NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1076900 · » Till forumet

Sv: Apropå ingenting...
mattias - 74: Ska du vara där i 5 år får du väl skaffa ett jobb i Edmonton:D
Kommentera

Deas:

Resan lär ju inte vara gratis så man får sikta in sig på en 5 års period kanske.
Kommentera

mattias - 74: Bara att gratulera dig som Oilers-fan, Mattias. Du går en spännande period till mötes :)
Kommentera

3 raka segrar för Oilers i inledningen av säsongen. Det är kul för mig som gillar Edmonton.

Inom en snar framtid kommer jag åka till Edmonton och se en match.
Kommentera

Wayne Gresky:

Detta kom väl inte som nån direkt överraskning
Kommentera

...så har IIHF bestämt sig i Radulov-fallet. Bestämt sig för att göra ingenting.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag kan nog tänka mig att delta. Var ju med ett år i Deas liga med blandade resultat. Men det var väl inte Yahoo.
Kommentera

Deas: Jag tror dock att det bästa om man startar en HS-liga är att först köra en säsong i en ettårsliga så att de som är intresserade får testa konceptet eller vad tror du Deas?
Kommentera

Man får själv komma överens om poängkategorierna föresten, och det finns en hel uppsjö statistiska detaljer att välja bland.
Kommentera

Jag och några kompisar övergav TSN (tidigare Smallworld) för Yahoo förra året och ångrade oss inte. Betydligt roligare.

Folk har inte liknande lag (varje spelare blir unik), jätterolig draft, trader, osv osv.

Man kan också välja att köra en dynastyliga, där man behåller det man lag man avslutar säsongen med till nästa år. Då får man sköta sitt lag som på riktigt, satsa ungt men ändå ha några som presterar direkt. Samtidigt kan det bli trader där lag som satsar på totalsegern i slutspelet ger talanger till bottenlagen i utbyte mot någon etablerad spelare som kommer vara med i slutspelet.

Löner och lönetak dock ej med. Det kombinerat med att man i dynasty-mode också skulle få trada draftval skulle göra yahoos fantasysystem till det ultimata.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag kan tänka mig vara med om det blir lite folk
Kommentera

jonmannen: Tid, annars gratis. Å andra sidan består vinsten endast av äran. Det finns iofs tilläggstjänster (bl a liveuppdateringar) man kan köpa för pengar, men de känns rätt onödiga.
Kommentera

Wayne Gresky: kostar det?
Kommentera

Finns det något intresse för en Yahoo-fantasyliga här på HS? Det känns som om det krävs minst 8 deltagare för att det ska vara någon idé.

Yahoo-konceptet går ut på att man först draftar sitt lag i en live-draft, därefter får man trejda spelare sinsemellan och plocka spelare från free transfer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting... Kommentera

Så har Crosby vunnit sin andra raka ESPY award för årets bäste NHL-spelare :P

ESPN är roliga. Visst var Crosby en av de absolut bästa spelarna då han väl spelade, men att ge priset till en kille som spelar 50 matcher är väl lite sådär ändå. Iof ser de til hela året, men nog borde Ovechkin, Malkin eller Zetterberg ändå ligga bättre till just denna säsong.

Vid en andra anblick ser jag iof att det är fans som röstar, så förklaringen var inte svårare än så.
Kommentera

Deas: Jäklar vad Deadmarsh har lagt på sig sedan han lade skridskorna på hyllan. Kanske läge att träffas, han och Tomas Brolin, och räkna dubbelhakor.

"Christa was telling me that Peter Forsberg recently paid a visit to their house. Forsberg and Deadmarsh were inseperable in their playing days with the Avs, always competing against one another in some kind of game.

Their latest grudge match involves golf, where the winner of a round gets a green jacket to wear and lord over the other. I guess Peter won by one stroke in their latest match, shooting an 80. When he got back to Sweden, he texted Deadmarsh asking what the temperature was in Idaho that day - “80 perhaps?”
Kommentera

...så tror jag det blir svårt för Rangers att obemärkt ha ett eget lönetak på 65 miljoner Dollar.

En gissning är att de bara kastat om siffrorna, då nästa säsongs tak väntas landa på 56 miljoner Dollar.
Kommentera

Ja jag har läst om det där. Inte orolig över det eventuella, ryska budet dock, då både Malkin och hans agent vill stanna.

www.pittsburghlive.com/x/pittsburghtrib/sports/penguins/s_573944.html?source=rss&feed=8

Är allt det där sant, och Geno skriver på för 8.5 (han skulle kunna be om 10 rakt av) så skall jag dansa lite av glädje :) Femårskontrakt till ca 1.5 miljoner under maxlönen på världens två bästa centrar (som dessutom fortfarande är väldigt unga) vore ingen tokig grund för Pittsburgh :)

Malkin säger sig också vara väldigt mån om att Pens lyckas behålla så många som möjligt av fjolårslaget. Malone är ju rökt känns det som men signar de om Hossa och Orpik ser det jäkligt fint ut.

