1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 387731 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Växjöresan
Precis hemkommen efter en mycket rolig resa.
Vill tacka er alla som var med på resan alla skötte sig hur bra som helst. Detta var ju första gången som vi provade att arrangera resa även för ickemedlemmar och i stort fungerade allting. Jag får ta på mig att vi ankom så sent till hallen. Väglaget och missberäkning av att lasta på så mycket folk gjorde att vi kom lite för sent fram. Nästa gång vet vi mer och då blir det ännu bättre.
Aterigen detta var kul hoppas nu att ni som fortsatte på Banhof har roligare i natt än i morgon bitti *s*
[f]Fredagen den 30/1 blev den festfredag vi hoppats på[/f]

Glöm nu inte det är match på söndag alla till hallen och glöm inte att ha på er era nya fina nyinköppta gröna tröjor.
Kommentera

fick gå hem
rögle kommer nästa år (HOPPAS JAG) ses gubbs ställan du ska få dina pengar med :P
Kommentera

Sv: vaxjosupportrarnas hockeykunnande ??
GasolinJunior: jamenvisst. fan va vi spöa dom i läktarmatchen idag..
Tyckte nog att vi vann mer överlägset här än dom vann hemma här i ä-holm!
Dom va ju bara tysta och lystnade.. klämde fram de 3 sånger de hade.. och lyssnade, eller slog på trumman..
Men de är ändå lätt de 2 bästa klackerna i södra!
Nybros är väl ganska go också hehe
Kommentera

Sv: Egen GB!
Då var man hemma från den underbara resan. Det är klart en av de bästa matcherna man sett Rögle spela denna säsongen! Klart den bästa efter jul!
Kommentera

vaxjosupportrarnas hockeykunnande ??
vaxjo supportrarna kallar Henrik Eriksson for junior och for ett tag sedan sa undrade nagon darifran om D.Wagstrom var en bra spelare. Bagge tva ar spelare som folk i hockeysverige har hort talas om innan. Kanns lite som att Vaxjo's supportrar far plugga pa sina hockeykunskaper mera...borjar likna malmo nar dom satte igang. "oh, e det en bra hockeyspelare", "honom borde vi kopa" m.m// fast grattis till segern anda Vaxjo och lycka till i play off...
Kommentera

Patrik: hehehe....Ja visst är det härligt med fest....men pussen å kramen får du gärna behålla själv....Är tyvärr inte mottaglig av sådant ting från samma kön.

Lycka till i fortsättningen.
Kommentera

FrasseLakej: De festar och AIA festar hemma i Ängelholm och alla är glada och trivs och hela världen är som en enda stor sockervadd.
Puss å kram!
Kommentera

Sv: Vulkanen lever
GasolinJunior: Jepp, jag nämnde i referatet att självaste Waltin var imponerad över uppslutningen trots resultaten under säsongen.
Sen vill jag ge en stor eloge till många som arbetat stenhårt för denna resa.
RBK:s ordförande Jersmyr som stod med i rögleklacken iförd en matchtröja från 60-talet!
Belix, vår okrönte hövning, som lagt ner massvis med timmar för att få ihop detta.
Alla andra i AIA som lagt ner oerhört arbete: Stellan, Sillen, Punisher, Otto och många fler.
Pärsons som sponsrade resan etc.
Det var fredagsmatch, en hel del bränsle innanför västen och mycket nytt folk att hantera. Kanonjobb på bussarna och sen att det sjöngs rögleramsor när det började hetta till, och det hade varit risk för att man hamnat i det negativa diket.
Tack skall ni ha allesammans, och hoppas att ni har det bra på Bahnhof i natt.
Vi älskar Rögle!
Kommentera

znuttis: De flesta Lakejer är på afterhockeyfesten.

Men annars har du rätt vi har ingen gästbok....men därimot så har vi ett forum.

Lycka till
Kommentera

Vulkanen lever
snack om att vulkanen slocknat ar ju lojligt...det syftar ju pa AIA, och inte Rogle. Att sa manga supportrar aker till Vaxjo trots att laget gjort kasst ifran sig tyder ju pa ett enormt intresse och att vulkanen fortfarande kokar.
Kommentera

Sv: Dålig stil.......
GasolinJunior: Vissa lakersfan menar du väl?... :)
Kommentera

OE: stammer......jag ville bara rakna upp nuvarande spelare for "nykomlingarna" Lakers. Dom har ju inte foljt hockey sa lange sa J.Bergqvist kanner dom val inte ens till =)
Kommentera

GasolinJunior: Jag hoppas inte att Lakers Lakejer blir som ni....För den hockeykultur som ni anser är kultur gillar tyvärr inte jag.
Kommentera

GasolinJunior: Vi har fostrat inte mindre än fem NHL-spelare.

