt tidigare - Det kommer att hända igen...
Kommentera

wallin: Dom har redan förlorat 2 matcher i rad på hemmaplan*L*# matcher menar du väl?ÄLSKA MORA
Kommentera

Skellefteå AIK - Mora IK
det blir nog en hård kamp mot dom hårda norrlänningarna..tror inte att saik vill förlora 2 matcher i rad på hemma-plan!! då blir det hockey radion som gäller på onsdag!!
Kommentera

Sv: Kampanj ?
MrAce:
Det värsta är att mitt ego återigen fick mig att lova något riktigt dumt, nämligen att bära hatobjektet #1 (Länktips:) under första kvartsfinalen i Globen om jag slutar sist i tipstävlingen.

Just nu har jag en aning marginal nedåt i tävlingen, men så länge VIK och MIK trots mitt tips fortsätter att byta plats med varandra är katastrofen nära. Tur att vi tippar sluttabellen! :-)

www.MIK.se
Kommentera

mw:

Ja Lelle kanske borde köpa in ett parti "Funny hatts" i de "rätta färgerna" eller vad tror du Marc ? ;)
Kommentera

MrAce: Det kanske krävs fräcka och snygga souvenirer...
Kommentera

Sv: bengan i målet!!
wallin: nej han är riktigt bra ...frågan är va som skulle hända om han blev skadad
Kommentera

bengan i målet!!
Rk No Name Team GP GPI MIP SOG GA GAA SVS SVS% SO
-----------------------------------------------------------------------------
1 75 Höglund, Bengt Mora 4 4 238:23 93 7 1,76 86 92,47 1
-----------------------------------------------------------------------------

inte många allsvenska målvakter som har sån procent stats.!!
Kommentera

Sv: Dubbelassist?
MrAce får ta och fråga nr 17, hur det ligger till med det där.
Kommentera

kinsulander: Hasse sitter väl på kontoret och kanske läser detta och kan bekräfta eller dementera uppgifterna. Om inte annat så kanske MrAce kan luska fram sanningen.
Kommentera

Stigsson:

Enligt sägnen brukade Mr MIK, nr 17 Hasse Hansson, skrinna förbi funktionärsbåset varje gång Mora gjort mål, med kommentaren "...och en assist på nummer 17".

Det vore mig fjärran att svärta ner en levande legend, men det påstås att han snackade till sig en hel del av de assistpoäng som gjorde att han vann skytteligan år ut och år in.

Många dubbelassists blev det.
Kommentera

Sv: poäng-ligan.
wallin:
www.swehockey.se/
Klicka [online]
Klicka [SuperAllsvenskan]
Klicka [Scoring Leaders]
that's it.
Kommentera

poäng-ligan.
jag försöker och försöker men hittar ingen poäng-liga..man kan inte säga att swehockey.se har en så värst välsorterad sida! kan inte nån länka mej fram till poäng-ligan i super-allsvenskan? plz
Kommentera

Har du också hört det, Stigsson:
Man kommer alltså inte räkna gjorda mål längre. Den sättet att avgöra matcher är förlegat, och tillhör snart den historiska soptippen.
Elitserieföreningen har förhandlat fram är de får välja ut TRE backar, mot den allsvenska enda backen. En slags fördold livlina i en eventuell kvalserie, med andra ord.
Fagerlund har sagt från pensionärsbänken att "det är rätt tid nu att förnya sporten".
Kommentera

Hofnar: Det kommer nog senare. Som ersättning för straffläggningen så kommer matcherna från och med nästa säsong att avgöras genom antalet assist från en i förväg utvald försvarsspelare i vardera laget. :-)
Kommentera

Stigsson:
Var inte på matchen i fråga, men nog fasen är det ofta man undrar hur alla dessa dubbelassister kommer till.
För det första är det sekretariatet som avgör hur många assist som ska delas ut. Redan här har det spårat ur, då man kan misstänka att även funktionärer (som är helt vanliga människor) ibland är mer än lovligt hemmablinda.
Det positiva i kråksången är ju förvisso att ännu så länge så avgörs inga tabellplaceringar på assistpoäng, endast målskillnad i värsta fall.
Kommentera

Sv: IKO
Sånt är livet! Kan inte klaga... :)
Kommentera

MrAce:
På Stockholms universitet bärs ofta MIK-souvenirer! Dessvärre har folk i allmänhet här ganska dålig koll på vad MIK är. Men klubbmärket väcker nyfikenhet.

www.MIK.se
Kommentera

Dubbelassist?
Hur fan fick man till en dubbelassist på 5-1 målet i lördags.

