1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 18080 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Jensa inför matchen
Så här säger Jens Nielsen på Leksands Officiella:
"- Vi ska väl inte klaga direkt på tabelläget. Samtidigt känns det lite tråkigt att vi leder med så många poäng."

Käre Jens!
Det ändrar vi så gärna på vid 19-snåret i ishallen på onsdag ;-)
Kommentera

Intro!
Clintan med saftblandarna var ett klass! =)

Det kommer att bler en lång dag på jobbet!
Kommentera

Sv: Intro
Sven >>
"Skräckexemplet finns på Djurgårdens hemmamatcher och heter (kallas) Pajas-Peter."

Undrar om det inte var "Pajas-Peters" bror som försökte höja stämningen i Mora ;-)

Imorgon måste vi vinna, så man inte blir utmobbad på jobbet ;-)
Kommentera

Sv: Ljungby
what? Morgan är ju den klart bäste domaren i den här serien!
Jag tycker vi ska vara väldigt tacksamma att vi inte fick Sören *huh*
Kommentera

Ljungby
Nämen nä. Morgan Johansson ska dömma imorgon. Kan det bli värre?. Ja om Börje gör comback. Det skulle vara värre. Men å, pallar inte med en kass domare imorn!
Kommentera

Hm du menar "ordningsvakten" som stod mellan sittplats och ståplats. Har var där i träningsmatchen mot Mif..

På tal om Mif. det är nästan lika roligt när räliga malmö förlorar som när Rögle vinner. Nu är det ju givetvis roligare när Rbk vinner men en svidande förlust för Mif förgyller en hel kväll.

Jag ringde till kansliet i dag och bokade biljetter. Ni som inte har gjort det bör nog göra det snarast möljigt. För jag frågade om det blev över 4000 tusen så svarade hon att det nog blir fullt..

Oj oj oj vad man längtar tills imorgon... Vi ses och HÖRS imorn.
Kommentera

Sv: Leksand på radio
Det är bara att gå in på www.dalafm.com/hockey.htm
Dom börjar sändningen en halvtimma innan match.
Kom igen nu Leksand!!!!!
Kommentera

Fast Rögle hade ju Poppe med batikoverallen.
Är det någon som vet vart han tog vägen?
Kommentera

Leksand på radio
har hört att man skulle sända Leksand - Rögle på radio, live!
Stämmer detta?
Vilken kanal i så fall?
Det svider att inte kunna närvaro i morgon..., men ge gärnet nu!

Hej hå, hej hå...ja Leksand ska vi slå...

Vi ses i Leksand!
Kommentera

Introt kan jag inte kommentera, har ännu ej sett en hemmamatch denna säsong.
Hur ska stämningen livas upp ? Hur ska speakern vara ?
Jag föredrar lite lugnare speaker och pausunderhållning istället för en pajas som springer runt i hallen och minst 4 gånger per period skriker "Klappa i händerna, alla nu!"
Det är bara pinsamt och skrattretande, roar säkert alla upp till 10 år, men sen är det slut med det.
Skräckexemplet finns på Djurgårdens hemmamatcher och heter (kallas) Pajas-Peter.
Jämfört med honom säger jag bara, "Heja Bert !!"

I morgon rullar man mot ladan, säsongens första hemmamatch för min del.
"För Leksand ska vi slå"
Kommentera

E han kvar?
Troja Fjanten......hmm, kan inte annat än att hålla med sluta kommentera.......han verkar inte säga nått vettigt ändå!
Kommentera

Ser bra ut.
Kommentera

Sv: Lägg ner
Håller med, om inte Benny skärper till sig, så är det dags att släcka lampan för honom i detta forum!
Kommentera

Innan jag lägger ut omröstning om introt, så skulle det vara bra att sortera ut vilka alternativen är!
Som jag förstår saken är
alt. 1 Nuvarande intro,
alt. 2 Clintan och saftblandarna tillbaka
alt. 3 Clintan & saftisarna mixas med nuvarande intro...