Efter det kan jag börja drömma om ett kort kontrakt till Näslund ;P
Kommentera

Deas: Så verkar de ryska oligarkerna ha stora plånböcker, om man får tro dessa uppgifter från Toronto Star:

"Several teams in Russia's revamped pro hockey league want to repatriate NHL all-star Evgeni Malkin by offering him a contract that would make him hockey's highest-paid player – by a wide margin."

"...the Russian teams are poised to offer the Russian-born Pittsburgh Penguins forward a multi-year contract worth at least $12.5 million (all figures U.S.) tax free per season, said a source familiar with the matter.

The offer would be equivalent to at least a $15 million per year in the NHL, where players have to pay state (or provincial) and federal taxes."

www.thestar.com/Sports/article/446583

Att Malkin skulle ha erbjudits några sådana summor förnekas, i en artikel i Globe and Mail, av Malkins agent:

"However, Malkin's agent, J.P. Barry of CAA Sports, said he'd had no direct offers from any team in Russia and it wouldn't matter anyway because Malkin is not interested in going home to play.

"He's been focused, since Day 1, on doing an extension with the Penguins," said Barry. "We've had discussions with them, since the end of the playoffs, on a framework and expect to have something done with the team early in July."

www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20080620.wsptmalk20/BNStory/Sports/?page=rss&id=..wsptmalk20
Kommentera

JimmyH: Hmm. I det här fallet har jag inte gjort annat än att svara på saker som inte riktigt stämmde, och det var inte jag som drog ut på det hela?

Avslutande "taggarna utåt?" kändes inte obefogat då det jag sagt besvarats som att det var felaktigt fast det inte var det. Dock avslutade jag med en smiley för jag är inte sur på något sätt och jag tror bara det handlar om några missförstånd :)

I övrigt kan jag nog inte hålla med dig, för minus en domardiskussion med Poffa är det nog endast just dig jag överhuvudtaget haft långa diskussioner med. Därav ditt intryck att det "alltid" blir så, kanske :)
Kommentera

Deas: Varför blir diskussioner som du startar eller inblandar dig i alltid lite onödigt längre än andras?

Jag ställer denna fråga med en ödmjuk ton. Jag tycker faktiskt om dig.
Kommentera

WarhawK: Ehm, ja. Men "SPELARNA" som röstat är bara en handfull, och alltså inte representanter från alla lag/alla spelare.

Det inte sagt för att på någon sätt förringa Zetterbergs säsong och nuvarande status. Jag roades bara av DN's strul (som du inte såg?), och sedan har du två ggr irad tolkat mig fel trots att jag tycker mig ha varit ganska tydlig.

Taggarna utåt? :)
Kommentera

Deas:
citat från länken i fråga "Tävlingsjuryn bestod av aktiva spelare, managers och andra hockeycelebriteter. Utöver Gretzky såg exempelvis Martin St. Louis, Joe Sakic och Joe Thornton till att svensken premierades."

står inget alls det bara spelare som röstat
Kommentera

WarhawK: Ja, jag vet. Roligt hur DN strulade till det bara.

PS: "Spelarna" i det här fallet är bara ett handfull spelare.
Kommentera

Deas:
Kolla på länken så ser du att TSN har utnämt Z till ligans bästa speare enligt dom själva , Ovechkin 2:a och Lidas 3:a i deras omröstning
Kommentera

...så vad babblar DN om här? Känns som de strulat till det mesta rörande vilka priser det finns? :)
Kommentera

Deas:

Ledin och Jämtin i NHL. Undrar om Ledin kan vara lika feg Over There :)
Kommentera

mattias - 74: Herregud. Det sista ishockeyn behöver är nog Avery som mentor åt Jämtin =)
Kommentera

Deas:

Jämtin är klar för NYR. Avery och Jämtin lär reta gallfeber på motståndarna i vinter .
Kommentera

Så var det inatt dags för NHLs årliga utförsäljning av begagnade silverbägare. Alexander Ovechkin och Pavel Datsyuk var nattens girigbukar och var snabba som sjutton att lägga rabarber på flest silverbägare. Nicklas Lidström var där och fyndade för sjätte gången, nästan någon form av rekord.
Kommentera

Deas: rätt löjligt kort faktist, hade hoppats på att dom satt sig ner i soffan. Osgood är ju kanske den skönaste i Detroit
Kommentera

mattias - 74: Mm jag såg det där =) Lite tråkigt att de inte fick en 10 minuter i soffan för att prata lite.
Kommentera

Deas:

Lidström sjunger hos LENO !
Kommentera

...så pratas det återigen om hur Pens ska trada Malkin. Denna gång från Pierre McGuire på NHL Radio. En person som inte är något åt Eklund-hållet direkt.

