Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

« · 563060 · » Till forumet

Sv: Silly Season inför 05/06
Metal Guru: Jorå självinsikten är god (tro det eller ej). Skillnaden är att ni moringar är positiva till ert lag. Jag måste tyvärr vara överpositiv för att försöka väga upp allt det negativa som mina jämlikar skriver om vårt lag.
Kommentera

83 Liljegren: Det kan ju vara så att dina jämlikar bara är realister. Det tror iallafall jag. Det är förmodligen där du hittar skillnaden mellan er......
Kommentera

Dino: Visst, flera av dom är realister. Dom har jag ingenting emot, dom som liksom jag är hyfsat säkra på att det blir slutspel i år för vår del och sedan får vi se hur det går där... däremot dom (inga namn nämnda) som tror att vi får kvala eller hamnar i ingenmansland och tippar det år efter år efter år, kan man ju börja tro att dom vill att vi ska göra det. En supporter ska stödja sitt lag, inte motarbeta det.
Kommentera

83 Liljegren: Det är skillnad på att stödja sitt lag och att vara realist.... Jag tror säkert att de stödjer laget lika mkt som du. Men deras tips stämde ju ifol..... Så det kanske bara är så att de kan mera hockey än du *L*
Kommentera

Dino: Man kan både stödja sitt lag och vara realist, varför skulle man inte kunna det? Man stödjer inte laget genom att sitta hemma och gnälla!
Kommentera

83 Liljegren: Ja, men du påstod ju nyss att de inte stödde sitt lag..... Jag tror att deras tips står sig i år igen. Brynäs får kvala eller hamnar max i ingemansland!
Kommentera

Dino:
dom du kallar realist skriver jävla skitlag , fy fan vad dom suger + diverse andra saker efter laget förlorat efter vad dom hört på webradion .. men det kanske så du tycker man stödjer laget vem vet
Kommentera

Dino: Nej, men man KAN vara realist och stödja sitt lag.
Kommentera

Sådär ja, en match är avklarad.
Då kan vi övergå till silly-tråden ett tag till då.
Kommentera

Stigsson: Marcel Hossa har i natt skrivit nytt kontrakt med Montreal
Kommentera

Stigsson: Nåt nytt om nån center än?
Kommentera

Dino: Nej
Kommentera

Är det nån som vet vad Moras målvaktstränare heter ??
Kommentera

Jag säger då det ! Leksingar kan då inte göra nånting rätt värva en spelare som står redan under kontrakt. Det säger väll det mesta om Leksand som klubb tack att Mora ik har en fungerande organisation så vi slipper sånt tjafs.
Kommentera

I aftonbladets nätupplaga påstås det idag att Mora har tio utlänningar.... Jag kan "bara" hitta nio. Vem är den tionde? Är det kanske så att de räknar Eric Johansson som utlänning? Jag har mejlat Patrik Thorneus och påpekat och väntar på svar...... Men om det blir som vi alla hoppas så blir det ju tio utlänningar till sist.
Kommentera

Bårlänge:

tjafs är det i alla klubbar och även i mik. glöm inte det här med lönerna till lilja och rasti samt bonusutbetalningarna till dom övriga. detta löstes och är glömt. det som är så synd är att det oftast förstoras i pressen och ger en negativ bild till allmänheten. Nu låtr det som att jag är leksing men glöm det. Jag bara hatar pressens sätt att sälja nyheter och vet att det alltid blir meningsskiljaktigheter när man driver företag.
Kommentera

Bårlänge: de är ju bra att utala sig innan man kollat fakta.
Kommentera

Dino: Aftonbladet :) de säger väll sig självt :)
Kommentera

Db_04: Ja, det ligger väl mycket i det.......... Föredrar dock den framför Expressen....
Kommentera

Dino: själv trots deras svagheter är jag trogen aftonbladet :)
Kommentera

Db_04: Enda dagen i veckan jag köper Aftonbladet är när det kommer ut en ny TV-tidning. Övriga dagar avstår jag helt.
Kommentera

Stigsson: gör du väll egentligen rätt i :)
Kommentera

Stigsson: Själv så köper jag nästan aldrig Expressen eller Aftonbladet ,för utom då det är inför Elitserien.
Kommentera

Stigsson: fanns de nå billigt boende i mora under cupen?
Kommentera

Stigsson: okej :) vad äre du jobbar me på matcherna?
Kommentera

Db_04: Mediakuben.
Kommentera

Ska du bara ha boende så har du ett centralt vandrarhem på den här länken.
Kommentera

Bårlänge: nyss kom beskedet att Leksand fick rätt.... förbunden i Finland , Tjeckien & Sverige är alla överens om att Tomas Duba tillhör Leksand och inte Saipa
Kommentera

Det börjar dra ihop sig kring Horcoff-besked - se länk!

Finns hoppet kvar eller...?
Kommentera

Dalmas1: ärligt talat skulle ja inte bli förvånad :)
Kommentera

Db_04: Enligt en snubbe som farsan känner på posten har Mr. Horcoff köpt hus i östnor. Är det bara ett sommarhus, eller är det något i görningen?!
Kommentera

Om nån vill följa fiendelagens fajt så sänds Brynäs - Leksand live på Radio Roslagen....Komentatorn är en riktig tomte som är totalt hockeyokunnig
Kommentera

Db_04: Var har dom hittat dom reportrarna????det värsta jag hört....
Kommentera

Steff: vet inte dom kanske är vana med Norrtälje IK i div 2 :)
Kommentera

Db_04: Sitter Curre Lundmark på dom matcherna?????
Kommentera

Steff: han är där så ofta han kan eftersom Stergel är krasslig.... och den andra kan nada
Kommentera

Jag blir så irriterad på Aftonbladet och Expressen. ALDRIG kan dom skriva nåt positivt om Mora, utan ALLTID är vi sist eller skräller.. *Suck*
Kommentera

wille: Det är något i görningen...I know...
Kommentera

Anders i Budum: de skirver aldrig nått positivt om nått lag som är från något mindre ställe.... Leksand får heller aldrig nått positivt förutom när Per Bjurman skriver
Kommentera

wille:

Hur kan man köpa hus på fel sida bron?, är det ingen som har lärt Horcoff nåt under säsongen i Mora?

;-))
Kommentera

Db_04: Du har så rätt! Detta är så jävla trist.
Kommentera

Slinger: Det beror väl på på vilken sida bron man bor...?
Kommentera

Anders i Budum: ska bli kul å följa er cup på plats :)
Kommentera

Anders i Budum:

Östnor är i detta fall helt fel sida, där bor bara en massa konstiga "människor"!
Stackars familjen Horcoff, dom kommer att bli "dom nya" tills det blir en ny istid!

:-))
Kommentera

Slinger: Nä..möjligen.."där bor giganten"...
Kommentera

Db_04: Ja, jag ska åxå dit å kika!
Kommentera

Slinger: ..å trivs han inte med grannarna är han alltid välkommen till Sollerön!
Kommentera

Anders i Budum: okej :) hoppas de blir mycke folk....blir bra klirr i kassan för er ! skulle va skoj om cupen blev kvar sen....alla andra cuper är så långt bort
Kommentera

Anders i Budum:

Ja, hellre Sold!

Skall förresten ner på ishallen och kolla in Mora-HV i morgon, skall bli helkul!
Kommentera

« · 563060 · »