Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1029484 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
PEN:
"Snackade med en representant för Mora Armatur idag via telefon, och han hade analysen glasklar."
Jag kanske har missat något här, men är det faktum att man jobbar på Mora Armatur extra tungt just när man sysslar med hockeyanalyser?
Kommentera

PappaKeno: De uppgifterna kommer faktiskt från Tuokko själv. Han hade fått ett erbjudande att gå dit. Alltså till Modo.
Kommentera

morahockey:
Det är ganska lätt att säga såna saker, men svårt att bevisa. Jag säger inte att du har fel, men det känns inte direkt som att det är självklart att Tuokko går till MoDo bara för att du hörde att någon som tydligen snackat med någon som hörde att Tuokko skulle dit sa det. Det finns källor, och så finns det källor.
Kommentera

morahockey:

Vart kommer uppgifterna från då?, blir så less på alla som skriver att dom vet osv. När det står i nån tidning eller något kan man ju lite på det lite mer i alla fall :).
Kommentera

Mike Skinner:

Det enda som talar för Tuokko i MoDo stavas väll Harri Rindell. Men jag har verkligen svårt att se nån sanning i detta rykte allså. Om det skulle finnas i nån tidning eller så kan man ju tro lite mer på det i alla fall.
Kommentera

Mike Skinner:

Var är Ross när vi behöver honom?!

Rossen som playmaker och Calle på blå. Där har vi lösningen inför nästa säsong!
Kommentera

wille:
Du lägger ju orden i munnen på mig. Varför släppte vi ens #42 och #28, och då menar jag Calle Bergström och inte Pavel Brendl. Calle skjuter för att döda, som det hette. Hämta hem grabbarna som tog oss upp igen.

Även om det kan anas en viss ironi i ovanstående stycke vill jag ändå framhävda att tröja numero 42 är en tröja som bör hängas upp i taket. Visserligen vet jag inte mycket om Hasse Hansson eller Lill-Strimma, men för mig och många andra "ny-moringar" är ändå Rossen en av de riktigt stora. Minns ni tystnaden, eller ska man kanske säga suset av förväntan som kom varje gång Rossen fick pucken på blå? Den karln kunde skjuta, och sköt han inte så la han en macka med både räkor och majonäs för #19 Eriksson att bara peta in. Hossa och Horcoff i all ära, men glöm ALDRIG Patrik Ross.

Min förhoppning som obeveklig optimist är att vi få men ändå starka Mora IK-fans ska få känna den känslan igen. Så kom igen nu Mora, och gör detta igen!
Kommentera

Mike Skinner: Ja jag håller med dig där fullt ut. Markus Eriksson är väl duktig? I så fall Jens Jakobs också.
Kommentera

Cyklob: Ja men tidningarna har inte fått reda på detta om Tuokko. Kommer ni ihåg när jag sa att6 Pavel Brendl skulle gå till Brynäs? Då var det många här på HS som inte trodde på mig.Men sedan gick han till Brynäs. Och det var absolut ingen tillfällighet. Även jag har inside information.
Kommentera

Mike Skinner: Ja Lill-strimma hade ju inte hjärtat i Mora precis. För hans tröja hänger ju i taket i EON arena. Och han spelade även i Brynäs under en tid.
Kommentera

Mike Skinner: Men det kom ju från Tuokko själv och han känner den här killen som han pratade med. Tuokko kanske inte går till Modo till slut men kom ihåg lita alltid på mig och mina källor. Jag vet tex varför det gick så trögt för Teemu Elomo. Men det vill jag inte sprida.
Kommentera

Mike Skinner:

Vi ska nog inte kasta yxan i sjön än vad det gäller Skogs.
Kommentera

Tubest: Hans mål, karriär är nog inte att harva runt i Allsvenskan, då skulle jag bli mycket förvånad.
Kommentera

morahockey: tsss...det känns som du snackar mycket skit...stor i orden liten på jorden.
Kommentera

morahockey:
Tagga ner du, du gör dig bara till åtlöje med alla dina "ni kan lita på mig, jag vet allt men jag tänker minsann inte berätta det för er". Du höll på med samma trams när du kallade dig för mora93, och det tillför knappast någonting här inne. Din trovärdighet blir däremot noll och intet.
Kommentera

morahockey: Grattis nu har du lyckats få fyra intetsägande inlägg i rad.
Kommentera

Tubest: Ja jag hoppas verkligen det går att behålla Skogs. Skulle bli oerhört jobbigt att se honom representera ett annat lag än MIK!
Kommentera

Tubest:
Lite ljus i mörkret. Men man ska ju inte ropa hej. Jag hoppas på den senare artikeln, hade varit guld om det fortfarande finns en chans att Skogs stannar hos oss.

morahockey:
Hur orkar du?
Kommentera

insu: Vem är mora93? Just det tycker ni jag li´knar honom kan jag inte hålla med er. Och förresten ska göra allt jag kan för att skärpa mig.

