NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

NHL INATT!!

« · 637160 · » Till forumet

Sv: NHL INATT!!
Dragan 2k:
Han har ju endå dragit ihop 60 fights i NHL + några till på försäsongerna , så helt ovan med kasta handskarna är han ju inte
Kommentera

250kg kärlek: Haha. Han kan vara underbar Tucker. Nu också fighter. Fick väl lite pisk men snygg gest med pekfingret efter fighten. Haha. Något måste väl göras för att få igång Leafs.
Kommentera

Ahhh! Time för riktig hokky. Dallas-Toronto i Air Canada Centre. Som man väntat på riktig hockey.
By the way: Har det spelats hockey i Sverige igår (läs idag)?

Hoppas orion svarar...
Kommentera

Dragan 2k:
Gagne är skadad och väntas borta runt 2 veckor , men blir du förvånad över hur lite koll dom har då ?
Kommentera

Avdelning Hmmm.

"Ljumskskadan – som först avfärdades i stort sett helt – har krävt betydligt längre tid att läka än vad som först meddelades, men natten mot i dag gav Foppa själv klartecken för spel.
– Jag känner absolut ingen tvekan inför tanken att åka ut på isen. Allt är bra, sa Forsberg till klubbens hemsida.
Nummer 21 tog tillbaka sin plats som center mellan Simon Gagne och Mike Knuble – och visade sitt kunnande mer eller mindre direkt.
"

Inte spelade väl Gagne? Han är väl skadad. Har man nu från AB inte sett matchen?
Kommentera

rbn: Lundy var verkligen mänsklig...
Kommentera

2 perioder mellan NY Rangers och Washington.
4-0 för Capitals och Ovechkin 1 mål och 3 ass. Är han het eller?
Kommentera

LingaN: Såg det precis på Sporten.Grymt vackert.

Ser att Ros påAB verkar vara lite avigt inställd till Crosby.
Kommentera

Deas: Crosby mål och assist var ju bland det snyggades jag sett!
Kommentera

Crosby är en av NHL's bästa forwards.

Crosby är 18.
Kommentera

Frella:
Jo han fick mycket uträttat på lite istid , dock är det ju inte så lätt flytta på dom andra offensiva spelarna dom har till förmån för han krävs nog skador för han ska få spela i nån av deras scoringlines tror jag
Kommentera

WarhawK: Största stjärnan inatt måste ju varit Nordgren som på 2 minuter lyckades göra ett mål, samt att hans formation var inblandad i offensiva farligheter de 4 byten de fick göra =)
Kommentera

Dragan 2k:
Jo han hade 1+3 och var inblandad i alla Rangers målen , vart även utsedd till 2nd star
Kommentera

Hmm. Nylander verkar ha hyfsat utdelning i kvällens match.
Kommentera

Portello: Då får man i all bedrövelse kolla in Ottawas match ikväll istället för att grubbla vidare över storförluster.
Kommentera

Poffa:

Darcy Tucker måste undrat varför alla Canadiens-spelare hade på sig "hans" nummer...... hehehe!

Två speciella herrar både Cournoyer och Moore. Cournoyer har tagit tio Stanley Cup-titlar. Endast Henri Richard har fler. Moore tog fem stycken på raken och sammanlagt sex st (om jag inte minns alldeles fel).
Kommentera

Frisco:

Men det är ännu uslare att förlora med 9-0 som Carolina gjorde.Om man har -1 i Carolina får man nog klassa det som bra ;)
Kommentera

Poffa:
Ser från gårdagens match.
21 FORSBERG, PETER -1
Speltid: 18:12
Skott: 1
Ett skott bara. Det är kasst.
Kommentera

Portello:

Själv sitter jag och ser på en hyllning av två duktiga spelare från svunna tider. Nummer 12 är nu för alltid skyddat nummer i Montreal Canadiens. Detta då man hissade TVÅ flaggor och hyllade de båda tolvorna Dickie Moore och Yvan Cournoyer. Många säger att de båda länderna på den nordamerikanska kontinenten gör saker så överdådigt, en sak är i alla fall säker, hyllningarna som de gör för sina svunna spelare är mäktiga.

Två grånande gentlemen får stående hyllningar inför en fullsatt arena, samtliga spelare i Montreal bär tröjor med siffran 12 och man hyllar dem väldeliga. Jag rös, jag kan bara föreställa mig känslorna som for genom Moore och Cournoyer.