1: Jonas Bergqvist
2: Kenny Jönsson
3: Jörgen Jönsson
4: Daniel Tjärnqvist
5: Mathias Tjärnqvist
Kommentera

Sv: Vulkanen har slocknat......
pigge: Lägg ner! Vad tjänar du på att provocera såhär? Det hade du chansen att göra i hallen. Såg att många blev irriterade när jag dansade och vinkade på slutet :-) Fast jag blev å andra sidan provocerad av den jäkla jenka-dansen. Satan vad jag hoppades på att vi skulle göra mål mitt under den.

Tycker det var helkul idag. Tror nog de flesta hitresta rögle-fansen tyckte det också då ni har sagt att ni åkte för att ha just det. På läktaren verkade ni verkligen ha skoj, förutom de gångerna ni skrek mot oss. Ni är ganska lättretade och aggressiva...nåväl...

Angående matchen tycker jag Lakers fullständigt ägde första perioden för att sedan tappa mer och mer. Kom ju knappt in i rögle-zonen under andra och tredje perioden. Jag sa till folk i klacken att när vi fixade förlängning skulle vi vara nöjda. 2p känns som en fin bonus.
Kommentera

jonas: oj, har du hangt med Lakers hockey sen div 2...ni spelade ju i div 4 1997 sa da har du ju knappast hangt med sa lange.

och "pigge", tagga ner lite va. Ni har haft en hyfsad sason i ar men det drojer lange innan ni far riktig hockeykultur som RBK har. Kom igen nar ni har fostrat 3 egna spelare till NHL.

Hoppas alla supportrar som var dar med AIA visade hur en riktig klack stodjer ett lag// Once AIA, Always AIA
Kommentera

pigge: Lämna oss ifred. Vi vill ha en seriös diskussion med kunniga motståndarfans. Du uppfyller inte något av dessa två kriterier.
Kommentera

pigge: "Ja, ni hade ju 1300 pers. på senaste hemmamatchen.
Inte dåligt, hur många blir det nästa gång?"

Vilken är din avsikt? Att provocera i gästboken tills någon kastar pajen tillbaka? Sånt gillar vi inte i den här gästboken.
Gläds med er framgång så länge det varar istället.
(Om det visar sig att avsikten bara är att hetsa fram bråk i gästboken så riskerar man avstängning)
Kommentera

pigge: 1. Jag är inte bitter.
2. Jag skäms inte
3. Ni är förmodligen seriens för närvarande bästa lag - ja, det framgår bl.a. av tabellen.
Varsågod och skölj!
Kommentera

OE: Ja, ni hade ju 1300 pers. på senaste hemmamatchen.
Inte dåligt, hur många blir det nästa gång?
Kommentera

Patrik: Du ska inte va bitter. Att förlora mot seriens bästa lag är
inget att skämmas för.
Kommentera

pigge: Vulkanen lever väl mer än någonsin! Vi har varit på ökenvandring i andraligan i åtta säsonger nu och mött motståndare av skiftande dignitet. Fortfarande har laget ett enormt stöd på matcherna. Jag tycker det är helt fantastiskt vilket engagemang folk har för det grönvita laget!
Kommentera

pigge: 1. Vad är det som slocknat? Röglehjärtat brinner bättre än på många år. Inte sedan elitserien har vi varit 5 bussar till en bortamatch, TROTS att det gått uselt rent spelmässigt.
Om det vore så att kärleken till sitt lag hängde på ett enda mål i en förlängning, så ger jag inte mycket för supporterhjärtat.
Det är i nöden som vännen prövas, och vi brinner för Rögle OAVSETT hur det går på isen.
Att röglespelarna var griniga när de förstod att de inte skulle vinna begriper jag inte. Det måste ha varit i den mikrosekund som Podeins sköt tills dess att pucken träffade nätmaskorna i målet.
Jag kollade inte så mycket på rögleiternas reaktion under denna korta tidsrymd - gjorde du?
Kommentera

Lakers leker: Jag såg inte att någon kastade in skit på isen, men du har förmodligen väldigt bra syn!?! Att insinuera att det var dälig stämning i klacken känns lite tramsigt. Vi var inte mer frustrerade än att vi sjöng för våra hjältar lååååångt efter att växjöpubliken gått hem.
Kommentera

Egen GB!
*funderar* Lakers har nog ingen egen gästbok.......

Att dom inte skriver i den.........när dom nu vann o är så glada.........men som sagt dom har kanske ingen egen ;-)
Kommentera

Vulkanen har slocknat......
Kan bara konstatera att vulkanen har slocknat.
Att det var vi som släckte den känns riktigt bra.
Shjon Podeins avgörande var bara så läckert att skåda.
Måste bara säga att röglespelarna var lite griniga när
man förstod att man inte skulle vinna.
Kommentera

Lakers leker:

jag håller med dom är förjävliga när gjorde vi nått sånt senast???????
typ aldrig.. Jag har hängt med sen division 2 å tycker vi är härliga LAKERS FOREVER
Kommentera

