Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

HV i Kvarten!!!

« · 688045 · » Till forumet


Sv: HV i Kvarten!!!
Tången:
VAR DU PÅ MATCHEN IGÅR???????
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
sold:
Ja jag var på matchen igår. Jag menar att den domare som dömde igår dömde trots allt fel åt båda lagen. Nivån och att vara konsekvent matchen är en annan femma. Jag vet egentligen inte själv hur jag vill ha det. Det är ju trots allt slutspel och då är det ju oftast mer kamphockey än i serien men det är ju fortfarande samma regelbok som gäller fastän man själv kanske tycker att man då inte ska ta ut för småhakningar mm. Å andra sidan hör klubban ALDRIG hemma i motståndarns armhåla eller midja, ska det vara så svårt att inse för spelarna?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Tången:

Om det bara var ett misstag.......Ross 2+2 missade han helt...HV´s 2-1 mål står han på vår blålinje och godkänner utan att se pucken överhuvudtaget.

Sen att det var mål hör inte hit, nej Sjöberg tappade matchen redan efter 4.20 av första perren.  Sedan duggade komp utv tätt åt båda håll.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
sold:
Ja, det där nedan blev ju ett begåvat inlägg :-)

Jag tycker faktiskt inte heller att det finns särskilt stor anledning att klaga på domaren igår.

Det finns alltid anledning att diskutera vissa situationer, men igår fanns det faktiskt inte allt för många. Tyckte han var hyfsat konsekvent, och förfördelade inget lag.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Knogen:

Att Sjöberg inte var till någons fördel igår är ju ingen ursäkt för hans insats, Det är slutspel nu och mycket står på spel och då tycker jag man kan höja kraven på domarna likväl som på spelarna.

Synd att vi bara har 2 domare som håller måttet i Sverige, varav en inte dömer ES efter avst.  Den andre är Kuben.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

Call me stupid, men jag tycker fortfarande inte att Sjöbergs insats igår var något att gå i taket för.

Om vi tar och skärskådar dina exempel: Lupaschuks 2+2. Nej, jag tror inte en domare som ej sett situationen dömer 2+2 utan anledning. Självklart konsulterade han sina domarkollegor. Det ska han göra.

Målet: Vad skulle han ha gjort där tycker du? Låtit spelet gå, för att sedan via målkamera konstaterat att det var mål? (inte särskilt rekommendabelt) Blåst av utan att godkänna målet, för att sedan konstatera att det var mål via målkameran? Jag vet inte egentligen vad det skulle vara för skillnad på det sistnämnda och att godkänna direkt. Hade det kommit protester från MIK-sidan så hade han väl konstaterat fakta via målkameran. Nu kom inga protester.

Visst, jag tycker också att nivån gärna får höjas några snäpp i slutspelet. Men jag tycker fortfarande att det var för rätt saker han tar utvisningarna. Spelförstörande moment, interference, tripping och sådant som man ska ta för. Det fysiska tycker jag inte han gav sig på alls, utan tvärtom tillät lite hårdare tag. Däremot tycker jag de riktigt hårda tagen lyste med sin frånvaro. Men det är ju inte Sjöbergs fel. Jag satt faktiskt och efterlyste mer fysiskt spel från MIK under matchen.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:
Vad menar du med att höja kraven, om inte ens de tidigare så lågt ställda kraven uppfylldes?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Tången:

Nåt måste göras åt domarkåren, det är för många i ES som inte håller måttet.

Proffsdomare kan vara ett alt. men även tvådomarsystem skulle vara värt att prova även här.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Knogen:

Nej Knogen...dig kallar jag inte stupid;-)

Tyckte Sjöberg var lite långt ifrån vissa situationer, som 2-1 målet bl.a

Det fysiska spelet måste MIK ta fram om det ska bli några vinster framöver, tror vi har stor chans att vinna i morrn och då kan segerreceptet vara fysiken.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest: 2 domarsystem kanske skulle vara något : )
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest: Jajamensan det tycker jag också, men som det är nu så går det inte att tro att man ska få oxfilé när man köper fiskpinnar.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

Där är vi överens. Vi har ju sett att det fysiska spelet många gånger varit det vinnande för MIK. Det får dock inte gå överstyr så vi drar på oss onödiga utvisningar.

Tyvärr var det ju det som fällde oss igår.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest: Ja, I morgon så måste nästan mora vinna för att hänga med i matchserien.Om HV skulle vinna imorgon igen så blir det nog tufft att försöka rubba dem.Men ingenting är omöjligt som Gunde säger : )
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tången:

Är det inte snarare så att MIK köpte fiskpinnar, men fick oxfilé den här säsongen :-D

Inte hade man väl en aning om att Ymer skulle vara en sån klippa när han kom t.ex.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

sold:

Där har Gunde rätt.......HV var det perfekta laget för oss i kvarten, och jag tror stenhårt på seger i morrn. Killarna i laget är nog otroligt revansch sugna och pressen ligger på HV så mycket talar för oss i morrn.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

Jo, jag hoppas verkligen att grabbarna tar förlusten på rätt sätt och känner sig enormt revanschsugna. Det här är inte kört på långa vägar.

Det optimala hade förstås varit att tagit hem segern igår, men det finns nog tändvätska nog både här och där för att få grabbarna heltända, om tändvätskan används på rätt sätt.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Knogen:

Det kommer de att göra, gäller att vara på tårna från start för HV kommer nog att ösa rejält från första tek.