Kommentera

Och nu har Huselius reducerat för Florida.
Kommentera

Men nu har Foppa ett assist.Han och Gagne spelade fram Knuble till 2-0.Tid 2.58.
Kommentera

Poffa: Ojoj, Gagne gör mål utan att Foppa assisterar.Det är sannerligen inte vanligt :)
Kommentera

Portello:

Anledningen är väl egentligen fler än en. Anledningarna är väl att man väljer att visa lagen med svenskintresse SAMT att man väljer matcher som börjar 19.00 ET.

Kommentera

Tror jag svimmar.C + visar inte Flyers inatt.
Och anledningen är nog rätt så uppenbar.

Enligt mig så är C+ lite väl enkelspåriga när det gäller vilka lag dom visar.
Finns fler lag en Flyers, Maple Leafs och Rangers.
Kommentera

rbn: James Mirtle, som jag klippt och klistrat statistiken ifrån, har i varje fall hittat tekningsstatistiken på NHL.com:s Stats Blog.
Kommentera

Paddan:
Var hittar du den där statistiken?
Kommentera

...och statistiken gällde alltså de främsta i respektive kategori.

Kommentera

kärran: Lite NHL-statistik courtesy of James Mirtle

Lowest faceoff percentage: Sidney Crosby, Pittsburgh. 40 wins/124 draws, 32.2%

Hits: Brendan Morrow, Dallas (50)
Blocked shots: Jay McKee, Buffalo, and Jason Smith, Edmonton (48)
Missed shots: Dion Phaneuf, Calgary (31)
Giveaways: Ales Hemsky, Edmonton (29)
Takeaways: Daniel Alfredsson, Ottawa (21)
Faceoffs taken: Brind'Amour (372)
Percentage of team faceoffs taken: Brind'Amour (44.5%)
Shooting percentage: Ryan Smyth, Edmonton (35%)
Shots per game: Jaromir Jagr, NY Rangers (5.4)
Icetime per game: Tomas Kaberle, Toronto (28:42)
Even strength icetime per game: Kyle McLaren, San Jose (17:04)
Even strength icetime per game (forward): Brind'Amour (15:16)
SH icetime per game: Brendan Witt, Washington (7:18)
SH icetime per game (forward): Shawn Bates, NY Islanders (6:14)
PP icetime per game: Ilya Kovalchuk, Atlanta (8:51)
PP icetime per game (defence): Sergei Gonchar, Pittsburgh (8:49)
Shifts: Sami Salo, Vancouver (536)
Average time on ice per shift: Kovalchuk (60.4 seconds)
Minor penalties: Janne Niinimaa (17)
Kommentera

Underhållning kan man verkligen kalla det, såg matchen mellan Philly-Boston.

Har svårt att förstå varför det inte är bra att man tar bort fasthållningar och att använda klubborna i midjehöjd.
Klubban skall rimligt vis var så ofta som möjligt på isen för att spelaren skall vara beredd att ta emot pucken, ger ett snabbare spel och mindre ojusta tag.

Om jag förstått rätt så har Jörgen J uttalat sig om att han tycker att det är för hårda regler i NHL ( utv. för spelförstörande).
Kan han känna räddsla för att FBK:s spelstil inte kommer att godkännas av domarna. FBK:s för några år sedan roliga hockey är ju numera som bortblåst.
Kommentera

Schysst quarterbackpass av Foppa inatt till Pitkänen.

Topp fem:

Peter Forsberg PHI 13 4 24 28
Eric Staal CAR 13 11 15 26
Daniel Alfredsson OTT 13 14 12 26
Jason Spezza OTT 13 5 20 25
Joe Thornton BOS 14 7 18 25
Kommentera

Då var det bara 55 minuter till nedsläpp. Snart får vi se Axelssons....jag menar Foppas snidarkonster igen.
Kommentera

Db_04: Dammar vi av den här excellenta tråden för kvällens match på Canal Plus. Philadelphis - Boston - lite halvderby nåja. Och ett svenskmöte dessutom - Axelsson mot Forsberg - poängkungar nu helt plötsligt - ovanligt för PJ men kul som tusan.

Dock hoppas jag på Philly.
Kommentera

Paddan: du vet hur de är :) ja kommer i håg en viss Ryan Savoia som skrev på för Djurgården för något år sedan ....SVT Text med flera skrev direkt ´´NHL Stjärna till Djurgården´´
Kommentera

Dragan 2k: Undrar förresten om SVT Text inte har blandat ihop Kevin och Keith Primeau vad gäller tränare till Klagenfurt. Visserligen har Kevin Primeau 2 NHL-matcher som spelare i bakfickan och borde väl då rättvist kunna benämnas fd NHL-spelare (att han har ett antal säsonger som assistant coach i NHL är väl en annan sak).
Kommentera

Dragan 2k:
Jo McGrattan är en riktig tuffing det har Ottawa saknat tidigare tycker jag , hade inte den killen över 500 PIM förra säsongen i AHL ?