OBS att detta bara blir en opinionsyttring. I själva verket är det ju inte vi som bestämmer i slutändan, fast en åsikt får man såklart ha och framföra!
Kommentera

Lägg ner
Håller fullständigt med Gasolin, låt fjanten leka i sin egen
sandlåda.
PS. Hoppas att många som möjligt kommer och stöttar
grabbarna mot Leksand i morgon, så kanske vi kan hämta
hem 3 points
Ha det bra
Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Lägg ner
sluta upp och kommentera den miffo-skadade trojanen,han kan hålla sig till tomtarnas egen hemsida.troja ljungby laget som aldrig går upp.
Kommentera

Sv: Vi var bäst och dommaren avgjorde
Bennyboy: DU kommer gratulera oss för den fina kämparseger imorrnkväll.. Så enkelt är det. Sen när ni möter Leksand ska jag skriva ett fint litet brev till er och berätta hur dåliga ni är!
Så enkelt är det!!
Kommentera

Var inte så säker på att det är jag som är trög.Vänta bara tills i morgon kväll.Då kan jag skriva inlägg har i eran gästbok och tala om att Troja ligger före er i seiren igen.Vem är det då¨som är trög?Vi möter Mörrum hemma och tar tre säkra poäng.Sen krossar vi Leksand borta på fredag och så viner vi lett mot Tranås på söndag.Nio poäng på tre matcher.Var blev ni av Rögel.
Jag tror ni igentligen vill vara i Sunnebohov i morgon.För vi ska börja med brudar som dansar och sånt på läktaren.Kolla rattarna, wohaho sådant har ni inte i Rögel.

Å han nummer 33 e kass.Vi ville inte ha honom kvar för han platsade inte i vårat lag.Så skrev jag att den ände ni hade som var bra var han nummer 14.alltså menade jag att vi ville ha honom men ingen annan i ert sopiga lag.
Benny da King
Kommentera

Personligen så tycker jag det är så jäkla tramsigt.. Hela hallen måste lysas upp.. inte bara där nere vid oss på ståplats vid ingångsmusiken.
Måste ta tag i det nu.. Jag tycker Bert Lundkvist är för tråkig som speaker..
Måste liva upp stämningen..
Och musiken är ju ett stort jäkla minus..
Nä, här måste hända något, lite mer spex..
Och HUR roligt är det för oss supporters att sitta och titta på en puckkastningstävling varje jäkla gång?

De är för fega som inte vågar ta tag i det och liva upp stämningen, kosta vad det vill men det sitter nog bara "pannben" i "spexstyrelsen"

Allt från mig!
Kommentera

Visst är det kul att minnas en massa,men varför inte göra ett nytt intro som känns lite mer aktuellt?
Ingen kan väl mena på fullaste allvar att Europe ska dammas av ???
När vi ändå gör ett nytt intro så är mitt förslag att vi byter ut speaker-Bert Lundkvist också !
Här behövs en nytändning och lite show !
Kommentera

Jag tycker pesonligen att det gamla hederliga introt med The Final Countdown är det bästa någonsin. Okej, Clintan-introt var också bra, men ack så segt! Ett intro ska inte hålla på i fem evigheter innan spelarna kommer in på isen.. men när de verkligen kommer in, då ska hela hallen explodera i ett enda stort jubel. Och en massa konfetti ska kastas och, och...:-)
Kommentera

Ja, Patrik nu har ni ju världens chans att visa var skåprt skall stå.Byt intro och för allt i världen byt ut musiken i perioderna.Med tanke på att detta är en av säsongens största publikmatcher har ni ju chansen att vinna mångas hjärta.
Kommentera

Sv: Fullt hus
Mygel, du har helt rätt.. måste skapa en bra stämning på ståplats så att de kommer tillbaka..
Kommentera

...
Vi SKA vinna, vinna denna matchen, vinna här på läktar´n, vi e AIA!!!!!

Kom igen nu RÖGLE!! Mot seger ska vi gå, na nananana
Kommentera

Låter som en jättebra tanke.
Ska fixa något under dagen om jag hinner.
Kommentera

Amen snälla !!!!

