Så lägger en av de stora lirarna ner för gott. Philly´s Eric Desjardins har fått nog av skador och annat otyg som stört hans prestationsförmåga på rinken.
Deas: ...och nu verkar Malkin ha bytt agent igen.
"It is believed that Malkin has returned to Pat Brisson and J.P. Barry, who bought IMG's hockey division last month. Brisson and Barry represented Malkin for several years but the Russian phenom left them in June to sign with Newport and Meehan, who also represents fellow Russian Alexander Ovechkin."
MorganaLefaey: Nu försöker Alexei Mikhnov med hjälp av det tänkta kryphålet i den ryska arbetslagstiftningen krångla sig ur sitt kontrakt med Torpedo Yaroslavl och ansluta till Oilers.
"There's a possibility the Yaroslavl owners could turn to the courts and litigation to keep Mikhnov, should the Russian labour law employee-employer loophole work. But the six-foot-five winger isn't anywhere near as big a fish as Malkin, the centreman who averaged a point per game for his team last year, so Yaroslavl might not put up a big fight. You can bet Malkin's team will pull out all the legal stops to keep the 20-year-old, however."
Deas: Men om man drar det till sitt yttersta så skulle det ju gå även i sverige. Sen kan ju man ha olika former av gentlemens agreement, men det hjälper ju inte om killen sticker utomlands.
Deas: Frågan är väl om något sådant också skulle fungera i sverige. Lär säkert finnas någon som har koll på våra lagar och förordningar. Jag menar även om jag har avtal med mitt jobb så har jag ju rätt att säga upp mig och får då också ett antal veckor som jag måste jobba för dem innan jag får lämna.