Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Finland vs Sverige

« · 630246 Till forumet

Finland vs Sverige
Imorgon är det ny match mot Brynäs som ligger nedanför oss i tabellen så jag gissar på att det blir Vehanen som står imorrn. Har ju varit så under hösten att Vehanen stått de lite de matcher mot lag som är sämre än MIK (i tabellen då såklart) och Sperrle har stått de matcher mot lag som ligger bättre i tabellen än MIK.

Jag har ju tidigare nämnt räddningsprocenten, där Sperrle fortfarande leder och detta alltså TROTS svåra matcher. Ser ni inte det jag ser? Varför säger vi inte ifrån? Den målvakt som är bäst ska ju självklart få stå, vi kan ju slå vad om att Vehanen får stå imorrn trots Sperrles toppmatch igår där han räddade MIK från förlust...
Kommentera

Sv: Finland vs Sverige
Camilla: "Har ju varit så under hösten att Vehanen stått de lite de matcher mot lag som är sämre än MIK (i tabellen då såklart) och Sperrle har stått de matcher mot lag som ligger bättre i tabellen än MIK."

Hade det varit så så hade ju Sperrle fått stå mera matcher än Vehanen eftersom vi har befunnit oss på den nedre halvan av tabellen. :-)
Kommentera

vilken match igår! tycker att hela laget gjorde en stor kämparinsats och sperrle höll oss kvar i matchen i första perioden och gjorde en riktigt bra insats. borde väl ändå vara han som står imorgon efter en sådan match?

annars tror jag att brynäs kan bli giftiga imorgon.
Kommentera

Stigsson: Visst har Vehanen också spelat mot "bra" lag men då har vi ju förlorat också....
Kommentera

Camilla:
Du har onekligen hakat upp dig på räddningsprocenten. Den säger mindre än du tror. Ett skott är ett skott, oavsett om det är en lös puck från andra planhalvan eller om det är ett slagskott mot krysset.

Jag tror Vehanen står mot Brynäs. Senast mot Brynäs stod Sperrle, och han övertygade inte då. Det var så Harri resonerade igår när han satsade på Sperrle. Vehanen gjorde en dålig match senast mot HV.

Vi har två mycket bra målvakter. Hoppas du också upptäcker det en dag.
Kommentera

Ola: Men jag förstår verkligen hur man kan gå på "gamla" meriter. Visst, Vehanen spelade dåligt mot HV förra gången för flera veckor sedan och Sperrle spelade sämre mot BIF förra gången också för flera månader sedan! Men är det inte viktigast vilken som är bäst i dagsläget? Nej jag tycker att om Sperrle är/spelar bra så ska han också fortsätta stå och är Vehanen bra så ska han stå. Tycker det ger fel signaler om Sperrle inte får stå imorgon......
Kommentera

Ola: Hur länge ska vi hålla på att tjata om det här med Sperrle vs. Vehanen på forumet? Jag tycker det är grymt att vi har två likvärdiga målvakter och att tränarna kan välja den de tror passar bäst mot motståndet, eller den som verkar vara i bäst form. Hade det varit bättre om det varit som förra säsongen? Leinonen som uttalad förstakeeper stod alla matcher och Höglund vaktade båset. De gånger Leinonen blev skadad fick en matchotränad Höglund stå. Jag kan inte statistiken, men inte gick det så särskilt bra då va? Då tycker jag att det är bättre med två lika heta målvakter som kan byta ut varandra vid behov.
Kommentera

MonkeyBoyF: Sorry Ola, jag menade inte att svara på ditt inlägg utan Camillas.
Kommentera

MonkeyBoyF: Machotränade målvakter går ofta in o gör dundermatcher dom få matcher dom får stå... men kan ju likagärna gå åt andra hållet.
Kommentera

mok: Absolut. Men jag har ändå hellre två matchtränade målvakter.
Kommentera

Camilla:

"Men är det inte viktigast vilken som är bäst i dagsläget? Nej jag tycker att om Sperrle är/spelar bra så ska han också fortsätta stå och är Vehanen bra så ska han stå. Tycker det ger fel signaler om Sperrle inte får stå imorgon......"

Konstigt resonerat av dig må jag säga! Om du tänker tillbaks lite så räddade Vehanen poäng med 46 räddningar i Måndags... Med andra ord så borde det ha varit han som skulle ha stått igår!?
Kommentera

Stigsson: nån som vet hur det är med Boggen?
Kommentera

« · 630246