Truppen 07/08

« · 863910 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
Bonäs norra: Frankfurt Lions
Kommentera

Db_04: Vad blev det av den här peter smerk?
Kommentera

Mike Skinner: Är det alltså med bredband man *knyter* spelarna till klubben? Kanske dags att fixa sponsoravtal med Bredbandsbolaget?

Om man laddar hem en bunt filmer från t.ex. Torrent, kör man buntband då?
Kommentera

Mr Walker:
Jag vill iaf ha tillbaks Adam, tyckte det var tråkigt att vi sålde honom över huvud taget.

Och så länge inte Boggen säger upp sitt bredband lever ju hoppet. ;)
Kommentera

Mr Walker: Mycket möjligt , Adam kom väll till Mora som typ 16 åring första gången ? sen vart det nått strul och han fick flytta hem ett tag sen kom han tillbaks
Kommentera

Stigsson:
Lite allmänt skvaller: Fått bekräftat att Blatak sagt upp sitt telefonabonnemang och bredband i Mora. Alla andra spelare har kvar sina bredbandsabonnemang trots off-season. Blatak verkar vara på väg från klubben alltså.

Sedan har jag hört från flera håll att Adam Andersson vill tillbaka till Mora. Han och Simons hade kontakt i samband med näst sista ES-matchen och diskuterade läget.
Kommentera

horcoff: I like it Ung och verkar göra poäng! Men är säkert en sån som alla vill ha :) är ju inte Moras största styrka att värva spelare som på förhand verkar vara bra...vi letar fram guldkornen som ingen har hört talas om :)
Kommentera

PappaKeno: Mikko Mäenpää vore kanske något, en spelare som verkar vara på G.
Kommentera

Massebros: Adam Andersson kan inte skjuta...löst över det är ett Adam Andersson skott :)
Kommentera

Db_04:
Kanske det men jag tror att han skulle tillföra en del offensiva takter i t ex powerplay om nu inte PB blir kvar samtidigt som vi ju behöver förstärka just på dessa positioner. Kom ihåg att han ju är lite rotad i Mora och det behövs spelare som blir kvar här från år till för att bygga stomme.
Kommentera

Massebros: Har inte adam gjort sitt i klubben redan
Kommentera

Stigsson:
Vad sägs om Adam Andersson?
Kommentera

Stigsson: ja självklart skulle en rightskytt vara bättre och jag tror det går att få bättre backar än dom där två men vem vet...
Kommentera

Fint väder i mora i dag :) å trevligt folk å :)
Kommentera

Stigsson: Tackar ! Hult hade ju en såndär kam i nacken. Hade själv en sådan kam i småskolan, från fram till bak i nacken med avklippt på sidorna och det var ju för att jag var indian ;-)

Det mest intressanta nu är ju hur det blir i tränarfrågan, vi får se om det händer något i veckan.
Kommentera

PappaKeno: En poänggörande back håller jag med om men jag skulle hellre vilja se en rightskytt om jag får välja.
Kommentera

horcoff: En beskrivande länk bara för dig :-)
Kommentera

Stigsson: Ursäkta en yngling ! Hur ser en hockeyfrilla ut ? Rita och berätta ;-)
Kommentera

Stigsson: nej men han verkar göra mer poäng känns som Mora behöver en sån back mer!
Kommentera

Känns inte direkt som superlirarna vi behöver, men det gjorde inte #27 och #11 heller, så vi får väl se hur det går. Om man ska tro på statistiken har ju bägge lite offensiva kvalitéer också. Någon som kan berätta mer om dessa båda? Är det något att ha?
Kommentera

mattias - 74: Nog kan man skymta en lite hockeyfrilla fortfarande ;-)

Kommentera

Stigsson:

Trodde inte han var så ung =) Har han kvar sin fina hokeyfrilla månne ?
Kommentera

PappaKeno:
Länk; Elite Prospects Martti Järventie
Kommentera

mattias - 74: Marko f. 1972 är rena junioren jämfört med Sjödin f. 1965 :-)
Kommentera

PappaKeno: Marko har två säsonger med Malmö 96/97 - 97/98 på sitt samvete också. Skulle han vara den mest intressanta värvningen för att han har fler NHL matcher på meritlistan eller har du andra skäl till det påståendet?
Kommentera

PappaKeno:

