Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Lockouten är slut

« · 558528 · » Till forumet

Sv: Lockouten är slut
Db_04: Ja hade serien bestått av 3-5 omgångar fler hade sannerligen Mora kvalat och inte vi. Snacka om ras!
Kommentera

Metal Guru: Det skrivs ju iaf när vår vän/ovän LEKSING1977 är här å spökar.
Men det är klart, hade han någon gång skrivit något av intresse hade ju alla varit gladare...
Kommentera

Sådarja, då har man skolkat en knapp vecka, och då som straff fått vada igenom vad mestadels LEKSING1977 orerat fram.
Har samlat ihop tre svar till honom, som härrör från sista tiden - och som befinner sig på samma mentala stadie:

LEKSING1977>vad tycker du om att ni har 8 finnar i laget!

Det är väl inga mängder.
Hade själv betydligt fler i puberteten.

LEKSING1977>du vet att drakerna kommer aldrig i närheten av superstars...

Nej.
Drakerna äter redig mat - inte hamburgare.

LEKSING1977>men skilnaden är att forsta halvan var mycket lyckad så att folk var nöjda när det började bli sämre...om du vänder på det hela...förresten

Man ska inte skriva på Internet samtidigt som man steker ägg.
Det blir lätt rörigt att försöka hänga med i svängarna då.
Kommentera

Anders i Budum: hade de inte blivit lockout kanske vi hade vart kvar....men troligen hade ni gjort oss sälskap
Kommentera

LEKSING1977: Ungefär som Ryder i er trupp förra året...hade ni inte haft han hade ni forfarande mött Bofors...
Kommentera

Db_04: det låter som att hela moras säsong beror på om horcoff kommer tillbaks.satsa på egna spelare bör vara bättre allternative än att hänga på en utopé!!!
Kommentera

Anders i Budum: du tror för mycke.... satsa på lite fakta i stället
Kommentera

mr big: Ja vi väntar med spänning på triumfen. Utan att tjata tror jag fortfarande att det är Mr Horcoff.
Kommentera

mattias - 74: vi kan ta det när de har spelat färdigt kvalserien
Kommentera

Nalia:

:P att mora kanske är oroliga för att de skall hamna efter Leksand i tabellen, men den diskussionen kan vi ta efter 50 omg ;)
Kommentera

mattias - 74: Vadå? Att Mora är en utopé? ;P
Kommentera

Nalia:

Han kanske bara är ärlig och säger de vi andra tänker :P ;)
Kommentera

LEKSING1977:
"jag håller med att jag gillar att vara här för att jag vill diskuter med moringarna...jag har varit här i några dagar men mitt hem har jag hittat för 4 år sen när jag blev meddlem i Superstars och LTC-Leksands tifo crew-
så än så länge jag lever, ser jag att mora är ej mer än utopé som är ett eller några år gammal"
"klart mora är äldre klubb än Väsby....just det....jag mår ej bra" m.m. m.m

Och det har mycket med "lockouten är slut" att göra?
Kommentera

storfoppa: klart mora är äldre klubb än Väsby....just det....jag mår ej bra
Kommentera

Wengi: nej du!jag mår bara bättre och bättre sen jag har upptäkt eran intressanta gästbook
Kommentera

storfoppa: skratta inte åt honom.. han mår inte bra.. LEKSING1977 alltså..
Kommentera

LEKSING1977: Utopé?? Jag vet en suverän kluppdirektör som har toupé, men utopé? Dessutom så fyller Mora IK 70 år och det är ju lite mer än ett eller några.
Kommentera

Nalia: jag håller med att jag gillar att vara här för att jag vill diskuter med moringarna...jag har varit här i några dagar men mitt hem har jag hittat för 4 år sen när jag blev meddlem i Superstars och LTC-Leksands tifo crew-
så än så länge jag lever, ser jag att mora är ej mer än utopé som är ett eller några år gammal
Kommentera

Skulle vara fruktansvärt kul att få se lupachuck i moradressen i år och om jag inte är helt fel ute så kan det med stor sannolikhet bli så. Mycket talar för det då han provat på spel i Nhl några gånger utan någon riktig lycka.
Sedan blir det vara intressant å så vad Simme sitter på för trumfkort när semestern är slut....
Kommentera

Anders i Budum: alla har semester.. vi får nog veta något nästa vecka skulle jag tro.. bara att hålla tummarna
Kommentera

Har någon hört nåt om nåt inom Mik? Det har varit tyst och inte hänt nåt på länge...endast seriösa svar tack!
Kommentera

LEKSING1977: Kikar man på din inläggshistoria så har du skrivit fler inlägg här än i Leksands gästbok. Du måste tycka att Mora är fruktansvärt intressanta? :p
Nåväl...du har ju inte varit medlem så länge som det verkar, så du kanske hittar hem en vacker dag?
Kommentera

DomarenOne: ärligt talat...tror du att det är nåt debatt när det är bara moringar som ger beröm till varann och sjungar om hur bra är mora...
tur att det finns nån som höjer upp stämmningen.....
Kommentera

LEKSING1977:
Tur att du är inne här i MIK´s forum och skriver 75% av alla inlägg, så att det blir lite nivå på diskussionerna!
Kommentera

