1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 385476 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Tommy Sandlin som tranare ??
Om nu Matte Waltin skulle lamna/sparkas efter denna sasongen sa tycker jag att Tommy Sandlin borde kontaktas. Han tranar nat div.1 lag nufortiden och ar sugen pa att trana lag hogre upp igen. Forr sade han ju alltid hur imponerad han var av Rogles fantastiskt offensiva spelstil, samma hockey som han foresprakar... Vad tycker resten har inne pa forumet, Mygel och andra "tankare". Kan inte han gora nat stort av ett lag som RBK ???
Kommentera

Sv: Ängelholms ishall har alltid rockat
gasolin: Åh, där snackar vi lyx. Ett ar värdens bästa band på helig mark. Men eftersom man bara var dryga 5 år då, är det ju förståligt att man missade det. Nästa är är det 20 år sen. En repris då?
Kommentera

Sv: Sluta klaga på domaren,,,
Alltid där: ja den ska ja ta med mig o läsa på bussen;) hehe ha D fint/fille
Kommentera

fillart12: Vi ses i Växjö, ta med regeboken.
Karlsson va inte bra men han hade ett rätt i varje fall.
Kommentera

Alltid där: oki Janne jag tar tillbaka det då om du slått upp det men ha D fint. förresten ska du till växjö?
Kommentera

Alltid där: Tack för detta då är det ju så att Karlsson kunde lite om regelboken iallafall.
Kommentera

fillart12: Nu va Karlsson inte värden bästa Karlsson men vad gäller straffen så kunde han regelboken, det är endast om buren flyttas när laget har tagit ut målvakten som det ska dömmas mål.
554b) ? Avsiktligt flytta målburen
a) En spelare eller målvakt som avsiktligt flyttar målburen från sin normala position skall ådömas: -Mindre straffet
b) Om det händer under matchens två sista minuter eller någon gång under overtime skall domaren tilldöma det icke felande laget ett: -Straffslag
c) Om en spelare eller målvakt avsiktligt flyttar målburen från sin normala position när en motståndare med pucken under kontroll inte har någon motståndare mellan sig och målet, och har en klar målchans, skall domaren tilldöma det icke felande laget ett: -Straffslag
d) Om, när målvakten tagits av banan, en spelare i hans lag flyttar målburen från sin normala position skall domaren tilldöma det icke felande laget: -Mål
Kommentera

Patrik: Okej, personangrepp är det minsta han ska ha! Du skulle sett..
Ne bara hans fel va det inte, men han var usel.

Gött på fredag iallafall! ses!

Såg inte att det var 24 platser kvar.. kanske inte var uppdaterat när jag började skriva mitt.. men nu vet jag..
trevlig kväll så ses vi på fredag!
Kommentera

Låt fredag bli en fest oavsett
Precis som Tuborg skriver får vi väl räkna med att resultatet på fredag kan bli lite hur som helst. Men låt oss inte bli tråkiga AIA på fredag ifall saker och ting går oss emot. Utan låt oss istället visa att oavsett hur det går på isen så följer och stöttar vi Rögle i alla lägen.

Inget jävla 'Avgå, Waltin' som inte tillför nåt eller 'Ni kan dra åt helvete' och andra fattiga snorunge/MIFinspirerade sånger. Nä, visa istället vilka som är bäst på läktaren, vilka som står upp för sitt lag i med- OCH motgång. Gnälla kan vi göra en annan dag.

Men om Rögle förlorar stort då frågar ni??
På fredag - so what?! VI ÄLSKAR RÖGLE!!!

(Och vem vet, kanske blir det storvinst rentav...?)
Kommentera

Sv: Ny taktik
Mygel: det har det varigt länge o vem vill se rögle just
nu inte många tror ja o inte ja heller det e pinsamt
dekalen e av på bilen
Kommentera

Ny taktik
Nu är det mer eller mindre definitivt kört med playoff platsen. Dags att ändra taktik nu och försöka undvika kval. Förhoppningsvis kan herrarna och damen i styrelsen få ihop budgeten så att vi kan göra ett nytt försök nästa år.
Försök få med vänner och bekanta nu under resterande matcher så att klubben får in lite cash. Kanske snart dags för det som JPP benämnde som "Ängla-uppror"?
Kommentera

