Truppen 06/07

« · 699343 · » Till forumet

Sv: Truppen 06/07
Steff: Stabilt! :)
Kommentera

Frella: Ingenting. Det var bara en önskan innan jag visste att han hade förlängt. Karalahti är bara en önskan han med. :)
Kommentera

Steff:

Fan anamma!! Det kände jag på mig härom kvällen när jag käkade stuvade makaroner och bacon. Det smakade ovanligt gott :-)

Kalas!
Kommentera

Bergqvist har förlängt med 2 år....
Kommentera

Frella: Han var ledig till för några dagar sedan och hade enligt vissa uppgifter planer på att lämna Tappara men verkar nu ha förlängt.
Kommentera

LA Kings: Vad är det som säger att Lehto är ledig? Enligt Tapparas hemsida sitter han på kontrakt till 2008?
Kommentera

LA Kings: Din uppställning ser onekligen bra ut!
Kommentera

Step: Jag had "min" och Stigsons uppställningar i bakhuvudet när jag skrev det där om att endast 2:a-, 3:e- och 4:e-lineare var klara. (Eftersom varken #9, #14, #8 eller vår nya målkung och Karalahti är klara ännu).
Kommentera

Stigsson: Eftersom det är roligt slänger jag in min önskeuppställning också (med ej kontrakterade inom parentes):

(Mika Lehto)
(Daniel Sperrle)

(Jere Karalahti) – (Ross Lupachuk)
(Håkan Bogg) – (Eric Johansson) – (Ny vindsnabb målkung)

(Peter Smrek) – Thomas Skogs
Marko Tuokko – Eric Beaudoin – Anders Bastiansen

Jarno Kultanen – (Pierre Johnsson)
Anders Nilsson – Jonathan Granström - Teemu Elomo

(Calle Bergström) – (Juniorback)
Martin Jansson – (Mikael Simons) - (Kenneth Bergqvist)
Kommentera

insu: En del skulle kalla det för rätt inställning. :-)
Kommentera

RQT:
Några av deras e-postadresser var rätt kul läsning - det säger ju en del om spelarna vilka adresser de har valt, ungefär som vissa nick på den här sajten. En forward i Nyköping har till exempel valt namnet "Hossa -87" - intressant självbild :-)
Kommentera

RQT: Jag lägger inte allt för stor vikt vid SICO´s lista. Där brukar alla dom hamna som har ett utgående kontrakt vare sig dom har tänkt förlänga eller redan har nåt nytt på gång.
Kommentera

henrikj: Valet från min sida hamnar också på Boggen, om han själv vill och kan såklart. Det vilar ju såklart ett visst tryck på kaptenens axlar.

Ola: Japp, såg den lite senare når jag redan skickat elitserielänken. Den kanske blir ännu mer intressant. Men att dom skriver ut mailadress och mobilnr sådär? :/
Kommentera

RQT:
Även den här sidan (länk).
Kommentera

henrikj:

En bra kandidat, men Boggen är MIK så för mig är valet enkelt.

Kommentera

Hur är det med Kultanen. Kan väl vara en "konkurrent" till #9 om C:et?
Om nu #9 stannar vilket jag verkligen hoppas och tror...
Kommentera

RQT:

Inte otänkbart, han är hade ju A på bröstet i år så det vore väl bara naturligt om han tog över.

Kommentera

Denhär sidan kan kanske komma att bli intressant framöver. Sicos transferlista. (se länk)
Kommentera

Tubest: Jo, det känns nästan som att det får kosta vad det vill. Kan Boggen kanske också vara Moras nya "El Capitano"?
Kommentera

RQT:

Helt enig om #9, han måste förlänga. Kosta vad det vill. "nästan"

Kommentera

RQT: Självklart vill jag se nr 41 samt 10 i MIKdressen även kommande säsonger. NR 10 tog stora steg framåt efter jul och kan blomma ut rejält nästa säsong. Och Bergkvist kan helt klart vara viktig. Han fick ju stora delar av gågna säsong förstörd av skada, men var riktigt bra i slutspelet
ändå.
Kommentera

Stigsson: Absolut, #41 och 10. Självklart vill man se dem även nästa år. Men jag håller speciellt #9 som en stor stor sten i Moras lagbygge. Han är näst utav ett måste enligt min mening.
Kommentera

Stigsson: Jovars, inte skulle jag gråta om Bergqvist blir kvar. :)

Jag hoppas mycket på att man lyckas behålla #10. Får han hålla sig fri från skador lär hans genombrott säkerligen komma nästa säsong. Han höjde sig riktigt mycket mot slutet av säsongen när han började att spela fysiskt.
Kommentera

Stigsson:
Som jag sagt tidigare så tyker jag det låter bra när Harri vill förlänga med 90% av truppen. Därför vill jag ha en kråka från samtliga kvarvarande nu. Mackan är väl uppsatt på transferlistan, så han går väl bort får man förmoda, men annars resten.