Håller Marrko Kiprusof på fortfarande, trodde han var i Sjödins ålder? Känns som om han varit med i en evighet
Kommentera

Enligt Aftonbladet så kan backarna Marko Kiprusoff 35 från TPS och Martti Järventie 30 från Jokerit vara på väg till Mora. Verkar vara stabila poängspottare Marko verkar vara lite bättre men jag gillar inte att han är så pass gammal han har även 51 NHL matcher på kontot och har spelat för Finlands landslag. Martti har gjort 1 nhl match. Så Marko verkar vara den bästa värvningen men det är ingen långsiktig lösning lösning för Mora precis.
Kommentera

Vill verkligen inte ha kvar Kultanen med eller utan C...
Kommentera

Bonäs norra: Kultanen blir nog inte kapten nästa säsong!
Om Boggen blir kvar så skulle jag vilja se "C" på hans tröja!
Kommentera

Bonäs norra:
Tvivlar starkt på det.......Jarnos barn börjar skolan till hösten och det blir i Finland, så var det sagt inför denna säsong.
Kommentera

Forever MIK: har hört ett rykte om att Kultanen eventuellt blir kvar men inte som kapten. Vet inte hur pass mycket substans det ligger i detta.
Kommentera

PappaKeno:
Tack för det
Kommentera

mora93: Irä nån så ärt nod um issen Harri, werd an kuer?
Kommentera

Forever MIK: Bendelin har tagit "ledigt" hans landslags jobb har tagit upp för mycket tid och han vill vara med familjen...
Kommentera

Fan, hade en mardröm inatt, T Bendelin som ny tränare i MIK. Nog skulle väl han göra något annat nästa säson? Snälla säg att det var en dröm...

Såg i skvallerpressen att FBK beklagade sig över domherren, var det inte samme domherre som P Ledin tyckte var en av de bästa, det svänger fort i den här branschen
Kommentera

mora93: Ja i denna gäsboken så ryktas det snart att börderna Hossa kommer till Mora =)
Kommentera

Mike Skinner: Vi måste ju behålla Brendl och köpa in 2 målgörare till.
Inte lönt att värva fler powerforwards.JAG KAN TÄNKA MIG ATT TA TILLBAKA KALLE KERMAN.HAN KAN JU FÅ EN NYTÄNDNIG I mORA OCH BÖRJA PRODUCERA IGEN.
Kommentera

Mike Skinner: men du fattar ju inte det blev ju aldrig någonting med öst
Kommentera

Vi får väl ta in Bicek, han är ju riktigt bra när han är på det humöret.
Kommentera

Mike Skinner: Han är en helt ok spelare. Men ingen som höjer sig över mängden direkt. Han passar skulle jag tro väldigt bra i Finland med det rakt på mål spelet som gäller i den ligan. More kan nog hitta bättre spelare.

Haha. Nu kör jag på och dissar den finska ligan men om sanningen ska fram så gillar jag inte den ligan ändå. Elitserien däremot - där har vi grejor.
Kommentera

Dragan 2k:
Okej. Men hur pass bra är han då? Jag har ju bara läst på eliteprospects, och han verkar ju vara en sån spelare som Mora redan har en hög med, alltså powerforward. Kan han näta?
Kommentera

Mike Skinner: Jonasén kan ni få stark konkurrens om från Finland då han ryktas till både Saipa och Espoo Blues.
Kommentera

Någon som hört mer om Valtonen och Jonasén förresten?
Kommentera

mora93:
Du förstår ju fortfarande inte vad jag menar. Vad är poängen med att gå ut med såna där grejer innan det är säkert att det blir av?
Kommentera

Knogen: Men ingen tror ju på mig........... Olle öst var klar att ta över Mora men Mora blev bättre sedan och då fick Rindell stanna. Det stod ju i Aftonbladet att det var helt sant.

PS: Säkra källor!
Kommentera

Mike Skinner: Men det med Olle öst var sant.Men det blev aldrig att han tog över efter Rindell eftersom Rindell blev kvar.
Kommentera

PappaKeno: En back som har det blilla extra tycker jag är Blatak.
Kommentera

Gidde: Det har du ju rätt i. Nej tacka vet jag Kajsas fik i Härnösand. Livet kan inte bli mycket större än så.;-)
Kommentera

Tången:

Nä, men då ser du ju hur det gått för dom också...

;-)
Kommentera

« · 863910 · »