NHL

14698 inlägg · 804 ämnen

Nya reglerna för NHL!!

« · 557525 Till forumet

Nya reglerna för NHL!!
B.la försvinner Red Line Offside!

se länk!
Kommentera

Sv: Nya reglerna för NHL!!
mattias - 74:

Bästa regeln är väl ändå att målvaktens utrustning blir mindre. det går ju knappt att göra mål när målvakterna ser ut som michelingubbar ;)
Kommentera

UNSPORTSMANLIKE CONDUCT

In addition to the minor penalty for unsportsmanlike conduct/diving that may be assessed by the Referee during a game, Hockey Operations will review game videos and assess fines to players who dive or embellish a fall or a reaction, or who feigns injury in an attempt to draw penalties.

The first such incident will result in a warning letter being sent to the player.

The second such incident will result in a $1,000 fine.

The third such incident will result in a $2,000 fine.

The fourth such incident will result in a one-game suspension.

Public complaints or derogatory comments toward the game also will result in fines.

Här är regeländringar som jag gillar , hoppas detta är nått dom kan överväga införa här i sverige oxå
Kommentera

WarhawK: Skall du ge disciplinnämnden ännu mer att göra. Dom kommer ju att få en svarstid på 3-6 månader i såna fall.
Kommentera

Salle:
Jag har redan gett dom mina synpunkter på hur jag tycker det borde skötas , detta gjorde jag i början av förra säsongen ... tyvärr gick det inte genomföra sa dom pga riksidrotts förbundets regler
Kommentera

Aftonblaskan inte gjort sin research som vanligt , men jag inte förvånad

Changes to icing

-A team that ices the puck cannot make a line change prior to the ensuing face-off.

-Touch remains in effect but linesmen will be given more discretion to wave off icing infractions if they are deemed the result of an attempted pass.
Kommentera

Jag gillar det här verkligen. Frågan är hur länge de håller nolltolleransen. 02-03 gick det i 20 matcher sen var det som vanligt.
Kommentera

Det känns som att NHL har insett att det blir ett öppnare spel med europa-regler som slopad red-line offside, avgörande på straffar och samma icingregler som i elitserien t.ex.

Dessutom har dom gått några steg längre med minskade målvaktsskydd, nolltolerans mot bl.a. fasthållningar samt att laget som slår icing får inte byta innan tekning och att även utespelare som slår pucken över sargen i egen zon åker ut.

Jag tycker att det känns som helfräscha förslag som alla gynnar spelskickliga lag och spelare!
Fattar inte varför Cally Johansson gnäller över att t.ex. nya icingregeln underlättar för backarna - när han inte ens spelar längre! (han kanske är avis?).

Nu blir man ju nästan sugen på att skaffa canal+ till hösten :)
Kommentera

samjo:

Det kommer INTE vara samma Icingregel som i ES.

Kommentera

Poffa:
Ytterligare ett tecken på ingen tar det man skriver på allvar ju
Kommentera

WarhawK:

Ingen? Kallar du mig för en Nobody, va? :-)

Kommentera

Poffa:
hehe nää du verkar sett det oxå , men resten som använder aftonblaskan som seriös länk ju

skrev ju för bara något svar sedan om icingen sen skriver folk iaf det blir tvärs emot det jag säger
Kommentera

WarhawK:

Ja, Aftonbladet verkar inte riktigt ha full koll. Intressant att Calle J har uttalat sig om de felaktiga uppgifterna. Känns som att han och AB kommer få äta upp detta.

Kommentera

Poffa:

OK, jag gick på Aftonbladets uppgifter där det står att "den internationella icingregeln iförs". Ifall det är fel är det ju inte första gången för kvällstidningarna...
Kommentera

Poffa:
Har aftonbladet nån gång koll på nhl , inte direkt med tanke på jag korrigerat nått i allt dom skrivet typ
Kommentera

mattias - 74:
De ska väl flytta in mållinjen litegrann 5 cm visst och sen blir det väl oxå straffar? Jag har inte vatat att de har haft en annan icing!
Kommentera

WarhawK: Vet inte om du har länkat till den här redan, men jag tycker att ESPN hade en riktigt bra genomgång av de nya reglerna komplett med förklarande bilder.
Kommentera

Paddan:
Nää denna hade jag inte sett än , den var riktig informativ och förklarade bra tyckte jag sen underlättar ju bilderna oxå

det enda dom inte hade med var misscunduct regeln bara , men det är väll inte så stora saker dock
Kommentera

WarhawK: Enligt den här artikeln så påstår TSN att NHL också har tecknat ett nytt avtal med IIHF, ett avtal som också ska inkludera Ryssland.

