Truppen 06/07

« · 701068 · » Till forumet

Sv: Truppen 06/07
Portello:
Men vi gjorde folk av den 'skadebenägne' Skrbek som ni inte ville ha.
Kommentera

MIK 7-1: Både Smrek och Kerman var tydligen Luleå intresserade inför denna säsongen Men det Mora för dom istället.När det gäller Skrbek, så hade han varit hos oss före Mora-utflykten.
Tero där i mot, honom får ni äran övetr ha "hittat".
Kommentera

Portello: Med tanke på hur intresserade ni är, av spelarna som vi har lyft fram, så har du nog rätt.
Kommentera

Portello:
Kan inte Luleå bryta dem ändå? 

Kommentera

MIK 7-1: Ser att ni i år har börjat skriva längre kontrakt än på ett år.Tror det är rätt väg att gå.
Kommentera

Ola: Tog mig friheten att uppdatera din lista:
Daniel Sperrle
Pierre Jonsson
Peter Smrek rykte: Luleå eller tyskaligan
Ross Lupaschuk
Jarno Kultanen förlängt
Tomas Skogs förlängt
Håkan Bogg
Anders Bastiansen förlängt
Marco Tuokko förlängt
Eric Johansson
Kalle Kerman Luleå
Jonathan Granström förlängt
Eric Beaudoin förlängt
Kenneth Bergqvist förlängt
Teemu Elomo förlängt
Martin Jansson förlängt
Mikael Simons
Anders Nilsson förlängt
Marcus Eriksson
Jonas Westerling AIK
Kommentera

Slinger:
Listans moderatorer har redan avgjort var skåpet ska stå. 

1) Stigsson skapade 'skitsnack'-tråden, och är därmed sanktionerad från moderator-håll.

2) De som vill ha en högre ratio på hockeyrelaterat/icke hockeyrelaterat är hur välkomna som helst att skriva inlägg som är så upphetsande att vi andra hänger på för fulla muggar. Fram till att sådana inlägg kommer, ser vi det som ett tyst medgivande att också skitsnack'-tråden fyller ett syfte.
Kommentera

Knogen:
Jag håller med dig Knogen, när det kommer viktiga nyheter så kommer dessa att diskuteras i vanlig ordning, fram till dess så är lite "off topic" snack ett bra sätt att hålla intresset uppe och skrivfingrarna varma samt att det är ett perfekt sätt att lära känna varandra!

Om det nu bara skall diskuteras hockey så är det upp till listans moderatorer att avgöra detta!
Kommentera

Anders i Budum:
Tycker du att det händer så mycket här nu i off season-tider att det absolut inte går att dryfta andra frågor?

Inlägg som dina tycker jag bara är så fruktansvärt tråkiga, och dessutom onödiga. Skapar bara tråkiga vibbar.

Jag hoppas verkligen att de som emellanåt vill prata om något annat än ishockey fortsätter med det. Åtminstone jag finner det ganska roande. Och jag verkar knappast vara ensam.
Kommentera

dölfors: Ja jag håller med. Skitsnack som inte tillhör hockeyn kan man prata om nån annanstans än på ett hockey forum. Skippa den tråden tack!
Kommentera

Tycker det är dåligt med rykten å påskrifter ?
Kommentera

Satan i gatan vilket tifo i Barcelona. Något för drakarna till nästa säsong! :D Shit!
Kommentera

Dino: eller #19 nr19 ;)
Kommentera

dölfors: Eller #19 Pavasson......:)
Kommentera

Stigsson: vet vilket du tänker på :) dom kan väll ge han nått uppdrag inom klubben å låta han få matchträning i Leksand eller NP Rams :)
Kommentera

Nr19: Nja jag skulle nog (nästan) kunna sträcka mig till en hedrande plats i arenan bara för ett enda mål i karriären! ;-)
Kommentera

Dino: haha
Kommentera

dölfors: Det skulle vara #19 Grötting då möjligen.....
Kommentera

Nr19: haha nej det var mest menat som ett skämt =)
Kommentera

dölfors: så betydande har han väll ändå inte vart så ni ska hänga upp nr 19 i taket även om det är ett fint nummer :)
Kommentera

