Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 1116934 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Övrigt
tuokko är nog inte aktuell som supporterliraren då han enligt några modoiter är skadad just nu. (ljumsken) och för tredje gången denna säsong.
Kommentera

Hakan Olsen:

dom är väll 50/50, men det är av 3 olika. säger inga namn dock.
men indikationerna tyder på att killen som kommer inte är svensk.
Kommentera

insu:

Det var detta jag syftade på: "jag ville bara påpeka för er som inte vet det, Ross Lupaschuk är "inte" Supporterliraren. han kommer att presenteras på onsdag mot Oskarshamn. och är vad jag hört en forward av mkt hög klass. har dock inget namn."
Kommentera

Hakan Olsen:
Tuokko är väl skadad.
Kommentera

Metal Guru:
Jag hoppas att Ross kan hålla stickan bättre framöver.

I går läste jag Expressens Sportbilaga, intressant att se Granström och Beaudion som de mest effektiva skyttarna i sina lag. Skogs och Bastiansen gör även de bra ifrån sig. Men vad har hänt med Tukko? Han var inte med senast.

Är det någon som vet hur det gått för övriga MIKare?
Kommentera

Hakan Olsen:
Så här skriver lokaltidningen.
Kommentera

Barbapappa:

Hur tillförlitlig är din källa?
Kommentera

Sv: Silly Season 08/09
Nalia:

hej nalia, jag har tolkat artikeln lika som du har gjort.
skulle vi ha fel så lär vi veta det snart, men hoppas förståss att han stannar.
som han spelade igår karln, hade vi haft nån annan målis så hade vi torskat.
Kommentera

Nalia: Bröden du pratade om var kanske Iris och Petra.
Kommentera

insu: Ja jag försökte följa brudarna men jag kom inte så långt.....
Kommentera

Massebros: Jag klistrar in det jag skrev på mik.se här. Vettifasiken om någon blir något klokare dock :P

Som jag fattade så vill de ha honom till Jesenice, men jag förstod inte om han var med på noterna så att säga. Enligt google translate så har Kristan sitt hockeybröd serverat i Sverige (*skratt). De vill ha tillbaks honom men det är inte så lätt när han har giltiga avtal i Sverige. Snurrigt javisst, men jag kan dock inte Slovenska och inte google translate heller uppenbarligen :P
Kommentera

Massebros:
Han kanske saknar Iris och Petra (till höger på sidan du länkade till)...
Kommentera

Är Kristan på väg bort. Jag kan inte Slovenska så någon kan få översätta.
Kommentera

mattias - 74: Jag var på plats och som Groth säger Kristan är ju en del av laget också, det jag är mer orolig för just nu är två backar som verkligen inte håller måttet och man har andan i halsen varje gång #4 och #54. Dessutom har mannen parat ihop desas i samma femma vilket innebär att man i princip hela tiden har problem i defensiven. Verkar som Lückner inte såg det förrän i tredje perran. Däremot blir jag imponerad av unge Ekholm som går från klarhet till klarhet och spelade kanon. Matchen såg lite ut som i Mora då Mora hade spelet men LIF gjorde målen och så ser det nog ut kanske när man har hemmaplan.
Kommentera

Metal Guru: Och fucking jävla Växjö avgör sin match i spel 5 mot 3 med 5 minuter kvar på grund av två puck-out med 56 sek mellanrum. Blä!
Kommentera

Nu finns det bilder från Malmömatchen på mikmusik.com
Kommentera

Alisandali:

Utan att ha sett matchen så gratulerar jag ändå. Det är ingen som påstått att hockey skall vara rättvist. Enligt folk på plats så var Kristan riktigt riktigt bra. Leksand skulle haft mylleniemi i mål eller hur ALI ?? :-)
Kommentera

Alisandali:
Tack, smygmoring ;0)
Kommentera

Bissett19:
Vi fick se en serie riktigt bra straffar från båda lagen.
Och någon enstaka mindre bra. Målvakterna hade inte huvudrollen...
Kommentera

Metal Guru:Grattis till dom båda poängen , vi behöver dom bättre ;0)
Kommentera

Metal Guru:

Fan missade straffarna,Läck(te) Eddie?
Kommentera

Metal Guru:

Bra att det blev 2 p., men hade hoppats på 3. Det mesta föll samman i tredje. Så väldigt stor skillnad skall det inte vara. Jag hoppas verkligen att det det är ytterligare en spelare på gång, "supporterliraren".
Kommentera

Hakan Olsen:
Walk in the Park.
Kommentera

Mr Walker:

MIK gjorde en helt perfekt 1:a period, jag började nära på gråta. Men vad hände i andra? Luppa tappar klubban hela tiden. Han kanske vill lappa till en blåvit men hejdar sig och då är klubban borta.

