1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 385756 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tommy Sandlin som tranare ??
Rögle Martin: Och tjärna, han harvar väl mest runt i farmarlaget.....
Kommentera

Pommer: Och kung Högardh...
Kommentera

Sv: ÄLSKA RÖGLE,BIRA,SKÖNSÅNG OCH VULKANEN !!!
Addemaan: Heja fram RBK till seger mot smålänningarna, annars får man det, som veckopendlare till Kronobergsmetropolen, rent outhärdligt.
Kommentera

Sv: En historia från en Trojasupporter!
Den är nog redigerad i ett antal omgångar, tidigare i veckan var den här uppe hos oss också fast då med leksand/Mora. Ursprunget skall enligt vissa obekräftade uppgifter vara "....pappa spelar fotboll i Hammarby"
Kommentera

Själv lämnar jag Göteborg någon gång under kvällen och i morgon blir det uppladdning med biljard och brun lemonad i Helsingborg.

Det här ska bli svinskoj!!
Mot Lejkersskogen ....

/Addemaan
Kommentera

aiastellan: *Ler* nej en rögle fan som är trött och sur!!
Kommentera

aiastellan: Visst ska alla Röglesupportrar som ska med upp till Växjö slå sig själva på bröstet och tänka "vi stöttar vårt lag alltid" Det är helt underbart att det trots denna säsong kunnat bli så mycket folk till Växjö. Nu återstår bara att göra denna fredagen till säsongens höjdpunkt. Vilket ös det kommer att bli däruppe.
[F]I morgon är det supportrarnas kväll.[/f]
Kommentera

ÄLSKA RÖGLE,BIRA,SKÖNSÅNG OCH VULKANEN !!!
Snart é det dax för en lycklig och rolig dag som Röglesupporter !
Jag och några polare ska träffas på NICK´S kl.12.30.Fler som känner sig manade ? Jag älskar heldagar med RBK och sportsnackande, kan det bli bättre ?
Imorgon måste vi verkligen gå in för att stötta och sjunga hela matchen.
All energi och frustration SKA UT !
Ni vet alla att det är underbart om ALLA ger gärnet.

"VI måste lova varandra att det blir en dag att minnas"...
Kommentera

fritte rbk: Låt Waltin stanna, behåll stora delar av spelartruppen och gör ett ärligt försök att värva Rahm, Ahl, Näsvall och kanske Kenny. Tror faktiskt inte att det är omöjligt, vi har inte haft några klasspelare på år och dar. Det är just det som saknas för att det ska bli bra, tro mig!
Kommentera

Bonzo_: Det är inte du som är Mats Waltin väl ? eller ?
Det är kanske så det är...Eller är du en spelare ?
Ngt skumt är det med dig...
Kommentera

Svensson: Det är på isen matchen avgörs
Kommentera

Bonzo_: Hmm? Vet inte riktigt vad du syftar på men du kanske menar när jag skrev...
"Att Waltin själv inser vad han gjort"

Det är i stort sett det ända jag skrivit om han, men jag gillar inte Waltin och jag kommer aldrig heller att göra det...

Sen skriver du att jag ska skylla på spelarna? Är det i Waltins uppgift att få ihop spelarna som ett lag???
Jaja, nu ser vi framåt...
Växjö imorgon, tre viktiga poäng?
Kommentera

Svensson: du skyller på waltin hela tiden!! kan du inte klaga på spelarna i stället??
Kommentera

Bonzo_: Har jag påstått det då? Inte vad jag vet...
Kommentera

Svensson: Tro du att waktin sa till sura att trilla så troja fick ett öppet mål? tro du att waltin sa till spelarna att ta så många utviningar som möjligt så troja kan göra mål??
Kommentera

Ebbe: Mycket möjligt.... =)
Vad säger jag inte....
Kommentera

Svensson: Sitter du på någon hemlig information Svensson?
Kommentera

Ebbe: Det är jag ganska säker på att du har fel...
Mer än så säger jag inte i dagsläget....
Kommentera

Svensson: Jag tror vi får finnas oss vid att Waltin är kvar nästa säsong oavset vad som händer....
Kommentera

Broder Daniel: Har för mig att jag läst denna berättelse på Lakersforum
fast då att hans pappa spelade i Troja/Ljungby....
Sen är det väl någon Trojatomte som redigerat om den lite....
Kommentera

fritte rbk: Du återstår att se... Det jag hoppas på nu är att
Waltin själv inser vad han gjort. Annars så skulle det kunna bli aktuellt
med dubbla tränarlöner...
För Mats Waltin är inte kvar....
Kommentera

Hofnar: Tack ..

då förstår ni!! waltin ska vara kvar även nästa år...
Kommentera

Bonzo_:
Statistiskt gick det bättre. 2 vinster och 1 förlust, eller 66,67% bärgade poäng.
Hade vi haft det snittet över hela serien, hade vi slutat på 64 poäng och spelat i Superallsvenskan, istället för 57 poäng och fortsättningsserie.

