1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 18344 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Morgan
Lite trist att Rögle inte fick chansen att spela om poängen.Morgan hade inte en av sina bättre dagar idag heller!Tranås ska få sota för det här på fredag!För övrigt så var det jäkligt bra tryck i klacken idag.Kan man hoppas på 2000 på söndag?!Imed och motgång finns bara Rögle.
Kommentera

Morgan
Så här är det.Benny da King heter egentligen Morgan Johansson det syns lång väg.Syn att en person skall förstöra en efterlängtad match på det viset.På tal om gamla intro så var väl inte Billy Idols maxiversion av "To be a lover" helt fel.
Kommentera

domare!
Fan, har alla domare nåt i mot Rögle eller??????? Så fort rögle bara petar lite på motståndare så åker dom ut!! =(
Inte alla utvisningarna kanske, men nästan!!!
Kommentera

RBK leder!!
1-0!! Pelle (4.44)
Dromstart!!
Kommentera

Sv: Intro
Hoppas du går i skolan för att lära dej att stava.Som du uttrycker dej nu blir du inget annat än ett stort skämt !

Zoid, varför inte göra ett nytt försök med eget intro ?
Kommentera

sjöberg
HEJA SJÖBERG
Kommentera

Snälla Benny ge dig. Och sen så skriv inte Rögel. För "vi" heter Rögle.In och kladda i Trojsa´s(!) gästbok.

Så kommer vi alla till hallen med friska och skrikglada halsar.

VI ska vinna, vinna denna matchen.....
Kommentera

Nu ska jag gå hem från skolan så jag hinner inte besvara riktigt som jag vill.Men vänta till i morgon.Då ska jag skriva till dig soid.Jag tycker du är taskig som skickar mitt brev till internet det var faktiskt till dig.
i morgon när troja ligger långt för rögel i tabellen ska jag skriva och så kan vi se vilket lag som är bäst och som går till elitserien.
Benny Da King
Kommentera

Ursäkta att jag skrev som Benny i mitt senaste inlägg men Benny skickade ett kul brev till mig precis. Det lyder så som följer:

"du är knäp 01-10-17 14:53
hur kan man bo i malmö och hejja på Rögle?du måste vara knäpp som alla andra röglare
Benny Da King"
Ja du Benny. Livet är kompliserat i bland. Kan tyvärr inte svara på alla dessa existensiella frågor.
Ledsen!
Kommentera

E ente de ten låt för ett Stockholmslag egentligen?
Det är sant det var bättre förr!
Hoppas på en ny hockeyfeber i Ängelholm!
Kommentera

Jag tycker att de gamla introt med Europe och final countdown var ruggit bra, men det kanske är för att man förknippar det med gamla tiden när det alltid var makalös stämning och alltid mycket folk på ståplats!
Kommentera

Benny dåre de kinky alltså!
Kommentera

Har ni ingen egen gästbok där du och dina likar kan skriva ert skit?
Kommentera

Man får tycka negativa saker också. Pass bara upp så inte Ebbe-lille ser dig.
Kommentera

NEEEEEJJ!!!!
Trötta mig liiite till snälla!
Jörgen e en otroligt duktig låtskrivare. Han kan säkert göra en NY låt. Man behöver inte ha ett jättestort RÖGLE-hjärta för att skriva bra musik, eller hur?
Bara för han har skrivit några discopoplåtar betyder det inte att han ENBART kan skriva sånna låtar. Han kan nog rocka till det om han vill!
Tråkigt att man bara får tycka positiva saker här.
Som i Sovjet på den gamla dåliga tiden ungefär, eller?
Kommentera

Ni kan inget om spelare.han Roger jönsson fick inte vara med fast han var så bra att han leder nästan poöängligan nu.men han nummer 33 i rögle platsade inte i troja han ville ni ha fast han inte platsade hos oss.alltså blir Troja före Rögle i tabellen för troja har bättre spelare.och i kväll skiljjer det tre poäng när rögle förlorat mot leksand och stora starka super troja vunnit tre poäng och gått till superallsvenskan nästa år.
Kommentera

Klart du får ha synpunkter. Det har jag också - som att jag tycker du ska dra.
Varför föra fram dina åsikter här när du uppmanar andra att ringa till Rögle...
Kommentera

Det känns som om du pissar imotvind, Ebbe lille. Om du inte tycker att diskussionen leder någonvart bgriper jag inte varför du besöker denna sida ?