Gå in och titta vem som rädda er förra året Kålla poäng ligan i "troja" Så får du se vem som ägde Det är den dära 33 Hermansson sicken king han är :::::

Synd troja att vi inte kan mötas i super allsvenskan era j-la svin från småland
Kommentera

Låter bra, tillbaka med saftblandare och Clintan, ut med fyrverkerierna och techno.
Kanske dags för en liten omröstning här på RFN, kunde de bytas tröjor kan de väl bytas intro.
Kommentera

Sv: Malmö
Ja, det kan bli roliga matcher mellan MIF och möörumm i kvalserien *ROTFL*...nää!!
Vet det...;-)

På onsdag pojkar och flickor, på onsdag...
Kommentera

Sv: Malmö
Malmö ska bli roligt att ha i kvalserien, men röögle......nää!!
Tror inte det....
Kommentera

Fullt hus
Jaha pågar då är det snart dags. Ladan kommer antagligen att fyllas för första gången på flera år nu på onsdag, det får vi väl hoppas på iallafall. Det är ju helt klart en asrolig grej, men jag vill nu o här oxå ge en uppmaning till oss i klacken. När det nu kommer att komma så mycket folk till ladan (antagligen en hel del folk som inte har varit där på ett bra tag) så är det upp till oss att skapa en stämning som gör att vi kan hålla kvar dessa människor så att de kommer igen. Med detta menar jag att på onsdag så måste vi hålla igång konstant, oavsett hur det går på isen. Bättre skyltfönster än denna dag kommer inte Rögle att få på ett bra tag. På onsdag så spelas det inga större matcher i andra sporter runtom i Sverige, så jag skulle nog sätta en slant på att TV även kommer att vara där o filma. Det gäller nu att AIA visar sig så som det tidigare varit känt runtom i Sverige som, en Sveriges absolut bästa o roligaste klackar. Det är dags att tvätta bort stämplen som bråkmakare o medgångs supportrar. Om vi bara kan locka tillbaka en del av de som kommer att komma på onsdag så kommer det att vara ett enormt framsteg för stämningen i hallen (det är lite roligare med över 2000 pers i hallen än att ligga på Troja nivå typ 1400 lr så). Så kom igen nu alla ni som ska stå i klacken o SJUNG nu hela matchen, oavsett om Rögle ligger under eller inte, Leksand är trots allt ett bättre lag än oss inget snack om saken.
För att hjälpa till det lilla man kan här över nätet så tycker jag att det skulle vara kul om folk kunde lära sig alla de sånger/ramsor som finns i vår repetoar. Jag föreslår därför att folk här inne skriver in de ramsor de kan så att nya o gamla klack medlemmar kan fräscha upp minnena. Här kommer därför en sång som det var ett tag sen iallafall jag hörde:
"Vi älskar Rögle,
grönvita Rögle,
I VÅRAN HJÄRTAN,
finns bara Rögle,
I MED O MOTGÅNG,
finns bara Rögle,
RBK ska aldrig dö,
na na na....."
Kommentera

Intro
Hej !
Håller helt o hållet med Mygel!
Kunde inte skrivit det bättre.....
"Apropå introt så är jag fortfarande helt inne på att de ska fixa saftblandarna. De är j-vligt coola o e faktiskt kult, eller hur? Sen om de hade tagit in det gamla fina introt med Clintan/Billy Idol så hade absolut inte jag klagat iallafall. Det är det bästa introt de någonsin haft i ladan"

/Najots
Kommentera

Sv: IRST
Kul att någon för IRST på tal. Själv har jag inte hunnit fixa biffen denna vecka, eftersom referat och en del annat har fått prioriteras. Som Jonas säger, så går det fler tåg med såväl Mörrum och Troja.
Det är inte heller alldeles spikat att det bara är en tävlande per klubb, så när vi gått varvet runt kan det bli läge för fler tävlande.
Kanske t.o.m. någon miffare när vi möts i kvalserien :-)))
Kommentera

Malmö
Man blir så jävla lycklig när Malmö förlorar.Får väl hoppas att både RBK och Malmö kommer tilll kvalserien,då får dom se vem som är det bästa laget.
Kommentera

Sv: Hammess-klackens bekymmer
Det har sagts förut, men Halmstads fans verkar behöva upprepade påminnelser.
Hur var det nu i Jonstorp förra säsongen?
Skenhelighet är ingen bristvara i Halmstad, vad det verkar.
Kommentera