Förresten någon som vet något mer om " Eloranta till Rögle "?
Kommentera

Tången: finns nog en liten liten chans att han spelar 1-2 år till med mora iaf...men jag förstår honom om han vill gå vidare och pröva på spel i en större klubb som är med och kämpar uppe i toppen nästa år. Och vill han lämna Mora är han värd det!
Kommentera

Forever MIK: Nej vi har nog en rätt så hyfsad tränare på G.
Kommentera

Tången: skönt att slippa Kari tycker jag! Har noll förtroende för honom han kan åka tillbaka till Finland och stå med armarna i kors och blåsa upp luggen.
Kommentera

PappaKeno: Ja det är ju hans svaghet som tränare. Det där uppåtblåset menar jag.
Kommentera

PappaKeno: Ja men då ska han ju inte gå till Rögle som det har ryktats om.
Kommentera

Mike Skinner:

Bestämmer sig ledningen för att satsa på att försöka återta ES platsen direkt så tror jag att vi kan få behålla rätt många av de spelare som ledningen vill ha kvar.
Kommentera

PappaKeno: Håller med till fullo. Hade man haft kvar Arvedsson och kickat Djoos hade vi aldrig vart här nu! Nä, i väg med finnen! (Leksingen..;)
Kommentera

Eh, eftersom Mora IK fortfarande återfinns under fliken elitserien, kanske allt ändå bara var en mardröm.?
Kommentera

Anders i Budum: precis...jag har hela tiden förespråkat Arved! var en stor missa att göra sig av med honom.
Kommentera

PappaKeno:
Väldigt bra med en Coach som går mot sina egna spelare, nej hade vi sluppit honom ("alltid haft en önskan att bli tränare") från start är jag övertygad om att det sett annorlunda ut(+Djoos).
Vad hade Arvedson för bra ledaregenskaper? då det handlar om en idrott där 80% avgörs mentalt.
Jag har för mig att vi låg sist sedan då Arved lämnade.
Kommentera

horcoff: Summa sumarum, så hade Arvedsson rätt hela vägen. Det var spelet på isen som låg er i fatet och blev ert fall och det hjälpte föga med de tränarbyten som gjordes. Tror att ni tappade åtminstone ett par matchers poäng på att kicka Arved och därmed ES-platsen.

Men jag är ju bara en leksing, så vad vet jag?
Kommentera

nyz: Jag känner ju dig ganska väl trots det är några år sedan vi träffades.

Vet inte vad som gick fel med LIF eller MIK. En sak är säker Brynäs klarade sig på det berömda "håret"

Att ni smackar ner MIF andra året i rad är fan en klassiker snart. Vi har svårt mot MIK borta men expedierar dom enkelt hemma.

Våra matcher mot er är jobbiga men vi lyckas efter mycket om och men vinna, fast vi styr ut mycket utav ert spel till hörnorna mm. Fast stolpskottet senast kunde ha förändrar hela serien och utgången.

Helt enkelt så är det så att KS är f-n så mycket större än slutspelet. I KS är det två lag som slåss för sin existens och minst två med ekonomiska muskler för att klara sig i ES.

RBK bygger nytt och de kommer att få sponsorer, allmosor från kreti och pleti och det kan ge dom ett år med ekonomiska muskler. Vad Brynäs hittar på vete gudarna.

En sak är säker och det är att Kenny är en jävligt bra back. Trots han var knappt spelbar i 2:a mot oss så lyfter han hela laget. Var inget vidare att köra hem från Ängelholm efter den matchen.

moringarna hade det ännu värre. Hade själv en tanke på att VIK kunde ställa till det för oss.

Blir intressant och se vad som händer med Gävle/Dala lagen. MIK och LIF i AS och Brynäs i ES. Ett Brynäs med tunn plånbok.

Kommentera

Öhhh, så går det när man skall kolla skiten i MS 2007
Kommentera

horcoff: med eller utan Arved så har det sett precis lika ut på isen med Djoos(om inte sämre) och Kari...vi hade för dåliga spelare i år så enkelt är det.
Kommentera

65selander:
Å fan. Jag som trodde du ville poängtera vissa bitar, men att jag var lätt sinnessvag, som hade svårt att se en röd tråd i dina tankar...
Kommentera

nyz:
Problemet var inte Arved, men fanns ändå inte på isen.
Och nej, det var inte heller Janne Simons.
Kommentera

Metal Guru: hehe, klippte in skiten i Word 2007 och körde en check eftersom jag är stavningshandikappad...