Knogen: jag har sagt att det blir sammarbete mellam mora och LIF om ligan stängs...jag har ej sagt att jag har önskat detta!!!
Kommentera

Knogen: kom igen Knogen...du är moring och du gör alla morigarna som är här kåta på dina smikrande ord....jag säger bara EN TILL MORING SOM GNÄLLER....skål på er
Kommentera

Anders i Budum: Calle till Hockeygames!
Kommentera

Knogen: Rä,rä,rä..rätt upp i krysset! Bra inlägg!
Kommentera

Knogen: Dina inlägg är alltid lika roliga å se.... Har masken nån gång bett om att få stänga serien ?

i övrigt så sa Jonas Bergqvist så sent som för några dar sedan till superstars.nu att han absolut inte vill att förbundet ska stänga serien.

Säg vad du vill nu.......så får vi se vad du säger om ett år.
Kommentera

Knogen: Kom igen Knogen, kom igen!!!
Kommentera

Och jag ska väl tillägga att jag inte varit här på ett tag, så inlägget jag reagerade på är väl ett par dagar gammalt.....
Kommentera

LEKSING1977:

Varför har plötsligt Moras gästbok översvämmats av drantar som vill stänga elitserien?

Iofs tycker jag det är helt ok, eftersom det undergräver Leksands status som "Sveriges lilla kelgris". Osportsliga preferenser är väl knappast något som gör att populariteten ökar, och varje spik i leksadskistan är en bra spik. Jag har nämligen länge tyckt att leksands epitet som sveriges populäraste lag varit oförtjänt. Något som allt fler runt i hockeysverige börjat upptäcka.

Samtidigt blir jag rädd. Var finns känslan för det sportsliga?

LEKSING1977: För att nu citera en av dina medtrafikanter längs osportslighetens leriga traktorstig; I denna fråga är moras klubbdirektör "hockeyns moder Teresa", även om jag själv vill mena att han agerar så som det anstår en som sysslar med SPORT (minns du det ordet?). Leksands dito å andra sidan är den store satan!

Våga spela om det leksingar!
Kommentera

LEKSING1977: Vilken fakta?
Kommentera

DomarenOne: nejdå!det är hans riktiga efternamn....ha ha
Kommentera

LEKSING1977:
Vårt-Calle? Har han redan fått ett smeknamn?
Kommentera

Anders i Budum: tyvärr......faktan säger nåt annat
Kommentera

LEKSING1977: Mora är väl inte mer beroende av NHL´s sena beslut än Leksand?
Kommentera

MrAce: var lite nära på den så att de såg ut som årtalet och matchantalet satt i hop
Kommentera

wille:

Aaah sry!
Kommentera

MrAce: Tror att du missade dom 20 matcherna i norra allsvenskan som det stog om nedan...
Kommentera

Db_04:

Inte för hur jag förstår hur du räknar men, 29+10+2+1 är då inte 62 när man räknar ihop till summan..
Kommentera

Anders i Budum: Backlund har på dom 2 säsonger han spelat i Leksand gjort 62 matcher i A-Laget (03-04 29 Elitseriematcher , 10 Kvalserie) (04-05 20 Allsvenskan Norra , 2 Super Allsvenskan , 1 kvalserie)

De kan du jämföra med Sperrle som gjort 20 matcher i LHC´s A-Lag (4 Med AIK 03-04) 4 med LHC J20.

Vehanen har dock vart förstemålvakt i Lukko mellan 01-02 och 03-04...i fjol spelade han endast 17 matcher.
Kommentera

Anders i Budum: vi är fortfarande ute efter en kanon målvakt...Zidlisky hade ett lockout kontrakt.så ingen har förvantat sig att ska ta på sig den blå vita dräkten!till skilnaden med mora som är beroende av NHLs sena beslut...att förlänga transfer fönstret till 15/8
Kommentera

Anders i Budum: Jo Zidlicky hade ju vart en kanonback....men samtidigt visste ju alla vad som gällde med han.

Backlund alltid agerat dörröppnare? Lundell va förstemålvakt i J20 så påstår du att dom alltid vart andremålvakter så kan du inte ha bra koll.

Men jag tror och hoppas att Backlund får öppna båsdörr större delen av denna säsong.
Kommentera

Db_04: ..men jag tror att tappar ni Marek Zidlicky är det en betydligt tygre förlust för er än om vi skulle tappa Ross Lupaschuk. ..och vad gäller målvakterna har väl era ALLTID agerat båsöppnare...?
Kommentera

LEKSING1977: Ja kan engelska! Vi kommer att vinna över er lätt
Kommentera

Db_04:tack för artikeln
Kommentera

Dino: hehe ni har 2 målisar som båda agerade båsdörrsöppnare ifjol......nu enligt dagens tidning så verkar de som att de är fler än Leksand som mister spelare på grund av att NHL kommer i gång :)
Kommentera

LEKSING1977: Ingen rubbar våran Calle...
Kommentera

Anders i Budum: vårt CALLE kör över eran!!!STEEN hårt
Kommentera

« · 558528 · »