Dålig stil.......
jag tycker det är för tråkigt att se frustrerade Rögle-fans som inte kann låta bli att kasta in mynt och annat skit på planen, fy faan!
Kommentera

Vinst
Hallå RBK:are grattis till en(1) poäng.;) Bra för er att Troja vann (4-0) över Cirkus laget.
Ni har börjat närma er Växjö.....;) Ser jobbigt ut för er att nå playoff men ni kommer igen nästa säsong! Vad jag vet så kommer alltid Rögle igen!!!!!! Det är inte lätt att ta död på gamla rävar!
Lycka till i kommande matcher, ni får vinna alla om ni vill!
Röda gula blåa vlh.......................
Kommentera

Sv: Faaan!
Mygel: va många det va som inte va där uppe?
Kommentera

citizen: Tror de körde bunke på Växjös målvakt och han var inte riktigt med på noterna ;)
Kommentera

eliasson: Undrar vad som hände i slutet. 2x abuse på röglespelare...
Kommentera

Faaan!
Förlust på övertid mot Växjö 3-2. Nybro lyckades vinna idag igen!
Kommentera

Sv: Alla sjunger!!!
okej: VADå kan man följa matchen därifrån?
Kommentera

Bara sjung! Visa att ni är världens bästa klack! För det är ni verkligen! Till och med på tv4+ där dom bara snackade om hur bra växjö är nämde dom ändå att rögles klack är väldigt bra. Och hur dåligt det än går för laget kan dom alltid skryta med sin klack..
Kommentera

Nån som vet om man kan lyssna på sporten ikväll via internet??
Kommentera

Furca: Härligt! Med den attityden så kan det bli en storslagen afton och en "förbrödring" (inom rimliga gränser). Vi får se vilka som är trevligast ikväll. ;-) Lycka till!
Kommentera

Sv: BUSSEN
HasseT: Ja!
Avresa:
Helsingborg (The Tivoli) kl.15.15
Ängelholms järnvägsstation (utanför Bahnhof) kl.15.45
Kommentera

Sv: BUSSEN
Charlotta: Den går från Banhof kvart i fyra
Kommentera

BUSSEN
Hej...

VARIFRÅN går bussen från Ä-holm, vid polishuset????
NÄR exakt går den???
Kommentera

Expekt har missat
RBk-vinst ger 2,90. De har inte fattat att Rögle spelar pp1 i tre perioder i form av oss på läktaren. Nä, tanka nu och smila i 20 mil, sen brakar !"#¤#¤ löst!
Kommentera

LaKaj:

Trevliga Rögle, Ja vi är Trevliga Rögle!
Kommentera

LaKaj: Tack för välkomsthälsningen.
Jag skall vara trevlig har jag tänkt ;-)
Ännu trevligare blir jag om Rögle vinner, hehe
Kommentera

Patrik: Olika stilar är ju bara roligt! Däremot tror jag skribenten syftade på att det funnits lite väl mycket aggressivitet tidigare. Det hoppas jag att vi alla försöker undvika och istället inriktar oss på att stötta respektive lag. Samtidigt kan vi vara stolta över att kunna mobilisera så mycket folk då våra lag möts. Där ligger vi i Sverigetoppen!

Välkomna till Lakerdome!

Ps Jag kan bjuda på en ramsa: "Mera thinner så vi brinner, Rögle, Rögle, Rögle... ;-) (snodd från Vetlanda)
Kommentera

Ljunggren: De konstaterar nog bara att vår definition av läktarkultur är ett något okänt begrepp för dem...
Som någon annan sa tidigare så är det bara vi själva som fattar hur stort och underbart detta skall bli!
Deras "så kallade" läktarkultur kännetecknas säkert av en lite annan profil om man skall uttrycka sig diplomatiskt
Kommentera

Förlåt
skrev in fel länk.Ursäkta mig
Kommentera

Glendert: Vad menar de med "så kallade" läktarkultur?
Kommentera

tempraturen stiger
Läs inför Rögle på den medföljda länken.fan va tiden ska gå sakta
Kommentera

PÅ LAKERS HEM SIDA!!!

Rögles publik blev under 90-talet utsedda till Sveriges bästa publik och nu kommer de i stora mängder supportrar till denna match för att segra med sin så kallade läktarkultur. För en billig penning (48 kr) åker deras medlemmar till denna bortamatch och kallar det att ”Vulkanen har vaknat”. Efter att vi med ca 800 personer nere i Ängelholm sjöng matchen igenom vill nu AIA ha revansch hemma i vår kära Lakerdome Arena.

Å VISST FAN SKA VI VISSA ATT VI HAR VARIT OCH ÄR SVERIGES BÄSTA KLACK????????!!!!!
Kommentera

Furca: Precis, vinst på isen är bara ett plus! Har blivit besviken så många ggr denna säsongen så nu har man inga förväntningar på spelet! De stora förväntningarna ligger istället på oss i klacken!!

AIA - COMIS ET FORTIS
Kommentera

« · 387731 · »