Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Slovakiske landslagsbacken Tomas Harant klar!

« · 892357 Till forumet

Sv: Slovakiske landslagsbacken Tomas Harant klar!
MIK 7-1:

jag anser att allt snack om att vi måste ersätta brendl är rätt så rejält överdrivet.
Mora kommer i år att mönstra en back besättning som är bra mycket starkare än den som var förra året. de som är kvar från förra säsongen är en säsong erfarnare, och redan samspelta. de två nya är bättre än de två som länmade. och alla vet vi att om ett lag släpper in mindre mål så behöver dom också göra färre för att vinna. alltså om mora skulle hitta en eller två forvards som kan ersätta brendl så kan vi nog höja ribban från top 6 till top 4.

vilket inte skulle sitta helt fel.

"men det är inte ett absolut måste för klubbens existens".
Kommentera

Barbapappa: Ja jag både tror och hoppas att du har rätt. Höll på att flyttpacka och hittade två matcher på dvd från säsongen som gick.
Brendl var inte bra i defensiven (som vi har konstaterat förr) men det var oerhört tydligt nu när man kunde se matchen utan att sitta på nålar, att berndl inte ansträngde sig ett dug hemmåt.
En spelare som jag inte observerade så mycket under säsongen var Kurvinen, han gjorde ett super jobb i att döda utvisningar.

(matchen var tik-mik före jul, mora vann med 3-1)

Ps Virus lindberg verkar vara positiv inställd till mora tillskillnad mot många andra sk experter
Kommentera

Bonäs norra:

var står det att virus lindberg tror på mora?
Länk?
Kommentera

Barbapappa: Det står ju i Hockeybibeln, 7:e evangeliet 4:e versen, sida 956:-)
Kommentera

Barbapappa: Jo nog har vi fått fullgoda ersättare på backsidan,
men vi har inte sett dem spela än.

En BIF-supporter frågade mig...
"Hur känns det att förlora eran bästa spelare?".
Min spontana kommentar var...
"Va! Har ni värvat Håkan Bogg?".
Det hade de nu inte, det var Brendl han syftade till.

Bonäs norra: Den matchen minns jag mycket väl.
För er som inte minns så hade MIK gjort två dåliga insattser i matcherna före.
Förlust mot skansen och MIF.
Kvalserien såg ut att komma med stormsteg och TIK låg 3:a i ES.
När jag frågade folk om de skulle åka med och se den sista matchen innan landslagsuppehållet, fick jag till svar:
"Varför då? De åker ju ändå på stryk."
MIK gjorde en riktig lag insatts och Määttä två mål.
Känslan på vägen hem var fantastisk.
Man hade åter fått hopp om säkrat kontrakt,
och kanske även slutspel.

Det som skiljer Virus från många låssas experter,
är att han inte har några fördommar, angående MIK, och skildrar det han ser.
Lindberg är en av få riktiga hockeyexperter som figurerar i svensk TV.
Han är inte MIK-possitiv, han är bara opartisk.
Kommentera

MIK 7-1: Bra skrivit det mesta, men det där med "Virus" opartiskhet kan du stoppa upp någon stans. Någon mer ensidig Brynäsanhängare finns inte.
Dessutom gillar han inte Timrå. Allt, precis allt som Timrå gör är fel, fel och åter fel. Gör dom mål så var det inte bra utan ett misstag av Brynäsförsvaret. Gör däremot Brynäs ett mål. Då var det plötsligt ett mästerverk värt ett Nobelpris i litteratur eller liknande.
För att bevisa min tes bör du höra "Virus" kommentarer från t.ex matchen mellan Mora och Brynäs. Precis vilken match som helst på vilket år som helst.
För "Virus" Lindberg existerar bara 2 lag värda att kalla ishockeylag. Det är 1. Brynäs. 2. Björklöven.

Återkom om du tycker jag har fel.
Kommentera

El Aka Ali:
Då är han alltså mot Timrå som Sveriges övriga "hockeyexperter" är mot Mora, år efter år. Tycker faktiskt snart att vi borde tappa nykomlingsstämpeln. Hur många år ska det behöva ta?
Kommentera

Mike Skinner: Äh, ni har ju inte förstått det där. Alla experter är ju avogt inställda till Luleå, eller så påstår Lulesupportrarna i varje fall. Och allra mest i deras kikarsikte är Ros, som inte dansar efter deras pipa.
Kommentera

MIK 7-1:

men jag har ju redan skrivit att jag sett karln spela. ( harant alltså).
Och enligt mitt tycke så är han klassen bättre än blatak. så vida det inte är de två bästa insatserna i hans liv.
men det är iofs. i vm jag sett honom. och det måste ju inte betyda att han gör en kanon säsong i mora. det kan lika väl bli en fiaskosäsong. "Men" Jag är ganska övertygad om att han kommer att dra sitt strå till stacken.
Kommentera

Mike Skinner: Håller med dig. Ni skall inte behöva dras med en sådan stämpel. Men apropå "Virus" opartiskhet så är jag övertygad om att den hänger samman med när han spelade själv och fick sig överkörning på överkörning i matcherna mot Timrå. Trots tungt Brynäsfavoritskap.
Inom parantes kan sägas att jag själv alltid haft Brynäs som mina andrahandsfavoriter och därmed sett massvis med matcher i Gävle. Har till o med besökt "Smidjegrav" ett antal ggr.
Kommentera

« · 892357