Växjö krossar oss!!!
Detta är helt otroligt! Det finns inte ord för denna fruktansvärda säsong.
Det kommer att bli storstryk på fredag. Hoppas alla intalar sig detta faktum redan nu så att ni inte blir allför besvikna, det är bara att hoppas det blir vinst på läktaren och det blir det är man ganska säker på.
Som sagt, PO kan vi redan nu glömma!
Pessimistisk?
Nej men realist.
Kom igen nu Rögle!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Vulkanutbrottet närmar sig
Det finns fortfarande 24 platser kvar på bussarna vi låter anmälningstiden rulla på i morgon oxå.
Finns det någon som inte ska åka så avboka din plats via telefonnummret.
Kommentera

sv
hur var matchen då hur kan man bara få tv poäng mot troja
e inte denna säsong slut snart fan va dom e dåliga
Kommentera

jaha, hmm.. fan vad synd att man inte kan vinna, man skapar ju verkligen chanser..

Wågström är verkligen en förstärkning, det måste ni väl hålla med om?

Tycker synd om forsberg att han inte fick sätta dit pucken när han väl hade chansen=(=(..

De ee bara att kämpa på, så tror jag att det kanske kan vända..

För det saknas ju knappast målchanser, men man får inte bjuda till som rögle gjorde ibland..
Kommentera

P: jag undrar varför inte en "elitdomare" kan den reglen att om målburen flyttas med mindre en två min kvar så ska det vara MÅL! INTE NÅTT J*VLA STRAFFSLAG..man blir förbannad men matchen skulle avgjorts tidigare/alla till växjö=)/fille
Kommentera

HasseT: Lugna ner dej lite nu! Ditt borttagna inlägg innehöll personangrepp. Det är inte tillåtet, och om du inte begriper det själv, så måste andra tydligen berätta det för dej.
Kommentera

HasseT: Det står ju faktiskt 24 platser kvar i bussen, Hasse
Kommentera

Ursäkta men, vem tog bort min inlägg. Det var väl det intressantaste samtalämnet efter denna match!?
Och samtalämnen behöver vi här!
Kommentera

Mr Multivitamin: Jo men det kunde blivit vinst med ett mål iallafall om inte den jäveln fått bestämma ..
Men visst spelade dom ritkigt uselt.. bara av spelet blir man förbannad.

Men, jag säger men, spelet såg faktiskt riktigt bra ut de första 6 minuterna, och delar av andra och tredje(!).

Belix: fullsatt nu eller?? i bussen alltså.
Kommentera

Sv: Det blandas friskt
The Punisher: Njae kvällen gick väl mer i "De sista ljuva åren"´s tecken....
Kommentera

Sluta klaga på domaren,,,
Slår man inte Troja klart på hemmais, är det min själ något annat än domaren det är fel på! Den här fågeln kommer aldrig att lyfta. Sanna mina ord. Använd flyttlådorna nu!
Kommentera

gasolin: tjeeeenare....antar du har inget bättre för dig?????
Kommentera

The Punisher: Gissa vem som var där o kolla med folköl i kroppen????
Kommentera

SMS
SMSen funkar inte för tillfället. Vi gör försök med att komma in hela tiden.

/ Speaker båset
Kommentera

Troja!
Drar ut till hallen snart.

Vi ses där..

Alla till växjö!!
Kommentera

aiastellan:
Näe, jag retar mig inte på stavelser, grammatik eller ordföljd. Då hade jag inte varit här över huvud taget. Men som tidigare påtalats bör man bara skrika när man verkligen vill ge extra tyngd åt ett ord eller en mening.
Vistas du i rum där det finns personer som gormar fram meningarna, eller går du därifrån, eller kanske du ber dom dämpa sig en smula?

Krossa tomtarna!
Kommentera

En ren ordningsfråga direkta frågor om ni är anmälda eller ej maila mig dom det är inget vi behöver ta i gästboken
Kommentera

Belix: Kan någon se om jag blev anmäld innan?? vet inte om jag gjorde rätt asså..
Kommentera

Sv: Litet påpekande
Patrik, snabb som vanligt.
Med besvikelse syftade jag på kvällens drabbning.