Ps.Roger Jönsson ligger tvåa i poängligan för allsvenskan södra, men platsade inte i Rögle ???
Kommentera

Gör det något att jag har synpunkter eller??

Alla har väll rätt att säga vad de tycker!!
Kommentera

Sv: Matcharrangemanget
Ebbe:
Med det resonemanget borde du stänga truten och dra! Är du kanske polare med Benny Dumbom?
Kommentera

För att vi ska få tiden att gå till nästa match...
Kommentera

Visst är det bra med diskusioner här men vad leder det till??
Kommentera

För helvitte, Ebbe.
Först ska du strypa debatten - sedan är du den förste att han synpunkter.
Sncka om att tala med kluven näsa, eller vad det heter....
Kommentera

Håller fullkomligt med !
Det känns som detta är hela idén med en gästbok ?
Kommentera

Vi ska väll endå inte ha ett intro med Britney Spears, om han mixar ihop något blir det säkert något med techno eller nåt liknande, om han inte har stort Rögle hjärta, men avd jag vet har han inte det...
Kommentera

Ebbe:
Ska vi strypa all diskussion om saker som rör Rögle kan vi lika gärna lägga ner det här forumet.
Synpunkter på spel och lag: ring Mats Lööv.
Synpunkter på arrangemang: ring Håkan Eriksson.
Synpunkter på ekonomi: ring Lennart Nordstrand.
Synpunkter på funktionärer: ring Rally-Roger.
Synpunkter på biljettpriser: ring kansliet.

Glöm det. Här försöker vi köra en öppen debatt och vi tillåter en hel del. Så länge det inte går över gränsen och så länge det inte är ständig reklam för andra sidor tycker jag det ör ok.
Synpunkter på mitt inlägg: ring webmaster.
Kommentera

Jörgen Elofsson,med andra ord Shane !
Tror inte killen är intresserad av hockey, men som gammal hårdrockare borde han kunna snickra ihop ett fett program !

Nordstrand i fågeldräkt var förvisso ett skämt, men lite allvar ser man i det om man tänker till............
Kommentera

OK, det är svårt att utläsa attityd i text.
Nå väl.
Jo det är nog sant att det skulle vara svårt med rättigheterna och kanske är ingen intresserad av Hasse A och Local Crew. Tänkte bara att de endast finns på vinyl.
Nytt intro hade behövts.
AIA och supporterklubben borde vara med och bestäma om sånt!
Varför inte fråga en gammal Ängelholmare som Jörgen Elofsson. Har han skrivit världshits till Brittney Spears och andra kan han väl skriva ett intro till RÖGLE?
Vet inte om han e vidare hockeyintresserad förstås.

Nordstrand varianten hade funkat lätt!
Ha Ha ha ....
Kommentera

Nordstrand i gripendräkt??

Ja, sanolikheten att det kommer att hända är nog inte så himla stor...
Kommentera

Intro
RBK hade ett Lenny Krawitz stuk för någon säsong sedan,
jag tyckte det var coolt.
Någon annan som delar min uppfattning??.
Så önskar jag grabbarna lycka till i Kväll mot Knäckebrödslaget,
hoppas dom är lika sköra som namnet.
17ts17
Jan-Åke
Kommentera

Inte ett dugg agressiv........bara ärlig !
Menade du en platta med samlade intron,tror jag det blir besvärligt med diverse rättigheter till låtar osv.Man kanske skall lägga upp dom som nedladdningsbara filer på hemsidan istället ?
Annars tycker jag ett helt nytt intro vore det mest riktiga.Det dom envisas med idag gjordes ju till förra säsongen.
Varför inte Nordstrand iförd gripendräkt till tonerna av Muckartwist ??
Kommentera

Matcharrangemanget
Ett tips till alla ni som har förslag, klagomål mm angående Rögles Matcharrangemanget, ni ska ta kontakt med Håkan Eriksson, det är han som har ansvaret för det.

