Hakan Olsen:
Väldigt snurrigt och dumt, kan tyckas vid en första anblick. Men det är Simons i ett nötskal, och flera gånger än en har han gjort rätt när man kikat på det snurriga och dumma i backspegeln.
För all del - flera gånger än en har han också rört till det i onödan.
Du blandar ihop begreppen, Hakan Olsen:
Antingen förtydligar du ditt eget uttalande genom att tala om vilken av spelarna i Växjös laguppställning du ville ha till Mora innan säsongen började - eller så pratar du inte 'spetskompetens', utan menar att Växjö fått ut mer av sina spelare än vad Mora har - och då pratar vi lagmaskin, lagmoral och hockeyhjärta. Då pratar vi inte 'spetskompetens' och 'ekonomi'.
zeb:
Jag gör inte mycket jag, förutom att inte gråta som ett barn med borttappad snaske-påse på ett forum på Internet.
DET är skillnaden mellan mig och dig.
Hakan Olsen:
Problemet med vad du säger är att du beskriver hur man skulle ha gjort. Att agera efter facit är världens enklaste sak - tänk bara om man kunde få lämna in stryktipset efter att matchena redan var färdigspelade!
Respekt får du om du har tretton rätt på en rad inlämnad innan matchstart. Alternativt om du talar om vilken spetskompetens vi skulle värvat av Växjö innan serien hade startat.
Att tala om det i efterhand, ackompanjerat av Zeb-gnäll, ser ju inte så framsynt ut - om jag ska uttala mig åt det snälla hållet.
Hakan Olsen:
Det jag triggade på var detta inlägg:
Hakan Olsen | Igår kl. 19:56 |
Jag förstår fortfarande inte vad du menar att Växjö har 'spetskompetens', framför allt inte spetskompetens som Mora skulle kunna ha scoutat innan säsong, och på så sätt sno dem framför ögonen på Växjö.
Hakan Olsen:
Jag tror inte att det var så våldsamt mycket mer scouting än vad Mora presterade. Däremot kan man haft lite tur, och framför allt lyckats med lagkompositionen.
Det där du vet med att få alla att dra åt ett och samma håll, det som gjorde att vi gick upp i ES en gång i tiden, det som man inte behöver överbetalda stjärnor för.
Stigsson:
För att citera en Orch på ett annat forum i en annan tid - och då var det Mora och någon annan antagonist som var inblandade:
"Jag kan inte glädjas åt antingen eller. Det bästa hade varit om matchen slutat 0-0, och alla bara hade dött."
Hakan Olsen:
Någon gång måste man släppa den olycksaliga säsongsavslutningen 2008. Om du är långsint skulle du lika gärna kunna skriva så här:
MIK kunde ha varit i SAIKs ställe om pucken gått "deras" väg innan kvalserien 2004, och SAIK gått upp istället. Istället blev det vi som fick kliva upp i Elitserien och hamna mitt i NHL-strejken.
Under en livstid blir alla plus och minus ungefär noll. Själva grejen är att ha kul på vägen. Samtidig känns det för jävligt att vi inte kunde hålla DIF stången den där matchen 1950, när vi ändå var sååå näääära.
Hakan Olsen:
Spetskompetens???
Nu får du förtydliga dig. Vilken av spelarna i Växjös laguppställning ville du ha till Mora innan säsongen började?