Jo Ottawa kan gå hela vägen dom om inte ställs mot toronto i slutspelet då ;-> där har dom ett riktigt slutspels spöke iaf
Kommentera

WarhawK: Undrar om inte Ottawa kan gå hela vägen i år. Hoppas det. Dessutom är jag lite förtjust, platoniskt då, i McGratten eller vad han heter. Han är hårdare än hård. De har spelat riktigt bra och gynnas helt klart av den nya reglerna
Kommentera

Dragan 2k:
hehe det var ju en riktigt vågad gissning det ju .. sticker ut hakan och gör mig opopulär jag då och säger att Flyers inte kommer vinna jag då förutsatt att dom inte tradar till sig en målvakt som håller i slutspelet då
Kommentera

Dragan 2k: För övrigt vinner inte Washington Stanley Cup. Kom ihåg var ni hörde det först.
Kommentera

Danne_l: Det är bara att hoppa på den senaste modeflugan. Blogga...? Nej. Skapa en namninsamling på internet.
Kommentera

Danne_l: Håller med dig.Visst är Foppa en gudabenådad spelare, men ibland blir man lite trött på att "Foppa-fixering" hos mediadrakarna.
Kommentera

Portello:

Alfredsson fortsätter alltså att leverera, när ska han få samma mediala utrymme som Foppa? Skulle Foppa gjort fyra mål i en match hade han fått halva utrymmet i de rosa sidorna...
Kommentera

Man måste säga att Ottawa imponerar.8-0 mot Toronto för några dagar sedan och inatt vann dom med 10-4! mot Buffalo.Två fyramålsskyttar i Ottawa, Havlat samt Alfredsson.
Kommentera

Poffa:

Klart det viktigaste är att få se matchen. Men av princip så ska man väl inte säga att det är live de ggr det inte är det! Det kan väl även du hålla med om?
Kommentera

NuMo: Du missade inga Coloradoskott på mål om du inte såg sista perioden, eftersom Vancouver vann skotten i sista med 23-0 (!), första gången i Canucks historia som motståndarlaget inte mäktat med ett enda skott på mål under en period.
Kommentera

Pingvinernas 1:a seger verkar blivit dyrköpt nu när Tärnström tydligen vart skadad
Kommentera

Dream Team:

Ja Bertuzzi fick sina fiskar varma, vilket var helt på sin plats. Spelmässigt var Colorado extremt effektiva, segern var konfortabel.

Förstod att det inte skulle hjälpa Vancouver om jag satt uppe sista perioden, så jag gick och lade mig.

Glädjande för oss Modoiter är väl att Weinhandl för tredje mathcen i rad fick spela ganska normalt mycket. Drygt elva minuter den här gången och +1 i matchen. (Glädjande för alla som inte tror att Weinis kräftgång skulle innebära att han avbryter NHL-spel för ES med Modo.)
Kommentera

NuMo: Det var väl vare sig Näslundare eller Sedinare som stod i centrum i nattens match i Denver. Det handlade väl mer om Pepsi Center vs. Todd Bertuzzi...
Kommentera

NuMo: Spännande forwardskonstellationer mot varandra första bytet i förlängningen.

Forsberg-Gagne Mot Huselius-Jokinen.

Flyers till attack och stor målchans direkt varpå det blir kontring och Jokinen lägger den i stolpen.

Philadelphia avgör sedan i bytet efteråt genom Pitkanen.

Den matchen hade jag gärna tittat på, men nu blir det tvillingar och Näslund i stället.
Kommentera

Man kan ju tycka att man skulle ha utnyttjat en klinisk målskytt i stället. Gagne skulle ha varit det naturliga valet enligt mig.

Skit i det. Foppa har nyss tagit revansch.

15:32 PHI P. FORSBERG Unsuccessful Penalty Shot

3 19:10 PHI P. FORSBERG (1) S. GAGNE (5) E. DESJARDINS (7)

haha!
Kommentera

Ojojoj! Flyers ligger under med ett mål mot Florida och pressar, då får man en straff. Foppa med två ass hittlls i matchen och fjorton ass sam
manlagt, men inget mål och knappt några målchanser, får lägga straffen.

Dömt att misslyckas? Naturligtvis. Han träffade inte ens målet.
Kommentera

« · 637160 · »