Sv: Hammess-klackens bekymmer
Måhända är dom lite ringrostiga men dom slår inte sönder stolar och inredning och slänger ut på isen i motgång( Hammers-Rögle 5-1) och inte hånar dom en speaker och visar honom fingret när han ber om ordning efter att det slängts in RAKBLAD på isen villket föresten alldrig en Hammersklack skulle få för sig att göra, lite klantiga och nybörjaraktiga kanske MEN sportsliga ut i fingerspetsarna och det mina damer och herrar det kommer inte Rögleklacken i närheten av ialla fall inte av det dom visade i Halmstad.
Kommentera

Sv: Jippi MIF Sist!!
Percys köbekagor börjar bli gamla.
Kommentera

Jippi MIF Sist!!
Rögle på g
Match mot Leksand på onsdag
och bäst av allt Malmö ligger SIST!!!

Kan det bli bättre....
Kommentera

Sv: IRST
Inte denna gången Mygel, men det kommer.
Alla kommer att få sin chans i IRST, men eftersom vi ska möta tomtarna tre gånger till i denna serien så är det ingen "danger on the roof" om det inte hinns med i första matchen.
Kommentera

IRST
Fick tomtarna inte göra något IRST-test??

Apropå introt så är jag fortfarande helt inne på att de ska fixa saftblandarna. De är j-vligt coola o e faktiskt kult, eller hur? Sen om de hade tagit in det gamla fina introt med Clintan/Billy Idol så hade absolut inte jag klagat iallafall. Det är det bästa introt de någonsin haft i ladan :)
Kommentera

Lille Benny da King >>

Du är bara såååååååå avundsjuk att Troja inte har spelare som Herman och Hansson.
Det är riktigt roande att sitta o lästa alla dina patetsika inlägg, det tyder bara på en låg intelligenskvot.
Kommentera

Inramning
Äntligen en fullsatt match !Det var längesedan !
Är det inte fler än jag som reagerat på den pissiga ingångsmusiken ? Är det nå´n jävla technoklubb eller är det en hockeyarena ?
Fimpa nuvarande intro och ta in något nytt !
Kommentera

400 ståplats kvar...
Det fanns endats 400 ståplats biljetter kvar innan idag till Leksands matchen!! (hur många sitplats som finns vet jag ej)

Räkna med bra tryck!!
Kommentera

Sv: Bussar
Ja jag menar den, den sista bussen går dock från ishallen 18:47, och du kan åka från sationen antligen 17:35, 18:05 eller 18:35

du kan säkert lifta med någon från matchen till sationen..
Kommentera

Du menar bussen till Kulltorp? Den går väl inte sent? Sen när man ska hema alltså
Kommentera

Lokalbuss nr.3 går från staionen till ishallen, kolla tider på Skånetrafikens hemsida.
Kommentera

Bussar
Är det någon som vet om det fortfarande går bussar mellan hallen o stationen på matchdagen?? Vilka tider isåfall?
Kommentera

RÖGLE VS LEKSAND!
RÖGLE - leksand - 2 -1 ?
Försat målet vinner!
Kommentera

Benny skrev: "Som han tjocke nummer 33 som inte platsade i Troja efter förra året.han hamnade hos er."

Benny, din lille tomte..
Påstår du att han inte var bra hos er innan han flytta tillbaka hit?!??!!??
Då lär ju du vara en 10 åring som behöver hjälp med att skriva ner allt skit du kommer på..

Älska RÖGLE!!!!
Kommentera

Hammess-klackens bekymmer
Kolla in detta utdrag från hammess supportrars gästbok...

"Trummisarna sköter sig bra, det är inte lätt att hålla takt, sjunga och titta på hockey samtidigt. Ibland hamnar de i otakt, och då är det bara att byta ramsa"

Kam inte gå och tugga tuggummi på samma gång *lol*
Kommentera

Var inte så säker på det, Mygel. Jag har träffat en och annan Tomte i mina dagar och jag måste säga att den kvot som visar hur snabbtänkt folk är, inte är hög hos så många av dem.
Benny är säkert en gullig liten gosse som har tillgång till internet i den moderna skolan. I bland kanske någon ung, söt liten småländska hjälper honom göra ett juste inlägg.
För övrigt kan vi väl bara konstatera att det känns skönt att vara grön/vit just nu. Hemredsan gick oerhört lätt i går.
Kommentera

« · 18080 · »