Jag hopas verkligen att MIK kan ro hem detta, det vore perfekt.
Kommentera

mattias - 74:

??
Kommentera

Bissett19:

Var det innebandy Brynäs sysslade med igår eller ? Sorry kunde inte låta bli :)
Kommentera

Bissett19:
Får väl bli Swehockey och ev webradio istället........men lite retligt är det allt.
Kommentera

Stigsson:

Kanske funkar men för kass uppkoppling istället då, nåt strul ska det ju alltid vara.

Mattias-74
Åker hem i morrn, så på sönda midda hoppas ja pannan är laddad med lite gott kaffe:-)
Kommentera

Stigsson:

Blir nog tufft för Tubest o se matchen.

"Kan jag se matcherna om jag befinner mig utanför Sverige?
Svar:
Av rättighetsskäl visas matcherna endast inom Sverige. Innebandy kan även ses i Finland."
Kommentera

Tubest: Det är väl inte s24 som sänder matchen ikväll? Kolla på länken om TV4live har samma spärr.
Kommentera

Stigsson: Usch, jag känner mig lite orolig inför kvällens match. Tänk om Mora förlorar....men....nej....det gör man ju inte. :-)

MOOORA IKÅ! *klapp klapp klapp*
Kommentera

Tubest:

Åk hem :)
Kommentera

Vilket ****a fiasko.......bara för att man sitter i Riga ida så kan man inte se websändningen på S24 av LIF-MIK, bedrövligt dåligt.
Nån som har nåt annat tips?
Kommentera

Barbapappa:

Tydligen så är det Ross som är supporterliraren, iallafall enligt dt.
Kommentera

Alisandali:

Ytterligare ett tecken på att Leksand är bättre än Mora. :-)

Är det match imorgon eller ??
Kommentera

Metal Guru:
Jo'rå, men då behövs det ett krogbesök i sällskap med Ali... :oD

Ja, du var rätts så full den kvällen och inte skärslit pigg dagen efter ;0)

Kommentera

mattias - 74:
Kan den godhjärtade Emil Nilsén lägga pengar till vår supporterlirare, så kan också jag bjuda på en sjusst gamnacke i LIF-dress...

Då är jag på rätt mental nivå för det klädesplagget :oP

Kommentera

Metal Guru:

du jag dricker inte med den där dåren, han har ingen botten :) Fast tanken på dig kanon i Leksandströja kittlar fint..
Kommentera

mattias - 74:
Jo'rå, men då behövs det ett krogbesök i sällskap med Ali... :oD
Kommentera

jag ville bara påpeka för er som inte vet det, Ross Lupaschuk är "inte" Supporterliraren. han kommer att presenteras på onsdag mot Oskarshamn.
och är vad jag hört en forward av mkt hög klass. har dock inget namn.
Kommentera

Metal Guru:

Helvete finns det ingenting som kan knäcka dig ?
Kommentera

T T:

Det är ju typiskt att TT ska påpeka för andra bristerna i sina egna notiser. Är det inte bättre att skriva rätt på en gång?

;0)

Kommentera

Hakan Olsen: Tyvärr är det inte självklart för alla, därav min reaktion.
Återigen, det var aldrig personligt menat.
Kommentera

Hakan Olsen:

eller spökskrivare
Kommentera

Stigsson:

Det du säger är själklart, det är det sportliga som gäller. Trodde detta var helt självklart för de flesta. Alltid skoj om någon "underdog" vinner. Och ett öppet seriesystem möjliggör att detta kan inträffa, att ta sig upp mot alla odds. Jag har inget emot Almtuna, tvärt om (ser gärna bra hockey utan att behöva åka upp till Mora), men jag försökte göra en analys utifrån det jag har sett och upplevt. Ok det kanske inte intresserar er och att jag enligt reaktionerna retar gallfeber hos vissa, men håll till godo jag kan inte skriva något annat än mina egna reflektioner. Har ingen egen spökrivare
Kommentera

Metal Guru: Det är rätt att passa på o drömma medans tider är. Själv drömmer jag att båda ES-lagen klarar sig kvar. Tror dom är alldeles för bra. Sedan kommer nog inte Djurgården till KS:
Kommentera

Metal Guru: För andra gången i så fall.
Kommentera

Metal Guru: Inte helt fel enligt mig :-)
Kommentera

Vad bra, mattias - 74: det var precis vad som saknades i mitt huvud!

Från TT/Uppsala:
Efter att sista omgången i kvalserien 2009 slutspelats. står det nu klart att Leksand än en gång missar att kvalificera sig för Elitserien. Laget lyckades inte ta poäng i den omöjliga Gränbyhallen, trots ett gigantiskt spelövertag framför allt i den sista perioden. Den direkt avgörande matchen slutade 2-1, och vid slutsignalen exploderade hela Uppsala i ett ett sydländskt lyckorus efter att Almtuna för första gången är klart för landets högsta serie.
Mora följer Uppsalalaget till Elitserien, efter att gått utan förlust genom kvalserien i och med 5-2-segern över Djurgåden. Södertälje vann sin match mot AIK med 3-1.

Kommentera

Metal Guru:

Jag har några ord du kan få låna så som "mora" " missar " kvalserien " :)
Kommentera

« · 1116934 · »