Hade då inte räknat med att det skulle se kattskit ut.
Kommentera

Anders i Budum: Håller inte helt med dig där. För när Eloranta kom till Mora blev han andretränare bakon Djoos och så skulle det ju aldrig ha varit! Om Eloranta hade fått huvudansvaret från början hade vi varit i Elitserien nu. Eftersom vi förlorade så många matcher under Djoos
Kommentera

65selander:
Office 2007 är en förorening utan dess like.
Känner mig aldrig så handikappad som när jag drag igång den inkarnationen av Excel.
Kommentera

morahockey:
Där är ja helt benägen att hålla med dig.
Kommentera

Miroslav Blatak ångrar nog inte sitt val att lämna Mora för spel i det stora landet i öst.
Kommentera

Tubest:
Hur fan kunde Jan Simons anställa en tränare som inte ens hade varit 1:a tränare utan 3:dje tränare i Hagfors i ett ES-lag (billig?)?
Jag har då varit sur sedan den dagen jag hörde presskonferensen då Arved skulle intervjuas då det inte ens fans något att fråga om eller något att svara på.
Ingen visste vad han gick för varken Simons han själv eller någon annan för han hade liksom aldrig prövat på förstetränarsysslan.
Jag hoppades då att han skulle inneha en naturlig ledarskapsförmåga, men icke sa nicke.
Vilken chansning på den post som för mig är den viktigaste i laget.
Den som inbillar sig att ledarskapet för 25 man är av mindre betydelse vet nog föga vad ledarskap är och betyder.
Och speciellt med ett lag med "sämre" material där det är viktigt att alla drar åt samma håll och en för alla ,alla för en ska gälla.

För mig är det misstag nummer ett.

Snålheten bedrar visheten.
Kommentera

horcoff:

Eftersom ja inte vet bakgrunden till varför Arved fick gå så är det ingen ide att spekulera.
Laget ville ha något nytt och en tränare med lite nya ideer och då föll valet på Arvedsson, inget fel i det anser jag. Både Simons och Boggen visste vad de skulle få med Magnus, Vad som sedan gick fel har ja ingen aning om.
Kommentera

horcoff:
Skall bli mycket intresant att se om det överhuvud taget kommer något som helst erkännande från styrelse, klubbdirektör att deras beslut om tränare, att inte förstärka laget under säsongen är en starkt bidragande orsak till degraderingen och att dom borde kunnat göra mer.
Jag tror inte att det kommer att höras en jota till erkännande från dessa håll.
Kommentera

Tubest:

"Både Simons och Boggen visste vad de skulle få"

Hur? Vem? skulle veta något? Ja, en kompis Nordström i FBK hade ju rekommenderat honom.

Jag vill hävda att de inte visste ett dugg de vad de skulle få, vad tror du Simons hade gjort för efterforskningar på Arvedson?

Man anställer en tränare som ALDRIG varit förstatränare, en med total orutin i de sammanhangen, så att någon skulle veta något är bara en gissning.

Man kan ju inte CHANSA med en tränare som man inte vet något om i ett "darrigt" ES-lag som Mora.
Kommentera

horcoff:
Du är ungefär nio månader för sen med att försöka rätta till det fel du beskriver. Jag tror att det är dags att acceptera faktum och gå vidare nu.
Kommentera

Metal Guru: Du tycker att det ska mörkas vidare då förstår jag.
Jag känner mig blåst på konfekten för det är vad vi alla har blivit.
Och vad skulle göra att Mora skulle komma tillbaka till ES-spel igen, nu när klyftorna bara kommer att öka.
Kommentera

Metal Guru:
Acceptera faktum och gå vidare. Jo då, men det måste fan i mig redas ut hur det kunde gå så snett. Styrelse och Don anser att det är det starkaste lag MIK ställt på skridskor, detta det starkaste laget genom tiderna har misslyckats med att hålla oss kvar i ES. Varför har så många inte kommit upp i NORMAL standard, att någon faller ur ramen får man räkna med men i vårat fall är det inte någon utan snarare halva laget som underpresterat och något måste det bero på.
Kommentera

Forever MIK: Knappast de erkänner något, men vi får vänta och se.
Och det är fanimej det som har hänt de ska dra lärdom av innan de drar vidare.
En riktig konsekvensanalys är nog på sin plats nu.
Kommentera

Forever MIK: Jag sammanfattar det med; DÅLIGT LEDARSKAP.
Kommentera

« · 1029484 · »