Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Kvällsblaskor

« · 225250 Till forumet

Kvällsblaskor
Vad fan säger man ang. Stockholmsblaskorna Expressen & Aftonbladets artiklar angående Kvalserien. Vadå "Bara Bajen kan chocka". har artikelförfattaren sovit under hela SA? Inget ont om Bajen, de vann ju trots allt serien men var definitivt inte i särklass bäst.

Man undrar ju om hur de där "reportrarna" tar fram fakta, men man kanske inte ska förvänta sig mer av tidningar som tar upp "kampen för apan Ola".......

Nä hädanefter köper jag tidningar med riktiga journalister.
Kommentera

Sv: Kvällsblaskor
fritte rbk:

Vore ju intressant om du utvecklade vilka du anser kan "chocka" förutom Hammarby. RBK förutsätter jag att du anser...
Kommentera

BJ: Förutom Bajen och Rögle , skulle nog Bofors, björklöven och Skellefteå (om de nu går vidare till Kvalserien) kunna vaska om i kvalgrytan...
Kommentera

fritte rbk:

Björklöven OCH Skellefteå är en omöjlighet, Björklöven ELLER Skellefteå däremot.
Kommentera

fritte rbk: Nu nämns ju Rögles framfart lika mycket som Bajens i nämnda Aftonbladet åtminstone. Man kan inte bara kräva att blaskorna ska vara nyanserade, man måste vara lite nyanserad själv också.
Kommentera

scim: Jaja, du har helt rätt. Fel av mig, givetvis ska det vara eller:)
Kommentera

Gone: Den artiklen missade jag , men va kul!

Jag gnällde inte på Bajen utan syftade på uttrycket "bara Bajen kan chocka". jag var inte ens frågande till varför det inte skrevs om Rögle, artiklen handlade ju faktiskt om bajen, men uttrycket : "Bara...."
Kommentera

Vad osnyggt och oproffsigt det ser ut på Expressens förstasida på nätet när det står om Bajen, KS mer mera eller vad tycker ni?

"Är det något lag som kan besegra Linköping och Brynbäs så är det Hammarby".

Brynbäs? Ok. En felskrivning men oj så fult det ser ut.
Kommentera

Gone: Jag tycker man kan kräva nyans. Vi är köpare och förväntar oss kvalitet. Det kanske känns svårt att ta, men, det är inte första gången dessa fenomen rubriker daskas ut över landet i en fadd analys av en "lokaltidning" som Expressen eller kollegan. En del av sanningen är aldrig hela sanningen.

Jag spådde detta för säkert tre-fyra år sedan. Bajen fick ett mångmiljonbelopp som gränsar till årsbudget i elitserien och sparkade ungefär 18 av sina kämpande spelare som precis räddat nytt kontrakt i allsvenskan på ett bräde. Satsningen misslyckades, vilket man kan tycka var etikens revansch.. Publiken uteblev, snittet i grundserien kunde vara en fyrahundra personer hemma. Sedan kom Anschutz-pengarna. Satsningen börjar ta form på planen. Publiken uteblev. Nu i år tar det form ytterligare och med sådan här god hjälp av media kan de t.o.m få en publik! Pengarna har talat.
I hockeybruksorter där man tragglat med trunken i snålblåst är dylika köplag ett hyckleri, en snorloska i fejset.

Som jag ser det är det en öppen historia. Brynäs lär klara sig kvar, men sedan...? Serierna har varit oerhört jämna ända till slutet. Jag tror inget lag kommer att vika ner sig. Vare sig Rögle, SAIK, Hammarby eller något annat lag. Det kommer att bli en tät historia. Löven är det lag som flest gånger i elitseriens historia tagit steget upp via kvalserien. Men att efter så täta serier uttrycka en sådan slutsats är något en hygglig gissare vänder sig emot.
Kommentera

I dagens nätupplaga av AB

Artiklar ang. kvalserien; Rögle: 4st, Hammarby: 1st, Linköping: 1st, Brynäs: 1st.

Artiklar ang. slutspelet; Färjestad: 1st, Frölunda: 2st.

Hockey i Sverige i övrigt; Tingsryd: 1st.

Lokalblaska sa Bill. Snorloska sa Bull.
Kommentera

Gone: Det är det extra klibbet i artiklarna som gör tidningarna oläsbara... inte antalet ord...
Om det är snorloskor eller hausseförsök vet inte jag!

Det står fortfarande en viss slutsats i en viss text i en helt anna tidning...som detta handlar om.. Fakta.
Om du kommer med en mer representativ analys än en under tillfälligheternas spel kvantitativ okulär undersökning är även du mer trovärdig. Alla verkar veta vad som menas med detta utom du -grattis! Har du en tröja som det står "Jävlas inte med stockholmarna på"?
Kommentera

dr Dängroth: Nej, någon sådan tröja har jag inte. Det förhindrar inte att jag är trött på alla antistockholmsinlägg.