Om klubben tror att man kan hitta en bättre spelare än Mackan för samma slantar så sitter väl han löst, men jag tror inte att det är så jäkla enkelt att byta en människa mot en annan. Jämför med din egen arbetsplats. Jag tycker man ska hålla hårt i den gamla kärntruppen och bara skaffa nya spelare om man har stark anledning att tro att dom är bättre. Det finns ingen anledning att ödsla tid på att hitta nya killar för tredje- och fjärdeformationerna. Dessutom vet man inte om vi har fler "late bloomers" i laget.
Kommentera

Stigsson: Ja kanske få en tröjja i taket ? haha
Kommentera

Stigsson: ja det gör han. kanske få en tröjja i taket ? :P
Kommentera

Tången: Ja det är sant att det kanske inte sköts riktigt snyggt varje gång. Markus förtjänar nåt annat än att bara bli bortglömd.
Kommentera

Stigsson: Jag tycker dock att man borde ta kontakt med spelare även om intresse för en förlängning ej föreligger. Det är en sak man har varit dålig på genom åren.
Kommentera

Stigsson: Så är det tror jag med. peter högardh kan man ju ta hit eller sticker han till modo ? se länk
Kommentera

dölfors: Det tror inte jag heller. Anledningen till att Mora inte hört av sig är nog att han inte kommer få nåt erbjudande om nytt kontrakt.
Kommentera

Stigsson: tror inte mackan blir kvar . han håller inte måttet i elitserien
Kommentera

Marcus Eriksson väntar på besked från Mora.

Kommentera

Stigsson: Ska skärpa mig, går ner på siljan nu.
Ha en bra kväll........
Kommentera

mattias - 74: Ja jag får nog nästan göra det. Trodde att det skulle räcka med att be snällt.
Kommentera

Stigsson:

radera den andra då :)
Kommentera

zeb, mora1, mattias - 74: Snälla, snälla styr över i rätt silly season tråd NU!

Kommentera

dölfors: Vill du vara vänligaen att i fortsättningen kolla om det redan finns en tråd i ämnet du vill snacka om innan du startar ett nytt. Det gör man enklast genom att klicka på länken "Visa ämnen" i högerkanten. Denna tråden gäller som silly season tråd under sommaren.

Kommentera

Mika Strömberg? Lägg av. Dålig gubbstrutt på väg ner stämmer väl inte med Moras värvningsfilosofi.
Kommentera

Theodore: Nu är det sannerligen många rykten som flourerar. Undra hur många det ens e en gnutta sans i?
Kommentera

Stigsson: Vet inte. Det är vad jag hört. Kanske det.
Kommentera

Theodore:
Hoppas inte - han har väl framtiden bakom sig och har väl inte direkt imponerat i Djurgår'n. Det vore lite tvärsemot Moras strategi att värva honom.
Kommentera

Theodore: Det var väl inför förra säsongen?
Kommentera

Rykten eller inte?? Jag har hört att MIKa Strömberg ska vara aktuell för Mora. Någon som kan kommendera om detta är ett rykte eller om han är aktuell?
Kommentera

Anders i Budum:

Jag håller då med dig om det!
Kommentera

Sajna Pierre nu!
En ur kärntruppen, en framtidsman som utvecklades snabbt under andra halvan av säsongen.

Som bandiljärerna säger på julafton: "Honom ska vi ha!"
Kommentera

Jag tror faktist Bergqvist skulle göra bra ifrån sig fall man fick spela med Boggen och Eric J. Det såg man ju ibörjan förra året när han spelade med Pavlikovsky och lillebror Hossa.
Kommentera

Stigsson: Härligt härligt! Han är väl den enda MIK-spelaren hittils som "jämförts" med Gretzky. :D
Kommentera

RQT: Hittade det på nätet nu också.
Kommentera

Stigsson: Det var tydligen ett uttalande på lokalradion, så det borde ju vara sant ivartfall.
Kommentera

Steff: Är det officiellt? Länk?
Kommentera

Steff: Vad finns det för möjligheter att få kvar R. Lupaschuk om han står kvar hos Pittsburgh ?
Kommentera

Vill bara säga att det är alldeles för lite Jarmo Myllys i svensk hockey!
Kommentera

Steff: Toppen med Bergqvist !
Hoppas oxså på #9 och #14, nån som vet nåt ?
Men backsidan är det tunnt än så länge.
Kommentera

« · 701068 · »