Fortsätt med Sperrle i målet oxå, han var lysande igår.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Knogen: Jodu, på det köttpartiet gjorde man ett klipp! Men dessförinnan värvade vi ju Jordan "Tranbenen" Krestasnovitch, det var verkligen fiskpinnar.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tången:
Japp, men snacka om att vi gjorde en världsklass-rockad sedan?

Hörde att Janne Simons uttryckte det hela som "ett rent konstverk" :-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest: Är ganska säker det blir Vehanen i kassen imorrn...
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Steff:

Jag vill ha Sperrle, men byter Harri så vet han säkert vad han gör.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
foscos: Så länge Mora drar på sig onödiga utvisningar kommer de att förlora.
10 poäng till i grundseien hade inte varit nåt.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Så sjukt att Harri inte låte Sperrle fortsätta!! Ge mig en anledning..
Är ju knappast så att han har spelat dåligt.. Snarare TVÄRTOM!!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

once:

en anledning?
vi har två målvakter.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
once:

Jag tycker det bara är bra att vi får Vehanen mellan stolparna idag. Tycker Sperrle var väldigt darrig i spelet runt kassen sist. Han hade knappt ett enda rätt. Det var felpass, pass till "rätt gubbe" men vid fel tidpunkt, dåliga rensningar, och rena bjudningar om vartannat. Säkert resultat av kvalnerver, men det håller inte.

Våran tränartrojka har nog en väldigt bra koll på vem som ska stå, och när. Och Sperrle kommer nog tillbaka.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
once: Tror att det är rätt val.Han brukar ju vara grym om han inte fått spela på någon match.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
....slutspelsnerver menar jag förstås
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Knogen: " Säkert resultat av kvalnerver"

Nog för att ni är ovana vid slutspel men nu får du sluta leva i det förgångna...VAKNA ni är i slutspel ;)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Taget från hv fantasten:

Mora byter målvakt till dagens match. Petri Vehanen står istället för Daniel Sperrle.

- Killarna såg litet tagna ut på lördagsträningen men de är inte trötta. Fysik har vi så att det räcker och blir över Och vi ska fortsätta att spela tufft även i Jönköping, säger Harri Rindell på hockeyligan.se.

Hoppas att Harri har rätt.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Gusten:

Hehe, jo jag såg det. Men ovana vid slutspel? Mja. Vi spelade slutspel innan ni var torra bakom öronen i alla fall ;-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
"Vi spelade slutspel innan ni var torra bakom öronen i alla fall"

Hedenhös!!! Skulle nog vilja kalla 30 år sedan för ovant...ungefär som att säga att du är van att ha sex trots att du inte har fått fett på sylen sen Rättviksparken-88 ;)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Gusten:

Hellre det än att få med sig herrar utrustade med läderkeps och latexsuspensoarer efter en helkväll på hotellet ;-)

Nej, i modern tid har vi ju inte varit i något slutspel förvisso, men allt räknas.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Knogen: Latex är lika underskattat som MIK & BIF är idag :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Gusten: Vana eller ovana med slutspel... Skit samma kul som fan är det varjefall
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Hoppas ni låter Blåkossorna äta sin egen is idag!! Själva ska vi flå tigrar på hemmais!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Bonuz:

Så är match II igång. 

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Here we go again!

0-1, i 5 mot 3, Ross Lupaschuk. 

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Kom igen nu Guru! Fortsätt att hålla oss uppdaterade. Inget att rapportera eller? ;o)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

250kg kärlek:

Nej, 'Here we go again' sket sig i ett tidigt läge, så nu leker jag med lego istället. Hur så? 

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: Äh, never mind. Däremot skulle jag vilja veta om det finns fler som följer matchen på PPV? Brithén använder sig av, tycker jag, en knepig formulering då han kommenterar matchen. På frågan vad han gav Ross Lupaschuk för betyg efter den första perioden svarade han med att säga att han gjort en genuin insats så långt. Likadant säger han vid ett par andra tillfällen, bl.a. tycker han att HV:s första period inte är det genuina HV han är van att se. Menar inte Brithén gedigen?

Är det jag som inte hänger med eller är det helt enkelt så att Brithén lärt sig ett nytt ord som han håller på att praktisera?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru:
Sperrrle in! Bara det är ju någonting?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Tången:

Camilla och Guransson är nog nere i Jönköping och har petat på Harri med käpp.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Vad tusan hände här egentligen? Fick Vehanen hjärnsläpp?

23.51 GK in Mora 1. SPERRLE, Daniel
23.50 GK out Mora 35. VEHANEN, Petri
23.50 2 - 1 PP1 HV71 77. PETTERSSON, Stefan (76. DAVIDSSON, Johan)
22.41 10 min Mora 35. VEHANEN, Petri ABUSE
22.41 2 min Mora 35. VEHANEN, Petri INTRF

2-2 nu, förresten! :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
bobbe: lär ju knappast vara troligt att han får chansen nästa match om nu inte detta berodde på sjukdom lr skada
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Db_04: Mycket underligt att han ens fick chansen från start idag, med tanke på Sperrles spel både nyligen och under säsongen.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
bobbe: petri var enligt någon tidning (aftonblaskan lr expressen) fly förbannad att han inte fick stå Match 1
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Db_04:

Då hade han förmodligen sagt att "det är aldrig kul att sköta båsdörren". 

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: jo men de tyckte inte aftonblaskans reporter lät nå skoj att läsa så han ändrade de till ´´Vehanen rasande efter bänkning´´ :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Db_04:

Blir ingen bra löpsedel:

MORAMÅLVAKT
AVSLÖJAR:
INTE KUL ÖPPNA
BÅSDÖRR!

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: nej ...ja hade inte köpt den tidningen :)
Kommentera

« · 688045 · »