Så det korrekta svaret på din fråga är: Det gick bättre för laget när Näsvall var med.
Kommentera

Vad tyckte ni när fredrik näsvall spelade i rögle ?? Gick de sämre eller bättre ??
Kommentera

Broder Daniel: Här kommer en sann historia som har sitt ursprung i en intervju om Blomqvist i Lakers efter JVM

Din ena landslagskompis heter Johan Andersson och spelar i just Troja, kan du tänka dig att nita honom om det behövs?
*skratt* Absolut!!

Han har ju i en TV-intervju visat ett visst intresse för Lakers, har du meddelat honom att han måste träna lite till innan det kan bli aktuellt?
HaHa, nej det har jag inte gjort

men jag måste berätta en kul sak som hände på tåget hem efter turneringen. Det kom fram en liten kille till oss när vi lastade våra trunkar, jag hade min Lakerstrunk och killen tittade på den och frågade om jag spelade där?
- Ja det gör jag, sa jag. Sen satt han hela resan från Linköping till Växjö med mig och Johan och snackade hockey. Han frågade Johan hur han kunde spela i Troja?
- Varför inte? undrade Johan.
- För ni är ju skitdåliga, svarade lillkillen *skratt*

källa:Lakers hemsida

Beckis
Kommentera

Stellan´s låtar!
Måste säga att vissa rögle låtar är riktigt bra!!
tex vinna denna matchen, Att sitta på läktaren, Waltins torpeder, Vi älskar vårat rögle. m.m..
Vissa av dom bästa klack ramsorna tycker ja ni ska göra en låtar av precis som vinna "denna matchen"!!!
HA D gött lycka till med låtarna stellan.. ja diggar dom mycket ;)
Kommentera

En historia från en Trojasupporter!
Livet är tufft ibland!
Lilla Fredrik gick på småskolan när läraren frågade vad deras
fäder jobbade med. Dom vanliga svaren dök upp: Polis, advokat,
brandman, revisor, busschaffis och så vidare.
Men Fredrik som till vanligt var den som höll låda och var
klassens mest aktiva satt still för sig själv i ett hörn. Läraren tyckte
detta var konstigt och frågade Fredrik om inte han skulle berätta för
klassen vad hans pappa jobbade med. "Min pappa är erotisk dansare på en ***bar. Där tar han av sig alla kläderna och dansar näck framför en massa andra män som betalar honom för det. Några gånger, om dom betalar bra nog, så följer han med en av dom till ett billigt hotell och..." Läraren blev mycket förskräckt över denna förklaring, och drog lilla Fredrik undan medans dom andra i klassen fick sitta för sig
själv och rita."Är detta sanningen Fredrik?" frågade läraren. "Nej,"
svarade Fredrik skamsen, "men min pappa spelar hockey i Rögle BK,
och det tycker jag är så jä*la pinsamt...

Det är tufft att vara Rögle supporter dessa dagar, men någon gång vänder det, kanske redan imorgon... Hoppas!!!

Man kan ju fråga sig hur en Troja supporter kan vara så stor i truten...
Kommentera

Sv: Draghjälp
ska Janne Löfstedt med imon!?
Kommentera

Sv: Draghjälp
Hofnar: Jo för f-n. Det ska Radio Stella ha all credit för. Detta med Växjöresan har de skött mycket bra.Patrik pratade med Janne Löfstedt och jag har snackat lite med våran Ola "henke" Selmén.
Kul med två killar som har ett stort RBK-hjärta !
Ses vi im Hofnar ?
Kommentera

Draghjälp
Hörde precis Radio Stella-snubben lobba för bussresan i morgon. Uppmanade folk att åka med på den stundande läktarfesten.
"Det här var ju skojsigt", som någon blondin skulle sagt!
Kommentera

fritte rbk: Han är en sann filosof...det stämmer till hundra procent.
Kommentera

Pommer: jag tror det var stellan som skrev "älska mig mest när jag som minst förtjänar det, för det är då jag mest behöver det" för ett tag sedan
Kommentera

fritte rbk: Precis, i nästan varje hemmamatch har spelarna fått höra en massa burop och det kan ju inte precis hjälpa laget. Nu ger vi ett ordentligt stöd i Växjö så blir spelarna säkert extra taggade!
Kommentera

