Truppen 06/07

« · 696240 · » Till forumet

Sv: Truppen 06/07
Steff:

vet faktikst inte... klarar leksand på nåt sätt av detta utan att ramla ur så är väl rätt många sugna på att stanna skulle jag tro.. åker vi ut är risken stor att de tappar de flesta.
Kommentera

mattias - 74:
Frågan är väl VILL ni ha några spelare kvar?
Kommentera

Tången:

jag ser gärna en del spelare kvar i leksand... pajen framförallt men det blir svårt. annars kan man bara gissa och gissa vilka som stannar eller inte..
Kommentera

mattias - 74: Och tränare saknas också.
Kommentera

mattias - 74: Har det inte varit några å ryckt i Backlund eller ? Han vart väl inte kvar om ni åker ner?
Kommentera

SIVASN:

nej han försvinner om leksand åker ur... hv lär ligga bra till.. tror dock han väljer skellefteå om dom går opp.. han vill väl hem
Kommentera

Som jag avslöjade tidigare idag så är Martin Jansson klar. Nu är det hela officiellt också och kontraktet är skrivet på två säsonger.

Kommentera

Stigsson:Bra nu saknar jag bara Ross Lupaschuk,Peter Smrek,Eric Johansson,Kalle Kerman och Andreas Lilja + nån till riktig målspruta
Kommentera

SIVASN: Glöm inte Boggen. Jag har svårt att se en laguppställning utan Boggen!
Kommentera

Stigsson: Nä Bogg så klart han tog jag lite för givet de kanske man inte ska
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Trots att Lupa är en bråkug jävel så måste han och Kerman vara högvilt. Kerman skulle jag vilja se i Brynäs
Kommentera

Jan Lundell - Målvakt från IFK Helsingfors
Vem är detta å ligger det nån sanning i att
han kan va på väg till Mora?
Kommentera

SIVASN: Jan Lundell är målvakten i IFK som du ser.... Det IFK Helsingfors där Harri Rindell vart verksam...han har gjort ett kortare inhopp i Elitserien för Frölunda

Jan Lundell
Born 26.11.73, Helsinki, Finland
Height 190 cm / 6' 2"
Weight 88 kg / 194lbs / 13st 12lbs
Position Goalie
Catches left
Kommentera

SIVASN: Hellre Ross än Kalle.
Kommentera

Tången: Jag hade kunnat haft Kalle Bergström kvar åxå men det låter inte som det blir så ,nån som har hört nåt?
Kommentera

Förlåt Calle ska det va
Kommentera

SIVASN:
Tja, säg inte det. Det verkar som det funkar med båda stavningsvarianterna.

Nog för att man visste att Kall...eh..Calle var en riktig uv, men det här var väl att ta i :-)
Kommentera

Ja, och "Se länk" kanske det också skulle stå, för tydlighetens skull...
Kommentera

Jaså Kerman var klar för Luleå nu då ser man. Inte helt oväntat ändå kanske.
Kommentera

Dragan 2k: Jaha, Kerman officiellt klar för Luleå. Mig gör det varken från eller till, visst var han vass men en kille som säljer sig under pågående spel tror jag inte att jag vill ha kvar i klubben.
Kommentera

Stigsson: Det där är Luleås vanliga taktik...

De och FBK är för sköna!
Kommentera

Stigsson: Visst är det en målskytt,men ingen jag "gråter" efter precis om han försvinner...
Kommentera

Stigsson: Håller med, och det blir intressant att se om målen trillar in även i norr, utan Bogg och Johansson som levererar mackor! Tllåt mig tveka.
Kommentera

Swordster: Tror många klubbar pratar med spelare och gör i stortsett klart saker under pågående slutspel och liknande. bara det att det oftast inte läcker ut.
Kommentera

Step: Åja dom lär väl ha nån som kan slå passningar där upp också men vi får väl se om det är nån som Kalle trivs med.
Kommentera

mok: Då är det bara så då att Färjestad och Luleå är absolut tvärsämst på att täta läckor :-)
Kommentera

Stigsson: Tror nog det ligger en hel del i det där :)
Kommentera

Stigsson: är du bitter nu? *utreder*
Kommentera

Karoliina: Nej, faktiskt inte. *vägra skriva fåniga komentarer inom stjärnor bakom mina textrader*
Kommentera

Stigsson: Nämen låt oss nu vara individuella i vår uttrycksform och gnälla om annat och saker med substans i – som tex spelarförluster;-) *stjärnar saken av inre tvång*
Kommentera

Ola: Håller med tidigare inlägg om Pierre Johnsson. Han är ung och känns väldigt lovande.

