Bissett19: Men något så in i Hvete. Dom kommer ju att ge bort segern om dom inte konsentrerar sig på att få in lite stenar ii bo´t ist. för att rensa skottar
Dom rensar möjligtvis garderingar (garder). Sen är det sällan man vill ha många stenar i boet, speciellt om man har sista sten. Men visst är det så att skipper Edin är lite för försiktig i sitt spel då han vägra dra in sina stenar emot boet.
Salle: ja precis jag menar garder, såg misstaget precis då jag postade.' Jag tycker att han borde chansa lite nu, för dom slår ju bort 80 % av sina stenar på garder åsså ger dom bort poäng efter poäng.
MarcusElving: En spännande match om sista semifinalplatsen. Britterna (skottar egentligen) började sämst och det gav svenskarna fördel som dom nyttjade väl och behövde. För dom spelade lite sämre emot slutet. Men man lyckades hålla emot och få sista sten i skiljeomgång. Väl där spelade man jättebra och kunde rätt enkelt vinna med 7-6.
Nu väntar hemmanationen i semi. Hoppas grabbarna kan njuta av den utmaningen.
MarcusElving: O Ja! Kanada gick obesegrade igenom grundspelets 9 omgångar.
Och om Annete Norberg kände att publiken var tuff och lite osoprtslig emellanåt så kan du ge dig på att dom inte blir snällare i finalspel. Och då är ändå Team Norberg erkända medans ynglingarna i Lag Edin ännu ses som några slynglar. :-)
Berka: Sen sitter Staffan "Ping-Pong" Lindeborg och haussar detta till "seklets match om inte ner"... Det kan aldrig bli match om det bara är ett lag som lirar.
NuMo: Hon expertkommentatorn undrar jag vafan hon gör där, hon förklarar inget utan sitter bara på helspännd och suckar kippar efter andan och hejjar på. Hon ger 0 information till mig som ovan curling åskådare.
(en korkad grej att laget heter ett förnamn och ett efternamn...)
Grattis lag Anette Norberg till det glimrande guldet!