NHL

14673 inlägg · 804 ämnen

NHL-finalmatchen

« · 94362 Till forumet


NHL-finalmatchen
Vilken spännande match lagen bjöd på i natt. Det blev nästan 2 matcher, det fattades bara drygt 5 min.
Carolina ledde med 2-1, men B Hull gjorde mål när det var bara 1.14 kvar. Innan hade en annan erfaren spelare Larionov gjort 1-1 målet på Hulls ass.

Larionov (äldste spelaren i NHL född -60) blev matchvinnare efter sitt andra mål som gav vinst med 3-2.
Tror inte att Detroit skall vara så säker på vinst i finalen ännu. Tittar man på lagen så har Carolina yngre spelare och efter maratonmatchen så kan det kanske vara en fördel, de borde återhämta sig snabbare.

Den som spelade mest i Detroit var Lidström med 61 byten och 52 min. Larionov hade 34 byten och 22 min. Det skiljer 10 år mellan de två.
Man får inte glömma Chelios (f. 62) han gjorde 51b/ 46min, Yzerman (-65) 46b/ 37min, B Hull (-64) 39b/ 29min.

Jag tror att Hasek med sina smått idiotiska utflykter kan fälla Detroit.
Kommentera

Sv: NHL-finalmatchen
Snacka om otroligt ointressant Stanley Cup finalen är nu när VM i fotboll håller på!

Lägg ner NHL säsongen redan i April!!!!

Mer fotboll på sommaren o Hockey på vintern.
Kommentera

Sv: NHL-finalmatchen
rådbjer: Håller med dig fullständigt. För mig kändes som att Stanley Cup slutspelet tog slut i och med sjunde och avgörande matchen mellan Detroit och Colorado. Dels för att det var den moraliska finalen och dels för att alla blickar ändå riktas åt annat håll nu. Jag bryr mig inte ett smack om vad som händer, vet inte ens när matcherna spelas. Däremot sa jag: -Grattis Detroit, efter semifinalvinsten och nu är det bara en match ifrån att det slår in.
Kommentera

Sv: NHL-finalmatchen
Grattis Detroit till en lysande säsong. Tack Scotty Bowman för allt du gjort för hockeyn. Det är obetalbart. Nu när han slutar kommer alla andra coacher borta i USA att försöka leva upp till Scotty.

Nick Lidström vald till Conn Smythe. Känns lite märkligt måste jag säga. Även om Lidas är världens bästa back så tycker inte jag att han har varit lika värdefull som Hasek. Sedan finns det spelare i andra lag som också gjort mer för sitt lag, t ex Foppa som vinner poängligan i slutspelet trots att han inte tar Colorado till final och trots att han inte spelat en enda grundseriematch, men tyvärr är det så att NHL/NHLPA sällan för att inte säga aldrig väljer någon som inte finns i det vinnande laget. Lite svagt. Hade Colorado slagit ut Detroit hade Foppa varit given för Conn Smythe.

Roligast och ändå det som gav mig tårar i ögonen var när Vladimir Konstantinov leddes ner på isen för att fira tillsammans med laget. Många av de spelare som vann i natt var med då Konstantinov efter ett våldsamt firande av den förrförra Stanley Cup-vinsten, krockade med ett träd och blev förlamad från nacken och neråt. Nu leddes han ut av två personer och visade sig må mycket bättre än för ett par år sedan.

Som sagt:

Grattis Detroit! Tack Scotty! Grattis Nicklas!
Kommentera

Sv: NHL-finalmatchen
poffa: Varför är det svagt att man bara ger Conn Smythe Trophy till någon spelare ur finallagen? Det fanns inte en chans att Peter skulle få den den, det insåg väl alla utom en del svenskar (däribland Niklas Holmgren)? Går vi enligt ditt resonemang så skulle Roman Cechmanek lika väl kunnat vinna. Han var fenomenal och överlägset bäst i ett oerhört blekt Flyers.

Det är bara att konstatera att det bästa laget vann. Skönt att eländet är slut nu. Nu väntar många långa månader innan Flyers plockar hem cupen i juni 2003.
Kommentera

Sv: NHL-finalmatchen
Da Beezer:

Jag har en massa förklaringar varför det är svagt. En spelare som gjort 6 poäng mer än någon annan under slutspelet. haft 10 matchavgörande mål, varit klart bäst osv skall inte få den därför hans lag blev utslaget i konferensfinalen... Jag talar inte bara om Foppa. Varför kan inte en spelare få detta pris trots att hans lag inte tagit sig till final? Okej att personen lär finnas bland de fyra sista men varför måste det alltid vara ur det vinnande laget?

Var verkligen Lidström bäst av alla spelare under hela slutspelet? Har det alltid varit så att den bästa spelaren ALLTID funnits i det vinnade laget? Knappast.
Kommentera

Sv: NHL-finalmatchen
poffa: Jag har då aldrig hört någon klaga på det förutom de senaste veckorna, då en del svenskar tycker att det är helt fel.

Den bästa spelaren har inte alltid funnits i det bästa laget. Dessutom handlar det egentligen inte om den bäste, utan den mest värdefulle spelaren. 1987 vann dåvarande rookien Ron Hextall efter att Flyers förlorat finalen i sju matcher mot Edmonton.
Kommentera

Sv: NHL-finalmatchen
Ett mer självklart mästarlag har väl NHL aldrig någonsin kunnat visa upp. Jag gillar inte egentligen Detroit men de var verkligen värda stanleycup-titeln i år. De har ett imponerande lagbygge!!! Vilka spelare alltså, Hull,Shanahan, Yzerman, Lidström, Hasek, Robitaille, Fedorov, Larionov ja listan kan göras enormt lång. Men alla nhl-lag har ju stjärnor men inget lag har så bra checkspelare som redwings, spelare som Holmström, Draper, Maltby och McCarty, grymt bra och viktiga spelare. Som ger allt men kanske inte gör så mycket poäng men som är i många fall viktigare än alla stjärnor.

ETT STORT GRATTIS TILL DETROIT REDWINGS OCH ETT GRATTIS SPECIELLT TILL DOMINIK "THE DOMINATOR" HASEK, NU ÄR HAN STÖRST!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: NHL-finalmatchen
poffa:
Lidström var verkligen mest värdefull kanske inte bäst, men överlägset mest värdefull!!

Jag kan lova dig att jurymedlemmarna kan bra mycket mer om hockey, och om kriterierna för att vinna priset än vad du och jag någonsin kommer att göra...
Kommentera

Sv: NHL-finalmatchen
poffa:
Dessutom lär det ha spelat in att Foppa spelat i vänsterforward i andra kedjan.. Samtidigt som Lidas hade mest speltid av alla backar i sitt lag..
Kommentera

« · 94362