Japp, ses på chatten!
Kommentera

havsmussla: 5 bussar med totalt 288 platser
Kommentera

Belix: har många bussar är bokade?
Kommentera

Sv: Litet påpekande
exil-rögleit: Okej, vi skall inte göra dej besviken ikväll, så därför är nästa J18 uppdaterad nu!
Ses på chatten
Kommentera

Litet påpekande
Till herrar moderatorer med mandat att ändra på sidan. J18:s kommande matcher känns lite inaktuella.

Snälla, snälla... ingen ny besvikelse ikväll!!
Kommentera

Belix: ...och eftersom jag inte har möjlighet att åka ner till Ä-holm idag, så ringer Belix till mej i periodpauserna, så att jag kan uppdatera aktuell siffra i räknaren.
Skulle det mot förmodan finnas platser kvar efter matchen, så får det bli i turordning efter när mailen till Belix har skickats!
Kommentera

Vulkanutbrottet närmar sig
Platserna rasar iväg nu och efter matchen i kväll lär det förhoppningsvis vara fullspikat på bussarna. Jag kör till ishallen vid 17,30 och därefter är det dom i ishallen som har chansen att anmäla sig först. Kan jag fyller jag bussarna i ishallen och då har dom som anmält sig efter 17,30 försatt sin chans att åka med i bussarna.
Kommentera

The Punisher:
De glada spelevinkarna i Hökvind är 'still going strong'.
Ikväll kommer också gnagargossarna bli överraskade. 'Born to lose, live to win' blir en bra paroll för kvällens projekt - tackar för den.
Kommentera

The Punisher: För övrigt skulle det naturligtvis stå "var några". Som jag kan skriva....
Kommentera

metal guru: Åh, gamla Hawkwind! Det vara någa år sen...

Är det möjligen "Born to lose, live to win" som gäller ikväll?
Kommentera

The Punisher:
Sjusst! Visste du att Motorhead i original spelades med fiol(!)
Kommentera

komigen nu alla till lekers
Kommentera

F*n va kul det kommer att bli i Växjö!
Heja heja heja RBK!

Banka skiten ur Troja ikväll=)

GRÖNT O VITT
Kommentera

metal guru: aiastellan börjar dra sig åt det hållet nu, och jag tror nog snart han når upp till Motörheads frontmans klass. Men för att se att Lemmys osaliga ande redan har spritt sitt budskap i Ängelholms Ishall, kolla länken...
Kommentera

Anmäl er nu medans platser finnes !
Jag har nämligen ca 30 namn som ska skrivas in ikväll (29)
Alltså inte många platser kvar !

Min vision om vulkanen slog in ELLER HUR MYGEL ?
Kommentera

Mygel: Jan-Erling sluta skrika då... Rakt in genom och ut !
Ser dig inte på anmälningslistan Micke R har du inte kunnat fått ledigt ?
Jag som skulle bjuda på BIIR och allt...
Kommentera

aiastellan: Precis som metalguru säger så uppfattas VERSALER som om någon skriker, vilket kan vara ganska irriterande att läsa hela tiden. Inte så kul om den person som man diskuterar med står och skriker en rakt in i örat.
Kommentera

aiastellan:
Om du kan göra en metallbit som Lemmys osaliga ande vilar över, så önskar jag mig den. Annars luktar väl mest mitt namn tuggummi-glam, som kanske inte representerar min musikaliska hemvisst så värstans bra.
Kommentera

Varför inte Waltin sätter in Tano istället för Forsberg i första femman är för mig en väldigt stor gåta. Men ja har ju inte sett träningarna och hoppas att Waltin gör rätt...
Kommentera

metal guru: På så vis, sla..a !!!
Hofnar snäll i text ? Nja, jag vill påstå att han är rapp
och finurlig. I det riktiga livet är han mycket trevlig !
Metalguruönskar du dig ngn metallåt ?
Kommentera

aiastellan:
Kutym på Internet är ATT ANVÄNDA STORA BOKSTÄVER NÄR MAN SKRIKER. Och skriker man hela tiden, gör man sina medmänniskor lomhörda. Dessutom kan man uppfattas som bufflig i gemenskapen.
Jag tror den gode Hofnar på ett snällt och civiliserat sätt försökte hjälpa Jan-Erling tillrätta.

Skrika får ni däremot göra ikväll!
Kommentera

« · 385476 · »