Uppenbarligen vet jag inte vad som menas med detta forum. Jag förstår inte ens vad det betyder. Gratulationer fick jag visst ändå? Kan inte du förklara för mig, först vad du menar och sen vad som menas med detta forum. Jag vill ju också veta.

Vad har du för tröja?
Kommentera

Gone: Så bra att du är vetgirig. Jag är tyvärr trött men lovar återkomma. Under tiden kan du förtydliga frågeställningarna en aning. De som har med forumets existensiella essens att göra tar lite tid att svara på... Jag tycker även du ska ha gratulationer, visst. Liksom många stockholmare.
Ignoransen och värderingarna i media som en stor del av landet uppfattar och uttrycker reaktion mot är utbredd och en fråga är inte en inbillning. Som man skriver/uttrycker sig får man svar. Har du aldrig undrat var attityden kommer ifrån?
Den större frågan om betydelsen av det kommer antagligen att lyftas upp i ett vidare forum än h.s. Jag har bl.a ett land på min tröja.
Kommentera

Nån som vet om tv4 ska sända nått från slutspelet i år.
Och i sånna fall när kommer de in....
Kommentera

Roberth: De sänder från den eventuellt första avgörande matchen. Mig veterligt kommer hela sändningen att handla om Timrå Ik.
Jippy!!
Kommentera

Roberth: jag undrar också det...verkar ju inte sända nån kvartsfinal i allafall...visserligen lider inte jag då jag har canal + och tycker att dom är bra mycke bättre än tv4 faktiskt...trist men sant.
Kommentera

250kg kärlek: första avgörande matchen?? är inte det i morn?
Kommentera

Skidrow: Jo, men det finns makter eller pakter man inte styr över. Min gissning är att TV 4 sänder sin första match när det osar katt för Djurgårn...

Även om man sagt annat.
Kommentera

250kg kärlek: jo så är det nog
Kommentera

TV4 går in när det hela ska avgöras, man sänder hela finalserien...
Kommentera

SirPimme:

Tror du ja. Antagligen kommer dom visa kommentatorer som analyserar vad som händer, och visa 5 minuter av matcherna.. Dom kan ju inte lämna sitt vinnande koncept från hockeykväll. ;)
Kommentera

Dysso: He he... Kan vara så också...
Kommentera

Dysso: Det var ett jävla gnäll. Jag anser att TV4 drar sitt strå till stacken. Att vara utan tv- sändning? Bättre eller sämre?
Kommentera

250kg kärlek: tycker lika gärna att tv4 kan ge fan it...bara en jävla massa reklam
Kommentera

Skidrow: Okej....
Hos oss gäller fyran i alla fall. Med fru och ett barn inser man snabbt att kvaliteén styrs av vilka pengar som finns. Skulle aldrig falla mig in att visa något annat än Nicke och Nilla för min son en söndag morgon. Morgonprogrammen på TV4 ger så offantligt mycket mer än de övriga kanaler har att erbjuda. Då, kanske, får man köpa läget med reklam.
Dessutom verkar kanalen ha råd att sända merdelen av slutspelsmatcherna, till skillnad från övriga kanaler. Det duger åtminstone för mig.
Kommentera

250kg kärlek:

Fan vad du var känslig då! Får man inte kritisera program eller? Låter lite som om TV4 är en helig ko för din del...

Varför ska jag INTE säga vad jag tycker om hockeykväll? Det är sevärt, alltså ser jag det. Det kunde vara bättre, alltså säger jag det. Ser inte var problemet ligger.
Kommentera

250kg kärlek: jo visst förstår jag det ...medger att jag var för hård i mitt tidigare inlägg..ber om ursäkt...men tycker faktiskt att Canal + är proffsigare..och det ska dom ju också vara när man betalar så mycket pengar för att få tillgång till canalerna. Däremot kan man ju diskutera alla reklamavbrott och nyhetsuppehåll...det är ju dock inget mot NHL när man ser på det ...då är det ju 3 reklam pauser under varje period...sånt är trist och förstör speltempot en aning.
Kommentera

Dysso: Visst kan du kritisera. Inte tal om annat. Men man ska samtidigt veta vad TV4 åstadkommit.

Känslig jag? *rodnar*

Om inte fyran funnits ger jag mig fan på att vi fått se Makarov, Larionov och Fetisov i repris. Så visst har TV4 inneburit en hel del.
Kommentera

250kg kärlek: men att få se Makarov,Larionov oh gubbarna igen skulle inte jag tacka nej till...
Kommentera

Skidrow: Men inte 17 gånger på samma kväll, 365 dagar...
Kommentera

« · 225250