Så istället för att skriva en massa klag meddelande här, gå till den ansvarige DIREKT!!
Kommentera

Oops! Fan va du var aggresiv Killerbob.
Inget personligt hoppas jag.
Jo, den är rätt kass men den kändes rätt ok då!
Ingen remix av intron men en samling kanske.
Fast det är klart, det kanske inte är nått av det där som håller trotts allt.
Skit i det. Nu e de matchen som gäller!!
Fullsatt i kväll?
Kommentera

Snart
Bara 3 timmar kvar innan man hoppar på tåget till min kära hemstad. Vilken nostalgi trip det kommer att bli!!!!!! Hoppas att styrelsen o övriga ute i isladan har dukat upp till en rejäl fest. Lite överraskningar hade inte skadat. Kanske man skulle lägga in lite nostalgi grejer som t ex att Håkan Persson får komma in i en paus o skjuta ett skott lr liknande. J-vlar vad denna dag kan gå långsamt. Vi ses alla :)
Kommentera

Ja, Zoid tyvärr kommer vi ihåg ditt fatala försök till intro !
En remix på gamla intron låter som katastrof !
Kommentera

Nån som minns introt som spelades på de allsvenska matcherna 1989? För länge sen kanske?

Fan! Det var ju jag som skrev den låten!!!! he he ...
Den blev gammal fort! : )

Introt var komponerat speciellt till RBK.
Ingen mix av andra låtar utan en helt ny låt.
Det var skoj faktiskt!
Skulle vara kul om man satt ihop en CD med samtliga RÖGLE-låtar. Hasse A, Local Crew (hip hockey låten), mitt intro inkl några andra klassiska intron och varför inte en ny RÖGLE låt?
Pengarna skulle gå till ungdomssektionen.
Vad tror ni?

; )
Kommentera

Håller med att det borde läggas ut en undersökning om vad vi på läktaren vill ha för into men även vilken pausunderhållning vi tycker är bra. Jag är övertygad om det finns många goda förslag som är bra som inte kommer fram.
Positivt i år är att man har lyckats hitta ungdomarna igen, stiligt.
Tycker i och för sig det är bra med puckkastningen då behålling av den försäljningen går tillbaka till ungdomarna.
Fram med förslagslådan, det kostar inte så mycket.
Kommentera

Sv: Rögle - Leksand
Ge dig nån gång Benny...
Kommentera

Sv: Rögle - Leksand
hahahahahaha
Tror ni ja.kommer det tillräkligt många folk på matschen kanske ni får ihop pengar så ni kan köpa ett hockylag.i kväll ligger ni efter troja i serien igen sen kommer ni aldrig ikapp oss igen.
Kommentera

Rögle - Leksand
De som inte är så värst intresserade av Rögle har frågat mig om det finns biljetter kvar, när matchen börjar etc etc..

Det är en såån underbar stäming i hela Ängelholm idag!!!!

FÖR LEKSAND SKA VI SLÅ!!!!
Kommentera

helvete
missar man höstensmatch i dag på grund av körtel feber!

eller kan man någon som vet något om den förbskade sjukdokmen'!
Kommentera

Joinzzon >>
Det är väl det enda minnet man kan skratta åt från den matchen.
När killen med micken bad den övriga publiken att applådera klacken för att den skapade sådan eminent stämning. :-)
Kraven kan inte vara höga i maslandet.

Om 5,5 timmar börjar färden mot ladan.
*För Leksand ska vi slå"
Kommentera

Sv: Intro!
Jag håller med om att ta tillbaka Clintan exakt som det var känns lite fel (även om det hade varit kul mot just Leksand, eftersom det var just mot dem de började). Man skulle istället kanske försöka hitta andra melodier men med samma grundtanke som i Clintan-introt. Tanken där var ju att bortalaget först åkte in under dyster o lite förnedrande musik, sen byggs stämningen upp, upp mer, saftblandarna kör igång o förvarnar att snart kommer det bästa o sen, sen...... exploderar hallen. Detta var en härlig upplevelse o jag lovar att de flesta var i extas när väl Rögle äntrade isen. Så det är bara att ta tag i det. Först o främst så måste saftblandarna fixas. Dessa passar in i alla intron, då de är enormt effektfulla. Faktum var att jag tyckte att det enda som var bra med Sunnerbohov i Ljungby, var just deras saftblandare. Det gör faktiskt fruktansvärt mycket i ett intro.
Kommentera

