Hahl Bundy: "Jag finner inga ord för hur värdelöst dåliga dom är!"
Värdelöst att jämföra äpplen med päron, som det i praktiken faktiskt blir i det här fallet.
Kanada med en enorm spelarbudget, tradition, spelarunderlag, förberedelser, individuell skicklighet osv osv, jämfört med Sverige.
Alltså mkt orättvist att jämföra dom båda länderna.
Skillnaden är väl ungefär som mellan Timrås ES-lag och ett halvskapligt div4-gäng, skulle jag tro.
Själv var jag positivt överraskad av att damerna lyckades spräcka nollan.
I ett OS blir Kanadas damer ett snäpp jobbigare att möta, speciellt på deras hemmaplan. Inte ens nerverna kan fälla jättefavoriten, vilket dock skedde i förra OS när våra tjejer slog USA.
Wayne Gresky:
Håller med dig , skall bli intressant och se hur han klarar sig mot Finland. Bäckis framspelning till Loui var rätt vass också !
Blizzard:
en ganska medioker tillställning. Trots det är Sverige lite vassare. Måste säga att jag missbedömt Magnus Johansson, han var bästa backen igår tillsammans med Lidström. Framåt var Alfredsson hetast. Lundqvist behöver man inte inte ens säga nånting om. lugnet själv.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
22) Daniel Sedin– 20) Henrik Sedin – 80) Mattias Weinhandl
2) Mattias Öhlund – 39) Tobias Enström
21) Peter Forsberg – 40) Henrik Zetterberg – 27) Patrik Hörnqvist
5) Nicklas Lidström – 55) Nicklas Kronwall
91) Loui Eriksson – 19) Nicklas Bäckström – 11) Daniel Alfredsson
10) Henrik Tallinder – 6) Magnus Johansson
93) Johan Franzén – 26) Samuel Påhlsson – 33) Fredrik Modin
3) Douglas Murray – 29) Johnny Oduya
Målvakter:
30) Henrik Lundqvist 1) Stefan Liv 50) Jonas Gustavsson
Redigerad kommentar
Frisco: Lite halhyfsade resultat, sedan inga FIS-tävlingar under tre-fyra veckor. Så laddar man bäst.
Redigerad kommentar
Bissett19:
Rätt snygg får man lov och säga
"Holmström skadade sig i matchen mot Ottawa natten mot söndagen. Ersättare blir Detroit-kollegan Johan Franzén.
- Tanken är att Franzén ska kunna kliva in där, säger Gustafsson till Radiosporten.
- Det är inte helt klart än, men vi håller på med pappersexercisen."
Wayne Gresky:
Måndag, synd att det inte var en Lördag. Krogen match ;)
Redigerad kommentar
Ingenting funkar ikväll :-((
Db_04: Jo det var tider förutom att dom hette [url=www.dynamo.ru]Dynamo Moskva[/url] :-)
Här tänkte man skriva att Ryssarna fixar det enkelt men gör inte Tjeckerna första målet... Fast det är ju en hel del kvar.
Ni som är unga kanske inte kommer ihåg dom forna stormakterna och det är det som gör Sveriges guld -87 så stort och inte Simons träskor...
Tänk er Tjeckien och Slovakien i samma lag, samt forna Sovjetunionen som nästan alla hörde till Armélagen CSK och Dynsamo Moskva.
Jag har suttit i 5 minuter nu o kan inte komma på nåt.
Jag är bara såå förvånad över att det finns nån som kan sitta o försvara denna insats igår.
Men att det var just du (om nu någon skulle tycka att dom ska försvaras) förvånar mig däremot inte, herr Motvalls.