Men jag saknar även Peter Nolander på listan. Tycker han har gjort det bra med tanke på sin begränsade istid. Och han är inte lastgammal heller så jag tror att får han bara förtroendet så kan vi få se lite Simme-effekt även där. Dessutom skötte han sig bra även "NHL-säsongen" då han faktiskt fick lite mer istid.

Och - egentligen - även om de är lite äldre: Anders Nilsson, Calle Bergström och Markus Eriksson är ju alla trotjänare som spelar för laget. Skulle inte bli ledsen om de fick stanna kvar heller.

Sedan hoppas jag att de utlånade juniorerna - Jens Jakobs, Jonas Westerling - kan vara med och slåss om en plats nästa säsong.
Kommentera

LA Kings:
Harri sade vid någon intervju att han ville behålla 90% av laget. Det tycker jag bådar väldigt gott. Kontinuitet är något man alltid bör eftersträva. Därför tycker även jag att man bör försöka behålla så många som möjligt av de som var ordinarie, eller hade hyfsat mycket istid i årets trupp.
Kommentera

Knogen: Kan bara hålla med. :)
Kommentera

LA Kings:
Du menar väl inte allvar med Westerling va?
Han är alldeles för vek för att passa in i Moras spelstil - är väl så långt ifrån kämpe man kan komma. Det finns ju en tanke med att man behöll Granström och lånade ut "resten". Mora behöver fler Granströmmare - ingen Westerling!
Kommentera

LA Kings:
Jag vill V E R K L I G E N också se en fortsättning för originalkämparna i MIK.

Kommentera

Dalmas1: Det jag menade när skrev om de utlånande juniorerna var att jag hoppas att de får chansen att visa var de går för innan man springer iväg och värvar alltför mycket. Har alltid gillat när man tar hand om egna talanger. Sedan om det blir Jakobs, Westerling eller någon annan som lyckas full ut spelar mindre roll. :)

Nu ska väl jag villigt erkänna att jag inte sett tillräckligt mycket av Westerling för att kunna bedöma om han kan lyckas eller inte. Men än är han ju ung så han borde bara bli bättre.
Kommentera

LA Kings:

Året vi gick upp brukade yrvädret Westerling göra mål på en kontring i tredje periodens första byte. Visst, han är ung. Men i ES är han några cm för kort, några kg för lätt. Tyvärr.

Kommentera

Metal Guru: Jens Jakobs lär väll knappast slå igenom i Elitserien heller....
Kommentera

Nr19: Vilket lag håller du på?????
Kommentera

Steff: står inte de på min sida? :)
Kommentera

Nr19: Nej,står "ej angivet"..........
Kommentera

Steff: titta till vänster så ser du :)
Kommentera

Nr19: Men du är väl som dom andra läxingarna,tar bort laget .....=)
Kommentera

Nr19: Jasså,Du vill vara med dom stora pojkarna fast du inte kan fixa något lag du gillar...=)
Kommentera

Steff:

Nr19 reser inkognito för tillfället.
Eftersom det är oroligt i Dalarna är det säkrast på detta viset.

Kommentera

Metal Guru: Nån som sett Horcoff eller Cleary på stan ännu då? :)
Kommentera

Dino: knappast troligt eftersom dom är mitt uppe i säsong där borta :) men dom lär väll synas med varsin mosbricka senare :)
Kommentera

Nr19:
Jag räknar med att så fort NHL-säsongen är slut, kommer Horcoff cykla till Hemus från sitt hus i Östnor.
Kommentera

Ola:
...med björnen hack i häl.
Kommentera

elumo klar för 2säsonger till

kolla länk
Kommentera

« · 696240 · »