Ambroo:
Nu var det väl inte bara Datsyuk som virrade omkring på isen. Samtliga svenskar var blekare än vanligt och killar som Draper, Schneider och Lang visade ju heller inte upp någonting speciellt.
Tampa Bay och New York Rangers borta från omröstningen till höger. Kom igen, lägga era röster igen.
Innan något lag försvann så ledde Detroit omröstningen. Före Ottawa och trea var Philadelphia/Rangers/Buffalo.
Två lag till borta ur slutspelet. Colorado slog ut Dallas och San Jose slog ut Nashville. Omröstningen är nollställd och justerad.
Sedan förra gången den nollställdes så hade Ottawa fått flest röster, Detroit tvåa och Calgary trea.
Dream Team:
För det första finns det för lite plats för att alla lag skulle fått var sin rad. Därför denna uppdatering. För det andra så är det i mina ögon än mer intressant att se hur rösterna ändras allt eftersom man ser lagen spela. Har Ottawa imponerat så mycket att de stulit röster från Detroit, osv.
Dessutom finns första omröstningens resultat sparade, så de kommer presenteras när slutspelet är klart.
"The celebrity push is part of the league's effort to combat the notion that it's an also-ran among pro sports. By some measures, it doesn't have the mass appeal of football or the deep tradition of baseball, and is often associated with fans in Canadian and northern U.S. cities. Its television exposure is limited, with games shown on OLN (formerly the Outdoor Life Network), available to 63 million homes, instead of on ESPN, which is in 90 million homes.
And while basketball has big names who show up regularly courtside -- Jack Nicholson in Los Angeles, Spike Lee in New York -- hockey hasn't had the degree of star power that has helped other pro sports generate buzz.
The NHL believes some of hockey's struggles are rooted not in the sport itself, but in Americans' relative lack of exposure to it. By aligning itself with the celebrities who influence where the coveted 18-34 demographic spends its money and what it watches on TV, the league is betting it can fill more seats and boost ratings. That can ultimately lead to higher broadcast rights fees, advertising and sponsorships."
Jaha, då floppade Detroit i år igen. Otroligt... Rangers och Red Wings ute, nu skiter är det baseball som gäller.
jaEl Maco: ja?
Jag vill tillägga att jag röstat på Ottawa sedan första poffapollen och det tänker jag fortsätta med. De är grymma i år.
Detroit borta, en av de stora favoriterna har återigen fallit. Först Dallas som många trodde på, sedan Detroit som alla hade tippat skulle ta sig långt. T ex så har Detroit legat bland de som fått mest röster här inne i omröstningen.
Men nu är då Detroit borta och det ska bli intressant att se vilka lag som får de röster Detroit hade tidigare.
När jag nu nollställde omröstningen så ledde Ottawa och Detroit på lika många röster. Trea var Calgary.
Japp kom igen nu Oilers =)