Det här lät som en nyhet, i varje fall för mig:

"Now, sources say there's a provision in the new agreement that effectively makes this open season on any NHL prospects in Europe, even if they are under contract to European clubs. This summer, NHL teams apparently have a deadline of Aug. 15 to sign any of their European prospects, even if they're under contract. In future years, the deadline will be July 15.
The only additional provision to that is if they fail to keep the player on the roster for at least 30 games this season, there are some financial penalties to be paid.

This new agreement, with the open window on all European prospects until Aug. 15, would, for example, allow a team like the Pittsburgh Penguins to sign No. 2 overall pick (2004) Evgeni Malkin even though Malkin is under contract to a Russian club team for this season."

Kommentera

Paddan:
Jag har tyvärr inte haft koll på dom här reglerna innan så kan inte säga om det nytt eller inte faktiskt

datumen är väl typ samma som tidigare bara dom gjorde ett undantag detta året pga lockouten
Kommentera

Paddan: Lär väl handla om de spelare som har NHL-klausuler i sina kontrakt, vilket de flesta europeiska spelare har som vet med sig att man kan vara intressant för NHL? Är dte inte så kan det ganska lätt komma att bli kaos i framtiden.
Kommentera

Frella: Jo, det låter ju som det. Det blir nog bra att dom inte har lika lång tid på sig att signa dom plus att "if they fail to keep the player on the roster for at least 30 games this season, there are some financial penalties to be paid.".
Kommentera

Tjeckiska ishockeyförbundet fortsätter att vara negativt inställda till ett avtal med NHL

"Czech and NHL ice hockey officials met for four hours on Wednesday but failed to break a deadlock over player transfer payments, an obstacle to National Hockey League participation in the Olympic Games.
We want an agreement that will be advantageous to both sides,” said NHL Executive Vice-President Bill Daly, who attended the talks along with Czech officials and Rene Fassel, the head of the International Ice Hockey Federation (IIHF) and Ted Saskin, the head of the NHL Players’ Association.

Kommentera

Sen så har vi den här artikeln som väl låter lite mer positiv.

"A final agreement for NHL participation in the Turin Olympics might be close.

Officials from the NHL, the league's players association and executives of the International Ice Hockey Federation will meet Thursday."

"I understand the IIHF will have further meetings with participating federations later this week, and we expect to have a definitive answer on the contract by Monday," Daly said."

"The NHL's participation at the Olympics depends on the Russians and Czechs signing the player transfer agreement, which increases the compensation the NHL pays European federations in exchange for signing players.

Under the new five-year plan, the NHL would pay $12.5 million annually to a development fund managed by the sport's governing body. That's a $3.5 million increase from the previous deal."

Kommentera

Det verkar väldigt trögt att få med Ryssarna och Tjeckerna när det gäller det nya NHL-avtalet. Man sa nej ytterligare en gång idag. Och det börjar bli ont om tid också. Läst i GP:

"Det internationella ishockeyförbundets ordförande, René Fasel, sade efter mötet att länderna har till klockan tolv på måndag att avge ett slutligt svar på avtalsförslaget."

Kommentera

Dream Team: Rysslands och Tjeckiens hockeyförbund fortsätter att vara kallsinniga till NHLs försök att få de att acceptera avtalet. Ryssarna verkar ha totalvägrat att skriva på avtalet medan tjeckerna levererade ett eget förslag, att minimibeloppet som utbetalas för alla draftpicks ska vara 300.000 dollar istället för 150.000 dollar som beloppet är i nuvarande avtalsförslag.
Kommentera

Nu har tydligen det Tjeckiska ishockeyförbundet till slut gått med på att skriva under avtalet mellan NHL och IIHF.

"PRAGUE, Czech Republic - The Czech hockey federation has agreed to sign a compromised proposal of the player transfer agreement between the NHL and the sport’s world governing body.

The International Ice Hockey Federation delivered a compromised draft late Monday and the 14 Czech league clubs met Tuesday for a vote. The teams agreed to the deal “by a narrow majority,” Czech federation spokesman Pavel Barta said.

According to the compromised deal, the minimum compensation for any European player selected in the draft will be $200,000. The Czechs had balked at the pact because they wanted the proposed $150,000 minimum raised to $300,000.

In the originally proposed five-year player transfer plan, the NHL would pay $12.5 million annually to a fund managed by the IIHF - a $3.5 million increase from the previous deal.
The compromised one-year plan will call for $9 million, and the IIHF would distribute the money among six national federations and clubs that lose players to the NHL. Russia was not part of the deal, Barta said.

The deadline for players to transfer to the NHL was set for Aug. 26.
Besides the Czechs, five other federations have said they would sign the new plan - Sweden, Finland, Germany, Slovakia and Switzerland. The Russian federation refused to sign because the Russian clubs would like to deal directly with NHL teams in determining player compensation. "
Kommentera

Paddan: Jag har ju sagt det redan ;)
Kommentera

« · 557525