Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Match-chat, Mora-Frölunda 26/10

« · 443836 Till forumet

Sv: Match-chat, Mora-Frölunda 26/10
Visst, jag skapar upplopp på läktarna, jag älskar att slå andra supportrar på käften! Är det förbjudet o kritisera en domare som har tappat en match som mer eller mindre blir ett stort slagfält där vf klarar sig från straff när de skadar våra spelare? Domarn var hyffsad tills Sundin körde över Pavly, där tappade han allt. Fula tacklingar mot huvet, slashing från vf´s sida var tillåtet men inte en lös hackning från Moras sida. Om ni tycker andra domare vart pettiga så var denna som en berg o dalbana!
Kommentera

Gusten: Eller som i den eminenta Göteborgs-Posten med ytterligare ett citat:

"Nej, det var ingen utvisning på Sundin och jag kan inte försvara det som hände sedan, vi lägger fokus på fel saker, menade Moratränaren Harald Lückner."
Kommentera

DomarenOne:
Du håller med J0cke i följande:

1) Det bör fan vara skottpengar på den jävla dommarn!
2) Han förtjänar att få något (värre) än det anders frisk fick nere i Italien!
3) CRED till de som slog ner Ronnie Sundin i paus!
4) M.Guru och Petra är lugna, mogna o perfekta.

Bra. Nu är det dags att agera. Gå ut och sparka ned en tall.
Se'n när du kommer in med foten i bandage kan du berätta för mig vad som blivit bättre.
Kommentera

Metal Guru:
Angående webbradion, så var det nån som hade en DHCP server igång och då fick vi en felaktig IP-adress (10.1.1.14.) Och tydligen så hamna den högre upp hieraken. Så då fick vi inte den vanliga Class C IP-adressen på 192.168.x.x. Och när jag försökte kolla om det var en person på medialäktarn som hade igång den felaktiga DHCP-servern så fick jag inte kolla det eftersom han inte hade tid. Sen bytte vi nät på webbradion sen funka det. och det var i slutet av tredje perioden..
Ungefär så var det :)
Kommentera

Sedan om man vill vara lite vistig kan man ju undra om uttalandet är ambivalent eller inte: Konstaterar den mycket symaptiska Lückner att det inte var utvisning då domaren inte blåste eller att det inte skulle varit någon utvisning.

Jag vill se matchbilder för att avgöra. Hur som helst är det synd att han är borta och är givetvis ingenting som en hockeyspelare vill eftersträva...så länge han inte heter Scott Stevens och spelar i New Jersey.

Metal Guru: All heder åt dig. Dina inlägg den senaste timmen är guld. Slagkraftiga, roliga och nyanserade. Guldstjärna utses.
Kommentera

Metal Guru: Tackar...kul att höra att man är lugn.mogen och perfekt!!
Men nu går denna lugna,mogna och perfekta tjej och sover..
God natt på er allihopa:)))
Kommentera

saftas:
Då stänger man av DHCP och kör med en ledig fast adress, som den riktiga DHCP-servern skulle delat ut. Fel val att jaga hemliga servrar bland murvlar.
Nackdelen med DHCP - som så mycket annat i det grafiska gränssnittets värld - är att folk har en tendens att glömma bort hur det är tänkt att saker och ting ska funka...
Men sportradion var hygglig idag - inte mycket annan sport, och bara två andra matcher att brottas med.
Kommentera

Dragan 2k:
Tackar för dessa fina ord. Det är jag inte van med.

Natti natti alla andra.
Särskilt den lugna, mogna och perfekta tjejen Petra, som oförskyllt hamnade i kläm i NHL-konflikten.
Kommentera

Metal Guru:
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte höll med på de 3 första punkterna, och jag är inte den som ljuger.
Kommentera

saftas:

Tack för det eminenta svaret, kunde inte gjort en utförligare beskrivning själv :)
Kommentera

Metal Guru:

Visst gör man så, men som han precis förklarade så fick vi inte chansen att kolla vart denna låg någonstans.

Men men, matchen slut, förlust, end of story!

Invadera Gävle på torsdag!
Kommentera

« · 443836