Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

« · 575500 · » Till forumet

Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson:

Om jag inte har helt fel så är han ordentligt kvick på rören, det är bra!
Kommentera

Stigsson: Önskar jag kunde hålla med dej där faktiskt. Ser ju inte gärna att hockeylagen har en merpart av utländska spelare av många orsaker. Borde sättas en max gräns på detta.
Kommentera

Fyller på med mera data.

"Works extremely hard on the ice and is a player coaches like to count on in pressure situations. Has both grit and scoring ability. Must add strength to his 6-1 frame in order to survive the pro game."
Kommentera

En till länk ang. Jordan Krestanovich.
Kommentera

mok: Tja varför inte. bara dom gör mål och spelar bra hockey så är dom välkomna.
Kommentera

PixelZorba: Japp.

1,85 m - 77 kg, leftare född 1981.

22 NHL matcher för Colorado 01/02 och 03/04 i övrigt mycket AHL rutin.
Kommentera

Stigsson: Behöver ni fler utlänningar i truppen :)
Kommentera

Stigsson: Är det säkert?
Kommentera

Här är våran nya kille. Se länken.
Kommentera

Dino: Dom skulle fått besked igår (måndag) men fick inget besked.. ingen som sa något.. dom gick fulla av förväntan men inget hände.. men nu står det ju i tidningen att de ska få en vecka till på sig att prestera.. kan återkomma under dagen.. när jag har lite mer kött på benen..
Kommentera

Dino: Tycker nog de borde få chansen i år. Jacobs var ju suverän i cupen!
Kommentera

Nån som hört nåt hur det blir med Jakobs, Gudmundsson och Granström? Egentligen borde väl alla få stanna, eller?
Kommentera

Djurgården krossar franska Amiens idag 8-1 och HV71 vinner över Västerås 4-3 men först efter förlängning.
Kommentera

nyz: Din sambo såg ditt inlägg... Du sover på soffan med din matchtröja som täcke;)
Kommentera

nyz: Jag tror du var en av dem som var här uppe med lösnäsa och lösmustasch ifjol, för att få se lite riktig hockey.....Idag får du ju se ett lag oxå, det röda.......!!
Kommentera

Metal Guru: Nu vill jag inte se att ni har börjat bråka före/under/efter matchen för då kommer jag att ta er i örat under SCA-Cupen ;-)
Kommentera

hello, nyz:
innan du åker så har du ett öra att ta tag i i er egen bok.
efter det, välkommen upp!
Kommentera

Knogen: Tror nog att du innerst inne fattar min mening... förtydligar dock:

Har inte satt min fot i moras ishall sedan kvalserien -02. FM Matsson Arena har jag till dags dato vare sig bevittnat, eller beträtt. Idag ska jag och mina vapenbröder inviga densamma...
Kommentera

nyz:
"...kommer undertecknad att infinna sig i den ombyggda smidjegrav för första ggn sedan... jaa, när var jag dit?"

Jo, det lär ju varit någon gång under fjolårssäsongen. Innan dess var den ej ombyggd ;-)
Kommentera

En journalist skrev om hur det är att vara City fan:
"Being a City supporter in Manchester means accepting minority status-something that breeds argueably the most dedicated and obsessive football supporters in the land."

Om man byter sport och skalar ner folkmassorna och pengarna är det inte för långsökt att dra paraleller till Moras situation i Dalarna. Visa i morgon att Morafans är de mest dedikerade och besatta (galna enkelt uttryckt) i hela Sverige! Gör inte om misstaget från träningsmatchen i våras då vi lät klacken splittras ut över hallen. Upp med halsdukarna, klappa händerna tills skinnet krullar sig och vråla tills stämbanden virar sig likt tandtråd runt tänderna!

Man kan lugnt anta att de blåvita kulturbesudlarna kommer vara legio i vår ishockeyarena i morgon. Låt dom se sig besegrade både på isen och läktaren.

Själv ska jag sitta här framför datorn och öhh...skicka telepatiska hejarop över Nordsjön.
Kommentera

Så, då kunde man ändå inte värja sig... har insett att hockey fortfarande är viktigt. Nästan viktigare än kärleken (hoppas sambon inte tittar in här). I synnerhet matcher med lite nerv - för det lär det vara från alla håll på fredag!

