Frisco:
Åtta lag från varje Conference går till slutspel. Sedan spelar man inom Conferencerna fram till Stanley Cup. I Conferencekvartsfinalerna så möter Lag 1 lag 8, lag 2 möter lag 7 osv.
I Conferencesemifinalerna möter bäst placerade lag sämst placerade lag och de övriga två möter varandra.
De två som återstår från varje Conference möts i de sk Conferencefinalerna. De som vinner där får Conferencepokalerna (i öst heter den Prince of Whales Trophy, i väst heter den Clarence S. Campbell Bowl) och en plats i Stanley Cup.
Paddan:
Bra att du är med, länkkungen. Den där sidan hade jag nästan glömt. Där finns i alla fall bra med information kring varje pris som delas ut.
Spelordningen i åttondelsfinalerna på NHL:s västra halva är redan klar trots att den 82:a och avslutande omgången av grundserien spelas först i natt.
Så här möts lagen i Western conference i play off, som inleds med någgra matcher på fredag:
Western Conference:
Slutspelet inleds på Fredag,o Canal Plus ska sända tre matcher till helgen,äntligen börjr det!!!
henkaaa:
Eastern Conference
Ottawa–Tampa Bay
Carolina–Montreal
New Jersey–NY Rangers
Buffalo–Philadelphia
Western Conference
Detroit–Edmonton
Dallas–Colorado
Calgary–Anaheim
Nashville–San Jose
Deas: "Calle,neandertalare o ska bara hålla käft"
Nä vad vet han som bara har 17 säsonger NHL mot dej Deas?.......:-)
Deas: Eftersom det handlade om slutspelet det här så skulle jag bara vilja uppmärksamma den fina återkomsten till Avalanche för Wojtek Wolski, efter att ha spenderat största delen av säsongen i Brampton Batallion i OHL där han blev månadens spelare i fyra månader i rad från december till mars.
Nåväl, hur var det med återkomsten? Jo, han har hunnit med ett mål och ett assist efter halva matchen mot Stars. En match som Avs leder med 3-2 för tillfället efter att ha legat under med 0-2.
mattias - 74: Så har det alltid varit NY Rangers at New Jersey typ........
Men om stör dej jättemycket så rekommenderar jag dej att vända på TV.n...:-)
Jag har en fråga. Hur går slutspelet till?
Vilka möter vilka?
Öst mot Väst i finalen är det väl alltid men vägen dit?