Så, svaret på din fråga blir alltså: Jo! :-)
Kommentera

RQT: Ser ut som om de flesta är överrens om att det är viktigt att Eric, Ross och Bogg förlänger men är det ingen mer än jag som också vill se en förlängning av Bergqvist?
Kommentera

RQT: Precis, så nu är det bara att #14, 8 och 9 skriver på.
Men målvaktsplatserna, blir någon kvar måntro?
Kommentera

RQT: Ja du ser, det ser hyfsat ut alla redan. Jag hade missat denne framtidsman. Visst är han klar för nästa säsong.
Kommentera

Step: #23 är ju redan klar.
Kommentera

LA Kings: Jag tycker nog att Nr 12, nr 11 och nr 32 är annat än 2:a-, 3:a-, 4:a-line lirare. Så, så långt ser det helt OK ut. Skulle Nr 8, nr 23, nr 9 och nr 14 + några tilll också betämma sig för att stanna så ser det rikigt bra ut. Med ett och annat giftigt nyförvärv på det så kan vi se fram emot en kul säsong även nästa år.
Kommentera

Stigsson: Angående laguppställningen i din summering nyss så ser jag en trend över de spelare som fått kontrakt hittills: Det är 2:a-, 3:e och 4:e-formationsspelare som har skrivit på såhär långt.

Så det bästa borde vara att vänta. ;)
Kommentera

Stigsson: de står Mika Lehto #34 :)
Kommentera

Nr19: Jag ser inte vad det står men det kan det vara.
Kommentera

Stigsson: det är denna underskrift du vill att simons ska få på kontraktet :)

(se Länk)
Kommentera

Nr19: Aha. Dåså. Välkommen hit! :)
Kommentera

LA Kings: han har enligt uppgifter herr rindell att tacka för mycket. och ville till MIK i fjol men han stoppades av HIFK på grund av ett år kvar på kontraktet... och det året har gått nu.

Han hade under tiden i NHL stora problem med både narkotika och alkohol men ska nu vara helt ok.
Kommentera

LA Kings: Jo men han har fått ordning på problemen efter det att han kom hem till Helsingfors och stor hjälp hade han då av.....gissa vem?
Kommentera

Knogen: Haha :)
Kommentera

Stigsson:
Lehto, Karalahti och Pihl ryktas vara på väg till Mora.

Sådär, nu är de både och :-)

Jösses....tror bestämt jag har lite småtråkigt idag :-)
Kommentera

Stigsson: Ja Lehto och Pihl som nyförvärv skulle glädja mig med. :)

Men med Karalahti vet jag inte. Han hade ju stora alkoholproblem när han lämnade NHL (han fick inte vara kvar pga att han vägrade gå ett program för alkoholavvänjning).
Kommentera

LA Kings: Bara önskemål! :-)
Kommentera

Stigsson: Lehto, Karalahti och Pihl, är det rykten som går eller rena önskemål?
Kommentera

_Micke_: Trondsen är väl junior också nästa säsong och borde bli kvar i Moras J20.
Kommentera

Undrar bara hur det gått för Trondsen i J-20 laget? Hur bra är han nu för tiden?
VArt ska han spela nästa år?
Kommentera

Stigsson: kan bara säga som ja sagt tidigare får ni Lehto i mål har ni seriens kanske bästa målvakt
Kommentera

LA Kings: Så här ser jag laget i dagsläget.

Summering av vad vi har så här långt:

M1
M2

B1 – B2
F1 – C1 – F2

Jarno Kultanen – Thomas Skogs
Marko Tuokko – Eric Beaudoin – Teemu Elomo

B5 – B6
Martin Jansson – C3 – Jonathan Granström

B7 – B8
Anders Nilsson – Anders Bastiansen – Mikael Simons

F1 - Eric J ?
F2 - Bacon ?
C3 - Boggen ?
B5 - Ross L ?
B6 -Pierre ?
B7 - Calle B ?
B8 - Junior ?
M2 - Sperrle ?

Sen återstår dom nya:
M1 - Mika Lehto, Tappara ?
B1 - Jere Karalahti, HIFK ?
B2 - Andreas Pihl, Linköping ?
C1 - ??? En riktigt vass center ??? Kan inte komma på nåt bra namn. En Horcoff-typ.
Kommentera

horcoff: Dom bygger nog sina uppgifter på samma tidningsartikel som jag som numera dementeras av Micke själv.

I övrigt så är eliteprospects.com en av de bättre sidorna för att hålla koll på trupperna inför 06/07.
Kommentera

Stigsson: www.eliteprospects.com/team.php?team=29. Här är en bra sida med dagsaktuella uppgifter om lagens spelare. Somons har kontrakt nästa år 06/07.
Kommentera

Poffa: Det var inte så jag menare, jag ser hellre en SPELARE som Högardh i Mora än Pajen, precis så menade jag, inte just Peter Högardh :)
Kommentera

mattias - 74: Den som lever får se!
Kommentera

mattias - 74: "Nästan klar"? Antingen så är man väl klar, eller så är man det inte. Enligt vissa Brynäsfans har Ryno vart "nästan klar" för BIF i ett par månader nu ;)
Kommentera

« · 699343 · »