Traden det pratas om är med LA och skulle ge Pens Kopitar och Brown i utbyte.

Det som talar för det är att Pens vill re-signa Hossa åt Sid, och att Brown är signat på ett prisvärt kontrakt (cap hit 3 mil över de kommande 4 säsongerna). Kopitar är dessutom inte en ersättare man skulle gråta över, men som ändå i längden kommer vara betydligt billigare än Malkin.

Sett från LA's sida så får de en spelare som snart kanske kallas världens bäste. Laget som får den bäste spelaren är alltid laget som vinner på en trade. I detta fall blir det dock lite win-win eftersom Pittsburgh måste offra något för att långsiktigt hålla bredden på sitt lag.

Det som talar emot det är vad jag redan nämnt. Malkin är ett monster. Jag hoppas också att det bara är snack. Jag tänker också på hur Malkin har ett år kvar på sin rookie deal, fast det har iof även Kopitar som också är ett kap just nu.

Det är säkert bara snack, men intressant är det. Som Pens fans gillar jag det inte men om de tradar Malkin är just den här dealen bland de bästa jag kan se hända.
Kommentera

Ambroo: Cherry känns defenitivt som typen som gärna säger saker för lite uppståndelse.
Kommentera

...så resulterar citat från både Crosby och Hossa i optimism rörande nytt kontrakt för Hossa i Pittsburgh. Slovakien säger inte bara de vanliga, politiskt korrekta men helt intesägande kommentarerna spelare i hans situation brukar göra, utan säger verkligen att han kan spela för en lägre lön för att ha chans på bucklan.

"Vill jag bara spela för pengarna kunde jag lika gärna signat om i Atlanta", säger han bl,a. Det finns även citat från Crosby där han beskriver hur gärna han vill fortsätta spela med Hossa, och kaptenen och stjärnan har säkert iaf ett halvt ord med i laget gällande vilka ytterforwards de satsar på till toppkedjorna.

Om de signar Hossa blir det minst för 6 miljoner dollar per säsong, vilket var snittet på hans senaste kontrakt, och det vore verkligen en "rabatt", sett till hur marknaden ser ut. Isåfall vinkar de nog adjö till Malone, och får ändå något att bita i tills nästa säsong då Malkin och Staal ska få sina nya kontrakt.
Kommentera

JimmyH: Ja jag såg det där. Haha. Inte för att han inte kommer vinna men det känns ju lite sådär av deras webshop att ta det för givet. Eller så är omröstning klar och de gjorde bort sig?
Kommentera

...så fanns det en T-shirt i NHLs online-shop idag med som celebrerade Alexander Ovechkins Hart Trophy.

Den togs bort nån timme senare.

Oooops...
Kommentera

WarhawK: Så har då Jhonas Enroth och Buffalo Sabres kommit överens och Enroth har skrivit på ett treårskontrakt med NHL-klubben.
Kommentera

Nu kan vi gratulera Sudden som vinnare av Mark Messier leadership award 07/08

Så grattis Mats till en fin utmärkelse :->
Kommentera

Paddan:

Undrar hur länge det dröjer innan han skämmer ut sig i Ryssland då ?
Kommentera

mattias - 74: Förmodar att det är tänkt att han ska axla Darcy Verots mantel. Det gäller väl för lagen i den ryska ligan att profilera sig på något sätt. Har man inte ligans poängkung får man se till att ha den mest utvisade spelaren istället.
Kommentera

Paddan:

Chris Simon till Ryssland :-)
Kommentera

2 mål och 2 ass på ovechkin ska de vara ! ;)
Kommentera

Bäckström vänder Washingtons match mot Atlanta. Atlanta ledde med 3-2 innan Bäckis 16.00 i sista perioden gjorde 3-3, 32 sekunder senare sätter han 4-3 pucken. Tidigare i matchen hade han även en assist på Ovechkins ledningsmål.

Ovechkin och Bäckström är ju underbara i sina bästa stunder

2 mål , 1 Ass är facit för båda inatt..

Men största hjälten är ändå bäckström som vänder på matchen!

coolt !
Kommentera

Tobias Enström spelade hela 33:39 i nattens match mot Minnesota, Atlanta vann efter straffar med 3-2
Kommentera

Så måste jag dela med mig av det här klippet.

Han som kommenterar Pens är så stygg ibland. Här blir han upphetsad över hur Gary Roberts dricker vatten i Lemieuxs loge =) (10 sek bara)
Kommentera

Få se om vi hittar Riku Hahl i ett NHL lag nästa år.
Själv tror jag nog de:(
Kommentera

« · 1076900 · »