Pommer: Det enda som kan hjälpa spelarna nu är att vi supportrar visar vårt stöd. inte buar etc, det hälper inte spelare med redan sargat självförtroende.
Kommentera

fritte rbk: Även om Rögle är dåliga så har dom ett förbannat oflyt också, bl.a två ramträffar och mängder av chanser där pucken studsar på mållinjen. Det är väl lika bra att sluta gnälla för spelarna vet nog vid det här laget vad vi supportrar tycker.
Kommentera

Mindreader: oj förlåt jag visste inte att du vet :)
Kommentera

fritte rbk: Tja det kostar att göra felsatsningar, det är vi alla medvetna om, men om W stannar, så kommer det inte att bli bättre nästa säsong...trust me..jag vet
Kommentera

Mindreader: kanske så, men hur ska man lösa det ekonomiska ????????????

Det funkar aldrig att ha så många tränare att betala och dessutom vilken utomstående tränare skulle vilja träna ett lag som bytar tränare efter varje sässong?
Kommentera

fritte rbk: Waltin ska inte vara kvar, då är det bättre att använda sig av Bergkvist och Hansson i båset...
Kommentera

Svensson: Varför skulle inte Waltin stanna. Ska Rögle bryta kontraktet och köra med dubbla tränarlöner? Eller hur hade du tänkt dig?

Dessutom , om jag inte har fel för mig så är det 21 poäng till att spela om, mycket kan hända. Även om jag inte har allt för stort hopp till spel i play-off så finns definitivt möjligheten, konstigare saker har hänt i hockeyvärlden ( tex 1-5 mot finland, slutresultat........?)

Hoppet finns och då får vi ta vara på det.

Sjung sönder Lakejerna imorgon, tänd spelarna bigtime och 3 poäng är hemma (eller åtminstonne 2)

Ha det bra på lördagmorgon:)
Kommentera

Bonzo_: Waltin ska inte stanna ett år till!!!
Men att Tomme Sandlin skulle vara en tänkbar ersättare
finns inte!
Kommentera

Sv: Älska Rögle!
Broder Daniel: Denna säsongen ska bara spelas av, play off platsen
är väldigt långt borta. Men det går, fast då krävs det segrar mot Växjö och Nybro borta... Tyvärr tror jag inte vårat lag klarar av detta....
Utan istället kommer man hålla tätt nedåt vilket man verkligen får hoppas att dem klarar av...
Sen inför nästa så är det bara väck med Waltin och Johansson och in med nya friska krafter som kan ta vårat älskade Rögle mot nya höjder....

Jag ger mig aldrig!!!
Kommentera

Sv: Vulkanutbrottet närmar sig
Känns lite som att fredagen sätter punkt för denna säsongen. Det är fredagen man kommer att minnas när man går på stranden i sommar.
Så ta med pilsner och en uppvärmd hals så blir det succé imorgon. På läktaren iaf.
Kommentera

Sv: sv
eliasson: va de någon som sa att det inte kommer suportrare över 250??????
Kommentera

Älska Rögle!
Jaha, då var det tack och godnatt Play Off! Ärligt talat så skiter jag i det nu! Det ända som gäller nu är att göra en snygg avslutning och ta med det in i nästa säsong. Tycker synd om spelarna, satt bakom båset igår och man ser besvikelsen i deras ögon hela tiden. Men det är väl bara så att en "högre makt" inte vill Rögles bästa denna säsongen!

Tycker att Rögle måste se till att behålla Wågström nästa säsong, sicken match han gjorde igår! Kunde knappt se att han varit borta så länge! Ge honom ett bättre bud, snälla...

På Fredag är det bara älska som gäller, inga hatramsor. Då visar vi hur bra vi verkligen är på att sjunga.

Hoppas, hoppas på en vinst mot Växjö!

AIA - COMIS ET FORTIS
Kommentera

Sv: sv
nollan: Kanske gått bättre om du varit där och stöttat dom istället för att sitta hemma och tycka att dom är dåliga!
Kommentera

Ni kanske kan byta rakt av med Upplandsmetropolen... ;0)
Kommentera

GasolinJunior:
Tommy Sandlin tränar Tierp.
Kommentera

GasolinJunior: Lägg ner!!!!!! Walitn ska stanna ett år till punt.!!

-Låst ämnet-

.
Kommentera

Sv: Vulkanutbrottet närmar sig
Bira,sång och show...UNDERBAART ! Äntligen ngt kul !!!
Kommentera

« · 385756 · »