Så till de flestas förtjusning och andras förtret kommer undertecknad att infinna sig i den ombyggda smidjegrav för första ggn sedan... jaa, när var jag dit? Och jo, jag vet - jag yttrade "aldrig mera smidjegrav" och stod vid mitt ord. Menade iofs att jag aldrig skulle se hockey i mora mer, men man är väl inte sämre än att man kan ljuga för sig själv ibland :)
Kommentera

Slinger: han vore perfekt i mora :)
Kommentera

Db_04:" tror de blir Mattias Arnemark från Valbo"

VA?, vem fan är det?, kanske Dan Laabraaaten...
Kommentera

Slinger: tror de blir Mattias Arnemark från Valbo
Kommentera

AH: Då får vi hit Bill Guerin då!
Kommentera

Det blir ingen "bomb". På sin höjd en dragsmällare fast mest troligt ett knallpulverskott...
Kommentera

Dino: Nä...Cleary är nog Modo´s bomb!
Kommentera

Tror ni inte att Cleary kan vara bomben, trots allt?
Kommentera

mr big: Då är vi helt överrens.. förutom att #78 varit totalt värdelös på träningsmatcherna.. visste du att han va inne på alla 4 bakåt mot HV? han är så kass så kass
Kommentera

Db_04: Jag såg Jyrki sätte en i krysset från rödlinjen igår på J18 träningen, så nog kan han än. :-)
Kommentera

Db_04:

Jyrki skulle nog vara en klar förstärkning för läksand...
Kommentera

Wengi:

Simme får nog se sig om efter en ny klubb om han inte tar sig i kragen.
Visserligen har han gjort ett mål och tacklats en massa nu under träningsmatcherna men det räcker inte för detär en helt annan sak att göra det i es.

Granström å gudmundsson lär också få svårt att ta en plats men sliter hårt för det, mitt tips går till gunmundsson.
Kommentera

Slinger:

Båda två vill inget hellre an att representera MIK i vinter. Dock finns det bara en plats och dom skulle göra upp i den här nya hockeyslagsmålstävlingen borta i USA under helgen :)
Kommentera

Slinger: Jyrki Poikolainen kanske gör comeback?
Kommentera

Finns det några heta rykten, Modano eller Guerin eller nån! ;-)
Kommentera

Dino: Japp.. jag tror faktiskt inte #78 får plats iår.. är väldigt osäker på #19 oxå.. så ja, jag tror båda 2 får plats.. men tror en ligger närmare än den andra.. båda 2 har gjort mål oxå.. måste ses som ett stort "+"
Kommentera

Dino: hehe då får harri sparken :)
Kommentera

Wengi:
Både Granström och Gudmundsson tar väl en ordinarie plats, före #78.......
Är det nån som ska spela J20, så är det väl han!
Kommentera

Anders i Budum:

Du som har varit så positiv får väl inte ge upp nu!
Kommentera

Db_04: va inte så säker på det.. och Gudmundsson kommer vägra spela i J20 och jag tror Granström tänker lika.. så där har du nog fel..

jag tror 1 av dom kommer ta en ordinarie plats.. ;)
Kommentera

GävleLasse: ne dom ska värva en sägs de.... Granström & Gudmundsson får nog spela mest i J20
Kommentera

Anders i Budum: Det kanske är så att er sk. Centerbomb inte är något annat än en "blindgångare"...

Har inte ni fullt på centersidan?
Kommentera

Säsongen 2005-2006 närmar sig med stormsteg. Vi har ännu inte någon första center i vår egen kedja "legion of doom". Man börjar tvivla på att någon överhuvud taget kommer, för hur än det är så är det en stor fördel om alla har fått spela in sig i sina respektive positioner innan es börjar. Har jag fel?

Vakna Simons!
Kommentera

Anders i Budum: Har för mig att jag läste en artikel om Nylander men jag minns inte riktigt var. Ryssland ekar i bakhuvudet?
Kommentera

Vad har hänt med Petré och Nylander? Nån ny klubb? Kontrakt av Simons?
Kommentera

Alisandali: ..om dom e före oss borde dom ju även vara flera steg före er, efter som vi spelade elithockey även förra säsongen då ni med kniven på strupen harvade i allsvenskan..
Kommentera

Dino: Menar att Borlänge Hockey är rankad före er , hmmm.
Kommentera

mattias - 74: Här köps inga medelmåttor, till skillnad från tvåan i länet....
Kommentera

Anders i Budum:

Säkert nån medelmåttig slovak eller finne ;) :D
Kommentera

Stigsson: Ja, vilken blir center bomben?
Kommentera

« · 575500 · »