Sandberg, klockren tekning rakt bakåt till Ross som glider in en meter och skjuter direkt vid bortre stolpen. Nånstans där har man lyckats få det till att Pierre Johnson är med och petar på pucken???
Kommentera

Sv: IKO
metal guru:

Är väl inte precis så man blir gråtfärdig... Tycker fatiskt inte Oskarshamn hör hemma i SA med den spelstilen de har... ryggsäckshockeyn!
Kommentera

IKO
Oskarshamn har akuta centerproblem. Se länk.
Kommentera

Sv: Klacken
jo1: ca 10% av dom ja, dom övriga har insett sin begränsning och lagt av och står därför på läktaren :-)
Kommentera

Stigsson:

Nänä... De småbarn som drygar sig vid klacken idag spelar i nått av MIK´s ungdomslag typ P92 eller liknande! Om tio så ska ju de vara stommen i MIK´s a-lag!!! :)
Kommentera

MrAce: Ja, man får väl skämmas lite. Själv brukar jag bära de två kepsar som jag har offentligt men matchtröjan har jag nog bara när jag myser hemma. Nu har jag laddat med den på matchdagarna före hemmamatcherna en tid och så länge som det går så här bra så vågar jag inte bryta det mönstret.
Kommentera

MrAce:
Få MIK att ändra klubbfärger till Helly Hansson och militärkeps..?
;0)
Kommentera

Kampanj ?
Borde man inte göra något för att folket i Mora ska våga visa sig i sina Mora IK souvenirer eller iallafall i klubbfärgerna ? Både på matcherna och även våga bära en halsduk tex nere på stan. Det är inte ofta som man ser någon bära souvenirerna, helst med tanke på att det ändå säljs en hel del souvenirer för en klubb i denna storlek.

Hur kan man göra för att få folket i Mora att bära klubbfärgerna ?
Kommentera

Stabila spelare
Kikade just på +/- statistiken och kan konstatera att Westerling (6-0), Boggen (5-0) och Westäng (4-0) fortfarande inte har varit inne på något mål bakåt. Imponerande!

Jag som tycker att Boggen har varit ovanligt blek men 11:e plats i poängligan (1+4) och noll mål i baken säger ju något helt annat.
Kommentera

Kenny, jo1, domarenone m fl: Nu håller ni på och biter er själv i röven igen. Se det hela lite längre än vad näsan räcker. Dom som ni hackar på som "småbarn" idag är klacken om tio år. Ni har väl själva stått där och "tagit upp plats" nån gång i era liv. Det gjorde jag också 77-80 och sen visste jag hur jag skulle göra när jag blivit "tillräckligt stor".

Stäng inte ute dom som ska bli framtidens fans. Dom är där för att se och lära.
Kommentera

Tror inte på idén att spärra av Västra stå... vi får bort småbarnen men också de äldre som har starka röster men som kanske inte är så inbitna så de vill bli medlemar....

Det här med småbarn är ett problem på alla arenor.... tyvärr....
Vet inte vad man ska göra åt det....

Hur som helst borde fler ta och ställa sig i klacken... istället för att klaga! Tycker faktiskt det är bättre än någonsin nu....!
Kommentera

wallin:

Kidsen ser väl upp till alla i klacken! Hur gammal är du?
Kommentera

farför skaffar vi inte medlemms-kort som man får stå där och t ex. billigare borta-resor och en MIK-tröja så tror inte att det kommer vara så mycket kids kvar där!!
Kommentera

DomarenOne:

Nä.. sen uttalar sig halva laget om att de håller på Leksand också! Man får skämmas... Men de ju trots allt bara barn.. :)
Kommentera

jo1:
Ja de e så sant.. De e inte direkt så att man får gåshud när man kommer till västra och hela P-91 står där och piper..
Kommentera

wille:

Det där är återkommande problem överallt med alla snorungar som står i & nedanför klacken! Klackplatserna ska tillägnas äkta MIKfans.. får man bara bort alla ungar så kommer det mesta att lösa sig...
Kommentera

Klacken
varför är alla så tysta i mora..??...det är bara några "seriösa" i klacken..sen är resten på läktaren barn som inte hörs till nästa bänkrad ens,,,mot bajen var det bra,,,men vad hände mot sundsvall???...
Kommentera

« · 377570 · »