Längtar!!!
Fan va man längtar.......... Lutar tydligen åt fullt!! Är ju kanon,tror faktiskt att det finns nån tvkanal som är där o filmar faktiskt........ Nu ska det inte va tyst en enda sekund under matchen!!! Vi ska sjunga Rögle till seger blir det tyst så är det ju bara att dra igång RBK NANANANANA.......... Den är ju bra att "hetsa" sittplats med också så at dom är med också. Ska bli skoj att se Jensa Nielsen också bara han inte är för bra. NU GÄLLER DET RÖGLE... MAKE US PROUD!!!!!!
Kommentera

Ibland när jag känner för att drömma mig tillbaks till de underbara Elitserieåren slänger jag in CDn med filmmusiken från "Den Gode den onde den fule" trycker på play, blundar och kan se framför mig en fullsatt hall. Motståndarna har precis kommit in och cirklar runt på isen. AIA akompanjerar Clintan med "Heja heja RBK" och det är en fantastisk känsla... Sen tar låten slut och man vips är man tillbaka på 2001 och Rögle är tyvärr inte i Elitserien. Men under de ynka 2:42 som låten varar är man på elitseriematch och allt är frid och fröjd!

Detta är största anledning till att jag INTE tycker att man ska plocka tillbaka Clintan-introt. Det skulle förta det magiska som vilar över den. Då skulle den inte vara lika starkt förknippad med de härliga Elitserieåren som den är nu.
Kommentera

Sv: Hammess-klackens bekymmer
Sorry, kan inte hjälpa detta men det var inte jag som började ;-)
Du var där, säger du. Men ändå inte, eftersom du hävdar att Halmstad inte mötte Jonstorp förra säsongen. Redan här har du tappat bort mig totalt. Tydligen dig själv också (ge fan i farsans spritskåp) eftersom något jäkla lag från Halmstad, som kallar sig "Hämmes", spelade 3-3 mot Jonstorp, i Jonstorp förra säsongen. Gamle (nåja) Röglebacken Niklas Gullerstedt kvitterade två gånger i sista perioden och de tillresta s.k. supportrarna från Halmstad svinade sig kungligt i och omkring ishallen.
Du är hellre skenhelig än obotad dum, säger du. För det första vet du inte vad skenhelig betyder och för det andra får du gärna förklara hur man är om man är obotad dum. Motsatsen till "behandlad smart" kanske? Förklara då gärna vad det innebär också.
Vad du tillhör eller inte tillhör, eller vad du har för anledning att gå på hockey skiter jag tonvis på.
skäret - ljuset är tänt, men där är ingen hemma.
Kommentera

Hallå Einstein!....jag var inte på någon match mellan Jonstorp-Halmstad förra säsongen så jag vet inte om där hände något....MEN där spelades en seriematch 2000-10-28 som slutade 3-3. Mig veteligen så är det förra säsongen, nämligen säsongen 2000/2001. Kom tillbaka mer påläst nästa gång!!!!!
Kommentera

Så här tycker jag angående intro:

Clintan introt var väldigt speciellt, riktigt bra. Men jag är ändå tveksam till att plocka tillbaks det. Nutid är nutid och förr är förr. Men om Rögle går upp igen tycker jag att man ska ta tillbaks det för att väcka nostalgin till liv.

Sirenerna: På med dem!
Kommentera

Ja hur var det nu ? vad hände i Jonstorp ? Jag var också där och kommer ihåg precis vad som hände och hur, men det gör tydligen inte du för då hade du för det första kommit ihåg att dom inte möttes förra sesongen, det säger resten om ditt minne Vad det beträffar skenheligheten är jag hellre det än obotad dum, och jag tillhör inte Hammersklacken och jag går på hockey för att njuta av spelet och inget annat.
Kommentera

Senaste mötet
Rögle-Leksand, hösten -95. Slutresultat 1-1. Pelle kvitterar med en hård isare i tredje perioden som går in via stolpen.
Minns det som i går och ser gärna att historien upprepar sig, fast det får gärna bli en segerpuck denna gången ;-)
Kommentera

« · 18344 · »